Strona 32 z 67
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 02 sie 2024, 21:38
autor: elot360
pjetrek pisze: 02 sie 2024, 20:51
Trochę szkoda, że nie zdecydowano się na skierowanie 137 i 637 przez Bociana, pasem tramwajowym do KK. Dzięki temu ulica KK miałaby dwukierunkowej obsługę autobusową. A tak to 137 w kierunku KG będzie właściwie dla nikogo...
Może jest jakiś zapis że te odcinki nie mogą być wykorzystywane na spółkę z tramwajami? W końcu zatramwaje czy potencjalnie wydłużone 669 będzie jeździć bez obecności pojazdów szynowych
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 02 sie 2024, 21:39
autor: Ydhflx
Czy nie warto by na czas remontu dołożyć "304" przystanku na Rondzie Grunwaldzkim? Znacząco ułatwiłoby to przesiadki na tramwaje.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 02 sie 2024, 21:55
autor: Kaszmir
Ydhflx pisze: 02 sie 2024, 21:39Czy nie warto by na czas remontu dołożyć "304" przystanku na Rondzie Grunwaldzkim? Znacząco ułatwiłoby to przesiadki na tramwaje.
Zastanawiam się ile osób by skorzystało z takiej opcji? Czy nie jest tak, że większość i tak będzie się przesiadać na Bieżanowskiej bo będzie dużo szybciej?
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 02 sie 2024, 22:09
autor: Ydhflx
Kaszmir pisze: 02 sie 2024, 21:55
Zastanawiam się ile osób by skorzystało z takiej opcji? Czy nie jest tak, że większość i tak będzie się przesiadać na Bieżanowskiej bo będzie dużo szybciej?
"301" za to dostało ten przystanek nawet na stałe; choć przyznam, pasażerem tej linii nie jestem.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 05 sie 2024, 21:29
autor: tomaszep42
Kaszmir pisze: 02 sie 2024, 21:02
Rozwiązań było przynajmniej kilka:
- dać tymczasowo linii "11" pełen wymiar godzin w weekendy,
Nowy komunikat z dzisiaj na stronie ZTP mówi o pełnych od 6-22 godzinach kursowania "11" w weekendy. Presja ma sens.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 06 sie 2024, 7:24
autor: kucyk
tomaszep42 pisze: 05 sie 2024, 21:29
Nowy komunikat z dzisiaj na stronie ZTP mówi o pełnych od 6-22 godzinach kursowania "11" w weekendy. Presja ma sens.
Również wczoraj jak czytałem ten komunikat zaraz po aktualizacji wydawało mi się, że również z "8" jest coś inaczej niż kilka dni temu. I rzeczywiście dobrze wnioskowałem bo jest teraz napisane, że będzie kursować przez cały dzień co 10 minut.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 06 sie 2024, 9:08
autor: Kaszmir
Obie decyzje bardzo na plus

Wobec przekierowania "10", to "8" będzie jedynym połączeniem z Łagiewnik do I obwodnicy i całodzienne f10 się przyda.
Dalej zastanawiam się, czy nie lepiej skierować "10" przez Kapelankę.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 06 sie 2024, 9:12
autor: lukaszpdg
Może by tak "904" zmienić trasę od Kamieńskiego Wiadukt przez Powstańców Śląskich, Limanowskiego i od Korony po stałej trasie do PB? Fakt, Rondo Matecznego traci, ale w zamian Korona i Plac Wolnica będą obsługiwane, gdzie wg aktualnej zmiany trasy te dwa przystanki zostaną bez linii nocnej przez 3 tygodnie. Jedynym minusem jest dłuższy czas przejazdu o jakieś 3-4 minuty.
Co do wydłużenia godzin "11", to dobrze że się obudzili, bo duże osiedla przy Grota-Roweckiego, Bobrzyńskiego + z Zakrzówka zostałoby z zaledwie "18" i "52".
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 06 sie 2024, 9:46
autor: Kaszmir
lukaszpdg pisze: 06 sie 2024, 9:12Może by tak "904" zmienić trasę od Kamieńskiego Wiadukt przez Powstańców Śląskich, Limanowskiego i od Korony po stałej trasie do PB? Fakt, Rondo Matecznego traci, ale w zamian Korona i Plac Wolnica będą obsługiwane, gdzie wg aktualnej zmiany trasy te dwa przystanki zostaną bez linii nocnej przez 3 tygodnie.
Dobry pomysł! Rondo Matecznego dalej będzie mieć "904".
Ew. skierować "610" po ulicach równoległych do Kalwaryjskiej, jak "710"? Choć pewnie część mieszkańców by protestowała że hałas. I czy przegubowce by się tam zmieściły? W sumie nie napisano, jaki tabor będzie na "710". Pomysł ze skierowaniem przez Limanowskiego jest prostszy.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 08 sie 2024, 9:49
autor: elot360
Ktoś na forum wspominał gdzieś że na 75 jeżdżą Stadlery. Wiecie czy to tak tymczasowo (jak w przypadku 79 swego czasu) czy już do końca jej istnienia?
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 08 sie 2024, 14:41
autor: Kaszmir
tomaszep42 pisze: 05 sie 2024, 21:29Nowy komunikat z dzisiaj na stronie ZTP mówi o pełnych od 6-22 godzinach kursowania "11" w weekendy. Presja ma sens.

Pojawiły się rozkłady. Niestety obietnice jedno, rzeczywistość drugie. "11" niby będzie mieć wydłużone godziny kursowania, jednak nie aż tyle ile twierdzi komunikat. Ostatnie kursy wieczorne w weekendy będą wyjeżdżać z końcówek o 20:24-20:30 (zależnie od kierunku) i docierać do końca trasy o 21:02-21:06 (
link). Drodzy urzędnicy, gdzie to kursowanie do godz. 22? Czy 21:06 to już godzina 22?
Czyli Ruczaj dalej od ok. 20:40-20:50 będzie odcięty od połączenia z i do Łagiewnik.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 08 sie 2024, 15:06
autor: elot360
Kaszmir pisze: 08 sie 2024, 14:41
i docierać do końca trasy o 21:02-21:06 (
link). Drodzy urzędnicy, gdzie to kursowanie do godz. 22? Czy 21:06 to już godzina 22?
Trzeba sprawdzić w twojej aplikacji czy zjazd do zajezdni następuje przed czy po 22 :>
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 08 sie 2024, 15:18
autor: suchy
elot360 pisze: 08 sie 2024, 15:06
Trzeba sprawdzić w twojej aplikacji czy zjazd do zajezdni następuje przed czy po 22 :>
Z Maków raczej na pewno przed 22 - przyjazd na Maki o 21.02, czas zjazdu do Łagiewnik zajmuje 14 minut. A wagon raczej nie stoi 46 minut na Makach, żeby dobiło do 22.00

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 08 sie 2024, 17:38
autor: Kowalik
Właśnie jestem ciekaw, czy zjazdy i wyjazdy na Mały Płaszów, będą odbywać się przez Kapelankę, czy może jednak przez Estakadę i Kurdwanów, by nie dociążać Kapelanki.. Gdyby istniał łącznik na Wielickiej to i z Bieżanowa mogłyby się wyjazdy poruszać..
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 09 sie 2024, 0:12
autor: impuls
elot360 pisze: 08 sie 2024, 9:49
Ktoś na forum wspominał gdzieś że na 75 jeżdżą Stadlery. Wiecie czy to tak tymczasowo (jak w przypadku 79 swego czasu) czy już do końca jej istnienia?
Nie wiem jak długo jeszcze będzie '75'. Ale na pewno w Stadlerach ta linia zyskuje pasażerów. W stosunku do '44' różnica jest spora. Różnica jest nawet do okresu linii '75' jak ją obsługiwały EU8N. Dzisiaj obserwowałem i na środkowym odcinku w obie strony wagony zwykle miały siedzenia zajęte i kilka osób stało. Teraz na ciągu JP najsłabszą frekwencję ma '5'. Część pasażerów widać woli poczekać na lepszy tramwaj, przy wysokich częstotliwościach.