Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 26 gru 2020, 21:47
Trochę ich jest: "2", "6", "12", "16", "17" oraz "21". To w sumie bodajże 35 brygad. Czy to tak mało? Przy ilostanie wynoszącym 28 moim zdaniem nie.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Trochę ich jest: "2", "6", "12", "16", "17" oraz "21". To w sumie bodajże 35 brygad. Czy to tak mało? Przy ilostanie wynoszącym 28 moim zdaniem nie.
Dodatkowo, wagony te pracują na rezerwach
Albo linie o wysokim obłożeniu, ale kursujące często (np. 20). Wtedy też wystarcza mały tabor.Kitek pisze: Jakkolwiek nie ułożyłby siatki, zawsze znajdą się linie o niskim obłożeniu.
Przed pandemią na "20" były w szczycie napełnienia nieraz graniczące z niezabieralnością (w EU8N, mimo wszystko troszkę pojemniejszym niż GT8N). Uważam, że o ile teraz na "20" GT8N wystarczy (jak na większości linii podczas pandemii), o tyle po powrocie do normalności tak kolorowo mogłoby już nie byćTramwajolog14 pisze: 27 gru 2020, 18:53 Albo linie o wysokim obłożeniu, ale kursujące często (np. 20). Wtedy też wystarcza mały tabor.
Z tym, że GT8N mają pojemność mniejszą od Konstali, przy których także czasami szczytowe brygady "13" ledwo wyrabiały (w GT8N byłaby to już niezabieralność). Rozumiem, że nie można skierować tam taboru 32m, jednak przynajmniej Bombardiery NGT6/2 powinny moim zdaniem tam trafić.fistaszek pisze: 27 gru 2020, 19:10 Mi do głowy przychodzą głównie brygady szczytowe "13" (oczywiście po kasacji/modernizacji taboru wysokopodłogowego - Konstali, Wiedni czy GT8S, które powinny mieć bezwzględne pierwszeństwo na szczytówki).
Ja bym na rezerwę raczej docelowo puścił 30 metrowca jak ich będzie dużo. Albo chociaż NGT6/2Kitek pisze: 27 gru 2020, 17:52Dodatkowo, wagony te pracują na rezerwachJakkolwiek nie ułożyłby siatki, zawsze znajdą się linie o niskim obłożeniu.
Tylko, że te tramwaje są normalnie potrzebne na stałych brygadach różnych linii i nie powinny trafiać na rezerwę. Rezerwa tak naprawdę jest po to, żeby w razie awarii lub innego losowego zdarzenia "coś" przyjechało i ludzie nie musieli czekać na następny kurs. Jest to jednak sytuacja dosyć rzadka i moim zdaniem na rezerwę powinien trafiać najmniej przydatny na innych liniach tabor, gdyż spełnia on podstawowe założenia rezerwy.Lw25 pisze: 27 gru 2020, 22:02 Ja bym na rezerwę raczej docelowo puścił 30 metrowca jak ich będzie dużo. Albo chociaż NGT6/2
Wiosną próbowaliśmy to określić, używając inżynierii wstecznej i licząc pojemności na podstawie kartek przyklejonych na drzwiach pojazdów, które podawały ile wynosi 30% całkowitej liczby miejsc: viewtopic.php?p=2055#p2055impuls pisze: 27 gru 2020, 21:11Strasznie trudno jest określić, który pociąg faktycznie jest najbardziej pojemny.
To w ten sposób nigdy nie powinno być przegubowych autobusów na rezerwach.Bayer2003 pisze: 27 gru 2020, 22:20 Rezerwa tak naprawdę jest po to, żeby w razie awarii lub innego losowego zdarzenia "coś" przyjechało i ludzie nie musieli czekać na następny kurs. Jest to jednak sytuacja dosyć rzadka i moim zdaniem na rezerwę powinien trafiać najmniej przydatny na innych liniach tabor, gdyż spełnia on podstawowe założenia rezerwy.
To dziwne bo kartki też wieszało MPK, liczyli z innych danych?impuls pisze: 27 gru 2020, 23:31 I dane zupełnie się różnią od tych na stronie MPK w dziale tabor. Te są bardziej wiarygodne.
Nie wiadomo wg jakiej normy MPK liczyło każdy tabor. Osobiście mam wrażenie, że dane podawane przez MPK są dla różnych metodologii i przez to nieporównywalne.impuls pisze: 27 gru 2020, 23:31 Brakuje EU8N w powyższym spisie. I dane zupełnie się różnią od tych na stronie MPK w dziale tabor. Te są bardziej wiarygodne. Okazuje się, że tylu samo pasażerów zmieści się do GT8S co do 2x105Na. Trochę więcej do NGT6 i mniej do N8C. Mit, że 2x105Na jest zdecydowanie pojemniejsze od GT8S, EU8N czy N8C można schować do szuflady. Ilość przestrzeni pasażerskiej, foteli, jest niemal identyczna lub bardzo porównywalna.
Przeguby już się trafiają na autobusowych. Niektóre linie po prostu nie nadają się na taką rezerwę.Bayer2003 pisze: 27 gru 2020, 22:20Tylko, że te tramwaje są normalnie potrzebne na stałych brygadach różnych linii i nie powinny trafiać na rezerwę. Rezerwa tak naprawdę jest po to, żeby w razie awarii lub innego losowego zdarzenia "coś" przyjechało i ludzie nie musieli czekać na następny kurs. Jest to jednak sytuacja dosyć rzadka i moim zdaniem na rezerwę powinien trafiać najmniej przydatny na innych liniach tabor, gdyż spełnia on podstawowe założenia rezerwy.Lw25 pisze: 27 gru 2020, 22:02 Ja bym na rezerwę raczej docelowo puścił 30 metrowca jak ich będzie dużo. Albo chociaż NGT6/2
Na linii "13" przecież są wagony NGT6, na brygadach szczytowych Konstale. Trudno oczekiwać by na szczytówkach "13" były niskacze a pasażerowie pozostałych wymienionych linii nadal turlali się wiedniami...Pasażerowie wciąż jednak oczekują nowych, wygodnych tramwajów na takich liniach, jak: 9, 10, 13 czy 22.
Zarówno NGT6, jak i Konstale docelowo na "13" się nie nadają. Nawet całkiem niedawno (Październik 2020) zdarzały się tam kursy niezabieralne/bliskie niezabieralności. Nie wiem na ile to możliwe, jednak docelowo widziałbym tam Lajkoniki na brygadach całodziennych oraz niedobitki E1+c3 na brygadach szczytowych. "Zaoszczędzone" Konstale wysłałbym w takim układzie do Nowej Huty w celu obsługi "16" lub połączył w trójskłady (o których przeznaczeniu już należałoby dyskutować). Obawiam się jednak, że jest to raczej mało realny scenariusz :/.Kitek pisze: 28 gru 2020, 21:36 Na linii "13" przecież są wagony NGT6, na brygadach szczytowych Konstale. Trudno oczekiwać by na szczytówkach "13" były niskacze a pasażerowie pozostałych wymienionych linii nadal turlali się wiedniami...