Strona 32 z 173

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 26 gru 2020, 21:47
autor: Bayer2003
Lw25 pisze: 26 gru 2020, 17:02 Tylko właśnie takich linii o niskich potokach jest mało.
Trochę ich jest: "2", "6", "12", "16", "17" oraz "21". To w sumie bodajże 35 brygad. Czy to tak mało? Przy ilostanie wynoszącym 28 moim zdaniem nie.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 gru 2020, 17:52
autor: Kitek
Bayer2003 pisze: 26 gru 2020, 21:47
Lw25 pisze: 26 gru 2020, 17:02 Tylko właśnie takich linii o niskich potokach jest mało.
Trochę ich jest: "2", "6", "12", "16", "17" oraz "21". To w sumie bodajże 35 brygad. Czy to tak mało? Przy ilostanie wynoszącym 28 moim zdaniem nie.
Dodatkowo, wagony te pracują na rezerwach ;) Jakkolwiek nie ułożyłby siatki, zawsze znajdą się linie o niskim obłożeniu.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 gru 2020, 18:53
autor: Tramwajolog14

Kitek pisze: Jakkolwiek nie ułożyłby siatki, zawsze znajdą się linie o niskim obłożeniu.
Albo linie o wysokim obłożeniu, ale kursujące często (np. 20). Wtedy też wystarcza mały tabor.




Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 gru 2020, 19:10
autor: fistaszek
Tramwajolog14 pisze: 27 gru 2020, 18:53 Albo linie o wysokim obłożeniu, ale kursujące często (np. 20). Wtedy też wystarcza mały tabor.
Przed pandemią na "20" były w szczycie napełnienia nieraz graniczące z niezabieralnością (w EU8N, mimo wszystko troszkę pojemniejszym niż GT8N). Uważam, że o ile teraz na "20" GT8N wystarczy (jak na większości linii podczas pandemii), o tyle po powrocie do normalności tak kolorowo mogłoby już nie być :cry: . Nie zmienia to jednak faktu, że GT8N mogłyby się sprawdzić na liniach często kursujących. Mi do głowy przychodzą głównie brygady szczytowe "13" (oczywiście po kasacji/modernizacji taboru wysokopodłogowego - Konstali, Wiedni czy GT8S, które powinny mieć bezwzględne pierwszeństwo na szczytówki).

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 gru 2020, 19:31
autor: Bayer2003
fistaszek pisze: 27 gru 2020, 19:10 Mi do głowy przychodzą głównie brygady szczytowe "13" (oczywiście po kasacji/modernizacji taboru wysokopodłogowego - Konstali, Wiedni czy GT8S, które powinny mieć bezwzględne pierwszeństwo na szczytówki).
Z tym, że GT8N mają pojemność mniejszą od Konstali, przy których także czasami szczytowe brygady "13" ledwo wyrabiały (w GT8N byłaby to już niezabieralność). Rozumiem, że nie można skierować tam taboru 32m, jednak przynajmniej Bombardiery NGT6/2 powinny moim zdaniem tam trafić.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 gru 2020, 21:11
autor: impuls
Dane zebrane ze strony MPK

Typ taboru......Długość....Szerokość...Ilość miejsc siedzących....Ilość miejsc całkowita
2x105Na.. 2x 13,5 =27 m..2,40 m.......23+23 +46...................120+120+240
NGT6............26 m........2,40 m.....;.76/73........................182/184
N8C/S...........26,1 m......2,30 m.......46............................207
GT8S/C/N......26,2 m......2,42 m.......51............................200
EU8N,,,,,,,,,,,,26,6 m......2,30 m.......48...........................,206

Jeden metr długości trzeba odjąć w przypadku 2x105Na i GT8N z racji dwóch kabin. Obliczenia 105Na pochodzą z lat 70- ch kiedy ludzie potrafili jeździć w prawdziwym tłoku. Obecnie jak dwadzieścia osób stoi w pojedynczej 105 -ce to już jest efekt dobrego wypełnienia. Jak stoi 40 to zaczyna być mało komfortowo. A dane mówią o 100 osobach stojących w każdym 105Na. Absurd.
Długość wagonów jest porównywalna, odejmując metr na drugie kabiny, GT8S jest o metr krótsze a EU8N najdłuższe ale o 0,5m niewiele. Za to EU8N i N8S są węższe więc trochę tracą miejsca w środku za to GT8S jest najszersze więc zyskuje. Najwięcej siedzeń ma NGT6 i przez to mniej miejsca do stania.
Strasznie trudno jest określić, który pociąg faktycznie jest najbardziej pojemny. Po sumowaniu przestrzeni różnice matematyczne są minimalne. Wydaje mi się, że bardzo dużo przestrzeni do wykorzystania traci się na stopniach. Dane poza NGT6 ilości miejsc całkowitych są przesadzone. Według danych MPK NGT6 jest najmniej pojemne a 2x105Na najbardziej pojemne. Mam wątpliwości czy tak faktycznie jest.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 gru 2020, 22:02
autor: Lw25
Tylko w przypadku GT8N i NGT6/1 ta pojemność nie może być wykorzystana przez układ drzwi.
Kitek pisze: 27 gru 2020, 17:52
Bayer2003 pisze: 26 gru 2020, 21:47
Lw25 pisze: 26 gru 2020, 17:02 Tylko właśnie takich linii o niskich potokach jest mało.
Trochę ich jest: "2", "6", "12", "16", "17" oraz "21". To w sumie bodajże 35 brygad. Czy to tak mało? Przy ilostanie wynoszącym 28 moim zdaniem nie.
Dodatkowo, wagony te pracują na rezerwach ;) Jakkolwiek nie ułożyłby siatki, zawsze znajdą się linie o niskim obłożeniu.
Ja bym na rezerwę raczej docelowo puścił 30 metrowca jak ich będzie dużo. Albo chociaż NGT6/2

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 gru 2020, 22:20
autor: Bayer2003
Lw25 pisze: 27 gru 2020, 22:02 Ja bym na rezerwę raczej docelowo puścił 30 metrowca jak ich będzie dużo. Albo chociaż NGT6/2
Tylko, że te tramwaje są normalnie potrzebne na stałych brygadach różnych linii i nie powinny trafiać na rezerwę. Rezerwa tak naprawdę jest po to, żeby w razie awarii lub innego losowego zdarzenia "coś" przyjechało i ludzie nie musieli czekać na następny kurs. Jest to jednak sytuacja dosyć rzadka i moim zdaniem na rezerwę powinien trafiać najmniej przydatny na innych liniach tabor, gdyż spełnia on podstawowe założenia rezerwy.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 gru 2020, 23:03
autor: Kaszmir
impuls pisze: 27 gru 2020, 21:11Strasznie trudno jest określić, który pociąg faktycznie jest najbardziej pojemny.
Wiosną próbowaliśmy to określić, używając inżynierii wstecznej i licząc pojemności na podstawie kartek przyklejonych na drzwiach pojazdów, które podawały ile wynosi 30% całkowitej liczby miejsc: viewtopic.php?p=2055#p2055

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 gru 2020, 23:31
autor: impuls
Brakuje EU8N w powyższym spisie. I dane zupełnie się różnią od tych na stronie MPK w dziale tabor. Te są bardziej wiarygodne. Okazuje się, że tylu samo pasażerów zmieści się do GT8S co do 2x105Na. Trochę więcej do NGT6 i mniej do N8C. Mit, że 2x105Na jest zdecydowanie pojemniejsze od GT8S, EU8N czy N8C można schować do szuflady. Ilość przestrzeni pasażerskiej, foteli, jest niemal identyczna lub bardzo porównywalna.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 27 gru 2020, 23:59
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Bayer2003 pisze: 27 gru 2020, 22:20 Rezerwa tak naprawdę jest po to, żeby w razie awarii lub innego losowego zdarzenia "coś" przyjechało i ludzie nie musieli czekać na następny kurs. Jest to jednak sytuacja dosyć rzadka i moim zdaniem na rezerwę powinien trafiać najmniej przydatny na innych liniach tabor, gdyż spełnia on podstawowe założenia rezerwy.
To w ten sposób nigdy nie powinno być przegubowych autobusów na rezerwach.
impuls pisze: 27 gru 2020, 23:31 I dane zupełnie się różnią od tych na stronie MPK w dziale tabor. Te są bardziej wiarygodne.
To dziwne bo kartki też wieszało MPK, liczyli z innych danych?

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 28 gru 2020, 17:14
autor: Lw25
impuls pisze: 27 gru 2020, 23:31 Brakuje EU8N w powyższym spisie. I dane zupełnie się różnią od tych na stronie MPK w dziale tabor. Te są bardziej wiarygodne. Okazuje się, że tylu samo pasażerów zmieści się do GT8S co do 2x105Na. Trochę więcej do NGT6 i mniej do N8C. Mit, że 2x105Na jest zdecydowanie pojemniejsze od GT8S, EU8N czy N8C można schować do szuflady. Ilość przestrzeni pasażerskiej, foteli, jest niemal identyczna lub bardzo porównywalna.
Nie wiadomo wg jakiej normy MPK liczyło każdy tabor. Osobiście mam wrażenie, że dane podawane przez MPK są dla różnych metodologii i przez to nieporównywalne.
Bayer2003 pisze: 27 gru 2020, 22:20
Lw25 pisze: 27 gru 2020, 22:02 Ja bym na rezerwę raczej docelowo puścił 30 metrowca jak ich będzie dużo. Albo chociaż NGT6/2
Tylko, że te tramwaje są normalnie potrzebne na stałych brygadach różnych linii i nie powinny trafiać na rezerwę. Rezerwa tak naprawdę jest po to, żeby w razie awarii lub innego losowego zdarzenia "coś" przyjechało i ludzie nie musieli czekać na następny kurs. Jest to jednak sytuacja dosyć rzadka i moim zdaniem na rezerwę powinien trafiać najmniej przydatny na innych liniach tabor, gdyż spełnia on podstawowe założenia rezerwy.
Przeguby już się trafiają na autobusowych. Niektóre linie po prostu nie nadają się na taką rezerwę.

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 28 gru 2020, 21:04
autor: Łukasz

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 28 gru 2020, 21:36
autor: Kitek
Fantastyczny artykuł, gratuluję autorom! Jednak to zdanie nieco mnie zaskoczyło:
Pasażerowie wciąż jednak oczekują nowych, wygodnych tramwajów na takich liniach, jak: 9, 10, 13 czy 22.
Na linii "13" przecież są wagony NGT6, na brygadach szczytowych Konstale. Trudno oczekiwać by na szczytówkach "13" były niskacze a pasażerowie pozostałych wymienionych linii nadal turlali się wiedniami...

Re: Rozdział taboru - tramwaje

: 28 gru 2020, 23:04
autor: Bayer2003
Kitek pisze: 28 gru 2020, 21:36 Na linii "13" przecież są wagony NGT6, na brygadach szczytowych Konstale. Trudno oczekiwać by na szczytówkach "13" były niskacze a pasażerowie pozostałych wymienionych linii nadal turlali się wiedniami...
Zarówno NGT6, jak i Konstale docelowo na "13" się nie nadają. Nawet całkiem niedawno (Październik 2020) zdarzały się tam kursy niezabieralne/bliskie niezabieralności. Nie wiem na ile to możliwe, jednak docelowo widziałbym tam Lajkoniki na brygadach całodziennych oraz niedobitki E1+c3 na brygadach szczytowych. "Zaoszczędzone" Konstale wysłałbym w takim układzie do Nowej Huty w celu obsługi "16" lub połączył w trójskłady (o których przeznaczeniu już należałoby dyskutować). Obawiam się jednak, że jest to raczej mało realny scenariusz :/.