Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 29 gru 2020, 9:35
Ze względu na stan torowiska na Ptaszyckiego raczej na "16" nie mogą wysyłać Konstali. 

www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Zanim taka roszada będzie w ogóle możliwa do przeprowadzenia, torowisko na Ptaszyckiego zostanie raczej wyremontowanekucyk pisze: 29 gru 2020, 9:35 Ze względu na stan torowiska na Ptaszyckiego raczej na "16" nie mogą wysyłać Konstali.![]()
Były już E1+c3 na szczytówkach "13" i średnio sobie radziły (ale wtedy były NGT6 na "3" i jechała "13" przez Starowiślną). Na razie są inne priorytety taboroweBayer2003 pisze: 28 gru 2020, 23:04 Nie wiem na ile to możliwe, jednak docelowo widziałbym tam Lajkoniki na brygadach całodziennych oraz niedobitki E1+c3 na brygadach szczytowych.
Nie mówiąc o tym, że będzie fala remontów torowisk w Nowej Hucie w kolejnych latach, więc "16" będzie ciągle zawieszana.kucyk pisze: 29 gru 2020, 9:35 Ze względu na stan torowiska na Ptaszyckiego raczej na "16" nie mogą wysyłać Konstali.![]()
O jakich to niby priorytetach wspominasz?Kitek pisze: 29 gru 2020, 10:48 Na razie są inne priorytety taboroweMyślę, że trzeba poczekać do dostawy następnych Stadlerów (2022).
Wprowadzanie STL na całą linię "24" i potem na "14" w dzień powszedni. A co dalej to się okaże (niestety, marzenia to jedno a brutalna rzeczywistość to drugie).
Który? To jednak byłoby zaskakujące.
Jako pasażer tej linii, mimo wszystko wolałbym opóźnione brygady od brygad niezabieralnych. Wiem, że istnieją inne priorytety taborowe, jednak może chociaż dałoby się zrobić na "13" mix NGT6/2 (całodzienne) oraz E1+c3 (szczytowe)? Biorąc pod uwagę opóźnienia tych drugich, taki układ miałby moim zdaniem szanse w miarę dobrze funkcjonować.Kitek pisze: 29 gru 2020, 10:48 Były już E1+c3 na szczytówkach "13" i średnio sobie radziły (ale wtedy były NGT6 na "3" i jechała "13" przez Starowiślną). Na razie są inne priorytety taboroweMyślę, że trzeba poczekać do dostawy następnych Stadlerów (2022).
W takim razie z RZ216+RZ217, RZ219+RZ209 oraz RZ220+RZ230 proponowałbym zrobić dwa trójskłady (wszystkie te wagony jeździły już kiedyś w jakichś trójskładach, więc technicznie powinno być to możliwe). RZ242+RZ243 oraz RZ244+RZ245 przesłałbym do Nowej Huty (być może w zamian za coś, kwestia do uzgodnienia). Remonty torowisk zakończą się raczej przed dostawą STL2, więc Konstale z wyświetlaczami będą moim zdaniem wówczas idealnym taborem na "16" (oczywiście w założeniu tymczasowo, do momentu zakończenia dostaw). Pomysł może pokręcony, jednak jeżeli podgórskich dwuksładów jest pięć, nie przydadzą się one już nigdzie bez większych strat dla pasażerów.Kitek pisze: 29 gru 2020, 10:48 Nie mówiąc o tym, że będzie fala remontów torowisk w Nowej Hucie w kolejnych latach, więc "16" będzie ciągle zawieszana.
Skąd taka informacja? Wprawdzie w ostatnich dniach jeździ głównie RZ213+RZ235+RZ236, a liczba ufokowych brygad została zmniejszona maksymalnie, jednak z pewnością przydadzą jeszcze się one wszystkie przy f~7,5 i normalnych potokach. Nie widzę więc żadnego sensu w ich rozpinaniu obecnie i mocno zdziwiłby mnie taki ruch.
Obecnie na ilostanie jest 20 Lajkoników. Przy f~7,5/15 "24" to jeszcze dodatkowe pięć takich brygad, a "14" ma ich dziewieć. Załóżmy jeszcze dodatkową rezerwę dwóch sztuk (wszystkie przecież i tak ostatnio nie były wykorzystywane) - mamy liczbę 36. Pozostanie więc jeszcze kilkanaście brygad do obsadzenia Lajkonikami i pewnie nie jest jeszcze przesądzone na którą linię trafią one (być może będzie to "9").Kitek pisze: 29 gru 2020, 19:35 Wprowadzanie STL na całą linię "24" i potem na "14" w dzień powszedni. A co dalej to się okaże (niestety, marzenia to jedno a brutalna rzeczywistość to drugie).
Jest to jakaś myśl, tylko nie wiadomo ile wiedni pozostanie.Bayer2003 pisze: 29 gru 2020, 20:02 Wiem, że istnieją inne priorytety taborowe, jednak może chociaż dałoby się zrobić na "13" mix NGT6/2 (całodzienne) oraz E1+c3 (szczytowe)?
Myślałem nie tylko o Ptaszyckiego lecz też o pozostałych torowiskach w Starej Hucie czy Kocmyrzowskiej/Wzgórzach. A to jednak potrwa ładnych parę lat.
Optymistycznie zakładając wykorzystanie 45/50, czyli 90% (tyle należy oczekiwać od nowych wagonów), oprócz "14", "24" i mam nadzieję "9", pozostanie jeszcze kilka (cztery?) wagonów do dyspozycji (trudno powiedzieć gdzie, bo jednak remonty NGT8 i 2014N będą trwać w przyszłym roku i te pozostałe STL będą "łatać dziury").Bayer2003 pisze: 29 gru 2020, 20:02Pozostanie więc jeszcze kilkanaście brygad do obsadzenia Lajkonikami
Odebrano już 20 Lajkoników, a w ilostanie jest jeszcze 47 składów wiedeńskich oraz 10 solówek. Po dostawie wszystkich Lajkoników spodziewam się w sumie pozostania ~30 wiedeńczyków (czy będą to składy czy solówki - nie wiem). Pytanie tylko według jakiego klucza będą kasowane wiedeńce i jak to się przełoży na ich ilostan w Podgórzu i Hucie. Masz gdzieś może listę E1 zmodernizowanych oraz niezmodernizowanych?
Pierwsze jednak będą Ptaszyckiego oraz Aleja Solidarności, które narobią najwięcej zamieszania. Przy Kocmyrzowskiej oraz Wzgórzach sprawa jest prostsza - "1" oraz "5" powinny wylądować na Rondzie Hipokratesa, a "4" na Kopcu Wandy. Pytanie tylko czy w takim układzie Kopiec Wandy przyjmie "4", "16", "22", "44" oraz niektóre kursy "21" w międzyszczycie? Jeżeli nie to faktycznie może pojawić się już większy problem i trzeba będzie na dłużej zawiesić "16" :/.Kitek pisze: 29 gru 2020, 21:07 Myślałem nie tylko o Ptaszyckiego lecz też o pozostałych torowiskach w Starej Hucie czy Kocmyrzowskiej/Wzgórzach. A to jednak potrwa ładnych parę lat.
Prawdopodobnie będzie to chyba jednak niestety tylko "9" oraz właśnie te dziury o których wspominaszKitek pisze: 29 gru 2020, 21:07 Optymistycznie zakładając wykorzystanie 45/50, czyli 90% (tyle należy oczekiwać od nowych wagonów), oprócz "14", "24" i mam nadzieję "9", pozostanie jeszcze kilka (cztery?) wagonów do dyspozycji (trudno powiedzieć gdzie, bo jednak remonty NGT8 i 2014N będą trwać w przyszłym roku i te pozostałe STL będą "łatać dziury").
Osobiście obstawiałbym Konstale. Dla dwuskładów w Podgórzu raczej nie będzie już zastosowania, gdyż "13" ma więcej brygad szczytowych niż 2x105Na w tej zajezdni. Idealnie sprawdzą się one natomiast w Nowej Hucie, skąd będą mogły być wysyłane chociażby na linie takie jak "44" czy "49". Trójskłady w takiej sytuacji również osobiście bym przeniósł, przy czym musiałoby to spowodować pewne roszady w obsadzie brygad na innych liniach (np. na "4" wysyłane Krakowiaki wyłącznie z Nowej Huty). Co jeszcze? W Zajezdni Podgórze na ilostanie jest jeszcze 15 składów E1+c3. W najbliższym czasie na ilostan tej zajezdni ma zostać wpisanych jeszcze 9 Lajkoników (RY831-RY839). Jeżeli kasacje będą 1:1 lub kasacji będzie więcej niż odbiorów, nie będzie sensu dosłownie kilku wiedeńczyków trzymać w Podgórzu.impuls pisze: 07 sty 2021, 11:45 Dojdzie do przenosin ok. 10-15 pociągów z Podgórza, po to aby tramwaje nie musiały nocować na zewnątrz w Łagiewnikach i totalnie blokować się wzajemnie w nocy. Ciekawe co przekaże Podgórze - Hucie?
Krakowiaki, NGT6/1 albo może połowę GT8N (?). Innej opcji nie widzę.
obserwator pisze:
Za to obecnie mamy równie "ciekawą" linię "12"Szczerze mówiąc wolałem jej starą trasę sprzed maksymalizacji bo mieliśmy mocną "12+22", choćby kosztem zmniejszenia kursów "12". Dzięki temu na "22" na pewno nie byłby potrzebny tabor 32 metry
![]()
Najlepszym rozwiązaniem według mnie byłoby puszczenie na "22" resztek STL/NGT8 i uzupełnić to taborem 26m, puszczając je naprzemiennie (raz 32m, potem 26m, potem 32m, i tak dalej). "3", "9", "14", "18", "24" i (załóżmy) połowa "50" to razem 61 brygad na 74, więc myślę, że dodatkowe 5 wozów (połowa "22") powinna móc dodatkowo wyjechać na miasto. Wykorzystanie STL/NGT8 wynosiłoby wówczas 89% (66/74), więc moim zdaniem nie powinno być problemu z utrzymaniem połowy "22" w Lajkonikach. Uzupełniłbym to w zależności od zajezdni EU8N lub NGT6. Nie wiem jednak, czy nie braknie tych drugich, więc proponuję przenieść kilka brygad "18" do Huty, a na "22" dać z Podgórza Lajkoniki, a z Huty EU8N. Najlepiej jednak by było, gdyby była to mieszanka NGT6, EU8N, NGT8 i Lajkoników - wówczas wyjazdy poranne byłyby sensowne, jeśli puszczamy naprzemiennie 26m/32m.Bayer2003 pisze:
Sądzę, że przy współistnieniu "12" nawet na obecnej trasie, tabor 32m na "22" nie byłby potrzebny, ponieważ od Ronda Grzegórzeckiego do Kopca Wandy jej napełnienia są dosyć małe. Dni większości reprezentantów taboru z "22" i tak już są policzone, a potem zobaczymy co będzie z rozdziałem.