
Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ze względu na stan torowiska na Ptaszyckiego raczej na "16" nie mogą wysyłać Konstali. 

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zanim taka roszada będzie w ogóle możliwa do przeprowadzenia, torowisko na Ptaszyckiego zostanie raczej wyremontowanekucyk pisze: 29 gru 2020, 9:35 Ze względu na stan torowiska na Ptaszyckiego raczej na "16" nie mogą wysyłać Konstali.![]()

PS. Dziś na "52" pojawił się Lajkonik. Przy obecnych napełnieniach wprawdzie w niczym to nie przeszkadza (i E1 Solo mogłoby dać radę), jednak dziwi mnie trochę ta decyzja. Liczba brygad została ostatnio znacznie zmniejszona - czy wystąpił jakiś problem z Krakowiakami, że muszą ich wysyłać jeszcze mniej niż było?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Problemy są zarówno z Krakowiakami jak i z Lajkonikami. Zresztą takie gdybanie gdzie i co powinno jeździć po dostawie Lajkoników jest bezsensowne. Obawiam się że nawet po dostawie 110 Lajkoników zbyt wiele "na dobre" dla pasażerów się nie zmieni. Co obecnie widzimy - wprowadzane nowe, krótkie wagony zastępują prawie nowe, dłuższe wagony niskopodłogowe. Taka jest polityka MPK i raczej szybko się nie zmieni. A pasażerowie takich linii jak "9", "10" czy "22" nieprędko skorzystają z lepszych warunków podróży. Brzydko to nazywa się ale to taki "gorszy sort".
Ja osobiście nie jestem podjarany artykułem kolegi z PSMKMS i Impulsa bo obrazuje on nic nadzwyczajnego i lepszego niż to co było. Pasażerowie wielu linii wiedzą i widzą to samo.

Ja osobiście nie jestem podjarany artykułem kolegi z PSMKMS i Impulsa bo obrazuje on nic nadzwyczajnego i lepszego niż to co było. Pasażerowie wielu linii wiedzą i widzą to samo.

Ostatnio zmieniony 29 gru 2020, 10:49 przez kucyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Były już E1+c3 na szczytówkach "13" i średnio sobie radziły (ale wtedy były NGT6 na "3" i jechała "13" przez Starowiślną). Na razie są inne priorytety taboroweBayer2003 pisze: 28 gru 2020, 23:04 Nie wiem na ile to możliwe, jednak docelowo widziałbym tam Lajkoniki na brygadach całodziennych oraz niedobitki E1+c3 na brygadach szczytowych.

Nie mówiąc o tym, że będzie fala remontów torowisk w Nowej Hucie w kolejnych latach, więc "16" będzie ciągle zawieszana.kucyk pisze: 29 gru 2020, 9:35 Ze względu na stan torowiska na Ptaszyckiego raczej na "16" nie mogą wysyłać Konstali.![]()
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
O jakich to niby priorytetach wspominasz?Kitek pisze: 29 gru 2020, 10:48 Na razie są inne priorytety taboroweMyślę, że trzeba poczekać do dostawy następnych Stadlerów (2022).

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie rozłączyli czasem jednego uffoka z Podgórza?
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. 

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wprowadzanie STL na całą linię "24" i potem na "14" w dzień powszedni. A co dalej to się okaże (niestety, marzenia to jedno a brutalna rzeczywistość to drugie).
Który? To jednak byłoby zaskakujące.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jako pasażer tej linii, mimo wszystko wolałbym opóźnione brygady od brygad niezabieralnych. Wiem, że istnieją inne priorytety taborowe, jednak może chociaż dałoby się zrobić na "13" mix NGT6/2 (całodzienne) oraz E1+c3 (szczytowe)? Biorąc pod uwagę opóźnienia tych drugich, taki układ miałby moim zdaniem szanse w miarę dobrze funkcjonować.Kitek pisze: 29 gru 2020, 10:48 Były już E1+c3 na szczytówkach "13" i średnio sobie radziły (ale wtedy były NGT6 na "3" i jechała "13" przez Starowiślną). Na razie są inne priorytety taboroweMyślę, że trzeba poczekać do dostawy następnych Stadlerów (2022).
W takim razie z RZ216+RZ217, RZ219+RZ209 oraz RZ220+RZ230 proponowałbym zrobić dwa trójskłady (wszystkie te wagony jeździły już kiedyś w jakichś trójskładach, więc technicznie powinno być to możliwe). RZ242+RZ243 oraz RZ244+RZ245 przesłałbym do Nowej Huty (być może w zamian za coś, kwestia do uzgodnienia). Remonty torowisk zakończą się raczej przed dostawą STL2, więc Konstale z wyświetlaczami będą moim zdaniem wówczas idealnym taborem na "16" (oczywiście w założeniu tymczasowo, do momentu zakończenia dostaw). Pomysł może pokręcony, jednak jeżeli podgórskich dwuksładów jest pięć, nie przydadzą się one już nigdzie bez większych strat dla pasażerów.Kitek pisze: 29 gru 2020, 10:48 Nie mówiąc o tym, że będzie fala remontów torowisk w Nowej Hucie w kolejnych latach, więc "16" będzie ciągle zawieszana.
Skąd taka informacja? Wprawdzie w ostatnich dniach jeździ głównie RZ213+RZ235+RZ236, a liczba ufokowych brygad została zmniejszona maksymalnie, jednak z pewnością przydadzą jeszcze się one wszystkie przy f~7,5 i normalnych potokach. Nie widzę więc żadnego sensu w ich rozpinaniu obecnie i mocno zdziwiłby mnie taki ruch.
Obecnie na ilostanie jest 20 Lajkoników. Przy f~7,5/15 "24" to jeszcze dodatkowe pięć takich brygad, a "14" ma ich dziewieć. Załóżmy jeszcze dodatkową rezerwę dwóch sztuk (wszystkie przecież i tak ostatnio nie były wykorzystywane) - mamy liczbę 36. Pozostanie więc jeszcze kilkanaście brygad do obsadzenia Lajkonikami i pewnie nie jest jeszcze przesądzone na którą linię trafią one (być może będzie to "9").Kitek pisze: 29 gru 2020, 19:35 Wprowadzanie STL na całą linię "24" i potem na "14" w dzień powszedni. A co dalej to się okaże (niestety, marzenia to jedno a brutalna rzeczywistość to drugie).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jest to jakaś myśl, tylko nie wiadomo ile wiedni pozostanie.Bayer2003 pisze: 29 gru 2020, 20:02 Wiem, że istnieją inne priorytety taborowe, jednak może chociaż dałoby się zrobić na "13" mix NGT6/2 (całodzienne) oraz E1+c3 (szczytowe)?
Myślałem nie tylko o Ptaszyckiego lecz też o pozostałych torowiskach w Starej Hucie czy Kocmyrzowskiej/Wzgórzach. A to jednak potrwa ładnych parę lat.
Optymistycznie zakładając wykorzystanie 45/50, czyli 90% (tyle należy oczekiwać od nowych wagonów), oprócz "14", "24" i mam nadzieję "9", pozostanie jeszcze kilka (cztery?) wagonów do dyspozycji (trudno powiedzieć gdzie, bo jednak remonty NGT8 i 2014N będą trwać w przyszłym roku i te pozostałe STL będą "łatać dziury").Bayer2003 pisze: 29 gru 2020, 20:02Pozostanie więc jeszcze kilkanaście brygad do obsadzenia Lajkonikami
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Odebrano już 20 Lajkoników, a w ilostanie jest jeszcze 47 składów wiedeńskich oraz 10 solówek. Po dostawie wszystkich Lajkoników spodziewam się w sumie pozostania ~30 wiedeńczyków (czy będą to składy czy solówki - nie wiem). Pytanie tylko według jakiego klucza będą kasowane wiedeńce i jak to się przełoży na ich ilostan w Podgórzu i Hucie. Masz gdzieś może listę E1 zmodernizowanych oraz niezmodernizowanych?
Pierwsze jednak będą Ptaszyckiego oraz Aleja Solidarności, które narobią najwięcej zamieszania. Przy Kocmyrzowskiej oraz Wzgórzach sprawa jest prostsza - "1" oraz "5" powinny wylądować na Rondzie Hipokratesa, a "4" na Kopcu Wandy. Pytanie tylko czy w takim układzie Kopiec Wandy przyjmie "4", "16", "22", "44" oraz niektóre kursy "21" w międzyszczycie? Jeżeli nie to faktycznie może pojawić się już większy problem i trzeba będzie na dłużej zawiesić "16" :/.Kitek pisze: 29 gru 2020, 21:07 Myślałem nie tylko o Ptaszyckiego lecz też o pozostałych torowiskach w Starej Hucie czy Kocmyrzowskiej/Wzgórzach. A to jednak potrwa ładnych parę lat.
Prawdopodobnie będzie to chyba jednak niestety tylko "9" oraz właśnie te dziury o których wspominaszKitek pisze: 29 gru 2020, 21:07 Optymistycznie zakładając wykorzystanie 45/50, czyli 90% (tyle należy oczekiwać od nowych wagonów), oprócz "14", "24" i mam nadzieję "9", pozostanie jeszcze kilka (cztery?) wagonów do dyspozycji (trudno powiedzieć gdzie, bo jednak remonty NGT8 i 2014N będą trwać w przyszłym roku i te pozostałe STL będą "łatać dziury").

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Obie Zajezdnie mają w ilostanie podobną ilość pociągów tramwajowych do dyspozycji po ok. +/- 150. Do ruchu wysyłają też zwykle podobną ilość prawie po połowie z lekką przewagą Podgórza. Tak jest od wielu lat. W połowie 2021 powinna zakończyć się budowa Hali w Hucie i oddanie czterech torów obok nowej Hali. Główna modernizacja Zajezdni dobiegnie końca. To spowoduje, że Zajezdnia będzie mogła przyjąć trochę więcej pociągów. Dojdzie do przenosin ok. 10-15 pociągów z Podgórza, po to aby tramwaje nie musiały nocować na zewnątrz w Łagiewnikach i totalnie blokować się wzajemnie w nocy. Ciekawe co przekaże Podgórze - Hucie?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Osobiście obstawiałbym Konstale. Dla dwuskładów w Podgórzu raczej nie będzie już zastosowania, gdyż "13" ma więcej brygad szczytowych niż 2x105Na w tej zajezdni. Idealnie sprawdzą się one natomiast w Nowej Hucie, skąd będą mogły być wysyłane chociażby na linie takie jak "44" czy "49". Trójskłady w takiej sytuacji również osobiście bym przeniósł, przy czym musiałoby to spowodować pewne roszady w obsadzie brygad na innych liniach (np. na "4" wysyłane Krakowiaki wyłącznie z Nowej Huty). Co jeszcze? W Zajezdni Podgórze na ilostanie jest jeszcze 15 składów E1+c3. W najbliższym czasie na ilostan tej zajezdni ma zostać wpisanych jeszcze 9 Lajkoników (RY831-RY839). Jeżeli kasacje będą 1:1 lub kasacji będzie więcej niż odbiorów, nie będzie sensu dosłownie kilku wiedeńczyków trzymać w Podgórzu.impuls pisze: 07 sty 2021, 11:45 Dojdzie do przenosin ok. 10-15 pociągów z Podgórza, po to aby tramwaje nie musiały nocować na zewnątrz w Łagiewnikach i totalnie blokować się wzajemnie w nocy. Ciekawe co przekaże Podgórze - Hucie?
Alternatywną opcją jest przeniesienie wszystkich NGT6/1 do Nowej Huty, co pozwoliłoby obsłużyć nimi wszystkie brygady linii "16" oraz "21". Wówczas jednak nieliczne Konstale i wiedeńczyki pozostaną rozdzielone na dwie zajezdnie, co nie wydaje się być dobrym pomysłem.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Krakowiaki, NGT6/1 albo może połowę GT8N (?). Innej opcji nie widzę.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozdział taboru - tramwaje
NGT6 są świetne jeśli chodzi o obsługę. Podgórze raczej nie będzie chciało się ich pozbyć. Ja obstawiam część GT8N lub 105-i.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Kontynuując dyskusję z Chatu:
Co sądzicie o takiej propozycji?
PS. Jeśli chodzi o liczbę brygad, bazowałem na Liczniku czasu przejazdu i brygad @Zieleńczanina, tutaj link: viewtopic.php?f=14&t=586&view=unread#p5364
obserwator pisze:
Za to obecnie mamy równie "ciekawą" linię "12"Szczerze mówiąc wolałem jej starą trasę sprzed maksymalizacji bo mieliśmy mocną "12+22", choćby kosztem zmniejszenia kursów "12". Dzięki temu na "22" na pewno nie byłby potrzebny tabor 32 metry
![]()
Najlepszym rozwiązaniem według mnie byłoby puszczenie na "22" resztek STL/NGT8 i uzupełnić to taborem 26m, puszczając je naprzemiennie (raz 32m, potem 26m, potem 32m, i tak dalej). "3", "9", "14", "18", "24" i (załóżmy) połowa "50" to razem 61 brygad na 74, więc myślę, że dodatkowe 5 wozów (połowa "22") powinna móc dodatkowo wyjechać na miasto. Wykorzystanie STL/NGT8 wynosiłoby wówczas 89% (66/74), więc moim zdaniem nie powinno być problemu z utrzymaniem połowy "22" w Lajkonikach. Uzupełniłbym to w zależności od zajezdni EU8N lub NGT6. Nie wiem jednak, czy nie braknie tych drugich, więc proponuję przenieść kilka brygad "18" do Huty, a na "22" dać z Podgórza Lajkoniki, a z Huty EU8N. Najlepiej jednak by było, gdyby była to mieszanka NGT6, EU8N, NGT8 i Lajkoników - wówczas wyjazdy poranne byłyby sensowne, jeśli puszczamy naprzemiennie 26m/32m.Bayer2003 pisze:
Sądzę, że przy współistnieniu "12" nawet na obecnej trasie, tabor 32m na "22" nie byłby potrzebny, ponieważ od Ronda Grzegórzeckiego do Kopca Wandy jej napełnienia są dosyć małe. Dni większości reprezentantów taboru z "22" i tak już są policzone, a potem zobaczymy co będzie z rozdziałem.
Co sądzicie o takiej propozycji?
PS. Jeśli chodzi o liczbę brygad, bazowałem na Liczniku czasu przejazdu i brygad @Zieleńczanina, tutaj link: viewtopic.php?f=14&t=586&view=unread#p5364
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: GoMeZz391 i 1 gość