KONSTAL 105N/Na
Re: KONSTAL 105N/Na
Ciekawe z kim połączą 105NDa #233?
Re: KONSTAL 105N/Na
Dokładnie tak, przynajmniej na chwilę obecną.Bayer2003 pisze: 06 wrz 2024, 15:40
Czyli w obecnej formie nie istnieją już składy RZ226+RZ228+RZ229, RZ231+RZ232+RZ239 oraz RZ234+RZ233? Oby te roszady nie skończyły się tylko zmniejszeniem ilostanu taboru 40m+.
Być może do składu RZ231+RZ239.
Re: KONSTAL 105N/Na
RZ231+233+239
Re: KONSTAL 105N/Na
a więc mamy 105Na+2x105NaD

czyli podsumowując:
RZ226, RZ232 - żeberko
RZ234+RZ228+RZ229 - nowa lokomotywa
RZ231+RZ233+RZ239 - zmiana drugiego wagonu
ubył jeden skład 2x105Na
Re: KONSTAL 105N/Na
Czy jest szansa na powrót tego wagonu, czy to przez naprawę RZ226, czy też przez spięcie dziewiątego ufoka, czy może wagon do kasacji? Jego rocznik to 1988, więc trochę szkoda byłoby pozbywać się 36-letniego tramwaju, czyli jak na krakowskie standardy dość młodego.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Spięcie 9 uffoka jest raczej niemożliwe ze względu na to, iż wagony RZ24x nigdy nie kursowały w takim zestawieniu. Obydwa wagony na żeberku stoją z opuszczonymi pantografami czołami do siebie. Trochę szkoda byłoby się ich pozbywać, gdyż jak już wspomniałem nie byłoby wtedy rezerwy dla 3x105Na. Osobiście mam nadzieję, że zdecydują się na naprawę RZ226 i utworzą skład "rezerwowy" (jakim był do tej pory RZ234+RZ233) RZ226+RZ232.Bayer2003 pisze: 06 wrz 2024, 20:15 Czy jest szansa na powrót tego wagonu, czy to przez naprawę RZ226, czy też przez spięcie dziewiątego ufoka, czy może wagon do kasacji? Jego rocznik to 1988, więc trochę szkoda byłoby pozbywać się 36-letniego tramwaju, czyli jak na krakowskie standardy dość młodego.
Re: KONSTAL 105N/Na
Masz rację, chociaż taki wagon powinno się zawsze dać wpiąć w środek takiego składu (RZ24x+RZ232+RZ24x). Pytanie jak coś takiego by funkcjonowało, bo zapewne źle.LLoan pisze: 06 wrz 2024, 20:22 Spięcie 9 uffoka jest raczej niemożliwe ze względu na to, iż wagony RZ24x nigdy nie kursowały w takim zestawieniu.
Pytanie czy w ostatnich latach (po 2020) wagony z takimi uszkodzeniami naprawiono, bo trochę podobnych kolizji było. Na pewno na niekorzyść przemawia fakt, że na dniach w Podgórzu może zostać oddany RF330, a zaraz po nim RF331, więc "zastępstwo" będzie.LLoan pisze: 06 wrz 2024, 20:22 Obydwa wagony na żeberku stoją z opuszczonymi pantografami czołami do siebie. Trochę szkoda byłoby się ich pozbywać, gdyż jak już wspomniałem nie byłoby wtedy rezerwy dla 3x105Na. Osobiście mam nadzieję, że zdecydują się na naprawę RZ226 i utworzą skład "rezerwowy" (jakim był do tej pory RZ234+RZ233) RZ226+RZ232.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Racja, zastępstwo będzie, ale za skład. Jednak gdyby "coś" przytrafiło się w jakimś trójskładzie to wtedy nie mamy już rezerwy by zrobić roszady i mamy jeden tramwaj 40m+ mniej. Stopiątek jest już bardzo mało, a tych "zdolnych" do jazdy w formie 3x105Na jeszcze mniej i lepiej się ich nie pozbywać, bo taboru 40m+ brakuje w Krakowie nawet w planie minimum.Bayer2003 pisze: 06 wrz 2024, 20:28 Pytanie czy w ostatnich latach (po 2020) wagony z takimi uszkodzeniami naprawiono, bo trochę podobnych kolizji było. Na pewno na niekorzyść przemawia fakt, że na dniach w Podgórzu może zostać oddany RF330, a zaraz po nim RF331, więc "zastępstwo" będzie.
Re: KONSTAL 105N/Na
Nie przypominam sobie ufoka spiętego w konfiguracji
105Na+105NaD+105NaD
Re: KONSTAL 105N/Na
RZ232 i RZ226 stoją na żeberku już bez biletomatów a to pierwszy krok do kasacji.
Re: KONSTAL 105N/Na
Masz całkowitą rację, jednak krakowskie MPK słynie z podejmowania głupich decyzji.LLoan pisze: 06 wrz 2024, 20:34 Racja, zastępstwo będzie, ale za skład. Jednak gdyby "coś" przytrafiło się w jakimś trójskładzie to wtedy nie mamy już rezerwy by zrobić roszady i mamy jeden tramwaj 40m+ mniej. Stopiątek jest już bardzo mało, a tych "zdolnych" do jazdy w formie 3x105Na jeszcze mniej i lepiej się ich nie pozbywać, bo taboru 40m+ brakuje w Krakowie nawet w planie minimum.
Jeżeli są 105Na+105NaD+105Na oraz 105Na+105Na+105NaD, raczej przeciwwskazań nie ma.krakus pisze: 06 wrz 2024, 20:44 Nie przypominam sobie ufoka spiętego w konfiguracji
105Na+105NaD+105NaD
Czyli przy następnej kolizji ufoka ilostan 40m+ znowu poleci w dół. W ciągle rosnącym mieście jest to ze strony przewoźnika taborowy sabotaż.impuls pisze: 06 wrz 2024, 20:50 RZ232 i RZ226 stoją na żeberku już bez biletomatów a to pierwszy krok do kasacji.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
RZ 226 zapewne w wyniku uderzenia została uszkodzona belka a to oznacza tylko kasację, choć RZ204 miał mniejsze obrażenia i poszedł do kasacji.impuls pisze: 06 wrz 2024, 20:50 RZ232 i RZ226 stoją na żeberku już bez biletomatów a to pierwszy krok do kasacji.
Zaś RZ232 pewnie w kiepskim stanie technicznym.
Re: KONSTAL 105N/Na
Potwierdzam widziałem już spięte do ruchu ufoki RZ234+RZ228+RZ229 oraz RZ231+RZ233+RZ239. Ten ostatni to 105Na+105NaD+105NaD. Czy taki ufok z dwoma 105NaD kiedyś był? Ja sobie podobnie jak krakus nie przypominam, ale zdania są podzielone.
Re: KONSTAL 105N/Na
"Nowe" uffoki odbyły już Jazdy Próbne i zapewne od poniedziałku ujrzymy je na mieście. A co do tego "egzotycznego" połączenia to bardzo prawdopodobne, że "długoterminowo" zdarzy się to po raz pierwszy. Największym plusem tego rozwiązania jest z pewnością wyższa pojemność takiego składu, a bardzo dużym minusem brak awaryjnej drugiej lokomotywy w uffoku w razie potrzeby, która bardzo rzadko ale czasem może się przydać.impuls pisze: 07 wrz 2024, 21:13 Potwierdzam widziałem już spięte do ruchu ufoki RZ234+RZ228+RZ229 oraz RZ231+RZ233+RZ239. Ten ostatni to 105Na+105NaD+105NaD. Czy taki ufok z dwoma 105NaD kiedyś był? Ja sobie podobnie jak krakus nie przypominam, ale zdania są podzielone.
Re: KONSTAL 105N/Na
Czyli zostały trzy składy 105Na. Dwa z pewnością będą obsługiwać linię '49'. Czy na 13-05 która była jako jedyna w 105-ch wyjedzie ten trzeci skład od poniedziałku, tego nie wiadomo. Jeśli wyjedzie, wtedy będą mieć 100% wykorzystania. A tego MPK nie lubi robić zbyt często. Na razie linia '13' pozostaje od 09.09.2024 w czerwonej ramce. Ale ta ramka, to może być tylko dopuszczenie składu a nie stały przydział. Istnieje też prawdopodobieństwo, że piątek 06.09.2024 był ostatnim dniem składów 105Na na '13'.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość