Z tego co wiem na 13 od poniedziałku dalej będzie skład 105Na, wyjątkiem będzie awaria któregoś z nich.impuls pisze: 07 wrz 2024, 23:31 Czyli zostały trzy składy 105Na. Dwa z pewnością będą obsługiwać linię '49'. Czy na 13-05 która była jako jedyna w 105-ch wyjedzie ten trzeci skład od poniedziałku, tego nie wiadomo. Jeśli wyjedzie, wtedy będą mieć 100% wykorzystania. A tego MPK nie lubi robić zbyt często. Na razie linia '13' pozostaje od 09.09.2024 w czerwonej ramce. Ale ta ramka, to może być tylko dopuszczenie składu a nie stały przydział. Istnieje też prawdopodobieństwo, że piątek 06.09.2024 był ostatnim dniem składów 105Na na '13'.
KONSTAL 105N/Na
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: KONSTAL 105N/Na
Re: KONSTAL 105N/Na
Raczej tak nie będzie. Według mnie to składy 105Na prędzej znikną z "49" czy to już za kilka dni czy później po oddaniu pętli na Mistrzejowicach gdy powrócą na wszystkie brygady "49" wagony EU8N. Jestem przekonany, że "13" to będzie jedyna linia w Krakowie na której do końca będą kursować składy "stopiątek".impuls pisze: 07 wrz 2024, 23:31 Czyli zostały trzy składy 105Na. Dwa z pewnością będą obsługiwać linię '49'. Czy na 13-05 która była jako jedyna w 105-ch wyjedzie ten trzeci skład od poniedziałku, tego nie wiadomo. Jeśli wyjedzie, wtedy będą mieć 100% wykorzystania. A tego MPK nie lubi robić zbyt często. Na razie linia '13' pozostaje od 09.09.2024 w czerwonej ramce. Ale ta ramka, to może być tylko dopuszczenie składu a nie stały przydział. Istnieje też prawdopodobieństwo, że piątek 06.09.2024 był ostatnim dniem składów 105Na na '13'.

Re: KONSTAL 105N/Na
Obsługa "49" wyłącznie przez nowohucką zajezdnię niekorzystnie wpływała na rozkład tej linii od strony Nowego Bieżanowa. Te dwie brygady podgórskie raczej pozostaną na tej linii na kolejne lata, więc koniec Konstali na "13", nawet jeżeli będą dni z wykorzystaniem 100%, zbliża się wielkimi krokami.kucyk pisze: 08 wrz 2024, 11:13 Raczej tak nie będzie. Według mnie to składy 105Na prędzej znikną z "49" czy to już za kilka dni czy później po oddaniu pętli na Mistrzejowicach gdy powrócą na wszystkie brygady "49" wagony EU8N. Jestem przekonany, że "13" to będzie jedyna linia w Krakowie na której do końca będą kursować składy "stopiątek".![]()
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
W stosunku do przydziału sprzed wakacji w DP zamienili pomiędzy zajezdniami dwie brygady z '72' na '49'. Dzięki temu pozyskali Bombardiery do obsługi '13' a na '49' dali składy 105Na. Linia '72 w DP teraz jest w całości obsługiwana przez Hutę. Też uważam, że wkrótce '13' otrzyma niskopodłogową ramkę.
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: KONSTAL 105N/Na
RZ242 dziś na 13 jeździ, zobaczymy jak 49
-
- Pasażer
- Posty: 26
- Rejestracja: 22 maja 2022, 13:45
Re: KONSTAL 105N/Na
Na 49 dwa składy, więc wykorzystanie składów 3/3.
Re: KONSTAL 105N/Na
MPK ma swoją procedurę. Muszą oficjalnie skasować RZ226 i RZ232. Dopiero wtedy przekażą sprawę do działu analiz. A oni przygotują nowy przydział taboru, zgodnie z nowym inwentarzem. Zwykle nie robią wykorzystania na 100%. Póki co w papierach mają wykorzystanie składów 3/4, bo RZ226+RZ232 tworzy fikcyjny skład. Trzeba uzbroić się w cierpliwość, można jeszcze sfocić '13" w stozłomkach, ale do czasu.
Re: KONSTAL 105N/Na
Z jednej strony absurdalne procedury, z drugiej MPK pokazuje, że naprawdę wysokie wykorzystanie taboru jest możliwe. Gdyby w MPK były chęci, do wyższej kategorii taborowej spokojnie przeskoczyłyby linie "21", "24", "52" oraz "75". Niestety chęci brak i pasażerowie muszą się tłoczyć, podczas gdy jeden z mniej istotnych rodzajów taboru (wysokopodłogowce 26m) ma wykorzystanie 100%...impuls pisze: 09 wrz 2024, 21:48 MPK ma swoją procedurę. Muszą oficjalnie skasować RZ226 i RZ232. Dopiero wtedy przekażą sprawę do działu analiz. A oni przygotują nowy przydział taboru, zgodnie z nowym inwentarzem. Zwykle nie robią wykorzystania na 100%. Póki co w papierach mają wykorzystanie składów 3/4, bo RZ226+RZ232 tworzy fikcyjny skład. Trzeba uzbroić się w cierpliwość, można jeszcze sfocić '13" w stozłomkach, ale do czasu.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: KONSTAL 105N/Na
Dziś już na 13 RP605 zamiast 105Na
Re: KONSTAL 105N/Na
Nie wiem, czy ufok RZ231+RZ233+RZ239 miał wczoraj premierę? Dzisiaj wagon RZ239 stoi odczepiony (ma lekkie uszkodzenia, wygięcie blachy przy sprzęgu, tak jakby uległ wykolejeniu) od RZ231+RZ233.
Re: KONSTAL 105N/Na
Wczoraj kursował liniowo.impuls pisze: 10 wrz 2024, 13:34 Nie wiem, czy ufok RZ231+RZ233+RZ239 miał wczoraj premierę? Dzisiaj wagon RZ239 stoi odczepiony (ma lekkie uszkodzenia, wygięcie blachy przy sprzęgu, tak jakby uległ wykolejeniu) od RZ231+RZ233.
Re: KONSTAL 105N/Na
Pytanie czy MPK zdecyduje się na naprawę RZ239, czy jednak do ruchu przywrócony zostanie RZ232, tworząc istniejącego już kiedyś ufoka RZ231+RZ232+RZ233?impuls pisze: 10 wrz 2024, 13:34 Nie wiem, czy ufok RZ231+RZ233+RZ239 miał wczoraj premierę? Dzisiaj wagon RZ239 stoi odczepiony (ma lekkie uszkodzenia, wygięcie blachy przy sprzęgu, tak jakby uległ wykolejeniu) od RZ231+RZ233.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Powrót z urlopu był dla krakowskich stopiątek wyjątkowo pechowy. Kronikarsko podsumowując - na samym początku września RZ226 najechał na Lajkonika na pętli Czerwone Maki P+R. Poskutkowało to prawdopodobnie trwałym wyłączeniem z eksploatacji tego wagonu, doszło także do dawno niespotykanych roszad:
- rozpięto skład RZ234+RZ233
- odstawiono wagon RZ232
- utworzono 2 uffoki: RZ234+RZ228+RZ229 (nie doczekał on jeszcze debiutu na mieście) oraz RZ231+RZ233+RZ239.
Efektem tego uszczuplenie ilostanu o skład 2x105Na (gotowe do wyjazdu pozostały jedynie 3).
Wczoraj zadebiutował w nowym zestawieniu możliwe, że pierwszy uffok 105Na+2x105NaD (231-233-239). Niestety, jak już wspomniał Impuls, ostatni wagon składu uległ najpewniej wykolejeniu i jest uszkodzony. Odpięto więc RZ239 od reszty - RZ231+RZ233 stoją osobno z podniesionymi pantografami. Jeśli uszkodzenia są rzeczywiście lekkie to miejmy nadzieję, że trójskład po naprawie ostatniego wagonu szybko wróci do ruchu. Możliwy jest też scenariusz wskazany tutaj:
- rozpięto skład RZ234+RZ233
- odstawiono wagon RZ232
- utworzono 2 uffoki: RZ234+RZ228+RZ229 (nie doczekał on jeszcze debiutu na mieście) oraz RZ231+RZ233+RZ239.
Efektem tego uszczuplenie ilostanu o skład 2x105Na (gotowe do wyjazdu pozostały jedynie 3).
Wczoraj zadebiutował w nowym zestawieniu możliwe, że pierwszy uffok 105Na+2x105NaD (231-233-239). Niestety, jak już wspomniał Impuls, ostatni wagon składu uległ najpewniej wykolejeniu i jest uszkodzony. Odpięto więc RZ239 od reszty - RZ231+RZ233 stoją osobno z podniesionymi pantografami. Jeśli uszkodzenia są rzeczywiście lekkie to miejmy nadzieję, że trójskład po naprawie ostatniego wagonu szybko wróci do ruchu. Możliwy jest też scenariusz wskazany tutaj:
Najbliższa przyszłość dla krakowskich 105Na będzie naprawdę (nie)ciekawa, jedno jest pewne - z roku na rok ich ilostan bardzo szybko topnieje.Bayer2003 pisze: 10 wrz 2024, 15:01 (..) czy jednak do ruchu przywrócony zostanie RZ232, tworząc istniejącego już kiedyś ufoka RZ231+RZ232+RZ233?
Re: KONSTAL 105N/Na
Wagon RZ239 ma uszkodzenia lekkie i jeśli nie ma innych to powinien szybko wrócić.
Re: KONSTAL 105N/Na
Ale o godzinie 13,40 widziałem przy Kauflandzie/OBI w Prokocimiu skład 105Na na "13" jak jechał do Bronowic.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości