Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kot_feliks » 13 sie 2024, 8:00

Kaszmir pisze: 13 sie 2024, 0:47 Zdajemy sobie sprawę, że wydłużenie "125" do centrum pogorszy jego punktualność. Z drugiej strony, Złocień to zbyt duże osiedle by wisiało tylko na dowozówkach (to tak jakby skrócić "194/494" by z Klin jechało tylko do Łagiewnik). ZTP chce w zamian trochę poprawić punktualność przez zabranie linii z Rżąki, dzięki czemu nie będzie m.in. utykać na przejazdach kolejowych w Półłanki. Ma je tam zastąpić "195" o krótszej trasie.
Ja się z tym zgadzam, ale przykład z 194/494 jest imho niezbyt trafiony :) Tzn. wyobraź sobie, że zamiast 194/494 jest jedna linia z f20, stojąca w korkach. Czy to miałoby sens? ;)

Tak, jak napisałem: nie mówię, że wydłużenie do centrum 125 jest samo w sobie złe. Złe jest imho pakowanie w takie korki linii ze słabą f, która w efekcie stanie się linią widmo. A to totalnie rozwali komunikację na Złocień w szczycie. Gdyby takie 125 miało w szczycie np. f7,5 (jak sumarycznie 194/494) to trochę co innego, bo autobus owszem, utknie w korkach, ale jednak na przystankach będzie pojawiał się często. Ale słaba linia, na którą przesiadka to będzie totalna loteria, i pewnie czekanie nierzadko i 30-40 minut w godzinach szczytu? Jaki w tym sens wtedy?

W zamian rykoszetem dostają wszyscy przesiadający się na MP.

W sumie można by tutaj rozważyć dwa rozwiązania:
- ok, wydłużenie 125, ale dodanie $ i jej wzmocnienie, czyli pewnie połączenie w jedno 125 i 425 - raczej nierealne;
- wydłużenie 125 ale np. jedynie wieczorami i w weekendy - tak wiem, trochę "nietypowe rozwiązanie, ale poprawia komunikację wtedy, kiedy jest mniejsza f i gorsze przesiadki, nie powodując rozwalania mocnego połączenia na odcinku Złocień - MP;

W drugim przypadku, o czym kilka razy już pisałem, zarówno 125, jak i 425 powinno imho dojeżdżać do skrzyżowania Saska / Lipska, aby zapewnić przesiadki na większa ilość linii tramwajowych (tak, wiem, nie ma tam punktu socjalnego, ale może przez kolejne 50 lat, jeśli ktoś o tym w końcu pomyśli, uda się go gdzieś zbudować...?);

Skierowanie 125 na Cystersów jest owszem, ciekawe, ale co ono daje poza wepchaniem autobusu w korek na np. 20 minut? Na Mogilskiej i ta przystanku chyba nie będzie (?), a dojazd przez Grzegórzeckie będzie w godzinach szczytu szybszy (przynajmniej w kierunku Mogilskiego) :) Natomiast kierując linię przez Grzegórzeckie, również da się ja puścić dołem na Mogilskim, wyprowadzając dalej w kierunku Lubicz.

Tzn. ten pomysł jest bardzo fajny (trasa przez Cystersów) - zgadzam się. Problemem są tam po prost korki w godzinach szczytu :(

Natomiast tutaj jest kolejny raz przykład totalnej schizofrenii tego miasta. Z jednej strony miasto przedłuża ze Złocienia autobus do centrum, "żeby był dojazd do centrum". Z drugiej to samo miasto rękami i nogami broni się przed przedłużeniem planowanej linii tramwajowej do przystanku SKA, skąd dojazd do centrum byłby w 15 minut, bo nie ma takiej potrzeby.

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kierman » 13 sie 2024, 10:14

Ja nie rozumiem na siłę pchania 125 dołem przez Mogilskie. Nie mógł jechać od Ofiar Dąbia po staremu do Mogilskiego i górą do DGW?

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kot_feliks » 13 sie 2024, 12:52

Ja jestem jak najbardziej za 125 na dole, bo zapewnia to dużo lepsze przesiadki na tramwaje. Tylko niekoniecznie przez Cystersów.

Inna sprawa, że z Mogilskiego szybciej dojedzie się tramwajem (20) na MP, więc nie za bardzo rozumiem, po co się tam przesiadać na 125.

A nie no, już wiem, bo przecież dojazd tramwajem na MP po zmianach i tak nic nie da, bo będzie trzeba poczekać na ten stojący w korkach 125 ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 13 sie 2024, 13:55

michasss pisze: 13 sie 2024, 0:54Mam szczerą nadzieję, że wraz z powrotem 125 do centrum, powróci się do obsługi przystanku Lipska przez 128.
Dokładnie, dużo osób o to prosi.
kot_feliks pisze: 13 sie 2024, 8:00Ja się z tym zgadzam, ale przykład z 194/494 jest imho niezbyt trafiony :) Tzn. wyobraź sobie, że zamiast 194/494 jest jedna linia z f20, stojąca w korkach.
W wakacje "194/494" właśnie jeździ przez większość tygodnia z f20-30 (międzyszczyt, wieczory, weekendy). A linia bywa poopóźniana cały tydzień - sprawdzałem niedawno w jedną z sobót i kursy "194" z Klin do Czarnowiejskiej przyjeżdżały opóźnione ok. 7 minut zarówno przed południem (godz. 11) jak i wieczorem (godz. 20).
kot_feliks pisze: 13 sie 2024, 8:00Tak, jak napisałem: nie mówię, że wydłużenie do centrum 125 jest samo w sobie złe. Złe jest imho pakowanie w takie korki linii ze słabą f, która w efekcie stanie się linią widmo. A to totalnie rozwali komunikację na Złocień w szczycie. Gdyby takie 125 miało w szczycie np. f7,5 (jak sumarycznie 194/494) to trochę co innego, bo autobus owszem, utknie w korkach, ale jednak na przystankach będzie pojawiał się często.
Odwrócę argument. Obecnie pasażerowie jeżdżący przez Ofiar Dąbia są właśnie w takiej sytuacji. Tylko jedna linia "128", jeżdżąca nie aż tak często i bardzo poopóźniana. Razem ze "125" utworzą już mocniejsze połączenie, tak jak do 2022. Na Złocieniu punktualność się pewnie pogorszy, jednak wciąż będzie dostępna para "125+195" z łącznym f10 czyli tylko trochę gorzej niż "194+494" w szczycie, i tyle samo poza szczytem.

Zresztą samo ZTP mówiło mi kiedyś, że docelowo "125+425" (wtedy jeszcze nie było planów na "195") powinny kursować z łącznym f7,5. Może uda się to wprowadzić teraz? Przydałoby się to również ze względu na Ofiar Dąbia bo inaczej "128" i "125" będą nie do skoordynowania.
kot_feliks pisze: 13 sie 2024, 8:00W sumie można by tutaj rozważyć dwa rozwiązania:
- ok, wydłużenie 125, ale dodanie $ i jej wzmocnienie, czyli pewnie połączenie w jedno 125 i 425 - raczej nierealne;
- wydłużenie 125 ale np. jedynie wieczorami i w weekendy - tak wiem, trochę "nietypowe rozwiązanie, ale poprawia komunikację wtedy, kiedy jest mniejsza f i gorsze przesiadki, nie powodując rozwalania mocnego połączenia na odcinku Złocień - MP;
Docelowo byłbym za mocnym f do samego centrum. Złocień tego potrzebuje do czasu budowy tramwaju. Samo "425" ("195") musi zostać jako wariant bo ma inną trasę na Rybitwach ("125" jedzie przez Domagały gdzie są zabudowania, "425" jedzie jako jedyna linia przez Półłanki). I wtedy powrót "183" na trasie Złocień - Rżąka. Tylko ZTP chyba chce utrzymać mocne połączenie z Wielickiej do Rybitw, i stąd "195" ma zastąpić tu "125", tak by razem ze "163" wciąż było łącznie f10.

Natomiast wydłużenie "125" samymi wieczorami czy w weekendy wg mnie odpada. Raz, że samo "128" na Ofiar Dąbia to dużo za mało. Dwa, że wydłużone "125" obsłuży też rejon Myśliwskiej gdzie będzie jedyną linią. Wydaje mi się, że trochę nie doceniasz tych innych funkcji "125". W szczególności, pasażerowie jeżdżący z rejonów Saskiej, Myśliwskiej czy Nowohuckiej do al. Pokoju bardzo się skarżą, że od czasu zabrania "125" nie są w stanie funkcjonować.
kot_feliks pisze: 13 sie 2024, 8:00Skierowanie 125 na Cystersów jest owszem, ciekawe, ale co ono daje poza wepchaniem autobusu w korek na np. 20 minut? Na Mogilskiej i ta przystanku chyba nie będzie (?), a dojazd przez Grzegórzeckie będzie w godzinach szczytu szybszy (przynajmniej w kierunku Mogilskiego) :) Natomiast kierując linię przez Grzegórzeckie, również da się ja puścić dołem na Mogilskim, wyprowadzając dalej w kierunku Lubicz.
Myślę, że chodzi też o spięcie Mogilskiej z Al. Pokoju. Obecnie żeby dostać się z jednej na drugą za pomocą km, trzeba jechać albo przez Lema, albo przez al. Powst. Warszawskiego. W obu wypadkach to trasa mocno naokoło, do tego z przesiadkami. Acz też mam obawy o punktualność linii.

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kierman » 14 sie 2024, 10:02

195 Powinno jeździć z MCO - Lipska. Ułatwiamy przesiadki tramwajowe w rejonie Lipskiej + kierowcy mają zachowany PKR na MCO. Trasa Rżąka - Mały Płaszów jest dla mnie nieoptymalna.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kot_feliks » 14 sie 2024, 11:39

Kaszmir pisze: 13 sie 2024, 13:55 W wakacje "194/494" właśnie jeździ przez większość tygodnia z f20-30 (międzyszczyt, wieczory, weekendy). A linia bywa poopóźniana cały tydzień - sprawdzałem niedawno w jedną z sobót i kursy "194" z Klin do Czarnowiejskiej przyjeżdżały opóźnione ok. 7 minut zarówno przed południem (godz. 11) jak i wieczorem (godz. 20).
No ale mówimy o szczycie, kiedy problemy są największe. A wtedy 194/494 nawet w wakacje ma f7,5, a nie np f20 :)

Czym innym jest czekanie na poopóźnianą linię z f7,5, gdzie po 10-15 minutach i tak coś przyjedzie, a czym innym na poopóźnianą linię z np. f20, gdzie na przystanku stoisz np. 30 minut.

I dlatego napisałem -> nie neguję samego pomysłu skierowania autobusu ze Złocienia do centrum, bo zgadzam się z Twoimi argumentami. Natomiast neguję to, co chce zrobić ZTP, czyli skierować do centrum słabą linię, która ugrzęźnie w korkach.

- jeśli autobus ze Złocienia do centrum -> ok, ale z mocną f w szczycie;
- jeśli nie ma $ na mocną f -> moim zdaniem lepsze jest zapewnienie mocnej i pewnej przesiadki z tramwaju;
- natomiast rozwalanie naprawdę sensownej obecnie przesiadki, aby w zamian zrobić linię widmo -> to mi się już średnio podoba :)
Kaszmir pisze: 13 sie 2024, 13:55 Odwrócę argument. Obecnie pasażerowie jeżdżący przez Ofiar Dąbia są właśnie w takiej sytuacji. Tylko jedna linia "128", jeżdżąca nie aż tak często i bardzo poopóźniana. Razem ze "125" utworzą już mocniejsze połączenie, tak jak do 2022. Na Złocieniu punktualność się pewnie pogorszy, jednak wciąż będzie dostępna para "125+195" z łącznym f10 czyli tylko trochę gorzej niż "194+494" w szczycie, i tyle samo poza szczytem.
Tylko ten takt 125 + 195 będzie totalnie wirtualny. Na Ofiar Dąbia ile się stoi do Nowohuckiej.... +/- właśnie te 10 minut ;) W efekcie z MP będą np. dwa autobusy w stadzie co ok 20 minut. "Trochę" bez sensu...
Kaszmir pisze: 13 sie 2024, 13:55 Docelowo byłbym za mocnym f do samego centrum. Złocień tego potrzebuje do czasu budowy tramwaju.
I z tym się już zgadzam :)

Przy czym większą wartość dodaną upatruję w przecinaniu kolejnych linii tramwajowych (Al. Pokoju, Mogilska) i zapewnieniu bardzo fajnych przesiadek + wzmocnieniu obsługi Ofiar Dąbia, niż samemu dojazdowi "do centrum":
- mało kto będzie szedł specjalnie na pętlę przy RDA (raczej na Lubicz);
- czy serio ludzie będą jechać do centrum stojąc w korkach, kiedy zajmie to np. 2x dłużej, niż dojazd tramwajem?
- poza godzinami szczytu oczywiście na plus;

Dojazd z Lubicz na MP '20' to 15 minut. 125 w samym korku na Ofiar Dąbia i Cystersów może utknąć i na 30-40 minut...

I tutaj znowu wracamy do clou całości, czyli mocnej f. Co po fajnych przesiadkach, co po bezpośrednim dojeździe do centrum, skoro to w godzinach szczytu będzie realnie potworek bez rozkładu i linia widmo?
Kaszmir pisze: 13 sie 2024, 13:55Natomiast wydłużenie "125" samymi wieczorami czy w weekendy wg mnie odpada. Raz, że samo "128" na Ofiar Dąbia to dużo za mało. Dwa, że wydłużone "125" obsłuży też rejon Myśliwskiej gdzie będzie jedyną linią. Wydaje mi się, że trochę nie doceniasz tych innych funkcji "125". W szczególności, pasażerowie jeżdżący z rejonów Saskiej, Myśliwskiej czy Nowohuckiej do al. Pokoju bardzo się skarżą, że od czasu zabrania "125" nie są w stanie funkcjonować.
Z Myśliwską to jest jak najbardziej argument. Tylko pytanie, czy musi to rozwalać komunikację na Złocieniu + ile osób będzie korzystać z KMK na Myśliwskiej, jeśli dostanie linię realnie co 30-40 minut w szczycie bez jakiegokolwiek rozkładu?

Imho znowu powtarzamy to, co w innych rejonach:
- mamy nowe osiedla;
- mamy często kursujący w pobliżu tramwaj, z bardzo dobrym czasem dojazdu;
- zamiast zrobić częstą dowozówkę do tego tramwaju, chcemy zmusić ludzi do korzystania z autobusu co kilkadziesiąt minut....

Finalnie mieszkaniec albo może iść kilometr do tramwaju albo czekać np. 30 minut, aby do niego podjechać... Kompletnie nie wykorzystujemy potencjału tramwaju.
Kaszmir pisze: 13 sie 2024, 13:55Myślę, że chodzi też o spięcie Mogilskiej z Al. Pokoju. Obecnie żeby dostać się z jednej na drugą za pomocą km, trzeba jechać albo przez Lema, albo przez al. Powst. Warszawskiego. W obu wypadkach to trasa mocno naokoło, do tego z przesiadkami. Acz też mam obawy o punktualność linii.
I znowu:
- poza szczytem, w weekendy - naprawdę spoko;
- w szczycie objedziesz tę trasę przez Mogilskie - Grzegórzeckie szybciej ;)

No i kluczowe pytanie: czy na Mogilskiej będzie przystanek? ;)

I jeszcze takie porównanie dojazdu z centrum na Złocień obecnie vs po zmianach. Weźmy sobie przystanek na Lubicz, gdzie potencjalnie będzie i 20, i 125:

OBECNIE:
- Lubicz -> MP - linia tramwajowa z f7,5, jadąca 15 minut;
- MP -> Złocień - szybka i wygodna przesiadka na autobus sumarycznie co 10 minut;

PO ZMIANACH:
- Lubicz -> MP - linia tramwajowa z f7,5, jadąca 15 minut;
- MP -> Złocień - przesiadka na w miarę pewny autobus co 20 minut (195) lub linię widmo;

alternatywnie:
- Lubicz -> Złocień - czekanie i kilkadziesiąt minut na 125, którym na MP dojedzie się w 30-40 minut;

I to 125 się oczywiście - będzie cieszyć jakąś tam frekwencją w szczycie. Po prostu będą do tego wsiadać ludzie, którym akurat podjedzie na przystanek. Pytanie, czy w imię tego warto rozwalać dojazd wszystkim innym?

Natomiast poza godzinami szczytu -> pomysł popieram w 100%.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 672
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: michal49944 » 16 sie 2024, 14:23

Organizacja komunikacji miejskiej podczas wyścigu kolarskiego 81. Tour de Pologne
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/984-2024

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 18 sie 2024, 13:22

kot_feliks pisze: 14 sie 2024, 11:39Czym innym jest czekanie na poopóźnianą linię z f7,5, gdzie po 10-15 minutach i tak coś przyjedzie, a czym innym na poopóźnianą linię z np. f20, gdzie na przystanku stoisz np. 30 minut.
kot_feliks pisze: 14 sie 2024, 11:39Tylko ten takt 125 + 195 będzie totalnie wirtualny. Na Ofiar Dąbia ile się stoi do Nowohuckiej.... +/- właśnie te 10 minut ;) W efekcie z MP będą np. dwa autobusy w stadzie co ok 20 minut.
"194", i to za czasów gdy miało f7,5 (bez "494"), potrafiło jeździć parami, mijałem takie stada. Ludzie też pisali, że nieraz czekali po 20-30 minut na kurs. A "139" to nawet potrafiło jeździć trójkami i czwórkami :)

Zgadzam się, że najlepsze są pojedyncze, mocne linie na całej trasie. Do tego powinno się docelowo dążyć w przypadku "125", i oby tak było w następnych krokach. Nie jest jednak tak, że "125" będzie osamotnioną, jedyną linią na trasie. Na większości odcinków będzie mieć wspomaganie - czy to "195", czy "128". Ok, takt "125+195" pewnie nieraz nie będzie dotrzymany, lecz tak samo nie był dotrzymywany takt "194" ze samym sobą przy f7,5.

A bardzo ważne jest, że na odcinku od Płaszowa do Ofiar Dąbia będzie więcej kursów. Tu odwrócę Twój argument: obecnie jest samo "128" z nieporywającą częstotliwością (f15-20), łapiące kilkudziesięciominutowe spóźnienia. A w tej relacji dojeżdża masa ludzi, którzy od 2022 się skarżyli, że autobus nie przyjeżdża i muszą chodzić pieszo. Ich sytuacja zresztą była punktem startowym dla petycji. Teraz będą mieć dwie linie zamiast jednej - zawsze większa szansa, że coś przyjedzie.

Pamiętajmy też, że o ile obecnie Złocień ma do węzła w Prokocimiu tylko "125" z f20 (bo "163" kończy na Nowym Bieżanowie), tak po zmianach będzie "163" i "195", dające łącznie prawdopodobnie f10. Zatem Złocień dostanie wybór: jeśli ktoś chce jechać do centrum bezpośrednio, za to z ryzykiem opóźnień to ma "125", a jak ktoś woli z większą punktualnością, kosztem dodatkowej przesiadki, to pojedzie do Prokocimia i złapie czy to tramwaje, czy autobusy przez Kamieńskiego.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 672
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: michal49944 » 20 sie 2024, 11:15

Wzmocnienie oferty przewozowej w niedzielę handlową
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1006-2024
Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że w dniu 25.08.2024 r. (niedziela handlowa), w związku ze spodziewanym większym zapotrzebowaniem na przewozy zostaną wprowadzone poniższe zmiany w funkcjonowaniu linii KMK:
  • linia 172 będzie kursować co 15 min w godz. ok. 09:30 – 19:00;
  • linia 174 będzie obsługiwana taborem o zwiększonej pojemności;
  • linia 179 będzie kursować co 15 min w godz. ok. 09:00 – 19:00;
  • linia 511 zostanie uruchomiona i będzie kursować co 30 min w godz. ok. 09:30 – 19:00.

Kenoip
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 18 kwie 2023, 10:47

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kenoip » 21 sie 2024, 17:09

michal49944 pisze: 20 sie 2024, 11:15 Wzmocnienie oferty przewozowej w niedzielę handlową
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1006-2024
Zastanawiam się czy sens miałyby gwiazdki w rozkładzie - kursuje w niedziele handlowe.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1395
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: GoMeZz391 » 22 sie 2024, 17:16

W związku z dzisiejszym meczem Wisły Kraków i Cercle Brugge 4. rundy kwalifikacji do LKE na R22, będą wzmocnienia komunikacyjne w tramwajach - po zakończeniu spotkania.
Poniżej komunikat na ten temat ze strony klubu:
- po trasie linii 20 - 2 tramwaje;

- po trasie linii 1 - 2 tramwaje;

- Cichy Kącik – Muzeum Narodowe – UJ/AST – Plac Wszystkich Świętych po trasie 8 (przez Monte Cassino – remont przy Smolki) – Borek Fałęcki - 2 tramwaje.
https://wislakrakow.com/posts/wzmocnion ... scer/10213

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 672
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: michal49944 » 04 wrz 2024, 17:10

Poland Business Run
od 8.09.2024 09:00 do 8.09.2024 15:00
0, 1, 20

Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że w dniu 8.09.2024 r. (niedziela) na terenie Błoń odbędzie się impreza sportowa „Poland Business Run 2024”. W godz. ok. 9:00 – 15:00, wyłączony zostanie ruch tramwajowy do Cichego Kącika.

W tym czasie zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii tramwajowych i autobusowych:
  • linia 0 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Dajwór – … – przystanek Filharmonia – Straszewskiego – Podwale – Basztowa – Lubicz – Mogilska – TAURON Arena Kraków Wieczysta. Powrót: TAURON Arena Kraków Wieczysta – Mogilska – Lubicz – Westerplatte – … – Dajwór;
  • linia 1 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Elektromontaż – … – przystanek Filharmonia – Straszewskiego – Podwale – Dunajewskiego – Długa – Kamienna – Dworzec Towarowy;
  • linia 20 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Mały Płaszów P+R – … – przystanek Teatr Bagatela – Podwale – Straszewskiego – Franciszkańska – Poczta Główna – Starowiślna – Dajwór.
Rozkłady jazdy NIE zostaną zmienione.

Na czas wyłączenia ruchu tramwajowego zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa ZA TRAMWAJ, kursująca po trasie okrężnej:

Cichy Kącik – Igrców – Piastowska – al. Focha – Piłsudskiego – Straszewskiego – Filharmonia – Straszewskiego – Zwierzyniecka – al. Krasińskiego – al. Focha – Piastowska – Cichy Kącik.

Komunikacja zastępcza będzie kursować z częstotliwością co około 15 minut i będzie obsługiwać następujące przystanki: Cichy Kącik 04, Cichy Kącik 02, Piastowska 02/03, Przegon 01/02, Instytut Reumatologii 01/02, Cracovia Błonia 01/02, Muzeum Narodowe 03 (w kierunku Filharmonii), UJ / AST 02 (w kierunku Filharmonii), Filharmonia 04 (końcowo-początkowy na ul. Straszewskiego przy Pałacu Ślubów – słupek ten nie jest na co dzień używany przez linie KMK), Jubilat 03 (w kierunku Cichego Kącika).

Za utrudnienia przepraszamy!

https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1038-2024

judash
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: judash » 04 wrz 2024, 17:38

Jest już interpretacja do Miszalskiego ws. przywrócenia kursów 189 w weekendy.

brovar
Ekspert
Posty: 545
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: brovar » 04 wrz 2024, 19:59

O tym jak w d... mają mieszkańców urzędnicy niech przekona fakt, że w wakacje zamiast skierować "193" jadący do Prądnika, to woleli skrócić do Magazynów. Sam przejazd z Piasta Kołodzieja do Cmentarza Batowice w ubiegły czwartek zamiast 10 minut zajął przeszło godzinę.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

michasss
Znawca
Posty: 132
Rejestracja: 25 sie 2022, 20:48

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: michasss » 04 wrz 2024, 20:11

Przecież to było spowodowane zamknięciem ul. Powstańców. Autobus nad nią nie przeleci, a przejazd 12 metrowego autobusu górą, przez Dziekanowice i Węgrzce był ponoć niemożliwy, choć z tym akurat śmiem się nie zgodzić.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości