Re: Wszystkich Świętych 2024
: 01 lis 2024, 9:56
Dobry pomysł. 88 (obecne 81) przez Kapelankę do Borku. 87 z CR do Czerwonych Maków jak "17" a 87 zmienić na 81 (pokrywanie się z 21). A obecne "88" jako "80".
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Pytanie, jak dużo mieszkańców Czerwonych Maków ma pochowanych zmarłych na Rakowicach?michal49944 pisze: 01 lis 2024, 9:25 Szkoda, że co roku decyduje się na ścinanie częstotliwości 52 do f20, bo nie dość, że kursuje na niej mniej pojemny tabor to jeszcze rzadziej. W przypadku 50 nie mam problemu, bo po jej trasie kursuje najpierw 84, a potem 83. Z kolei na odcinku od Czerwonych Maków P+R do Ronda Grunwaldzkiego nie ma innej możliwości dostania się na Cmentarz Rakowicki tramwajem. Jeszcze jak przykładowo 2 lata temu 81 jechało przez Kapelankę i Monte Cassino to rozumiem, ale w obecnej sytuacji powinno się albo puścić kolejną linię cmentarną z Czerwonych Maków na Rakowice (ew. przekierować 81 tak jak kiedyś) albo pozostawić 52 z f10, może być tabor 33m.
Dlatego uważam, że lepszym rozwiązanie byłoby przekierowanie 81 tak jak 2 lata temu, czyli przez Kapelankę, Monte Cassino, bo jednak więcej osób jeździ na cmentarz z okolic Starych Dębnik niż z obecnej trasy tejże linii. Dodatkowo teraz dochodzą jeszcze pasażerowie linii salwatorskich 2x9, z których też na pewno ktoś na Rakowice jedzie.suchy pisze: 01 lis 2024, 10:21 Pytanie, jak dużo mieszkańców Czerwonych Maków ma pochowanych zmarłych na Rakowicach?
Tak patrząc na układ linii cmentarnych, to tramwaje 8x kursują głównie po "starych" dzielnicach Krakowa (Bieżanów, Kurdwanów, Borek, Bronowice, Huta) - czyli tam, gdzie ludzie mieszkają od ponad kilkudziesięciu lat i w tym czasie zdążyli pochować swoich pradziadków, dziadków czy rodziców na Rakowicach.
Zaś Ruczaj (szczególnie całe osiedle Europejskie, wybudowane przez ostatnie kilka-kilkanaście lat) jest stosunkowo nowy - więc dużo mieszkańców w tym czasie nie umarło, a ci co zmarli, to nie zostali pochowani na Rakowicach, gdyż tam już nie ma miejsc.
Dwa - z Maków można się dostać w rejon Rakowic nie tylko za pomocą 52. Przecież możesz też jechać:
- 18tką i przesiadka pod Wawelem na 72/84,
- 17tką i przesiadka pod Koroną na 72/84 lub na Mogilskim w 81/83/85.
Do tego z rejonu Ruczaju oraz z Kapelanki jest bezpośrednie "802" na cmentarz Rakowicki. Na Ruczaju większość zabudowań leży między Grota-Roweckiego/Bobrzyńskiego a Kobierzyńską i wiele osób równie dobrze może podejść na autobus. Problemem jest przeciążenie "802" - co się dziwić skoro linia ma długą trasę, obsługuje mocno zabudowane rejony a kursuje ledwie co 20 minut. Uzupełniające "812" wspomaga ją dopiero od r. Grunwaldzkiego. Może zatem trzeba pomyśleć o wzmocnieniu "802"?suchy pisze: 01 lis 2024, 10:21Dwa - z Maków można się dostać w rejon Rakowic nie tylko za pomocą 52. Przecież możesz też jechać:
- 18tką i przesiadka pod Wawelem na 72/84,
- 17tką i przesiadka pod Koroną na 72/84 lub na Mogilskim w 81/83/85.
Tak. "81" już testowano w wersji przez Kapelankę i wrócono do trasy przez Wadowicką bo były ku temu powody. Raz, że obsługa Starowiślnej. Dwa że na Kapelance linia nie cieszyła się zainteresowaniem. Trzy że skoro "81" zastępuje linię "19" (np. 31 X) to ważne by jechało jego trasą na tyle, na ile może.suchy pisze: 01 lis 2024, 10:21Trzy - gdyby wrócić do starej trasy 81 (z Borku przez Kapelankę i Monte Cassino), to wtedy Starowiślna zostałaby bez żadnej linii cmentarnej (72 i 84 jadą przez Krakowską). Więc trzeba byłoby zmienić trasę którejś z nich i skierować przez Getta-Wawrzyńca-Miodową.
Nie pięcioma bo "11" jest dziś zawieszona. A takie "87" pewnie by kursowało w miejsce "17" więc dalej do Czerwonych Maków byłyby trzy linie: "18", "52", "87", łącznie 9 kursów/h. Większym problemem jest wg mnie przepustowość pętli na Cm. Rakowickim: nawet przy sześciu liniach jest bardzo tłoczno ("2", "81", "82", "83", "84", "85"). Był czas że próbowano zmieścić siedem jednak z tego co słyszałem, to było już trochę za dużo. Dlatego chyba jestem jednak zwolennikiem wzmocnienia w zamian "802".Bayer2003 pisze: 01 lis 2024, 9:27Z pięcioma liniami na dwutorowej pętli może być ciężko. Pytanie czy w godzinach 8-20 linia "17" nie mogłaby kursować jako cmentarna, na Cmentarz Rakowicki zamiast do Dworca Towarowego?
Masz rację, fakt zawieszenia "11" jakoś mi umknął. Jeżeli przepustowość nie pozwala na stworzenie kolejnej "8x" na CR (chociaż bywały lata kiedy było tam 60 p/h, teraz jest "tylko" 55), to może rozwiązaniem jest przedłużenie "84" na Czerwone Maki? Trasa dość okrężna, jednak dla pasażerów byłby to mimo wszystko lepszy wybór od "802", której opóźnienia na przystanku Cmentarz Rakowicki Zachód są skandaliczne (według strony https://tomekzaw.pl/ttss/stops/Cmentarz ... departures):Kaszmir pisze: 01 lis 2024, 10:52 Nie pięcioma bo "11" jest dziś zawieszona. A takie "87" pewnie by kursowało w miejsce "17" więc dalej do Czerwonych Maków byłyby trzy linie: "18", "52", "87", łącznie 9 kursów/h. Większym problemem jest wg mnie przepustowość pętli na Cm. Rakowickim: nawet przy sześciu liniach jest bardzo tłoczno ("2", "81", "82", "83", "84", "85"). Był czas że próbowano zmieścić siedem jednak z tego co słyszałem, to było już trochę za dużo. Dlatego chyba jestem jednak zwolennikiem wzmocnienia w zamian "802".
Trochę idiotyczny ten pomysł z takim krążeniem "84". To już lepiej "84" puścić z Kurdwanowa do Borku Fałęckiego a "81" niech kończy w Łagiewnikach albo niech jedzie dalej do Czerwonych Maków. Czy sama Kapelanka i Monte Cassino będą wtedy potrzebować na CR tramwaju?Bayer2003 pisze: 01 lis 2024, 15:16 Masz rację, fakt zawieszenia "11" jakoś mi umknął. Jeżeli przepustowość nie pozwala na stworzenie kolejnej "8x" na CR (chociaż bywały lata kiedy było tam 60 p/h, teraz jest "tylko" 55), to może rozwiązaniem jest przedłużenie "84" na Czerwone Maki? Trasa dość okrężna, jednak dla pasażerów byłby to mimo wszystko lepszy wybór od "802", której opóźnienia na przystanku Cmentarz Rakowicki Zachód są skandaliczne (według strony https://tomekzaw.pl/ttss/stops/Cmentarz ... departures):
![]()
Pytanie czy warto mieszać w trasach "81" i "84" jeżeli pasażerowie chętnie korzystają z tych linii, a nowy przebieg zawsze może się nie spodobać? Przedłużenie "84" ma wiele wad, jednak jest najmniej inwazyjną opcją, a mieszkańcy Ruczaju z pewnością prędzej wybiorą nawet taki tramwaj niż "802".kucyk pisze: 01 lis 2024, 19:33 Trochę idiotyczny ten pomysł z takim krążeniem "84". To już lepiej "84" puścić z Kurdwanowa do Borku Fałęckiego a "81" niech kończy w Łagiewnikach albo niech jedzie dalej do Czerwonych Maków. Czy sama Kapelanka i Monte Cassino będą wtedy potrzebować na CR tramwaju?
To już bardziej wybiorą takie "moje 81" z krótszą trasą na Cm. Rakowicki niż tak krążące i długie "84" jak w Twojej propozycji.Bayer2003 pisze: 01 lis 2024, 19:53 Pytanie czy warto mieszać w trasach "81" i "84" jeżeli pasażerowie chętnie korzystają z tych linii, a nowy przebieg zawsze może się nie spodobać? Przedłużenie "84" ma wiele wad, jednak jest najmniej inwazyjną opcją, a mieszkańcy Ruczaju z pewnością prędzej wybiorą nawet taki tramwaj niż "802".
Zapewne tak, jednak "81" powinno mieć trasę jak najbardziej podobną do "19", ponieważ zastępuje ją w niektórych dniach, co po roszadach byłoby niemożliwe.kucyk pisze: 01 lis 2024, 19:56 To już bardziej wybiorą takie "moje 81" z krótszą trasą na Cm. Rakowicki niż tak krążące i długie "84" jak w Twojej propozycji.![]()
Nie wybiorą takiego "84" tylko pojadą "18/52" z przesiadką, i tak dojeżdżając dużo szybciej niż "84". Przecież takie "84" jechałoby z Ruczaju na Cmentarz Rakowicki przez Trasę Łagiewnicką, Kurdwanów i jeszcze Koronę.Bayer2003 pisze: 01 lis 2024, 19:53Przedłużenie "84" ma wiele wad, jednak jest najmniej inwazyjną opcją, a mieszkańcy Ruczaju z pewnością prędzej wybiorą nawet taki tramwaj niż "802".
Jadąc na cmentarz często ze sporym bagażem, spora część pasażerów wybierze trasę dłuższą, jednak bez przesiadki. Moim zdaniem "84" na Ruczaju by się przyjęła, jednak być może można w inny sposób rozwiązać problem połączenia tego ciągu z Cmentarzem Rakowickim.Kaszmir pisze: 01 lis 2024, 20:26 Nie wybiorą takiego "84" tylko pojadą "18/52" z przesiadką, i tak dojeżdżając dużo szybciej niż "84". Przecież takie "84" jechałoby z Ruczaju na Cmentarz Rakowicki przez Trasę Łagiewnicką, Kurdwanów i jeszcze Koronę.
Nikt takiego połączenia nie wybierze. Taka "84" jechałaby z Czerwonych Maków na Cmentarz Rakowicki 53 minuty, podczas gdy "52" jedzie CM - Lubicz 26 minut + ok. 5-10 minut na dojazd na cmentarz to jest spokojnie oszczędność nawet ponad 20 minut.Bayer2003 pisze: 01 lis 2024, 20:29 Jadąc na cmentarz często ze sporym bagażem, spora część pasażerów wybierze trasę dłuższą, jednak bez przesiadki. Moim zdaniem "84" na Ruczaju by się przyjęła, jednak być może można w inny sposób rozwiązać problem połączenia tego ciągu z Cmentarzem Rakowickim.