- Linie, trasy, rozkłady
-
tomaszep42
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Post
autor: tomaszep42 » 03 paź 2024, 12:40
Wprawdzie jest jeszcze trochę czasu ale zakładam ten wątek

Wygląda na to że w tym roku nadal Salwator bez tramwaju, ciekawie może też być na Grębałowie jeżeli zostanie do 1.11 oddana trasa do przystanku "Jarzębiny" - na ile mogą wydolić tramwaje dwukierunkowe, jak często mogą jechać biorąc pod uwagę przepustowość końcówki... Tradycyjna "85" z CM.Rakowickiego raczej w GT8N a tym bardziej N8S co 10 minut nie ma szans... Czy możliwe byłoby zatem 85 co 5 minut, co z "87" z Oś Piastów (Mistrzejowice też raczej odpadają z uruchomieniem przed 1.11) - czy starczy wozów dwukierunkowych? Kiedyś były próby łączenia 2x GT8N- ale chyba nic z tego nie wyszło... Zapraszam do dyskusji Szanowne Forumowiczki i Forumowiczów

-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 1882
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
Post
autor: Bayer2003 » 03 paź 2024, 13:29
tomaszep42 pisze: 03 paź 2024, 12:40
Wprawdzie jest jeszcze trochę czasu ale zakładam ten wątek

Wygląda na to że w tym roku nadal Salwator bez tramwaju, ciekawie może też być na Grębałowie jeżeli zostanie do 1.11 oddana trasa do przystanku "Jarzębiny" - na ile mogą wydolić tramwaje dwukierunkowe, jak często mogą jechać biorąc pod uwagę przepustowość końcówki... Tradycyjna "85" z CM.Rakowickiego raczej w GT8N a tym bardziej N8S co 10 minut nie ma szans... Czy możliwe byłoby zatem 85 co 5 minut, co z "87" z Oś Piastów (Mistrzejowice też raczej odpadają z uruchomieniem przed 1.11) - czy starczy wozów dwukierunkowych? Kiedyś były próby łączenia 2x GT8N- ale chyba nic z tego nie wyszło... Zapraszam do dyskusji Szanowne Forumowiczki i Forumowiczów
Historia pokazała, że na tymczasowej przejazdówce tramwajowej zmieści się nawet 16 p/h, więc pole do wzmocnień z okazji Wszystkich Świętych jest. Dwukierunkowych tramwajów jest już 36 i myślę, że wykorzystanie 25/30 (bez R) w przypadku GT8 oraz 3/6 w przypadku N8 jest realne. W 28 brygadach na pewno zmieściłaby się "1" co 10 minut, "85" co 10 minut oraz "87" co 20 minut. Z kursowaniem "87" co 10 minut będzie jednak problem - nie wiem co z liczbą dwukierunkowców, jednak 18 p/h przejazdówka na pewno nie przyjmie (zwłaszcza, że przy cmentarzu będzie spora wymiana pasażerska).
-
Cyjan
- Specjalista
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37
Post
autor: Cyjan » 03 paź 2024, 14:58
Na Wzgórzach robota jest niemal cały czas, widać że miasto dało im ognia pod pupę, żeby to skończyli przed WŚ. Brakuje chodników i ścieżek wzdłuż wiaduktu nad koleją, tory są położone.
Ciekawi mnie jedna rzecz - Przystanek Darwina 06 ma niemalże tak samo blisko do Cm. Grębałów Południe co i do Darwina, obecnego i przeniesionego. Intuicja podpowiada mi, że przystanki Darwina 06 i jego odwrotny zmienią nazwę na Kocmyrzowska, w miarę tego jak powstanie zaraz obok przystanek o prawdopodobnie takiej nazwie, a Darwina 03 i 04 zmienią nazwę na Jarzębiny, bo będą mieć blisko będzie taki przystanek tramwajowy. No chyba że się mylę i będzie pojedynczy Darwina na Kocmyrzowskiej i do tego dwa tramwajowe i dwa autobusowe w obrzeżach Darwina.

ona/jej
-
pjetrek
- Ekspert
- Posty: 771
- Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31
Post
autor: pjetrek » 03 paź 2024, 16:03
Nie wiem czy nadmiar linii byłby dobrym rozwiązaniem. Czy nie lepiej byłoby do nowej przejazdówki puścić jedną linię, ale z wysoką częstotliwością. Najlepsze byłoby tu 85. A 1+87 zrobić jako okrężne przez Elektromontaż i Al. Solidarności. Jedną w prawo, drugą w lewo. Chociaż z drugiej strony czy 85 z f5 podoła na Rakowicach?
Patrząc w kalendarz, to myślę że potoki rozłożą się na trzy dni, o ile tylko wzmocnienia zostaną utrzymane także 2 i 3 listopada.
-
tomaszep42
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Post
autor: tomaszep42 » 03 paź 2024, 19:30
pjetrek pisze: 03 paź 2024, 16:03
Nie wiem czy nadmiar linii byłby dobrym rozwiązaniem. Czy nie lepiej byłoby do nowej przejazdówki puścić jedną linię, ale z wysoką częstotliwością. Najlepsze byłoby tu 85. A 1+87 zrobić jako okrężne przez Elektromontaż i Al. Solidarności. Jedną w prawo, drugą w lewo. Chociaż z drugiej strony czy 85 z f5 podoła na Rakowicach?
Patrząc w kalendarz, to myślę że potoki rozłożą się na trzy dni, o ile tylko wzmocnienia zostaną utrzymane także 2 i 3 listopada.
Też myślałem o czymś takim - aczkolwiek ta okrężna trasa 1 i 87 pewnie przez Ptaszyckiego by była? W takim razie linie te dodatkowo mogłyby obsłużyć cmentarz w Mogile

-
Cyjan
- Specjalista
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37
Post
autor: Cyjan » 04 paź 2024, 9:58
Wydaje mi się, że nawet jak się uda ta mijanka na Jarzębiny to problem będzie inny - w GT8N są dwa miejsca siedzące, do których jest dostęp bez użycia schodów, a w samej niskopodłogowej części mieści się może z 25 osób w trybie sardynkowym.
To będzie problem, biorąc pod uwagę że spora część osób jadąca wtedy na cmentarz to osoby starsze, albo o ograniczonej mobilności dla których jest to jeden z niewielu dni w roku gdzie korzystają z komunikacji miejskiej. Nie mówię już nawet o osobach na wózku, z wózkiem i o tym że i tak trzeba będzie przejść sporo po niekoniecznie fajnym terenie żeby się dostać na Grębałów. Już teraz podczas kursowania jedynka ma takie zapełnienia, które w innym przypadku kategoryzowałyby użycie na tej linii przynajmniej bombardiera, zobaczymy jak sprawa będzie wyglądać wtedy.
ona/jej
-
Wojciech
- Znawca
- Posty: 168
- Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43
Post
autor: Wojciech » 04 paź 2024, 20:39
Ciekawe, czy "128" i "193" będą kursować przez Powstańców, czy może jednak będą skrócone.
-
tomaszep42
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Post
autor: tomaszep42 » 04 paź 2024, 22:01
Wojciech pisze: 04 paź 2024, 20:39
Ciekawe, czy "128" i "193" będą kursować przez Powstańców, czy może jednak będą skrócone.
Może lepiej byłoby skrócić i puścić do wspólnego zbiorowego przystanku przy Powstańców- a do GN zrobić takie np 889 Cmentarz Prądnik Czerwony- Powstańców- Strzelców- Prądnik Czerwony- Strzelców- Powstańców-....-GN. Żeby nie utykał w korkach to od GN przez Powstańców- Łepkowskiego- Dobrego Pasterza - Rondo Barei - Strzelców jak 888
-
tomaszep42
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Post
autor: tomaszep42 » 20 paź 2024, 12:17
Wojciech pisze: 04 paź 2024, 20:39
Ciekawe, czy "128" i "193" będą kursować przez Powstańców, czy może jednak będą skrócone.
A, i gdyby je skrócić/przekierować do "Cmentarz Prądnik Czerwony" to by pasowało zmienić na 828 i 893. Swoją drogą ciekawe, jakie wzmocnienia będą w przyszły weekend 26-27 października. Pasowałoby 800, 801, 802, 810, 814, 886 a z tramwai 82,83, 85 (do "Jarzębiny" jeśli zdążą a jeśli nie to Elektromontaż - Cm Rakowicki), 89.
-
judash
- Ekspert
- Posty: 771
- Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34
Post
autor: judash » 20 paź 2024, 19:28
Pewne może być jedno, "860" już nie będzie.
-
RoversKrk97
- Pasażer
- Posty: 45
- Rejestracja: 26 gru 2020, 11:58
Post
autor: RoversKrk97 » 23 paź 2024, 12:07
Dwa dni do weekendu poprzedzającego Wszystkich Świętych, a tu dalej brak konkretów, jak będzie wyglądać obsługa cmentarzy. Wrocław, Poznań czy Warszawa już podały, Kraków zaś jak zwykle się ociąga....
EDIT: podali na ten weekend

-
tomaszep42
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Post
autor: tomaszep42 » 23 paź 2024, 12:19
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1100-2024
Szału ni ma...
Brak na pewno 802 i 814 - zwłaszcza ta ostatnia zapewniała pewne unikalne połączenia- cmentarz w Prokocimiu i Bieżanowie... Jedna 810 bez innych wzmocnień w rejonie Grębałowa to kpina z pasażerów KM i zachęta wprost - jeździjcie w ten weekend autkami na cmentarze...

-
Jelczyk
- Ekspert
- Posty: 1049
- Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24
Post
autor: Jelczyk » 23 paź 2024, 12:38
Grębałów tylko z liniami 701 i 810.......

-
judash
- Ekspert
- Posty: 771
- Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34
Post
autor: judash » 23 paź 2024, 12:40
I nic "w lewo" z Rakowic.
-
Cyjan
- Specjalista
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37
Post
autor: Cyjan » 23 paź 2024, 12:55
Jelczyk pisze: 23 paź 2024, 12:38
Grębałów tylko z liniami 701 i 810.......
Jest szansa, że będzie tramwaj na "za pięć dwunastą", tak twierdzi ZTP. Jaki jest stan samego przystanku Jarzębiny to już inna historia - błoto, piach, koparki, część peronów i chodników ma kostkę, inne nie.
ona/jej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości