Strona 5 z 27

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 15 sty 2025, 17:02
autor: kucyk
Bayer2003 pisze: 14 sty 2025, 13:36 https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1199-2024
Znów ZTP twierdzi, że we ferie potoki pasażerskie na Bieżanowie spadają dwukrotnie...
To już nie jest "zabawne". Brak linii "49" w dodatku "9" w dzień powszedni ma mniej kursów niż w sobotę. Toż to "rozbój w biały dzień". :twisted:

Kolejne oszczędności? :evil:
W imię czego? :oops: :roll:

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 15 sty 2025, 17:17
autor: michal49944
"19" i "49" zawieszone a "75" nie. Czyżby małe potwierdzenie chęci przekształcenia przez ZTP "75" w linię normalną z Huty na Górkę Narodową?
Oby nie... :(

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 15 sty 2025, 18:15
autor: Krakowiak27
Przed otwarciem pętli na Górce Narodowej byłem pewien, że po czasie do 18 i 50 dołączą 17+19. Przeliczyłem się. :(

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 15 sty 2025, 18:41
autor: Bayer2003
kucyk pisze: 15 sty 2025, 17:02 To już nie jest "zabawne". Brak linii "49" w dodatku "9" w dzień powszedni ma mniej kursów niż w sobotę. Toż to "rozbój w biały dzień". :twisted:

Kolejne oszczędności? :evil:
W imię czego? :oops: :roll:
Oczywiście w imię promowania komunikacji miejskiej :lol:.
michal49944 pisze: 15 sty 2025, 17:17 "19" i "49" zawieszone a "75" nie. Czyżby małe potwierdzenie chęci przekształcenia przez ZTP "75" w linię normalną z Huty na Górkę Narodową?
Oby nie... :(
Jeżeli "75" na Górce Narodowej się sprawdza, powinna tam zostać także jako "44" na trasie stałej. Czy jednak sens ma zmiana numeru i danie linii pełnego rozkładu? Być może po oddaniu Meissnera, jednak na chwilę obecną nie jestem przekonany.
Krakowiak27 pisze: 15 sty 2025, 18:15 Przed otwarciem pętli na Górce Narodowej byłem pewien, że po czasie do 18 i 50 dołączą 17+19. Przeliczyłem się. :(
Bratysławska nie przepuściłaby "17" oraz "19", nawet po wycofaniu "75". Nie wiem też, czy potoki pasażerskie z Górki Narodowej uzasadniają aż 20 kursów na godzinę w stronę tunelu KST oraz Ronda Grzegórzeckiego - nawet jeżeli w "50" bywa ciasno, dłuższy tabor raczej rozwiązałby sprawę bez dodatkowych wzmocnień w tej relacji.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 15 sty 2025, 20:01
autor: michal49944
Bayer2003 pisze: 15 sty 2025, 18:41 Jeżeli "75" na Górce Narodowej się sprawdza, powinna tam zostać także jako "44" na trasie stałej. Czy jednak sens ma zmiana numeru i danie linii pełnego rozkładu? Być może po oddaniu Meissnera, jednak na chwilę obecną nie jestem przekonany.
Nie uważam, że dodatkowy tramwaj z nowymi relacjami na Górce Narodowej jest zły, ale "44" powinno wspomagać "4". Po zabraniu "52" z Ronda Czyżyńskiego "4" zwyczajnie nie wyrobi i możliwe, że będzie potrzebowała f7,5, w najgorszym wypadku wzmocnienia "44", ale najlepiej przynajmniej do Bronowic. Puszczanie tej linii do GN na stale uniemożliwi późniejsze jej zabranie pasażerom, którzy z niej korzystali. Na GN powinna trafić "17" (najlepiej razem "19", jeśli tylko będzie taka możliwość).

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 15 sty 2025, 20:20
autor: Bayer2003
michal49944 pisze: 15 sty 2025, 20:01 Nie uważam, że dodatkowy tramwaj z nowymi relacjami na Górce Narodowej jest zły, ale "44" powinno wspomagać "4". Po zabraniu "52" z Ronda Czyżyńskiego "4" zwyczajnie nie wyrobi i możliwe, że będzie potrzebowała f7,5, w najgorszym wypadku wzmocnienia "44", ale najlepiej przynajmniej do Bronowic. Puszczanie tej linii do GN na stale uniemożliwi późniejsze jej zabranie pasażerom, którzy z niej korzystali.
Oczywistym jest, że zabranie "52" z Czyżyn dociąży inne linie tam kursujące, jednak wpłynie to na potoki "4" przede wszystkim na odcinku Rondo Czyżyńskie - Teatr Słowackiego, gdzie przecież "44" ciągle będzie kursować i wcielenie tych kursów w "4" nie zmieni nic (poza taborem, jednak wcale nie na lepsze). Jeżeli chodzi o ciąg bronowicki, oficjalna argumentacja ZTP jest chyba taka, że 32 p/h funkcjonowały tam źle przez ograniczoną przepustowość Placu Inwalidów i póki Franek nie zostanie strącony ze stołka, taka liczba kursów tam nie powróci. Oczywiście nie zgadzam się z tą argumentacją, jednak gdyby chcieć faktycznie powrócić tam do 32 p/h, lepszym rozwiązaniem mogłoby być przekierowanie "2" na Bronowice Małe (a wtedy "16" na Salwator) lub po prostu skierowanie "16" na ciąg bronowicki. Jeżeli pasażerowie z Górki Narodowej korzystają z "75", linia ta powinna zostać tam na stałe.
michal49944 pisze: 15 sty 2025, 20:01 Na GN powinna trafić "17" (najlepiej razem "19", jeśli tylko będzie taka możliwość).
Jeżeli problem przepustowości Bratysławskiej zostałby kiedyś rozwiązany, przedłużenie "17" i "19" należy rozważać raczej na Azory, nie na Górkę Narodową. Wiem, że (pomijając Bratysławską) linie te zmieściłyby się na GN nawet bez uszczerbku dla "44"/"75", w końcu jest to pętla mająca aż trzy tory, jednak linie te raczej nie dadzą wiele tamtejszym mieszkańcom. Linie "17" i "19" mają wiele wspólnych odcinków trasy z "18" i "50", podczas gdy "44" faktycznie zapewnić może bezpośredni dojazd w inne części miasta.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 15 sty 2025, 23:49
autor: impuls
Są już rozkłady feryjne od 18.01.25. Nie będzie takiego niskiego dobra jak na przerwę Świąteczną. "13", "21", "52", "75" pozostaną wysokie. Co ile będzie kursować "21". Powiedzcie mi bo ja się gubię 🙄

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 16 sty 2025, 12:21
autor: elot360
Zdaje mi się czy w poprzednich latach częstotliwość linii 169/469 na czas ferii była obcinana z 15 do 20 minut w szczycie? Teraz nie widzę jakichkolwiek zmian od poniedziałku.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 16 sty 2025, 12:57
autor: Kaszmir
elot360 pisze: 16 sty 2025, 12:21Zdaje mi się czy w poprzednich latach częstotliwość linii 169/469 na czas ferii była obcinana z 15 do 20 minut w szczycie? Teraz nie widzę jakichkolwiek zmian od poniedziałku.
Nie była zmieniana bo "169/469" było skoordynowane z innymi liniami, m.in. "164" i "503". Zatem zwykle jeśli są zmieniane częstotliwości, to od razu dla całej siatki linii jadących przez Aleje i Kamieńskiego.

A tu na dowód komunikaty z 2023 i 2024 ;)
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/18-2023
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/672-2024

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 16 sty 2025, 19:50
autor: kucyk
Kaszmir pisze: 16 sty 2025, 12:57 A tu na dowód komunikaty z 2023 i 2024 ;)
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/18-2023
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/672-2024
I na tej podstawie można zobaczyć jak wielkie mamy cięcia w tym roku w okresie ferii. Z komunikacją w Bieżanowie naprawdę przegięli - takie cięcia? :evil:

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 17 sty 2025, 21:15
autor: pawel200020
Ciekawy jest rozkład jazdy na ferie dla linii 21 która chyba jako jedyna ma f15 w szczycie z tramwajów

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 25 sty 2025, 6:44
autor: yosujiro
Zmiany po feriach:

-102 do MPK (podobno na autosanach )
-100/101, 104 Mobilis
-pocięcie godzin kursowania w dp 189 (6-19), w niedzielę nie będzie kursować
-pocięcie częstotliwości na 147 (prawdopodobnie zostanie ta z ferii)

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 25 sty 2025, 7:39
autor: boms
Do tego jeszcze 163 ma przejąć w całości Makuszyńskiego, także w weekendy nowe wozy również się pojawią. 184 w MANach podobno jednak od poniedziałku.

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 25 sty 2025, 8:28
autor: Bautosz
Z tym 102 to przecież będzie tragedia. Chodzi o te słynne niemieszczące się gazowce, czy coś innego?

Re: Komunikacja miejska w 2025 roku

: 25 sty 2025, 8:30
autor: yosujiro
Boją się o gazowce, a MPK uparcie nie chce jeździć do Bielan 12m (oficjalna wersja, że brakuje takiego taboru, ale dałoby się zrobić moim zdaniem pewne przesunięcia, żeby chociaż mix zrobić)