Kaszmir pisze: 03 mar 2025, 8:51
Szkoda natomiast, że ZTP nie przychyliło się by z Malborskiej skierować "155" przez Kabel. Może trzeba będzie jeszcze o to znów powalczyć.
To na pewno byłoby lepsze niż obecne rozwiązanie.
Kaszmir pisze: 03 mar 2025, 8:51
Wg mnie dobrze, że nie ma trasy jak "179". (...) Dwa, że "155" jadące po trasie "179" mogłoby nie dać rady w krótkich autobusach.
Przepraszam za dosadność, ale to akurat argument w stylu MPK sprzed lat, które na wakacje wolało trzymać niskopodłogowe tramwaje w zajezdni, bo jeszcze mieszkańcy Huty by się do nich przyzwyczaili...

Trasa byłaby za dobra, więc niech jeździ tam, gdzie popularnością cieszyć się nie będzie?
Wobec powyższej sytuacji dobrze wiemy, że początek wszystkich problemów to wycięcie "184" z Kurdwanowa. ZTP samo stworzyło ten problem, a teraz protezami w stylu wcześniejszego "165" czy obecnego wydłużenia "155" próbuje leczyć swoje choroby. Szczerze mówiąc w tej sytuacji już zasadniejsze wydaje mi się, aby wydłużyć "169" (warianty do Zajezdni) i to je puścić z Malborskiej jak dawniej "184" przez Łużycką, Witosa do pętli Os. Kurdwanów. Nawet częstotliwość wariantów linii "169" i obecnej "155" praktycznie się zgadza! Na pętli Os. Kurdwanów ładowarka też jest. Dzięki temu właściwie odtworzona zostałaby relacja, o której pasażerowie wciąż pamiętają. I to byłaby prawdziwa rekompensata za zabranie "184" i jednocześnie też ta linia "169" realizowałaby to wszystko o czym piszesz, czyli wewnątrz-dzielnicowe relacje. A "155" skrócić od tramwajowego Kurdwanowa najwcześniej jak się da, bo de facto służy tylko do tego by dowieźć ludzi ze Swoszowic do tramwaju. Więc albo kryterium uliczne przez ul. Totus Tuus, albo prosto przez Beskidzką do Zajezdni.