Bilety, kontrole, integracja taryfowa
-
- Ekspert
- Posty: 1086
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
No tak, po wydaniu 1,3 mld PLN na TŁ (gdzie trzeba spłacać kredyt), 3,5 mln na poszerzenie pasa ruchu o 0,5m na Wielickiej (który i tak za jakiś czas pójdzie do przebudowy), czy wydawaniu > 50k/m-c na social media Kraków News 5020 (którą ogląda średnio 15 osób) - trzeba to wszystko skądś sfinansować, więc najlepiej podwyższyć ceny biletów
Zachęcamy do podróży KMK po Krk
Swoją droga to zabawne, że budżet KMK "musi się spinać i ludzie muszą dopłacić", ale już np. planowane wyrzucenie lekką ręką +/- 17 mln płn na ekrany wzdłuż Meissnera, które jak wykazała analiza... nie są potrzebne, problemem nie było No tyle, że tam jest infra drogowa dla świętych aut i święta przepustowość, a tu bida mieszkańcy w tramwaju.
Zachęcamy do podróży KMK po Krk
Swoją droga to zabawne, że budżet KMK "musi się spinać i ludzie muszą dopłacić", ale już np. planowane wyrzucenie lekką ręką +/- 17 mln płn na ekrany wzdłuż Meissnera, które jak wykazała analiza... nie są potrzebne, problemem nie było No tyle, że tam jest infra drogowa dla świętych aut i święta przepustowość, a tu bida mieszkańcy w tramwaju.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Ja to bym zaczął od przywrócenia płatnych biletów ulgowych dla uczniów w czasie roku szkolnego.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Pożyjemy, zobaczymy...Scania_9640 pisze: ↑07 lis 2022, 16:37 https://lovekrakow.pl/aktualnosci/urzed ... 48523.html
Urzędnicy za 2 tygodnie mają przedstawić nowy cennik biletów.
Najpierw proponuję przywrócenie ulgowych biletów dla uczniów na rok szkolny.
-
- Ekspert
- Posty: 1086
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Albo zrobienia w końcu ogólnie porządku z biletami ulgowymi, w tym studenckimi, bo 35 pln/mc za sieciówkę, czy 2 pln za przejazd, faktycznie mocno odstaje od dzisiejszych realiów.
Podpowiedź -> jest coś takiego jak ulga handlowa, co z powodzeniem stosuje spora część przewoźników. Nikt nie mówi, że 50% zniżki musi naliczać się od tego, co płacą wszyscy
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
W przypadku studentów 50% jest ulgą ustawową, więc jak chciałbyś z nią zrobić porządek? Jeśli bilet normalny kosztuje 80zł, to studencki jakbyś nie liczył, MUSI kosztować 50% z tego czyli 40zł (wspomniane przez ciebie 35zł wyłącznie wtedy, jeśli student jest mieszkańcem Krakowa i płaci tu podatki).kot_feliks pisze: ↑07 lis 2022, 19:59 Albo zrobienia w końcu ogólnie porządku z biletami ulgowymi, w tym studenckimi, bo 35 pln/mc za sieciówkę, czy 2 pln za przejazd, faktycznie mocno odstaje od dzisiejszych realiów.
Przewoźników głównie prywatnych - pośród komunikacji miejskiej w Polsce nie kojarzę żadnego miasta czy aglomeracji, gdzie istniałyby jeszcze ulgi handlowe.Podpowiedź -> jest coś takiego jak ulga handlowa, co z powodzeniem stosuje spora część przewoźników. Nikt nie mówi, że 50% zniżki musi naliczać się od tego, co płacą wszyscy
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Jakiś czas temu w biletach okresowych obowiązywała „ulga miejska”. Polegało to z grubsza na tym, że była to ulga, jaką otrzymywał każdy, kto kupował bilet okresowy po raz kolejny, a nie przysługiwała mu ulga ustawowa lub gminna. Nie pamiętam dokładnych cen, więc trochę nazmyślam, jeśli chodzi o liczby, ale sens będzie ten sam.suchy pisze: ↑07 lis 2022, 22:44 W przypadku studentów 50% jest ulgą ustawową, więc jak chciałbyś z nią zrobić porządek? Jeśli bilet normalny kosztuje 80zł, to studencki jakbyś nie liczył, MUSI kosztować 50% z tego czyli 40zł (wspomniane przez ciebie 35zł wyłącznie wtedy, jeśli student jest mieszkańcem Krakowa i płaci tu podatki).
Bilet miesięczny normalny na wszystkie linie kosztował 94 zł. Tym samym, bilet ulgowy ustawowy (wówczas były to tylko studenci i kombatanci) kosztował 50% ceny biletu normalnego – czyli 47 zł.
Ale jeśli kupowałeś bilet miesięczny normalny po raz drugi, przysługiwała Ci ulga miejska. I bilet z tą ulgą był tańszy o 5 zł. Tym samym, bilet normalny dalej kosztował 94 zł, ale z ulgą miejską już 89 zł. Ile kosztuje w takim przypadku bilet ulgowy ustawowy? Ano 50% ceny biletu normalnego. Czyli 47 zł.
Dla jednych te 5 zł różnicy to była opłata „za wykup karty” (uprawnieni do ulg mieli ją za darmo? ) Ale był to sposób, by studenci de facto płacili nie 50% ceny biletu normalnego, tylko trochę więcej, będzie to ok. 53%.
I właśnie w ten sposób można modyfikować cenę biletów ulgowych. Windując cenę biletu normalnego i wprowadzając ulgę handlową dla wszystkich, dla których nie przysługuje ulga gminna lub ustawowa.
-
- Ekspert
- Posty: 1086
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Przecież masz to nawet napisane w tym samym poście, zresztą tomta1 również to bardzo ładnie wyjaśnił...suchy pisze: ↑07 lis 2022, 22:44 W przypadku studentów 50% jest ulgą ustawową, więc jak chciałbyś z nią zrobić porządek? Jeśli bilet normalny kosztuje 80zł, to studencki jakbyś nie liczył, MUSI kosztować 50% z tego czyli 40zł (wspomniane przez ciebie 35zł wyłącznie wtedy, jeśli student jest mieszkańcem Krakowa i płaci tu podatki).
Ot, przykładowo:
- sieciówka "normalna" - 100,00 pln;
- ulgowy (50%) - 50,00 pln;
- sieciówka z ulga handlową (30% znizki dla wszystkich) - 70,00 pln...
Bilet 20 minutowy:
- normalny - 8,00 pln;
- ulgowy (50%) - 4,00 pln;
- "promocyjny" - 4,00 pln;
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Ostatnio zauważyliśmy, że niektórzy kontrolerzy z Rewizora w ogóle nie podchodzą do prowadzącego pojazd z prośbą o blokadę kasowników i rozpoczynają kontrolę, a kasowniki w trakcie całej kontroli są aktywne.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
-
- Ekspert
- Posty: 1921
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Zgadza się, zgodnie z regulaminem nie musimy tego robić, ale w większości przypadków podchodzimy do prowadzących i blokujemy.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Mało tego, ostatnio widziałem jak w trakcie postoju 102 na KG trzy ekipy zaczynające pracę weszły tylko, żeby podbić bilet, który z tego co słyszałem jest dowodem przeprowadzonej kontroli. Dopiero czwarta ekipa pojechała tą 102 i sprawdzała bilety w trasie
-
- Pomiarowiec
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 mar 2020, 9:38
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Kontrolerzy na zleceniu zaczynają pracę od kontrolki/ścinki początkowej, którą odbija się w pierwszym lepszym autobusie i wtedy zaczyna się liczyć czas pracy dla grupy kontrolerskiej. Więc kontrolka ta nie ma żadnego związku z przeprowadzeniem kontroli.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Widać mnie w ciula jeden kiedyś robił jak pytałem
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
W ogóle skoro mamy czytniki kart w kasownikach, to na pewno można by dla kontrolerów zakodować karty specjalne. Po wejściu do pojazdu kontroler zamiast podchodzić do prowadzącego przykładał by taką kartę do dowolnego kasownika, a system blokował by wszystkie kasowniki w całym pojeździe. Byłoby to duże ułatwienie.
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Pytanie czy sam system (oprogramowanie) umożliwia takie coś - weź pod uwagę, że w takich wiedeńczykach czy 105tkach masz cały czas stare sterowniki SRG-4000 albo jeszcze starsze SRG-3100.Parówczak pisze: ↑10 lis 2022, 12:25 W ogóle skoro mamy czytniki kart w kasownikach, to na pewno można by dla kontrolerów zakodować karty specjalne. Po wejściu do pojazdu kontroler zamiast podchodzić do prowadzącego przykładał by taką kartę do dowolnego kasownika, a system blokował by wszystkie kasowniki w całym pojeździe. Byłoby to duże ułatwienie.
Za to taki system istniał już chyba ponad 20 lat temu w Warszawie. Pamiętam, że byłem wtedy na feriach u kuzynki, jechaliśmy gdzieś tramwajem, po czym do wagonu weszli kontrolerzy i właśnie zablokowali kasowniki bez żadnego podchodzenia do motorniczego (siedzieliśmy blisko kabiny).
Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa
Ja myślę, że to jest do zrobienia. Te same sterowniki potrafią ogarnąć blokowanie z karty jako komunikacja bezpłatna. To przecież jest prawie to samo. Nasza komunikacja to zawsze jest 50 lat za warszawską...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości