kot_feliks pisze: 03 lip 2024, 10:16
Ja w ogóle nie wiem, skąd się te kontrole brały na zjazdach / wyjazdach, skoro zgodnie z uchwałą RMK opłaty są pobierane za przejazd liniami KMK realizowanymi na zlecenie GMK (czy jakoś tak to jest sformułowane).
Zjazd / wyjazd na linię, to nie jest kurs na danej linii KMK, a to, że to pojazd MPK, Mobilisa itd. kompletnie o niczym nie świadczy (równie dobrze może to być jakiś prywatny wynajem), czy też równie dobrze na linii może być pojazd innej firmy (bo sobie np. przewoźnik coś podnajął).
Jeszce sprawą dyskusyjną mogłoby być, co w sytuacji, gdy jest to np. wyjazd oznaczony jako "50 Górka Narodowa" na Mogilskiej (bo tak tramwaje wyjeżdżają), ale już kompletnie imho nie ma żadnego pola manewru pod kątem interpretacji, gdy jest to np. "zjazd do zajezdni".
Tramwaje nigdy nie wyjeżdżały na linie z numerem - ZAWSZE był tylko podany kierunek jazdy na wyświetlaczu wagonu (czyli np. Górka Narodowa, Nowy Bieżanów P+R, Borek Fałęcki, Cichy Kącik, itp). Zjazdy tak samo - od zawsze się wyświetlają jako "Zajezdnia Podgórze" albo "Zajezdnia Nowa Huta".
Nawet teraz jak zjazdy się pokazują na tablicach przystankowych i jest napisane np. "24 Zajezdnia Podgórze", to na samym tramwaju i tak pokazuje się wyłącznie samo "Zajezdnia Podgórze" bez numerka.
Co zaś do kontroli na wyjazdach/zjazdach, słyszałem od jednej osoby będącej w temacie - że podobno kontrole były prowadzone "żeby były"
