Kaszmir pisze: 05 maja 2025, 16:21
Rety, będzie "10" z Łagiewnik po trasie "17/19" do ronda Mogilskiego. Plus "8/18/52" jadące do T. Słowackiego. Plus z r. Matecznego "179/304" pod Dworzec Główny. Plus z Łagiewnik SKA "50" do tunelu.
Przesiadki, przesiadki i przesiadki, a wszystko to zapewne będzie opóźnione i przepełnione przy tym remoncie mostu. Dobrze, że robi się już nieco cieplej i część pasażerów będzie mogła zamienić na ten czas coraz gorszą komunikację miejską na rower/hulajnogę/własne nogi.
Kaszmir pisze: 05 maja 2025, 16:21
Układ ZTP ma swoje problemy, jednak brak bezpośredniego połączenia przystanku "Dw. Gł. Tunel" z "R. Matecznego" czy z "Łagiewnikami" nie jest jednym z nich.
Jest jednym z nich, chociaż z pewnością nie największym. Dużo większym jest pozostawienie na swoich stałych trasach wyłącznie "3", "11", "20", "21", "24", "49" oraz "50", czyli zaledwie 7 z 24 linii w stałym układzie, chociaż niedotknięte remontami są i będą też trasy "2", "10", "17", "19" i "44"("75"). Gdyby wszystkie te linie pozostawić na swoim miejscu, a "7x" oraz objazdy spróbować "dograć" do linii istniejących, z pewnością chaos dla pasażerów byłby mniejszy.
suchy pisze: 05 maja 2025, 16:35
Dwa - dlaczego przy okazji DUŻYCH remontów oczekujesz brak jakichkolwiek zmian w przypadku linii, których trasa nie przebiega przez remontowane miejsce? Czyli wg ciebie z pozostałych linii należy tworzyć jakieś pokręcone potworki albo przekraczać przepustowość ciągów - byle tylko na siłę UTRZYMAĆ jakąś mniej znaczącą linię na swojej stałej trasie?
Dokładnie o to mi chodzi - proponowany przez ZTP układ przecież też jest pełny potworków i przekracza przepustowość (Westerplatte), a tak przynajmniej większa część pasażerów nie odczułaby negatywnych skutków skumulowania się czterech

remontów, co zresztą też świadczy o nieodpowiednim ich rozplanowaniu w czasie - czy kiedykolwiek wcześniej miała miejsce taka kumulacja?
suchy pisze: 05 maja 2025, 16:35
Przykładowo w 2019 roku (gdy trwał remont Bronowic oraz Krakowskiej) zawieszono linie 11, 17 i 19, mimo że przecież Starowiślna, Wielicka oraz Limanowskiego-Kalwaryjska były normalnie przejezdne. A w zamian kursowała linia 71 Mały Płaszów - Dworzec Towarowy (połączenie 11 + 19).
A dlaczego? Ano dlatego, że objazdem jeździły 18 i 52:
https://krabok.wordpress.com/2019/08/12 ... -wrzesnia/
Pamiętam tę linię, czasami zdarzało mi się być jej pasażerem - zwykle jednym z kilku. Pomimo coraz głupszych układów linii, żadnej tak pustej nigdy później nie widziałem, z pewnością gdyby wtedy zostawiono "11", "17" i "19", a zawieszono którąś z linii objazdowych, pustak taki nie straszyłby przez kilka miesięcy.