Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 16 paź 2024, 15:22
125 ma 3 minuty na przejazd z Ronda Mogilskiego na Fabryczną (z powrotem 4). Już to widzę. Mogli chociaż w godzinach szczytu coś zmienić.
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Jeżeli "164" w ogóle przyjedzie, bo przy obsłudze w pełni elektrycznej w zimie zdarza się to rzadko.Ydhflx pisze: 16 paź 2024, 15:21 Nowe 126 ma 30 minut na odcinek Bronowice Małe - Kapelanka. Jadąc ten odnicek 164+tramwaj, mamy 26 minut rozkładowo + niewygodna przesiadka na Grunwaldzkim + wieczne korki na prawoskręcie Czarnowiejska->Aleje + ranne korki na Armii Krajowej.
Myślę, że zdecydowana większość pasażerów powinna wybrać nowe "126" - pytanie czy minibusy pomieszczą ich wszystkich i czy wobec pojawienia się "126", "164" docelowo nie zniknie z Mydlnik?Ydhflx pisze: 16 paź 2024, 15:21 Także jeśli 126 nie będzie stać w korkach, to może być sensownym dojazdem Bronowic Małych do tramwajów na Ruczaj.
Tak to jest jak mieszkańcy chodzą i narzekają że jest źle i proszę zmienić. Mieli stare dobre, lecz niepunktualne 125 (potoki pasażerskie i zmiana taboru na 18m o tym świadczy, że była ok trasa), to teraz bujają się drugi czy trzeci rok z jakimiś gó*nianymi nieskoordynowanymi dowozówkami i nowym 125 w pokracznej formie przez Cystersów. Wyszli na tym jak Zabłocki na mydle.
Po to, żeby zrobić zdjęcia autobusu w nowym miejscu?Ydhflx pisze: 16 paź 2024, 15:21 Nowe 126 ma 30 minut na odcinek Bronowice Małe - Kapelanka. Jadąc ten odnicek 164+tramwaj, mamy 26 minut rozkładowo + niewygodna przesiadka na Grunwaldzkim + wieczne korki na prawoskręcie Czarnowiejska->Aleje + ranne korki na Armii Krajowej.
Także jeśli 126 nie będzie stać w korkach, to może być sensownym dojazdem Bronowic Małych do tramwajów na Ruczaj.
Edit: 125 Nie ma w rozkładzie żadnego przystanku na odcinku Fabryczna-Mogilskie (w żadną stronę). To po co ono w ogóle tam jedzie? Halo, czy leci z nami pilot?
Spokojnie, rozkład jazdy na 125 będzie fikcją w szczycie, a w międzyszczycie akurat pewnie zrobi się równy taktKaszmir pisze: 16 paź 2024, 15:35
Z Płaszowa w międzyszczycie będą jechać w takcie... 3+17. Wieczorami też są kwiatki bo "125" ma f20 a "195" f30, więc będą odjazdy typu 20:28 ("125") i 20:29 ("195"), podobnie 21:28 i 21:29W weekendy takt mieszany 3+20+17.
A jak w drugą stronę? Ze Złocienia do Płaszowa w międzyszczycie 7+13 więc jeszcze ujdzie, natomiast w weekendy znowu 2+20+18
Ładnie załatwili Złocień.
125 będzie kursowało niczym linia przyspieszona, tylko nie wiadomo po co. Jakby 125 kursowało przez ronda, mieszkańcy Alei Pokoju zyskaliby wygodne połączenie na dworzec + wsparcie 14stki, która potrafi być zatłoczona. Na dawnej trasie zyskałoby dużo osób. Jedynym plusem tej trasy jest stworzenie przystanku autobusowego na Fabrycznej. Szkoda tylko że nikt nie pomyślał o przystanku dla 662.tomaszep42 pisze: 16 paź 2024, 18:59 Z tą trasą przez Cystersów to porażka zwłaszcza że praktycznie żadnych przystanków po drodze oprócz tych "Fabryczna" nie będzie. Zupełnie nie rozumiem czemu nie można było puścić przez Grzegórzeckie do Mogilskiego...
W tyg przeguby w weekend soloBautosz pisze: 16 paź 2024, 19:45 125 będzie kursowało niczym linia przyspieszona, tylko nie wiadomo po co. Jakby 125 kursowało przez ronda, mieszkańcy Alei Pokoju zyskaliby wygodne połączenie na dworzec + wsparcie 14stki, która potrafi być zatłoczona. Na dawnej trasie zyskałoby dużo osób. Jedynym plusem tej trasy jest stworzenie przystanku autobusowego na Fabrycznej. Szkoda tylko że nikt nie pomyślał o przystanku dla 662.
Ciekawi mnie też, jakiej długości taborem będzie obsługiwane 125.
Kaszmirze, w najnowszym wpisie na Kraboku dostrzegam treść o którą już wcześniej pytałem, martwi mnie że wciąż jest ona powtarzana. Mianowicie:
Czy to potwierdzona informacja że ZTP, mimo otwarcia łącznika w ciągu ulicy Słomczyńskiego, ma zamiar puścić nocne 669 przez A29L, czy powielana treść planowanej trasy przejazdu wynika z tego że ówcześnie ten łącznik nie istniał?linia „637” zostanie zlikwidowana, w zamian linia „669” zostanie wydłużona: Nowy Bieżanów – … – Krowodrza Górka – Pachońskiego – Siewna – Bociana – Kuźnicy Kołłątajowskiej – Al. 29 Listopada – Banacha – Górka Narodowa.
Takiej zalety nie ma bo ZTP po prostu nie chce popatrzeć na suche fakty i liczby a posługują się swoim chłopskim rozumem. A co do numeracji to najlepsze w tym absurdzie jest to, że jedynym niewykorzystanym numerem z puli 2x7 to właśnie 237, który idealnie by się wkomponował w przemianowanie numerków. Po prostu zmieniono by linii tylko kategorię. ZTP miało tylko jedno zadanie...elot360 pisze: 15 paź 2024, 21:20 Mam wrażenie że się powtarzam, ale po co w ogóle 537, za chwilę 317, pomija absolutnie wszystkie przystanki na odcinku od Opolskiej Estakady do okolic dworca? Linie 105 czy 132 zatrzymujące się wszędzie po drodze odcinek Opolska Estakada - DGZ pokonują w rozkładowym czasie 6 minut, niezależnie od pory dnia. Linia 537 odcinek Opolska Estakada - DGW w 5 minut, też przez całą dobę. Różnica w czasie właściwie wynika z pokonywanej odległości, ale prawdę mówiąc zasadnicza różnica jest taka że rozkład 537 jest jakkolwiek realny bo autobus nie staje w korkach na estakadzie w ciągu A29L oraz na Warszawskiej, a korki u wylotu tunelu pod dworcem są zdecydowanie mniej uciążliwe.
Czy ktoś jest w stanie wskazać realne zalety tego że 537 nie obsługuje przystanków pod URem, przy BP Prandoty oraz Cmentarza Rakowickiego n/ż?