Nie ma co jak wzmacniać 189 który wozi pasażerów innych linii na rzecz cięcia 502 które zapełnieniami kandyduje do f7.5/10 niż 15/20 ale Ok, ZTP jest w super formie, co za debil to wymyślił. I co z nockami na Górkę?Kaszmir pisze: 07 sie 2023, 20:52 Niestety tak jak podejrzewano, "502" po wakacjach schodzi do f15/20. Szkoda mocnego połączenia które dawniej miało nawet f7,5/15. "152", nawet z f15/20, to jednak nie to samo bo jedzie naokoło przez Dobrego Pasterza, zatrzymuje się wszędzie po drodze i od czasu zmiany trasy nie obsługuje sporej części al. Gen. Andersa.
https://krabok.wordpress.com/2023/08/07 ... szczegoly/
A do 2012 było i "152" z f15/20, i "5x2" z f7,5/15, ech to były czasy.
Rozkłady powakacyjne 2023
-
- Ekspert
- Posty: 1600
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Gdzie rekompensata za pocięty międzyszczyt na kilku ważnych liniach - 139, 159, 501, 502? W zamian jako minimum przyzwoitości powinien być pełny rozkład f15/20 dla 511, ale coś o tym nie słychać.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
No a ja jeszcze dodam ze swojego podwórka konsekwentne pogarszanie połączenia na bardzo dużym generatorze ruchu, jakim jest DH Wanda. O ile do dworca (czy tam jak woli Jednostka Miejska O Stu Nazwach (TM) - Teatru Słowackiego) jest 52, to dalej zostaje się z jadącą trasą turystyczno-krajoznawczą 14 i - od teraz jadącym co 15-20 minut 502, bo oczywiście układ przystanków jest tak wspaniały, że 152 się tam nie zatrzymuje. Wyczuwam przytulne jeżdżenie do Bagateli, tymczasem wczoraj wieczorny kurs 502 ok. 21 był naprawdę dobrze zapełniony i nie wpłynął na to jakoś dramatycznie mecz na stadionie Cracovii, bo spod Cracovii odjeżdżał on z kilkunastoma osobami na pokładzie. Więc jeśli tak jest w wakacje, to można sobie wyobrazić co będzie jak wrócą w szczególności studenci.stefan pisze: 07 sie 2023, 21:40 Wspaniale, że z Teatru Ludowego i 139 i 501 poza szczytem zostają ścięte do f=20 bez żadnej rekompensaty, tym bardziej że dalej nie ma linii 5.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
DH Wanda to dopiero oberwie jak otworzą tramwaj na Meissnera. Dodatkowo mam wrażenie, że poruszanie się KM autobusową w okresie międzyszczytowym będzie mega utrudnione. Nie każdy pracuje w godzinach 6-9/13-18.....ds89 pisze: 08 sie 2023, 7:36 No a ja jeszcze dodam ze swojego podwórka konsekwentne pogarszanie połączenia na bardzo dużym generatorze ruchu, jakim jest DH Wanda. O ile do dworca (czy tam jak woli Jednostka Miejska O Stu Nazwach (TM) - Teatru Słowackiego) jest 52, to dalej zostaje się z jadącą trasą turystyczno-krajoznawczą 14 i - od teraz jadącym co 15-20 minut 502, bo oczywiście układ przystanków jest tak wspaniały, że 152 się tam nie zatrzymuje. Wyczuwam przytulne jeżdżenie do Bagateli, tymczasem wczoraj wieczorny kurs 502 ok. 21 był naprawdę dobrze zapełniony i nie wpłynął na to jakoś dramatycznie mecz na stadionie Cracovii, bo spod Cracovii odjeżdżał on z kilkunastoma osobami na pokładzie. Więc jeśli tak jest w wakacje, to można sobie wyobrazić co będzie jak wrócą w szczególności studenci.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Przyzwyczają się. Sam pracuję o różnych porach przez cały rok w piątki świątki i niedziele. Nieraz się kiblowało po 30/40 minut w niedzielne poranki na przystankach, gdzie nawet na przesiadkę nie da się liczyć. Czy niedziela, czy poniedziałek.. Po nocnych kursach też są dziury i ludzie żyją.
Generalnie od pandemii to komunikacja w tym mieście bardziej się zwija niż rozwija..

Re: Rozkłady powakacyjne 2023
O tym co się stanie po zabraniu stąd 52 jak wybudują tramwaj na Meissnera wolę w ogóle nie myśleć... W każdym razie na ten moment ogromnie utrudniono dojazd do zachodniej części I obwodnicy, który kiedyś był doskonały (częste 502 lub jego modyfikacje w dawnych czasach + częste i mocne 152 do którego teraz trzeba robić przesiadki).
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Zgadzam się 100%.Kowalik pisze: 08 sie 2023, 9:28 Generalnie od pandemii to komunikacja w tym mieście bardziej się zwija niż rozwija..
Po wakacjach raczej nie wrócę do KM. Zamiast czekać 15/20 minut na autobus, w tym czasie będę w połowie drogi do domu samochodem albo rowerem. Nawet stojąc w korku, to będę w klimatyzowanym miejscu a nie w tłoku.
Nawet 80 zł już nie przekonuje mnie.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Nie znamy wszystkich szczegółów, samo ZTP jest zachowawcze bo detale jeszcze się dogrywają i pewnie sami sprawdzają, ile mogą dołożyć. Na tę chwilę wydaje się, że zmiany powakacyjne przyniosą wzmocnienia w skali całego miasta, choć niestety będzie sporo rejonów które stracą.
A skąd zakładam, że będą wzmocnienia? Są trzy tropy. Po pierwsze, idą wybory więc tradycją jest, że Miasto sobie przypomina o wzmacnianiu km na parę miesięcy przed wyborami. Po drugie, we wszelkich rozmowach z ZTP, wciąż zaznaczają, że limitem są brygady autobusowe i planują ich użyć tyle, ile jest. A przecież część brygad się zwolni ze względu na otwarcie trasy do Górki Narodowej gdzie wzmocnieniem będzie tramwaj, i te brygady będą przeniesione na inne części miasta. Po trzecie, te detale które poznaliśmy raczej sugerują wzmocnienia - niewielkie, lecz jednak wzmocnienia.
Przykłady? W rejony Wielickiej w szczycie będzie tyle samo kursów bo "513" przejmie te zabrane ze "144/173/503", lecz poza szczytem już +3 ("513"), do tego "125" wydłużone do Rżąki. W rejon Woli Duchackiej będzie +1 w szczycie ("179" +3, a "164/169/469" -2) i +1 poza ("179").
W Hucie w szczycie wychodzi +2 ("132+139" zamiast samego "139"). Poza szczytem podejrzewam, że będzie na zero. Obstawiam, że dojdą wreszcie kursy pozaszczytowe "511". Takie coś i tak było planowane, jest zapisane w przetargu od 2024, a akurat będzie rekompensata za pocięte poza szczytem "139/159/501" (łącznie -3 czyli akurat tyle by pokryć przez +3 na "511"). Tym bardziej, że na północy planują skierować "164" przez Chełmońskiego, więc podejrzewamy wyprostowanie "511". I to by miało sens bo mniej więcej w godzinach otwarcia galerii byłaby szybka linia tamże.
Mnie w tym mocno niepokoi, że prawdopodobnie przybędzie potworków takich jak "182+482" gdzie poza szczytem połączenie będzie blisko trzykrotnie (!) rzadziej niż w szczycie. Czyli: do godz. 9-10 f7,5, a potem skok w dół aż na f20.
A skąd zakładam, że będą wzmocnienia? Są trzy tropy. Po pierwsze, idą wybory więc tradycją jest, że Miasto sobie przypomina o wzmacnianiu km na parę miesięcy przed wyborami. Po drugie, we wszelkich rozmowach z ZTP, wciąż zaznaczają, że limitem są brygady autobusowe i planują ich użyć tyle, ile jest. A przecież część brygad się zwolni ze względu na otwarcie trasy do Górki Narodowej gdzie wzmocnieniem będzie tramwaj, i te brygady będą przeniesione na inne części miasta. Po trzecie, te detale które poznaliśmy raczej sugerują wzmocnienia - niewielkie, lecz jednak wzmocnienia.
Przykłady? W rejony Wielickiej w szczycie będzie tyle samo kursów bo "513" przejmie te zabrane ze "144/173/503", lecz poza szczytem już +3 ("513"), do tego "125" wydłużone do Rżąki. W rejon Woli Duchackiej będzie +1 w szczycie ("179" +3, a "164/169/469" -2) i +1 poza ("179").
W Hucie w szczycie wychodzi +2 ("132+139" zamiast samego "139"). Poza szczytem podejrzewam, że będzie na zero. Obstawiam, że dojdą wreszcie kursy pozaszczytowe "511". Takie coś i tak było planowane, jest zapisane w przetargu od 2024, a akurat będzie rekompensata za pocięte poza szczytem "139/159/501" (łącznie -3 czyli akurat tyle by pokryć przez +3 na "511"). Tym bardziej, że na północy planują skierować "164" przez Chełmońskiego, więc podejrzewamy wyprostowanie "511". I to by miało sens bo mniej więcej w godzinach otwarcia galerii byłaby szybka linia tamże.
Mnie w tym mocno niepokoi, że prawdopodobnie przybędzie potworków takich jak "182+482" gdzie poza szczytem połączenie będzie blisko trzykrotnie (!) rzadziej niż w szczycie. Czyli: do godz. 9-10 f7,5, a potem skok w dół aż na f20.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Czy ujednolicenie częstotliwości autobusowych dotyczyć będzie także autobusów aglomeracyjnych?
-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Nie tylko 511, ale również 132, 482 i 572 powinny pojechać w międzyszczycie i wieczorami. Dopiero wtedy Huta mogłaby coś zyskać.Kaszmir pisze: 08 sie 2023, 10:36
Przykłady? W rejony Wielickiej w szczycie będzie tyle samo kursów bo "513" przejmie te zabrane ze "144/173/503", lecz poza szczytem już +3 ("513"), do tego "125" wydłużone do Rżąki. W rejon Woli Duchackiej będzie +1 w szczycie ("179" +3, a "164/169/469" -2) i +1 poza ("179").
W Hucie w szczycie wychodzi +2 ("132+139" zamiast samego "139"). Poza szczytem podejrzewam, że będzie na zero. Obstawiam, że dojdą wreszcie kursy pozaszczytowe "511". Takie coś i tak było planowane, jest zapisane w przetargu od 2024, a akurat będzie rekompensata za pocięte poza szczytem "139/159/501" (łącznie -3 czyli akurat tyle by pokryć przez +3 na "511"). Tym bardziej, że na północy planują skierować "164" przez Chełmońskiego, więc podejrzewamy wyprostowanie "511". I to by miało sens bo mniej więcej w godzinach otwarcia galerii byłaby szybka linia tamże.
Mnie w tym mocno niepokoi, że prawdopodobnie przybędzie potworków takich jak "182+482" gdzie poza szczytem połączenie będzie blisko trzykrotnie (!) rzadziej niż w szczycie. Czyli: do godz. 9-10 f7,5, a potem skok w dół aż na f20.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Zgadzam się z "501" i "511". Co do "164" też dobry pomysł, lecz chyba braknie brygad/funduszy. Na razie może niech starczy do Bronowic Małych, a przyszłościowo wydłużyć tak jak proponujeszmkm3 pisze: 07 sie 2023, 21:42Według mnie 501 i 511 należy trasami zmienić w okolicach Chełmońskiego, ale zostać na tej końcówce. Natomiast 164 skierować do Mydlnik. Niech Mydlniki Wapiennik to będzie porządny punkt przesiadkowy.

Ano. Zastanawiam się czy sytuacji nie uratowałoby przeniesienie "189" na Bora-Komorowskiego. Wtedy "189+502" tworzyłyby mocną parę od os. Zgody do r. Mogilskiego. Dobrego Pasterza byłoby stratne, lecz w zamian będzie wzmocnienie "152" i powrót "132" więc akurat byłby argument za przeniesieniem. A i zawsze to odrobinę niższe koszty bo trasa przez Bora-Komorowskiego jest krótsza.damian_krk2 pisze: 07 sie 2023, 23:26Nie ma co jak wzmacniać 189 który wozi pasażerów innych linii na rzecz cięcia 502 które zapełnieniami kandyduje do f7.5/10 niż 15/20
"165" i "314" miały fatalnie przy r. Grunwaldzkim - w stronę os. Podwawelskiego objeżdżały całe rondo (więc nikomu się nie opłacało tym jechać i tracić parę minut), a w stronę południa w ogóle się nie zatrzymywały. Ze "136" będzie jednak lepiej bo dostanie normalnie przystanki na rondzie. Wg mnie tu dużo zależy od ułożenia rozkładów - jak wspominałem, gdyby zrobiono takt f5 ("136"+"194"+"494") to może to nieźle działać.Wojciech pisze: 07 sie 2023, 21:59A, jeszcze jedna uwaga ode mnie - linie z południa Krakowa (lub Wieliczki) do os. Podwawelskiego nie działają tak, jak wyobrażają sobie organizatorzy komunikacji zbiorowej. Nie zadziałały "484"/"165", nie zadziałało "314", nie zadziała również "136".
Zgadzam się, lepsze mocne "139". Acz mimo wszystko, od al. 29 Listopada do Nowej Huty będzie f7,5. Co do zawieszeń, "139" tak samo na każde ferie, wakacje itd. było ścinane do f15. Także tu będzie jak dotychczas.kot_feliks pisze: 07 sie 2023, 21:50No nie za bardzo, bo jednak '132' jedzie jedynie do DGW, a poza tym zapewne będzie zawieszane przy każdej możliwej okazji.
"172+572" miały przed wakacjami łącznie dokładnie taką samą częstotliwość, jak dawne "502" (f7,5/15).
Mnie też nie przekonuje mnożenie linii, acz Twój przykład uważam za nieadekwatny. Dawniej, przy f7,5 na "139", już tak było że w szczycie były ciągi "139" oraz "501+511", a poza szczytem "501" było skoordynowane ze "139". Zresztą czasy przejazdu między Hutą a centrum różnią się tylko o 3 minuty więc da się to skoordynować do np. 6+9, które przechodzi na 9+6. Teraz może być podobnie, przy czym liczę że poza szczytem będzie też mocne "501+511" z f10.kot_feliks pisze: 07 sie 2023, 21:50Swoją drogą takie pytanie, pod kątem też posta wcześniej. Skoro 132 ma jeździć jedynie w szczycie, to jak skoordynować ze sobą 132, 139, 501, 511...?
- w szczycie 132/139 z f 7,5 tak? 501/511 również z f 7,5 tak?
- a w międzyszczycie nagle będzie koordynacja 139/501...?![]()
- czy może spora część NH zostanie z dwoma potworkami z f20 jeżdżącymi stadnie?![]()
- w sumie i tak taka sytuacja wystąpi, bo przecież 139 i 501 mają różne czasy przejazdu... (a tak było mocniejsze 139...);
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Czy nie przez długość trasy pocięto 139? Puszczenie 164 na Mydlniki strasznie ją wydłuży...Kaszmir pisze: 08 sie 2023, 11:35 Zgadzam się z "501" i "511". Co do "164" też dobry pomysł, lecz chyba braknie brygad/funduszy. Na razie może niech starczy do Bronowic Małych, a przyszłościowo wydłużyć tak jak proponujesz![]()
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Czy w skali miasta zmiany wyjdą na plus? Ja trochę powątpiewam. Z istotnych zmian na plus na kluczowych liniach międzydzielnicowych widać, że dojdą dwie linie, licząc względem tego, co było przed wakacjami - 199, które już jest; i 513, które ma powstać. Można jeszcze doliczyć jako "pół linii" 132, które podobno będzie, ale tylko w szczycie (dlatego liczę jako pół linii). Jedna linia pojedzie wyraźnie częściej - 179. Lekkiego wzmocnienia spodziewamy się na 152 i 189. Pozostałe linie tracą na zmianach. Niektóre bardzo dużo - 139, 502, 503. Większość mniej - po jednym kursie w godzinie w szczycie lub po jednym poza szczytem. Nie ma sensu ich wypisywać. Oczywiście nie wszystko jeszcze wiemy. Część linii niczego nie zyska/ nie straci - np. 194 na podstawowej trasie. Nie wiemy jak będzie kursować 130 i 138. Mogą być niespodzianki na "plus" albo na "minus". Z linii drugoplanowych - skupię się tylko na okolicach Krowodrzy Górki. Drugoplanowe/dojazdowe linie w tamtej okolicy to (w moim odczuciu) 102, 137, 140, 154, 168. Co wiemy? 102 będzie f30/40. Czy będzie dubler? Nie jest to pewne. Pewne jest natomiast to, że 102 nigdy tak rzadko nie jeździło. 137 zaliczy cięcia, ale jego rolę przejmie w dużej mierze tramwaj. 140 - zagadka. Czy miasto wreszcie dorzuci do tej linii kursy, by był pełen rozkład 5-23 przez 7 dni w tygodniu, jak powinno być na linii dowozowej? Zagadka. 154 trochę zmieni trasę, ale też zaliczy cięcia - było f20/30, będzie f30/40. Część dotychczasowych pasażerów otrzyma tramwaj. 168 - tu nie wiadomo, jaka będzie częstotliwość. Jeśli chodzi o tramwaje na KG, to zachodzi pytanie, kiedy osiedle ponownie otrzyma zawieszoną linię nr 5? Z nowych "nabytków" ponoć ma zostać dociągnięte 19. Łatwiej dociągnąć szczytówkę, niż całodniowe 17, więc pewnie dlatego wybrano wersję tańszą.
Ostatnio zmieniony 08 sie 2023, 11:54 przez pablo, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
164 Piaski Nowe - Mydlniki Wapiennik to ok. 15,6 km, a dzisiaj 173 ma trasę ok. 16,6 km. Jest trochę linii podobnej długości i jakoś kursują. 164 do Mydlnik mógłby początkowo tylko w dni powszednie dojeżdżać. Ponad 10 lat temu bodajże gdy 501 kursował do Mydlnik to 139 wydłużono początkowo tylko w dni powszednie.Robert pisze: 08 sie 2023, 11:41 Czy nie przez długość trasy pocięto 139? Puszczenie 164 na Mydlniki strasznie ją wydłuży...
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
No ale stąd już niewiele brakuje do zwykłego wzmocnienia '502' do f7,5, zamiast rozdrabniania go na 502 + 189Kaszmir pisze: 08 sie 2023, 11:35Ano. Zastanawiam się czy sytuacji nie uratowałoby przeniesienie "189" na Bora-Komorowskiego. Wtedy "189+502" tworzyłyby mocną parę od os. Zgody do r. Mogilskiego. Dobrego Pasterza byłoby stratne, lecz w zamian będzie wzmocnienie "152" i powrót "132" więc akurat byłby argument za przeniesieniem. A i zawsze to odrobinę niższe koszty bo trasa przez Bora-Komorowskiego jest krótsza.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], STADLER Tango i 10 gości