Strona 7 z 67

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 20 gru 2023, 12:20
autor: Kaszmir
WDZ pisze: 20 gru 2023, 12:07Przecież ""503" nie obsługuje Bonarki...
Racja ;) Nie pamiętam szczegółów, może chodziło też o dodanie takiego przystanku. A może jednak głównie o dojazd do Alej.

Swoją drogą, jest to mylące że "513" ma tam przystanek a "503" nie. Zwłaszcza że oprócz tego jednego, ich lista przystanków na wspólnym odcinku jest identyczna.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 20 gru 2023, 14:25
autor: kbieniu7
Też nie jestem przekonany do wydłużania 513 do Złocienia - właśnie przed te przejazdy. Już teraz mamy zmartwienie, by się koordynacja 513 z 503 nie rozjeżdżała...

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 20 gru 2023, 16:17
autor: Aułrora
yosujiro pisze: 20 gru 2023, 10:33 Taki ciekawy moim zdaniem głos czytelnika GK



https://gazetakrakowska.pl/krakow-zmian ... 1-18176953
Moim zdaniem pomysł ciekawy, więcej ta linia będzie miała wspólnej trasy z 513 niż mniej. Więcej napisałem o tym w temacie Złocień, nie będę się powtarzał ;)

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 21 gru 2023, 8:26
autor: Kowalik
kbieniu7 pisze: 20 gru 2023, 14:25 Też nie jestem przekonany do wydłużania 513 do Złocienia - właśnie przed te przejazdy. Już teraz mamy zmartwienie, by się koordynacja 513 z 503 nie rozjeżdżała...
Chciałem tylko przypomnieć, że zakończono modernizację linii kolejowej w tamtym rejonie, prędkość wzrosła, zatem skrócił się czas zamkniętych zapór na tym przejeździe. Teraz zwykle nie trwa to więcej niż 3-4 minuty, nie powinno to generować ogromnych opóźnień. Popieram pomysł wydłużenia linii 513, jeśli tylko starczyłoby środków.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 21 gru 2023, 10:26
autor: Kierman
To nie lepiej puścić ze Złocienia przyspieszoną linię w kierunku centrum jak dawne 125? Oczywiście z pewnymi korektami. Po co pchać 513 w te korki na przejeździe kolejowym. Tam dalej mocno się korkuje, bo niedawno jeździłem.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 21 gru 2023, 12:34
autor: Karol1994
Kierman pisze: 21 gru 2023, 10:26 To nie lepiej puścić ze Złocienia przyspieszoną linię w kierunku centrum jak dawne 125? Oczywiście z pewnymi korektami. Po co pchać 513 w te korki na przejeździe kolejowym. Tam dalej mocno się korkuje, bo niedawno jeździłem.
Może coś takiego? Np.
"525" Złocień - Mały Płaszów - Lipska - Saska (ew. Kuklińskiego) - Podgórze SKA - Al. Powstańców Śląskich - Rondo Matecznego - Rondo Grunwaldzkie - Aleje - Nowy Kleparz.

Obsługiwane przystanki od Małego Płaszowa:
Mały Płaszów P+R
Lipska
Saska (w przypadku przebiegu przez ul. Saską)
Kuklińskiego
Podgórze SKA
Rondo Matecznego
Rondo Grunwaldzkie
Jubilat
Muzeum Narodowe
Plac Inwalidów

Może to S-F ale pomarzyć nie zaszkodzi.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 21 gru 2023, 16:31
autor: Scania_9640
Karol1994 pisze: 21 gru 2023, 12:34 Może coś takiego? Np.
"525" Złocień - Mały Płaszów - Lipska - Saska (ew. Kuklińskiego) - Podgórze SKA - Al. Powstańców Śląskich - Rondo Matecznego - Rondo Grunwaldzkie - Aleje - Nowy Kleparz.

Obsługiwane przystanki od Małego Płaszowa:
Mały Płaszów P+R
Lipska
Saska (w przypadku przebiegu przez ul. Saską)
Kuklińskiego
Podgórze SKA
Rondo Matecznego
Rondo Grunwaldzkie
Jubilat
Muzeum Narodowe
Plac Inwalidów

Może to S-F ale pomarzyć nie zaszkodzi.
Jest to pchanie linii w korki od Kuklińskiego po Podgórze SKA i dalej do Matecznego.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 24 sty 2024, 9:21
autor: yosujiro
Podobno od najbliższej soboty 301 przestanie obsługiwać przystanek Konopnickiej, a w zamian za to będzie stawać na Rondzie Grunwaldzkim

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 31 sty 2024, 9:05
autor: yosujiro
ObrazekObrazek Ważne informacje dotyczące zmian w kursowaniu komunikacji miejskiej! ObrazekObrazek
W okresie ferii zimowych, dostosowując się do zmniejszonych potrzeb przewozowych, wprowadzamy zmiany w funkcjonowaniu linii KMK.

W dni powszednie:

Obrazek Linie 1, 3, 8, 18, 20, 50, 52 - częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona do 10 minut przez cały dzień.
Obrazek Linie 4, 5, 9, 10, 11, 14, 16, 17, 21, 22, 24, 72 - częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona do 20 minut przez cały dzień.
Obrazek Linia 13 - częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona do 10 minut w godzinach szczytu i 20 minut poza godzinami szczytu.
Obrazek Linie 19, 44, 49 - częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona do 20 minut w godzinach szczytu.

Dodatkowo, w dniach 12.02.2024 r. (poniedziałek) do 25.02.2024 r. (niedziela):

Obrazek Linia 179 - częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona do 15 minut w godzinach szczytu i 20 minut poza godzinami szczytu.
Obrazek Linie 156, 189, 413, 420, 433, 742 - zostaną zawieszone.
Obrazek Linia 494 - będzie kursować tylko w godzinach szczytu.
Obrazek Linia 701 - częstotliwość kursowania zostanie zmniejszona do 12 minut w godzinach szczytu i 15 minut poza godzinami szczytu.
Kraków PL Mobilis Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie
https://www.facebook.com/10006707863941 ... ZmYjFDJRl/

Podejrzanie małe te cięcia na ferie Obrazek Ach te wybory...


Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 31 sty 2024, 9:09
autor: Łukasz
W roku wyborczym mogli sobie darować cięcia.
Kilka cytatów z komentarzy pod postem na fb ZTP:

"Zmniejszonych? Mieszkańcy się gdzieś wyprowadzają? Turyści tu nie przyjadą?"

"A to rozumiem pracujący też ferie mają?"

"Jak zwykle ztp dba o pracujących i w dbaniu o czyste powietrze zmniejsza kursy mpk BRAVO BRAVO BRAVO to może od razu wprowadzic 2 tygodnie pieszego pasażera i będzie prościej."

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 31 sty 2024, 9:14
autor: fysztof
Małe...? Cała siatka tramwajowa z f=7,5/15 schodzi na f=10/20... "50" dwa razy rzadziej w szczycie(!). Rozumiem, że wg ZTP połowa pasażerów tej linii to uczniowie??? Strasznie 'wyrośnięci' w takim razie muszą być, bo jakoś inaczej to widzę.
Podobnie "179" - ubita o połowę. Znowu, rozumiem że połowa pasażerów tej linii to podstawówka i liceum/technikum??? Żenada.
"494" to też typowo 'uczniowska' relacja...
Ordynarne cięcia nie wiadomo który raz.

A może by tak skoro tniemy na ferie o połowę przepustowość części linii, ściąć jednocześnie o połowę przepustowość niektórych ulic - bo są ferie. Na przykład Nowosądecką zwęźmy do jednego pasa i na Bobrzyńskiego zróbmy to samo. Wyobrażacie sobie to larum? W każdej gazecie i w każdym podrzędnym portalu? Niech wtedy ZTP tłumaczy, że są "zmniejszone potrzeby przewozowe". Niech kozaczą...

Szkoda, że w odniesieniu do KMK można każdą ściemę w tym mieście walnąć i się nią wytrzeć, ale w odniesieniu do samochodów to już absolutnie przeciwnie jest.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 31 sty 2024, 9:28
autor: yosujiro
Jak na nich to małe, spodziewałem się pogromu jak zwykle, a jest tylko źle. To juz coś na plus

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 31 sty 2024, 9:31
autor: Kaszmir
Cięcia spore. Podobne do zeszłorocznych, które przecież były tłumaczone fatalnym stanem budżetu. Teraz podobno jest super, mają być nowe linie, wzmocnienia itd. - to jednak nie jest tak super?

"179" to teraz podstawa km dla rejonów Kurdwanowa daleko od tramwaju. Ścięcie rozkładu o połowę, serio? To jako "rekompensata" dla Kurdwanowa za pocięcie linii "50" o połowę?

"494" tylko w szczycie? Czyli dostajemy podobny absurd co na "182/482" - w szczycie autobus co 7,5 minuty, poza szczytem co 20 czyli blisko trzykrotnie rzadziej. No jednak komu robi różnicę czy autobus jedzie co parę minut, czy co dwadzieścia, prawda? I to na Klinach gdzie mieszka kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców, Miasto twierdzi że będzie tramwaj, premetro, itd. a zostawia ludzi... z autobusem co 20 minut.

I jeszcze zawieszenie "189". Zabrano połowę kursów "502", linia "189" miała być jakąś częściową rekompensatą. Teraz nie będzie ani jednego, ani drugiego :D Plac Centralny zostaje bez autobusu (nie każdy ma blisko do al. Róż). Pilotów bez połączenia w stronę Alej (mieszkańcy walczyli o to, jednak kto by się przejmował).

Dla porównania - komunikat feryjny z 2022 (link). "50" ścięta tylko w szczycie i z f5 do f7,5 (nie do f10), a przecież wtedy miała trasę krótszą z obu stron więc mniej pasażerów. Na bank będzie tłok. Do tego były zawieszone "74" i "17" (wtedy szczytówka, zamiast "19") i... tyle. Pozostałe tramwaje normalnie f7,5/15.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 31 sty 2024, 11:53
autor: kot_feliks
No cóż, skądś trzeba znaleźć $ na budowę 8 Pułku Ułanów tylko po to, aby następnie ją rozebrać, zbudować pod spodem tramwaj, i odbudować ulicę od nowa (najnowszy pomysł UMK) :mrgreen:

Wszystko dlatego, że "na przełomie 2021/22 zorientowaliśmy się, że tam ma być tramwaj, obecny projekt nie ma sensu, no ale przez 2 lata nic nie zrobiliśmy, to trudno teraz nie zrobić przetargu na ten bezsensowny projekt" :mrgreen:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 31 sty 2024, 12:44
autor: fysztof
kot_feliks pisze: 31 sty 2024, 11:53 No cóż, skądś trzeba znaleźć $ na budowę 8 Pułku Ułanów tylko po to, aby następnie ją rozebrać, zbudować pod spodem tramwaj, i odbudować ulicę od nowa (najnowszy pomysł UMK) :mrgreen:

Wszystko dlatego, że "na przełomie 2021/22 zorientowaliśmy się, że tam ma być tramwaj, obecny projekt nie ma sensu, no ale przez 2 lata nic nie zrobiliśmy, to trudno teraz nie zrobić przetargu na ten bezsensowny projekt" :mrgreen:
Trudno celniej to podsumować... Poziom zidiocenia we wszelkich urzędach Krakowa jest naprawdę wysoki. Szkoda, że każdy urząd i zarząd dokłada swoją cegiełkę. Już nawet nie ma przebłysków nadziei jak 10 lat temu, kiedy wydawało się, że Franek czy Kempf w ZTP i ZZM mogą wnieść jakąś nową jakoś. Równia pochyła i dorównali poziomem do układu, a wraz z nimi całe te instytucje:-(