Koleje Małopolskie
Re: Koleje Małopolskie
Zgadzam się z tym popołudniem, przy czym brakuje mi tam 18:15, kojarzę sporo osób, które o szóstej kończą pracę, szkoda że następny dopiero o 19.
Kluczowe jest tutaj "Dla osób pracujących w okolicach DG" bo w sumie jeśli ktoś dojeżdża do dworca więcej jak 10min to kolej przestaje być opłacalną alternatywą - jeszcze inna rzecz kompletnie, że teraz zwróciłam uwagę na brak linii z DGZ/Politechniki w okolice PWŚ, Bagateli, wiadomo czemu nie planowano takiego tramwaju?
Kluczowe jest tutaj "Dla osób pracujących w okolicach DG" bo w sumie jeśli ktoś dojeżdża do dworca więcej jak 10min to kolej przestaje być opłacalną alternatywą - jeszcze inna rzecz kompletnie, że teraz zwróciłam uwagę na brak linii z DGZ/Politechniki w okolice PWŚ, Bagateli, wiadomo czemu nie planowano takiego tramwaju?
ona/jej
Re: Koleje Małopolskie
Były takie linie - "12", a wcześniej "24", "30" - jednak cieszyły się umiarkowanym zainteresowaniem. Było też "304" które dawniej z Dworca Głównego Zachód jeździło przez Teatr Bagatela.Cyjan pisze: 10 wrz 2024, 12:27jeszcze inna rzecz kompletnie, że teraz zwróciłam uwagę na brak linii z DGZ/Politechniki w okolice PWŚ, Bagateli, wiadomo czemu nie planowano takiego tramwaju?
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Koleje Małopolskie
Nowe pociągi dla Małopolski. Dostawa w 2026 roku
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowe- ... 58427.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowe- ... 58427.html
Sześć nowych pociągów zasili flotę Kolei Małopolskich. To efekt podpisanej umowy wykonawczej z firmą Newag, która dostarczy Elektryczne Zespoły Trakcyjne w 2026 roku.
Re: Koleje Małopolskie
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przej ... 58554.html
Nie wiem jak się to układa, ale nawet tak jest to chyba z krainy fantazji, nawet się nie mieści przystanek ws. luboczy.

To chyba można się pożegnać z przystankiem kolejowym Kocmyrzowska. W takim razie na cholerę był budowany ten tramwajowy wiszący nad torami jak nie po to, aby go skomunikować z pociągiem? Porażka, nie mówiąc już o tym, że istniejący pas torowiska na Mrozowej zostanie zmarnowany, a trzeba będzie takowy zmieścić na Łowińskiego. Chyba tylko zwężając jezdnię gdzie jeżdżą regularnie tiry z wszystkich magazynów w okolicy do 3,5mBudowa tunelu pod torami to tylko część większej inwestycji planowanej przez miasto. Chodzi o cały węzeł przesiadkowy w Luboczy, który miałby łączyć w sobie różne środki transportu. Po konsultacjach i analizach wybrany został wariant W7, który zakłada, że przystanek kolejowy pozostanie w obecnej lokalizacji, parkingi Park&Ride powstaną zarówno przy przystanku kolejowym jak i przy nowej pętli autobusowo-tramwajowej, a torowisko byłoby tam doprowadzone nie w miejscu wcześniejszej trasy do Walcowni, lecz wzdłuż ul. Łowińskiego, z połączeniem na skrzyżowaniu ulic Łowińskiego i Ujastek.
Nie wiem jak się to układa, ale nawet tak jest to chyba z krainy fantazji, nawet się nie mieści przystanek ws. luboczy.

ona/jej
Re: Koleje Małopolskie
Jest tutaj coś stricte o Kolejach Małopolskich? Wydaje mi się że ten wątek służy nt. tej spółki.Cyjan pisze: 11 paź 2024, 14:29 https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przej ... 58554.html
To chyba można się pożegnać z przystankiem kolejowym Kocmyrzowska. W takim razie na cholerę był budowany ten tramwajowy wiszący nad torami jak nie po to, aby go skomunikować z pociągiem? Porażka, nie mówiąc już o tym, że istniejący pas torowiska na Mrozowej zostanie zmarnowany, a trzeba będzie takowy zmieścić na Łowińskiego. Chyba tylko zwężając jezdnię gdzie jeżdżą regularnie tiry z wszystkich magazynów w okolicy do 3,5m
Nie wiem jak się to układa, ale nawet tak jest to chyba z krainy fantazji, nawet się nie mieści przystanek ws. luboczy.
![]()
Re: Koleje Małopolskie
Przeniesienie torów z Mrozowej na Łowińskiego jest skrajnie złe.
Re: Koleje Małopolskie
Dzisiaj pojawił się przetarg na oklejenie EN57AL
https://bip.malopolska.pl/malopolskieko ... azdow.html
Dwie sztuki mają być oklejone do 8 grudnia, reszta do 30 kwietnia.https://bip.malopolska.pl/malopolskieko ... azdow.html
Re: Koleje Małopolskie
To ciekawe, że teraz jest przetarg na oklejenie. Myślałem że do Mińska Mazowieckiego pojechały na malowanie. Czyżby tam tylko była przebudowa wnętrza pod standardy KMł?
Re: Koleje Małopolskie
W SWZ jest taki punktyosujiro pisze: 21 paź 2024, 15:38 To ciekawe, że teraz jest przetarg na oklejenie. Myślałem że do Mińska Mazowieckiego pojechały na malowanie. Czyżby tam tylko była przebudowa wnętrza pod standardy KMł?
3. Zamawiający wymaga odbycia wizji lokalnej w PESA Mińsk Mazowiecki S.A. aby zapoznać się ze stanem faktycznym malatury pojazdów oraz wykonania szczegółowych pomiarów okleiny
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Koleje Małopolskie
https://www.facebook.com/KolejeMalopols ... 9ht6z2FMvlPONAD 10 MILIONÓW OBSŁUŻONYCH PASAŻERÓW W 2024 ROKU!
Z dumą informujemy, że po raz pierwszy w historii naszej Spółki z pociągów Kolei Małopolskich (na przestrzeni ostatnich 9 miesięcy) skorzystało ponad 10 milionów pasażerów. Dziękujemy, że wybieracie nasze połączenia i jesteście częścią tej wyjątkowej podróży.
Nasze pociągi docierają do wielu zakątków Małopolski, m.in. do Krakowa, Wieliczki, Skawiny, Oświęcimia, Tarnowa oraz Miechowa.
Jeden rekord to za mało? Proszę bardzo! We wrześniu obsłużyliśmy aż 1 199 525 podróżnych – najwięcej w jednym miesiącu!
Nie zatrzymujemy się!Pracujemy nad tym, aby Wasza podróż była coraz bardziej komfortowa i bezpieczna.
Jeszcze raz dziękujemy, że jesteście z nami!
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Koleje Małopolskie
https://sucha24.pl/artykul/szybka-kolej ... a-n1344906
Zgadzam się z tym artykułem.
SKA4 idealnie nadaje się na wydłużenie od Skawiny na południe, najlepiej do Suchej Beskidzkiej, ale można też pokombinować coś z wariantami np. do Kalwarii Zebrzydowskiej lub nawet Wadowic. W ten sposób kolejny region zyskałby sensowną kolej i SKA4 by się nie marnowało.
Zdaję sobie sprawę, że z taborem jest średnio, ale myślę, że nawet na początek mogłyby kursować tu Polregiowskie EN57 tak jak dotychczas, ale jednak częściej...
Zgadzam się z tym artykułem.
SKA4 idealnie nadaje się na wydłużenie od Skawiny na południe, najlepiej do Suchej Beskidzkiej, ale można też pokombinować coś z wariantami np. do Kalwarii Zebrzydowskiej lub nawet Wadowic. W ten sposób kolejny region zyskałby sensowną kolej i SKA4 by się nie marnowało.
Zdaję sobie sprawę, że z taborem jest średnio, ale myślę, że nawet na początek mogłyby kursować tu Polregiowskie EN57 tak jak dotychczas, ale jednak częściej...
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Koleje Małopolskie
Zgodnie z aktualizacją listy projektów na tabor kolejowy dofinansowanych z KPO z 25.10 br., ostatecznie z listy wyleciał projekt PR z 20 szt. EZT dla Małopolski...
Tak więc aktualny stan dofinansowania z KPO wygląda mniej więcej tak:
dolnośląskie - 20 szt
pomorskie - 10 szt
łódzkie - 24 szt
mazowieckie - 60 szt
wielkopolskie 8 + ?? szt
warmińsko-mazurskie - 14 szt
małopolskie - ZERO
Projekt PR wyleciał, projekt UMWM został oceniony hmm... nie najlepiej (i jest bez finansowania, na liście rezerwowej).
Gratulacje dla gromadki odpowiadającej za transport w UMWM...
Link do listy:
https://www.cupt.gov.pl/wp-content/uplo ... 96_345.pdf
Tak więc aktualny stan dofinansowania z KPO wygląda mniej więcej tak:
dolnośląskie - 20 szt
pomorskie - 10 szt
łódzkie - 24 szt
mazowieckie - 60 szt
wielkopolskie 8 + ?? szt
warmińsko-mazurskie - 14 szt
małopolskie - ZERO
Projekt PR wyleciał, projekt UMWM został oceniony hmm... nie najlepiej (i jest bez finansowania, na liście rezerwowej).
Gratulacje dla gromadki odpowiadającej za transport w UMWM...
Link do listy:
https://www.cupt.gov.pl/wp-content/uplo ... 96_345.pdf
Re: Koleje Małopolskie
Tak to jest w biurokracji. Jakiś urzędnik coś tam zdecyduje i lepsze województwa dostaną miliardy (konkretniej mazowieckie) a gorszym się sprzeda ich stare kible bo nasze już się rozsypują. Dlaczego nie można było dać województwom po równo?
I tak, zaraz ktoś powie, że można było złożyć lepszy wniosek. I to jest prawda, ale co z tego? Dlaczego setki milionów złotych dla województwa mają zależeć od kompetencji jednej osoby (czy nawet kilku)? Zresztą gdyby wszyscy we wszystkich urzędach byli idealnie kompetentni to i tak sprowadziłoby się to do rozdziału po równo. Więc po co wprowadzać dodatkową zmienną i karać miliony osób (wszystkich mieszkańców naszego województwa) za błędy popełnione przez kilku losowych urzędników, których nawet nie wybieramy w wyborach? Jaki to ma cel?
Więc tak, nasz urząd zawalił sprawę. Ale, program był celowo tak ustawiony żeby dowalić pechowcom. Takie moje trzy grosze.
Warto też wspomnieć że Wielkopolska prawdopodobnie też nic nie dostanie pomimo przyznania środków, bo nie uda im się rozliczyć w terminie. Co o tym sądzę to zachowam dla siebie, choć można się domyślić...
I tak, zaraz ktoś powie, że można było złożyć lepszy wniosek. I to jest prawda, ale co z tego? Dlaczego setki milionów złotych dla województwa mają zależeć od kompetencji jednej osoby (czy nawet kilku)? Zresztą gdyby wszyscy we wszystkich urzędach byli idealnie kompetentni to i tak sprowadziłoby się to do rozdziału po równo. Więc po co wprowadzać dodatkową zmienną i karać miliony osób (wszystkich mieszkańców naszego województwa) za błędy popełnione przez kilku losowych urzędników, których nawet nie wybieramy w wyborach? Jaki to ma cel?
Więc tak, nasz urząd zawalił sprawę. Ale, program był celowo tak ustawiony żeby dowalić pechowcom. Takie moje trzy grosze.
Warto też wspomnieć że Wielkopolska prawdopodobnie też nic nie dostanie pomimo przyznania środków, bo nie uda im się rozliczyć w terminie. Co o tym sądzę to zachowam dla siebie, choć można się domyślić...
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Koleje Małopolskie
No nie tak do konca 
Małopolska miała trzy wnioski, z czego dwa wnioski się dostały i były na liście podstawowej:
- 15 szt. dla PR dla Małopolski - miał przyznane dofinansowanie;
- 5 szt. dla PR dla Małopolski - miał przyznane dofinansowanie;
- 20 szt. dla UMWM - był na liście rezerwowej;
Wiec to nie tak, że konkurs był napisany w ten sposób, że pechowcy nic nie dostali. Małopolska otrzymała dofinansowanie na 20 szt. EZT, tylko w miniony piątek je straciła.
Po prostu UMWM dogadywał się ze znajomymi z PRów, tyle, że finalnie zostali na lodzie. I pieniądze, które były przyznane dla Małopolski, powędrowały 25.10 gdzie indziej.
To, o czym piszesz, dotyczy tylko i wyłącznie trzeciego wniosku, składanego przez województwo.

Małopolska miała trzy wnioski, z czego dwa wnioski się dostały i były na liście podstawowej:
- 15 szt. dla PR dla Małopolski - miał przyznane dofinansowanie;
- 5 szt. dla PR dla Małopolski - miał przyznane dofinansowanie;
- 20 szt. dla UMWM - był na liście rezerwowej;
Wiec to nie tak, że konkurs był napisany w ten sposób, że pechowcy nic nie dostali. Małopolska otrzymała dofinansowanie na 20 szt. EZT, tylko w miniony piątek je straciła.
Po prostu UMWM dogadywał się ze znajomymi z PRów, tyle, że finalnie zostali na lodzie. I pieniądze, które były przyznane dla Małopolski, powędrowały 25.10 gdzie indziej.
To, o czym piszesz, dotyczy tylko i wyłącznie trzeciego wniosku, składanego przez województwo.
NIe siedzę w tym tak głęboko, niemniej ująłeś w tym to, że termin na rozliczenie KPO zostanie najprawdopodobniej wydłużony?Ydhflx pisze: 27 paź 2024, 13:53Warto też wspomnieć że Wielkopolska prawdopodobnie też nic nie dostanie pomimo przyznania środków, bo nie uda im się rozliczyć w terminie. Co o tym sądzę to zachowam dla siebie, choć można się domyślić...
Re: Koleje Małopolskie
Umowa PR na obsługę linii w Małopolsce kończy się 12 grudnia 2026 roku, to nie wiem czy ten tabor im się przydakot_feliks pisze: 27 paź 2024, 14:14 No nie tak do konca
Małopolska miała trzy wnioski, z czego dwa wnioski się dostały i były na liście podstawowej:
- 15 szt. dla PR dla Małopolski - miał przyznane dofinansowanie;
- 5 szt. dla PR dla Małopolski - miał przyznane dofinansowanie;
- 20 szt. dla UMWM - był na liście rezerwowej;
Wiec to nie tak, że konkurs był napisany w ten sposób, że pechowcy nic nie dostali. Małopolska otrzymała dofinansowanie na 20 szt. EZT, tylko w miniony piątek je straciła.
Po prostu UMWM dogadywał się ze znajomymi z PRów, tyle, że finalnie zostali na lodzie. I pieniądze, które były przyznane dla Małopolski, powędrowały 25.10 gdzie indziej.
To, o czym piszesz, dotyczy tylko i wyłącznie trzeciego wniosku, składanego przez województwo.
NIe siedzę w tym tak głęboko, niemniej ująłeś w tym to, że termin na rozliczenie KPO zostanie najprawdopodobniej wydłużony?

https://bip.malopolska.pl/umwm,a,198554 ... zbior.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość