Strona 7 z 22
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 gru 2024, 10:48
autor: Bayer2003
quartson pisze: 05 gru 2024, 1:33
Myślę, że MPK też liczy na PESĘ.
Krakowiaki wyglądają blado na tle Bombardierów, ale w porównaniu ze Stadlerami wcale nie są takie najgorsze, a w niektórych aspektach są nawet lepsze.
Krakowiaki od STL są lepsze w dosłownie jednym aspekcie - pojemności. Jeżeli w przetargu na tramwaje 40m+ ofertę złoży tylko PESA, niestety dla dobra pasażerów MPK powinno ją przyjąć. Jeżeli będą inni chętni producenci, lepiej ofertę PESY odrzucić.
pasazer_mobilisu pisze: 05 gru 2024, 7:27
Na szczęście postępowanie przetargowe jest na platformie Logintrade.
Wyślesz może linka?
pasazer_mobilisu pisze: 05 gru 2024, 7:27
To nie jest tak, że każda konstrukcja PESY będzie prototypem na złość zamawiającego. Myślę, że sytuacja z 2014N nauczyła coś obie strony i nie powtórzy się.
PESA nie ma opracowanego ponad 40-metrowego tramwaju na wózkach skrętnych, więc będzie to musiał być prototyp. Opracowane za to są tramwaje 32-metrowe, jednak czy są one lepszej jakości chociażby od Gamm? Lepiej dwa razy do tego samego bagna nie wchodzić.
kbieniu7 pisze: 05 gru 2024, 10:32
Ludzie się jakąś eurowizją podniecają, a to tu są prawdziwe emocje konkursowe! :S
Eurowizja za rok będzie ponownie. Wynik tych przetargów prawdopodobnie określi jakimi tramwajami będziemy jeździć przez całe życie.
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 gru 2024, 11:08
autor: michal49944
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 gru 2024, 11:14
autor: Bayer2003
Widzę, że w przetargu na krótsze tramwaje jednokierunkowe pojawiła się kwota przeznaczona na realizację zamówienia, która wynosi 332.500.000,00 zł netto, 408.975.000,00 zł brutto. Ostatnio odrzucona oferta turecka miała cenę 449 269 225,65 zł brutto, czyli zauważalnie większą. Myślę, że bez względu na oferty, można już stwierdzić jak zakończą się te przetargi...
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 gru 2024, 11:33
autor: mikolaj.boron
Tramwaje dwukierunkowe, kwota to: 445 875 000,00 zł netto.
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 gru 2024, 11:37
autor: Bayer2003
mikolaj.boron pisze: 05 gru 2024, 11:33
Tramwaje dwukierunkowe, kwota to: 445 875 000,00 zł netto.
Nie netto, a brutto. W ostatnim przetargu oferta turecka miała cenę 463 697 125,65 zł brutto - jest jakaś szansa na realizację tego zamówienia, ale nie jest ona duża.
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 gru 2024, 11:39
autor: Ydhflx
Być może MPK ma więcej pieniędzy ale zaniżyło kwoty aby nie musieć kupować tego co wygra przetarg
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 gru 2024, 11:41
autor: quartson
Bayer2003 pisze: 05 gru 2024, 10:48
Krakowiaki od STL są lepsze w dosłownie jednym aspekcie - pojemności. Jeżeli w przetargu na tramwaje 40m+ ofertę złoży tylko PESA, niestety dla dobra pasażerów MPK powinno ją przyjąć. Jeżeli będą inni chętni producenci, lepiej ofertę PESY odrzucić.
Krakowiaki dużo lepiej się prowadzą, a w szczególności dużo lepiej hamują. Drzwi w pesach też działają dużo sprawniej.
Do tego jeszcze koszty części zamiennych, czy różne dziwne rozwiązania Stadlera jak łożysko na połączeniach międzyczłonowych, które rozpada się przy wykolejeniach.
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 gru 2024, 11:45
autor: Bayer2003
Ydhflx pisze: 05 gru 2024, 11:39
Być może MPK ma więcej pieniędzy ale zaniżyło kwoty aby nie musieć kupować tego co wygra przetarg
Może tak być, jednak jeżeli różnica między kwotą przeznaczoną na realizację zamówienia a ofertami będzie większa niż kilka procent, nie liczyłbym na zwiększenie budżetu.
quartson pisze: 05 gru 2024, 11:41
Krakowiaki dużo lepiej się prowadzą, a w szczególności dużo lepiej hamują. Drzwi w pesach też działają dużo sprawniej.
Do tego jeszcze koszty części zamiennych, czy różne dziwne rozwiązania Stadlera jak łożysko na połączeniach międzyczłonowych, które rozpada się przy wykolejeniach.
W PESAch za to masz człon wiszący i wszystkie problemy z nim związane. Jeżeli chodzi o wykolejenia, być może po prostu warto zadbać o torowiska żeby nie zdarzały się one?
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 gru 2024, 12:34
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Budżet zamawiającego:
jednokierunkowe 32-34m
332.500.000,00 zł netto, 408.975.000,00 zł brutto
dwukierunkowe 32-34m
362.500.000,00 zł netto, 445.875.000,00 zł brutto
jednokierunkowe 42-45m
463.750.000,00 zł netto, 570.412.500,00 zł brutto
Czyli kolejno 13,6 mln, 14,8 mln i 19 mln
Oferty:
jednokierunkowe 32-34m
PESA za 643 703 821,20 zł brutto
dwukierunkowe 32-34m
PESA za 691.858.321,00 zł brutto

Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 gru 2024, 12:41
autor: fubukiers
32-34 metry dwu i jedno kierunkowe tylko pesa złożyła ofertę... masakra. No to przetargi będą na bank uwalone.
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 gru 2024, 12:47
autor: kbieniu7
No to niezła przebitka. Ciekawe, co będzie z 40+.
Niemniej, jeśli nie będzie miasto miało dość pieniędzy, to lepiej niech odrzuci jednokierunkowe 33m i przerzucić hajs na 44m oraz dwukierunkowe 33m. A jak i na to nie starczy, to brać tylko 44m. To nam brakuje już na teraz.
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 gru 2024, 12:54
autor: Codefident
kbieniu7 pisze: 05 gru 2024, 12:47
No to niezła przebitka. Ciekawe, co będzie z 40+.
Niemniej, jeśli nie będzie miasto miało dość pieniędzy, to lepiej niech odrzuci jednokierunkowe 33m i przerzucić hajs na 44m oraz dwukierunkowe 33m. A jak i na to nie starczy, to brać tylko 44m. To nam brakuje już na teraz.
Jeżeli będzie problem z pieniędzmi, to jest to chyba najlepsze rozwiązanie.
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 gru 2024, 12:59
autor: Bayer2003
pasazer_mobilisu pisze: 05 gru 2024, 12:34
Budżet zamawiającego:
jednokierunkowe 32-34m
332.500.000,00 zł netto, 408.975.000,00 zł brutto
dwukierunkowe 32-34m
362.500.000,00 zł netto, 445.875.000,00 zł brutto
jednokierunkowe 42-45m
463.750.000,00 zł netto, 570.412.500,00 zł brutto
Czyli kolejno 13,6 mln, 14,8 mln i 19 mln
Oferty:
jednokierunkowe 32-34m
PESA za 643 703 821,20 zł brutto
dwukierunkowe 32-34m
PESA za 691.858.321,00 zł brutto
Krótsze tramwaje jednokierunkowe przekraczają budżet o 57%, dwukierunkowe o 55%. Stadler nie złożył oferty ponownie, podobnie zresztą turecka Bozankaya. 33-metrowych jednokierunkowców za ponad 17 milionów złotych brać nie warto. Dwukierunkowce za 18,6 mln złotych i to jeszcze od PESY, z którą w Krakowie były złe doświadczenia? Znacznie taniej wyjdzie zamówienie z Düsseldorfu wszystkich pozostałych GT8SU, modernizacja ich do GT8N, ukrotnienie oraz przedłużenie wszystkich przystanków na trasie "3"...
kbieniu7 pisze: 05 gru 2024, 12:47
No To niezła przebitka. Ciekawe, co będzie z 40+.
Niemniej, jeśli nie będzie miasto miało dość pieniędzy, to lepiej niech odrzuci jednokierunkowe 33m i przerzucić hajs na 44m oraz dwukierunkowe 33m. A jak i na to nie starczy, to brać tylko 44m. To nam brakuje już na teraz
Też jestem tego zdania, tabor 40m+ jest najważniejszy, a jednokierunkowe 33m są zupełnie niepotrzebne przy obecnym ich ilostanie. Pytanie tylko czy na dłuższe tramwaje będzie jakakolwiek oferta oraz ile ona wyniesie?
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 gru 2024, 13:01
autor: Ydhflx
Moim zdaniem to pozostało szukać rozwiązań alternatywnych. Używane nawet w średnim stanie, byleby coś było. Używane z głęboką modernizacją i wydłużaniem. Używane 26m + wydłużanie maszyn NGT6. Przyczepy bierne do NGT6. Krótkie używane i łączenie ich w składy. Nowy przetarg i dopuścić Turków do udziału w nim.
Tak, te wszystkie rozwiązania są gorsze od kupna nowych. Ale nie stać nas na te ceny - tudzież stać kosztem wstrzymania inwestycji na kilka dobrych lat. Przypominam że nie wydano 8mln (chyba) na szlifierkę bo brakuje pieniędzy.
Re: [OGŁOSZENIE] 90 TRAMWAJÓW (30(15+15)+30(15+15)+30(15+15))
: 05 gru 2024, 13:04
autor: Bayer2003
Ydhflx pisze: 05 gru 2024, 13:01
Moim zdaniem to pozostało szukać rozwiązań alternatywnych. Używane nawet w średnim stanie, byleby coś było. Używane z głęboką modernizacją i wydłużaniem. Używane 26m + wydłużanie maszyn NGT6. Przyczepy bierne do NGT6. Krótkie używane i łączenie ich w składy. Nowy przetarg i dopuścić Turków do udziału w nim.
Tak, te wszystkie rozwiązania są gorsze od kupna nowych. Ale nie stać nas na te ceny - tudzież stać kosztem wstrzymania inwestycji na kilka dobrych lat. Przypominam że nie wydano 8mln (chyba) na szlifierkę bo brakuje pieniędzy.
Z wymienionych przez Ciebie rozwiązań dobrymi są doczepy do NGT6 oraz dopuszczenie Turków. Pytanie tylko czy będą oni jeszcze chcieli wyprodukować dla Krakowa tramwaje? I przede wszystkim - bez perspektyw na nowe tramwaje nie zdejmować ze stanu tych starszych, ale z niską podłogą, co niestety MPK już zaczęło robić...