Re: Rozkłady powakacyjne 2025
: 22 wrz 2025, 16:37
Bo mogą:-P Najwyraźniej dla ZTP samo zabranie "13" to za mało;-)
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Bo dali tam 20. Mogliby do Bronowic Małych wydłużyć, bo może w "4" być ciasno.
Jak zwykle, ekipa ZTP pokazała, że wykorzystuje remonty na oszczędności i zawsze znajdą się jakieś niedociągnięcia.
13 musiałaby wtedy dodatkowo zapychać ciąg na Westerplatte (którym pojadą dodatkowo 8, 18 i 76) oraz na Basztowej (8, 18) - przypominam że przed wakacjami 13 była zapętlona wokół Poczty Głównej właśnie z tego powodu. Owszem, teraz niby będzie nieco luźniej, bo nie będzie 1ki (pojedzie normalnie przez PWŚ) - ale w zamian za to 124/424 pojadą od Bagateli przez Karmelicką (gdzie już kursuje 152).cynamon pisze: 22 wrz 2025, 17:24 To już nie można było zostawić 13 i 14, a 20
skierować do Towarowego?
Po 27 września to „13” będzie zapewniała skręt z Dominikańskiej w Św. Gertrudy i dalej po swojej dotychczasowej trasie. Dodatkowo na Kazimierz z PWŚ również pojedziemy „13”.suchy pisze: 22 wrz 2025, 17:48 Za to Filharmonia i PWŚ zostałyby pozbawione jakiejkolwiek linii skręcającej z Dominikańskiej w prawo na Gertrudy i Kazimierz, a ponadto Salwator pozostałby z praktycznie jedną linią (obecnie 1+71 - po otwarciu Wzgórz zapewne wróci sama 1 co 7,5min). Zatem do Salwatora musiałbyś skierować jakąś inną linię - np. 76 (dawna 6) = wtedy Rakowice zostają bez tramwaju, więc znowu tam musisz coś wepchnąć.
Racja, racja... Przed zwiększaniem częstotliwości "4" jeździła z f10 w trójskładach. Dzisiaj w podobnym taborze ma f15, a potoki przecież podobno rosną. No cóż.fysztof pisze: 22 wrz 2025, 17:24 Ale samo zabranie "13" to w szczycie -8 kursów, czyli tyle, co wyrównuje puszczenie "20". Zabranie z Bronowic "14" to czysto ztp-owskie oszczędności pod pretekstem remontu.
No ale ja odnoszę się do propozycji Cynamona, który pisze, żeby "zostawić 13 i 14" (w domyśle na Bronowicach, zamiast 20tki).Mikix pisze: 22 wrz 2025, 17:53 Po 27 września to „13” będzie zapewniała skręt z Dominikańskiej w Św. Gertrudy i dalej po swojej dotychczasowej trasie. Dodatkowo na Kazimierz z PWŚ również pojedziemy „13”.
189 i 502 będą mieć końcowy tam gdzie obecnie 189 początkowy i tam gdzie na drugim słupku jest obecnie końcowy. Początkowy będzie na obecnie pustym i przelotowym peronie 5, gdzie podjazd będzie mógł być dopiero na odjazd, żeby się te linie nie zajeżdżały.boms pisze:A gdzie to 502 będzie stało na Nowym Kleparzu? Pewnie na tym zapchanym stanowisku gdzie 189. Czy geniusze w ZTP choć trochę myślą skoro wpychają kolejną linię z f-15/20 na tak zapełnioną końcówkę?
Oszczędności oszczędnościami, ale parcie na szukanie kasy gdzie się da chyba nie powinno zwalniać biurkowych z ZTP chociażby z próby logicznego myślenia.Kaszmir pisze: 22 wrz 2025, 20:53 Przekierowanie "14" to czyste oszczędności. Oznacza to, że ciąg bronowicki będzie miał -4 kursy/h w szczycie i -3/h w weekendy. To tym bardziej szokuje, że przecież spod T. Bagatela zniknie wiele innych linii, w tym "18", "76" czy "502". Zamiast zostawić tramwajów tyle ile się da by obsłużyły ten ważny przystanek, to je też się ogranicza.
Jakoś nie jestem do tego przekonany. Nieraz przez przestawienie brygad stoją tam po dwa 189, a ma tam jeszcze dojść kolejna linia. Obie w szczycie jeżdżą jak chcą przez korki. Oczywiście wszystko wyjdzie w praniu.yosujiro pisze: 23 wrz 2025, 11:55 189 i 502 będą mieć końcowy tam gdzie obecnie 189 początkowy i tam gdzie na drugim słupku jest obecnie końcowy. Początkowy będzie na obecnie pustym i przelotowym peronie 5, gdzie podjazd będzie mógł być dopiero na odjazd, żeby się te linie nie zajeżdżały.
Czy tak naprawdę ktoś się tym przejmuje poza społecznikami, bądź zacnym gremium PKK? Tną bez opamiętania dopiero gdy robi się larum w postaci skarg, petycji, bądź ostrego szumu medialnego to biorą sobie na wstrzymanie. Zwija się ostro KMK i dziura w budżecie magicznie się nie zasypie, wręcz przeciwnie wygląda na większą mimo mocniejszych cięć.Ankin pisze: 23 wrz 2025, 11:56 Oszczędności oszczędnościami, ale parcie na szukanie kasy gdzie się da chyba nie powinno zwalniać biurkowych z ZTP chociażby z próby logicznego myślenia.
Za kilka dni zacznie się rok akademicki.
Na tzw. "ciągu bronowickim" mamy Uniwersytet Pedagogiczny przy ul. Podchorążych, do tego też niemała liczba studentów będzie jeździła w inne części Krakowa na zajęcia z rejonów Bronowic.
Nie chcę być czarnowidzem, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa co poniektórzy pasażerowie mogą zostać na przystanku, bo pewne kursy o danej godzinie będą już od jakiegoś odcinka "niezabieralne".
Jeżeli tak ma wyglądać polityka transportowa miasta to ja się nie dziwię, że ludzie mają w głębokim poważaniu KMK i wybierają własne dwa albo cztery kółka.
Zbiorkom z roku na rok staje się coraz mniej używalnym środkiem transportu w naszym mieście...![]()