impuls pisze: ↑03 maja 2022, 22:46
Na pewno rozpoczęto naprawę HZ278. Stoi na zewnątrz przed nową Halą z folią zamiast drzwi i wyciętym pasem blachy pomiędzy pierwszymi a drugimi drzwiami. Trochę to wygląda jakby remont został przerwany. Dokładnie nie wiem o co chodzi.
Być może po prostu zajezdnia zajęła się naprawami N8S przed ich koniecznym wykorzystaniem na liniach dwukierunkowych (od kilku dni żaden nie wyjechał) i pozostałe remonty faktycznie przerwano? Skoro wagon do remontu w ogóle wzięto to raczej powinien zostać on skończony.
impuls pisze: ↑03 maja 2022, 22:46
Za to HZ279 już nie stoi pod Wiatą tylko na torze obok skasowanych wcześniej HZ285 i HZ287. To niedobry znak, ale nie jest to informacja że wagon skasowano.
W Podgórzu RZ216+RZ217 też stały już na betonie, a eksploatowane są do dzisiaj i mają się dobrze (nawet za dobrze, niedawno oklejono je reklamą sklepu z chińszczyzną wątpliwej jakości). Nic bym nie przesądzał, pytanie jak z miejscem w nowohuckiej zajezdni?
impuls pisze: ↑03 maja 2022, 22:46
Wygląda na to, że zajezdnia w Hucie ma problem z nadpodażą wagonów. Zamówienia ze strony miasta maleją a trzeba nadal utrzymywać bardzo dużą ilość pociągów 159. 1/3 teraz będzie pozostawać w zajezdni.
Niestety jest to efekt licznych i bezzasadnych cięć (m.in. utrzymywanie zawieszenia jednej z linii tramwajowych bez powodu przez ponad 1,5 roku). Nie oznacza to jednak, że warto rozpoczynać kasację - wcześniej lub później "12" powinna powrócić, a i remonty kiedyś się skończą. Stadlerów z nowej dostawy jak na razie nie widać i skasowanie zbyt dużej liczby wagonów może za kilka miesięcy zakończyć się problemami z obsługą wszystkich linii (zwłaszcza, że planowane jest otwarcie Trasy Łagiewnickiej co, jeżeli przebiegnie bez cięć, może dołożyć kilka brygad). Obecna sytuacja jest mocno tymczasowa - już po otwarciu Ptaszyckiego liczba brygad obsługiwanych przez nowohucką zajezdnię zauważalnie wzrośnie.
impuls pisze: ↑03 maja 2022, 22:46
Strasznie sypią się wagony i 105Na i E1+c3. Bez przerwy trzeba poprawiać powłoki lakiernicze i szpachlować wymieniać fragmenty blachy. Zapewne to samo dotyczy mechaniki.
Z pewnością 105Na nie są w najlepszym stanie, a większość E1+c3 już z daleka prosi o złomowisko, jednak w zdecydowanie najgorszym stanie są solowe E1, które nawet od HZ278+HZ279 są gorsze pod każdym względem (w tym niestety bezpieczeństwa, w większości nie przeszły one nawet "modernizacji").
impuls pisze: ↑03 maja 2022, 22:46
W perspektywie jest dostawa nowych wagonów i kolejna fala remontów. Wprawdzie oddana zostanie Trasa Łagiewnicka i powróci Ptaszyckiego, ale zaraz zamkną Solidarności, ograniczenia będą też na Wzgórzach.
Mimo wszystko (oczywiście jeżeli nie będzie cięć, również tych "remontowych") 240 brygad prawdopodobnie uda się przekroczyć pomimo tych remontów. Kasacji nie warto rozpoczynać, już raz przez ich zbytnie przyspieszenie MPK musiało obsługiwać 251 brygad za pomocą 296 wagonów, czego realizacja była niestety okropna.