Przystanki

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Parówczak
Specjalista
Posty: 224
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: [PLANOWANY] 30+30 tramwajów

Post autor: Parówczak » 10 sty 2023, 11:50

Tramwaj do centrum zawsze pojedzie tyle samo czasu. Chyba że będzie zatrzymanie. Autobus raz pojedzie 33 minuty. A drugi raz pojedzie 77 minut bo będzie korek. Poza tym tramwaj jeździ co chwilę. Autobus rzadziej. Tramwajów jest dużo na ciągu. Autobus musi przyjechać z drugiego końca miasta z odcinków gdzie też są korki. Może przez to ruszyć opóźniony w kurs z powrotem. Dla zwykłego pasażera tramwaj jest bardziej pewny. Ludzie będą go wybierać.
Bayer2003 pisze: 09 sty 2023, 18:33 Na przystanku Szwedzka dwa tramwaje 43-metrowe miałyby się problem zmieścić, ponieważ przystanek ten ma 85 metrów. Oczywiście w tym przypadku da się zastawić przejście dla pieszych, zresztą nawet przy taborze ponad 40-metrowym na wszystkich brygadach linii "18" i "52" taka sytuacja nie zdarzałaby się często (nie wiadomo też, czy nowe tramwaje miałyby 43 metry, czy może np. 40 metrów, co trochę by zmieniało). Problemem są jednak wszystkie przystanki "podwójne" 70m oraz przystanki pojedyncze, gdzie 40m+ tramwaj już dziś ledwo się mieści (na przykład Starowiślna czy kilka przystanków na Alei Pokoju i ciągu Kuklińskiego-Klimeckiego). Czy metro jest potrzebne czy nie to sprawa dyskusyjna, jednak w ciągu najbliższych kilkudziesięciu lat prawdopodobnie nie powstanie i taka przebudowa wyszłaby każdemu na dobre (oczywiście warunkiem jest posiadanie odpowiedniej ilości taboru 40m+), jednocześnie będąc od metra o wiele tańsza. Do tego potrzeba jednak chęci, a jak na razie krakowskie MPK chce kupować tabor 26m...
Zamiast zastawiać przejście, trzeba wydłużyć peron o 5 metrów. Wszystkie niewymiarowe przystanki przebudować, część problematycznych przenieść - Filharmonia od strony Jubilatu choćby. Wydłużyć wszystkie te perony co mają po 40-70 metrów do jednego standardu. Większość do 90 metrów na głównych ciągach i węzłach. Bardziej na uboczu pozostawić pojedyncze. Nie krótsze nie 45 metrów. To wszystko to ułamek kosztu metra. A dwa tramwaje 26 metrowe też fajnie jakby mogły robić podwójne i przejeżdżać skrzyżowania oba naraz po sobie. Zamiast w odstępach 80 sekund w kolejnym cyklu.

PKPfan
Miłośnik
Posty: 81
Rejestracja: 12 maja 2021, 0:11

Re: [PLANOWANY] 30+30 tramwajów

Post autor: PKPfan » 10 sty 2023, 12:24

Tylko nie wiem czy taki przystanek podwójny dla dwóch 43m tramwajów nie byłby problematyczny dla osób starszych/z ograniczoną sprawnością jak nagle trzeba będzie się szybko przemieścić o te kilkadziesiąt metrów, bo sobie źle stanęli a ich tramwaj zatrzymał się akurat jako drugi ;)

Parówczak
Specjalista
Posty: 224
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: [PLANOWANY] 30+30 tramwajów

Post autor: Parówczak » 10 sty 2023, 13:35

Na całym świecie nie ma z tym problemu. Żeby daleko nie szukać wystarczy spojrzeć na Warszawę. Ich infrastruktura tramwajowa ma pelno długich przystanków. Podwójnych również mnóstwo. Wszystko działa bardzo sprawnie.

suchy
Ekspert
Posty: 728
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: suchy » 10 sty 2023, 21:04

Parówczak pisze: 10 sty 2023, 11:50 Zamiast zastawiać przejście, trzeba wydłużyć peron o 5 metrów. Wszystkie niewymiarowe przystanki przebudować, część problematycznych przenieść - Filharmonia od strony Jubilatu choćby. Wydłużyć wszystkie te perony co mają po 40-70 metrów do jednego standardu. Większość do 90 metrów na głównych ciągach i węzłach. Bardziej na uboczu pozostawić pojedyncze. Nie krótsze nie 45 metrów. To wszystko to ułamek kosztu metra. A dwa tramwaje 26 metrowe też fajnie jakby mogły robić podwójne i przejeżdżać skrzyżowania oba naraz po sobie. Zamiast w odstępach 80 sekund w kolejnym cyklu.
Jak chcesz wydłużyć obecne 45m perony do 90 metrów, jak w wielu miejscach nawet NIE MA TYLE MIEJSCA, bo np. z tyłu za przystankami są skrzyżowania, przejścia dla pieszych? :lol:

Oto kilkanaście przykładów przystanków w centrum / węzłowych / o dużym natężeniu pasażerskim:

- Bagatela od strony Filharmonii - z tyłu przystanku skrzyżowanie Studencka / św.Anny,
- Filharmonia od strony PWŚ - z tyłu przystanku przejście przez Planty przy kurii,
- PWŚ od strony Poczty - drugi tramwaj wypuszczałby ludzi wprost na ścianę kościoła tam gdzie na zwężonym chodniku ledwo 1 osoba się mieści
- Biprostal w stronę centrum (skrzyżowanie z Galla),
- Batorego w stronę centrum (skrzyżowanie z Kremerowską/Grabowskiego),
- Plac Inwalidów w stronę Bronowic (skrzyżowanie z Siemiradzkiego),
- Nowy Kleparz (przejścia dla pieszych),
- Dworzec Towarowy (przejścia dla pieszych, zwrotnice wjazdowe/wyjazdowe z pętli),
- Politechnika (skrzyżowanie z Warszawską/Kalinowskiego oraz tą boczną ulicą między biurowcami High 5ive)
- Rondo Mogilskie (przejścia dla pieszych, rampy najazdowe/zjazdowe, mury oporowe wiaduktów, a w kierunku Tunelu drugi wagon stałby centralnie na środku skrzyżowania),
- Starowiślna (od strony Poczty brak miejsca bo jezdnia obok, od Hali Targowej - przejścia dla pieszych przed i za przystankiem),
- Stradom na ul. Dietla (przejścia dla pieszych przez planty dietlowskie),
- Rondo Grunwaldzkie (przejścia dla pieszych po obu stronach, wyjazd dla autobusów z Bułhaka),
- Plac Wolnica (skrzyżowania + przejścia dla pieszych przy samym placu oraz Skawińskiej),
- Łagiewniki na Brożka (rozjazdy na pętlę, przejścia dla pieszych - tam nawet skład E1-c3 ledwo się mieści na styk),
- Wieczysta w stronę Huty (wjazd na pętlę, przejście dla pieszych).

Chętnie bym się dowiedział, jak w tych miejscach widzisz przebudowę i wydłużenie przystanków do 90 metrów ;)

Parówczak
Specjalista
Posty: 224
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Infrastruktura - różne

Post autor: Parówczak » 11 sty 2023, 13:58

Na tym polega właśnie przebudowa. Wydłużamy perony, przenosimy w inne miejsca. Zmieniamy organizację ruchu, przenosimy przejścia dla pieszych. Tam gdzie się da wyznaczamy również dodatkowe przejście na peron przez jezdnię. Tak aby było łatwo się dostać do tramwaju od przodu i z tyłu. Mnóstwo mamy przystanków z dostępem od jednej strony. Ludzie się kumulują potem w jednym miejscu wagonu. Oczywiście nie wszędzie da się zbudować 90 metrów przystanku. Nie ma miejsca, zdarza się. Nie wszędzie ma to też sens oczywiście. Są miejsca z mniejszymi potokami i mniejszą ilością tramwajów na godzinę. Niemniej jednak żaden przystanek w sieci nie powinien być krótszy niż 45 metrów. A obecnie takich jest całkiem sporo, kilka nawet wymieniasz. To powinna być priorytetowa kwestia. Nie może być tak, że tramwaj wystaje tyłem na przejście, albo że pół wagonu wystaje poza peron.

Moderatorze, czy ostatnie posty przeniesiesz do wątku z infrastrukturą?


Zgodnie z sugestią przeniosłem ;)
Dyskusja o długości peronów tramwajowych, przeniesiona z tematu o planowanym przetargu.
~Mod. Gz391

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 502
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Przystanki

Post autor: kbieniu7 » 29 sty 2023, 17:18

Taki wątek: na SSC padł pomysł, by na Rondzie Mogilskim zamontować większe wiaty, które zapewniałyby zadaszenie nad całymi peronami. Drugim pomysłem było, by zgłosić go do BO. Myślę, że ciekawy pomysł, jest to przecież bardzo obciążony węzeł. Myślę, że generalnie powinniśmy iść w zadaszenia całoperonowe tam, gdzie mamy przystanki o dużym obłożeniu, zamiast wciąż tkwić przy tych naszych budkach.

Zainteresowanym podrzucam link. Dyskusja zaczyna się od postu 33139 na stronie 1657:
https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -182169337

Obrazek

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5654
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przystanki

Post autor: Kaszmir » 03 mar 2023, 0:49

W kwestii nieużywanych przystanków (poruszonej w temacie o Piaskach Nowych) - czy wiata stojąca na r. Grzegórzeckim, na jezdni w stronę Hali Targowej, ma jakiekolwiek zastosowanie? Ta, tutaj: https://www.google.pl/maps/@50.0577077, ... 384!8i8192

tomta1
Ekspert
Posty: 641
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Przystanki

Post autor: tomta1 » 03 mar 2023, 18:51

Podejrzewam, że któraś z linii busowych. Jeszcze trzy lata temu co najmniej jedna z nich korzystała z tego przystanku, a przynajmniej tak wynika ze schematu.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Przystanki

Post autor: Tramwajolog14 » 03 mar 2023, 19:50

Kaszmir pisze: 03 mar 2023, 0:49 W kwestii nieużywanych przystanków (...) - czy wiata stojąca na r. Grzegórzeckim, na jezdni w stronę Hali Targowej, ma jakiekolwiek zastosowanie?
Mogłaby mieć dla linii autobusowej zawracającej na rondzie od strony Hali. Kto wie, może przy okazji otwarcia przystanku Kraków Grzegórzki coś tam się pojawi?

Parówczak
Specjalista
Posty: 224
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Przystanki

Post autor: Parówczak » 04 mar 2023, 11:19

Wiaty nie mają służyć pasażerom tylko reklamodawcy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5654
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przystanki

Post autor: Kaszmir » 06 mar 2023, 12:29

tomta1 pisze: 03 mar 2023, 18:51Podejrzewam, że któraś z linii busowych. Jeszcze trzy lata temu co najmniej jedna z nich korzystała z tego przystanku, a przynajmniej tak wynika ze schematu.
A, ok :)
Tramwajolog14 pisze: 03 mar 2023, 19:50Mogłaby mieć dla linii autobusowej zawracającej na rondzie od strony Hali. Kto wie, może przy okazji otwarcia przystanku Kraków Grzegórzki coś tam się pojawi?
Wg mnie nie ma kandydatów, od strony południowo-zachodniej jest dużo torowisk i ZTP nie chce kierować tam autobusów, czy to pod pretekstem kosztów, dublowania tramwajów czy korków. Np. linie jadące od Kapelanki raczej są zakańczane na os. Podwawelskim albo kierowane przez Aleje.

Choć nie powiem, trochę człowiekowi marzy się by wydłużyć "300" w rejony Kazimierza czy przystanku kolejowego przy Hali Targowej. Wtedy zawrotka na r. Grzegórzeckim miałaby sens ;)

Kierman
Specjalista
Posty: 329
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Przystanki

Post autor: Kierman » 06 mar 2023, 14:18

Argument o niedublowaniu tramwaju na odcinku R. Grzegórzeckie - R. Grunwaldzkie byłby słuszny, gdyby tramwaj na tym odcinku jeździł co kilka minut, a nie jak teraz co dwadzieścia.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 574
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Przystanki

Post autor: Tramwajolog14 » 06 mar 2023, 20:41

Kaszmir pisze: 06 mar 2023, 12:29 Wg mnie nie ma kandydatów...
Ale może się to przydać nawet podczas jakiegoś remontu. I przydawało się, np. dla "722", który tam jeździł, gdy był zamknięty przejazd pod wiaduktem bodajże.
Co do "300" to byłoby to spoko, gdyby był PAT na całej długości Dietla. A tak to nie ma co pchać linii w korki.

Ydhflx
Specjalista
Posty: 277
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Przystanki

Post autor: Ydhflx » 06 mar 2023, 22:54

A ja się nie zgodzę że przedłużanie 300 tam ma sens. Przecież jak ktoś już jest w SKA to pojedzie nim do końca na lotnisko, a nie będzie się przesiadał w autobus.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1768
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Przystanki

Post autor: Scania_9640 » 07 mar 2023, 1:27

Ydhflx pisze: 06 mar 2023, 22:54 A ja się nie zgodzę że przedłużanie 300 tam ma sens. Przecież jak ktoś już jest w SKA to pojedzie nim do końca na lotnisko, a nie będzie się przesiadał w autobus.
Ale nie każdy wybierze SKA z powodu bardzo wysokiej ceny biletów. Pomimo, że jest pociąg z lotniska do dworca to 208 i tak był zawalony po sam dach i co ZTP zrobiło? Postanowiło się pozbyć takiej linii, zamiast ją wzmocnić

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość