-
Ydhflx
- Specjalista
- Posty: 309
- Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
Post
autor: Ydhflx » 15 mar 2023, 13:59
Prezes Pesy w wywiadzie:
Teraz np. rozmawiamy z Krakowem, który chciałby kolejne nowe tramwaje, ale nie tak długie jak Krakowiaki, które im zrobiliśmy.
Czyli jednak planuje się coś krótszego od Krakowiaków?
https://www.transport-publiczny.pl/wia ... 7474.html
-
suchy
- Ekspert
- Posty: 791
- Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16
Post
autor: suchy » 15 mar 2023, 14:06
Ydhflx pisze: ↑15 mar 2023, 13:59
Prezes Pesy w wywiadzie:
Czyli jednak planuje się coś krótszego od Krakowiaków?
Może chodzi o to, żeby nie miały 43 metrów, tylko ciut mniej np. 39-40 metrów - bo w niektórych miejscach obecna długość jest nieco za duża (np. Dworzec Towarowy, gdzie jak wagon stanie równo z jednym przejściem z przodu, to du*ą wystaje na przejście z tyłu.
-
tomek_m
- Specjalista
- Posty: 350
- Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
- Lokalizacja: Michałowice
Post
autor: tomek_m » 15 mar 2023, 16:26
To Kraków jeszcze w ogóle chce z Pesą rozmawiać po przebojach z Krakowiakami w 2014/2015?
-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1055
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 15 mar 2023, 17:22
Podejrzewam, że to tylko dialog techniczny, który do niczego nie zobowiązuje, a tylko wspomaga ustalenie odpowiednich parametrów technicznych do przetargu. Czyli w przypadku rozmów MPK z PESĄ pewnie chodzi o pozyskanie danych, które skutecznie wyeliminują ich z przetargu pod pozorem zainteresowania
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5857
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 15 mar 2023, 20:17
yosujiro pisze: ↑15 mar 2023, 17:22Czyli w przypadku rozmów MPK z PESĄ pewnie chodzi o pozyskanie danych, które skutecznie wyeliminują ich z przetargu pod pozorem zainteresowania
Z tego co wiem, PESA faktycznie jest "non grata" w Krakowie. Jedna rzecz to liczba usterek w krakowiakach, druga to ich ogólna jakość - choćby to, że szybko zaczęły rdzewieć.
-
tomek_m
- Specjalista
- Posty: 350
- Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
- Lokalizacja: Michałowice
Post
autor: tomek_m » 15 mar 2023, 22:18
Dalej się tak psują, czy coś jest lepiej? Pamiętam, że w pierwszym okresie eksploatacji (rok, półtora roku), to mieszkali w Krakowie serwisanci Pesy i tylko oni się zajmowali Krakowiakami. Nie wiem, czy z racji tego, że tak dużo było usterek?
-
boms
- Miłośnik
- Posty: 55
- Rejestracja: 13 wrz 2022, 1:55
Post
autor: boms » 15 mar 2023, 22:52
Największym kuriozum to chyba było to (jak dobrze pamiętam), że MPK musiała wysłać swoich pracowników do montażu tych wynalazków. No i nie można zapomnieć, że dostawy zakończono dosłownie kilka dni przed upływem czasu, by nie ryzykować utraty dofinansowania. Pomińmy milczeniem może sytuacje awaryjności tych wozów z początków eksploatacji, bo obok zatrzymań na Długiej, to chyba była wtedy w naszym mieście przykra tradycja.
To są ewidentne powody, żeby uwalać PESĘ w każdym przetargu, bo takiej telenoweli jaką oni tu zrobili, to każdy szanujący się producent powinien się ze wstydu zapaść pod ziemię.
-
tomek_m
- Specjalista
- Posty: 350
- Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
- Lokalizacja: Michałowice
Post
autor: tomek_m » 15 mar 2023, 23:06
boms pisze: ↑15 mar 2023, 22:52
Największym kuriozum to chyba było to (jak dobrze pamiętam), że MPK musiała wysłać swoich pracowników do montażu tych wynalazków. No i nie można zapomnieć, że dostawy zakończono dosłownie kilka dni przed upływem czasu, by nie ryzykować utraty dofinansowania.
Gdyby nie wysłali, to nie zakończono by dostaw w terminie, z tego co pamiętam, to pracownicy z MPK nie montowali tam Krakowiaków tylko tramwaje dla innych miast. Natomiast Krakowiaki montowali pracownicy PESY oraz z innych miast od innych przewoźników, bo nie tylko MPK tam wysłało załogę.
Wynikało to z jakichś przepisów. Nie pamiętam już dokładnie z jakich.
-
Bądź Wola Twoja
- Miłośnik
- Posty: 68
- Rejestracja: 19 gru 2022, 14:25
Post
autor: Bądź Wola Twoja » 16 mar 2023, 0:23
tomek_m pisze: ↑15 mar 2023, 22:18
Dalej się tak psują, czy coś jest lepiej?
Po zakończeniu okresu gwarancji MPK mogło bezkarnie wprowadzić swoje poprawki i sytuacja się poprawiła.
-
suchy
- Ekspert
- Posty: 791
- Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16
Post
autor: suchy » 16 mar 2023, 21:29
Bądź Wola Twoja pisze: ↑16 mar 2023, 0:23
Po zakończeniu okresu gwarancji MPK mogło bezkarnie wprowadzić swoje poprawki i sytuacja się poprawiła.
Zgadza się - ostatnio było tu pisane na forum, że MPK skróciło wreszcie czas resetu wagonu - fabrycznie trwał on ponad 2 minuty, do tego potem kolejna minuta na uruchomienie, więc już się robiło ponad 3-minutowe zatrzymanie. Teraz reset trwa chyba 20 czy 30 sekund, z uruchomieniem zajmuje max 1.5min.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość