14.10.2022 [przyjazd czwartego Lajkonika z kolejnej dostawy, #HY701]
: 14 paź 2022, 12:31
Pojawiły się koleje międzymiastowe w Jakdojade! 

www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Skąd te 3 kropki na końcu? Hybryda na 310 dość często jest
Ponieważ linia ta ma na tyle duże napełnienia, że 2-drzwiowce powinny z niej zniknąć.
To również powinny zniknąć z 211, 2x2, 229, 249, 307.. idąc typ tropem dajmy je na krótkie aglo typu 207, 287 gdzie nie spełniają swojej roli.. One właśnie są z myślą o długich liniach aglomeracyjnych, i MANy tak samo będą wykorzystywane.Bayer2003 pisze: 14 paź 2022, 18:39 Ponieważ linia ta ma na tyle duże napełnienia, że 2-drzwiowce powinny z niej zniknąć.
Powinny zniknąć z linii, które wjeżdżają do Centrum miasta i wymieniają pasażerów na jego obszarze (pamiętajmy, że "310" powstała też na bazie "114"). Na liniach dojeżdżających z aglomeracji wyłącznie do najbliższego tramwaju nie stanowią problemu, ponieważ wymiana pasażerska na obszarze Krakowa prawie nie występujeScania_9640 pisze: 14 paź 2022, 18:46 To również powinny zniknąć z 211, 2x2, 229, 249, 307.. idąc typ tropem dajmy je na krótkie aglo typu 207, 287 gdzie nie spełniają swojej roli.. One właśnie są z myślą o długich liniach aglomeracyjnych, i MANy tak samo będą wykorzystywane.
Ps. Nie mówiąc o tym, że kiedyś na 210 dzień w dzień jeździły hybrydy i dość dobrze się sprawdzały.
W porannym szczycie 310 w Krakowie pasażerowie tylko wysiadają, mało kto wsiada, a w drugą stronę jest odwrotnie, ja tam uważam że na 310 bardzo dobrze się sprawdzają a już kilka razy jechałem na całej trasie.Bayer2003 pisze: 14 paź 2022, 18:53 Powinny zniknąć z linii, które wjeżdżają do Centrum miasta i wymieniają pasażerów na jego obszarze (pamiętajmy, że "310" powstała też na bazie "114"). Na liniach dojeżdżających z aglomeracji wyłącznie do najbliższego tramwaju nie stanowią problemu, ponieważ wymiana pasażerska na obszarze Krakowa prawie nie występuje. Dwudrzwiowych hybryd jest zaledwie 9 sztuk (z czego zapewne nie wszystkie codziennie jeżdżą), z pewnością ich posyłania na "3xx" dałoby się uniknąć.
Ja kilka razy jechałem "310" (wprawdzie tylko w obrębie miasta) i zauważyłem coś nieco innego - linia w Krakowie notuje olbrzymie wymiany pasażerskie na większości przystanków, jest to potok dawnej "114".Scania_9640 pisze: 14 paź 2022, 19:26 W porannym szczycie 310 w Krakowie pasażerowie tylko wysiadają, mało kto wsiada, a w drugą stronę jest odwrotnie, ja tam uważam że na 310 bardzo dobrze się sprawdzają a już kilka razy jechałem na całej trasie.
Jubilat, Muzeum Narodowe, Czarnowiejska, Przybyszewskiego - wymiana pasażerska na tych przystankach jest dwustronna i zaledwie dwie pary drzwi w autobusie mogą ją opóźniać. Bywają na tej linii napełnienia bardzo wysokie, bywają też kursy puste - linia ta w mieście przejęła potoki dawnej "114" i jeżdżą nią ci sami pasażerowie co linią "173", z tym że "310" ma f~15, a "173" f~12, co sprawia że linie te nie są nijak skoordynowane. Jeżeli "173" jedzie tuż przed "310", na terenie miasta "310" jest pusta. Jeżeli odwrotnie, sytuacja jest nieco inna. Napełnienia tej linii na odcinku miejskim są bardzo nieregularne, jednak nie są niskie i na pewno nie powinno się na tą linię posyłać dwudrzwiowych autobusów.yosujiro pisze: 14 paź 2022, 21:55 Gdzie niby w mieście te olbrzymie wymiany? Ostatnio parę razy miałem poranne 501 i widziałem, że bardzo dużo pasażerów 310 wypada na ROK i Bronowicach SKA, potem jedzie max 3/4 miejsc siedzących zajęte. W stronę ROK rano ani razu nie widziałem w tym więcej jak 40-50% miejsc siedzących.
To wtedy 307 musiałoby przejść na Bieńczyce w jakimś stopniu, bo tam właśnie trafią. Chociaż osobiście liczyłem że będą jeździć u mnie na aglo z Bronekyosujiro pisze: 14 paź 2022, 22:11 Cóż pozostaje mi się z Tobą nie zgodzić, bo na obszarze miejskim nie widziałem ani razu na tyle dużego napełnienia, żeby dwudrzwiowe auto było problemem. Jest zadowalające, ale bez przesady. Zresztą przyzwyczajaj się, bo z tego co słyszałem od kierowców z MPK, MANy z najnowszej dostawy mają regularnie chodzić na 307, 310 i 337 w ramach propagandy agloexpresów.
Nie jest problemem pod względem pojemności - ludzie się mieszczą, po prostu wymiana pasażerska trwa dłużej, a jest sporo linii, gdzie taka ilość drzwi w ogóle by nie przeszkadzała.yosujiro pisze: 14 paź 2022, 22:11 Cóż pozostaje mi się z Tobą nie zgodzić, bo na obszarze miejskim nie widziałem ani razu na tyle dużego napełnienia, żeby dwudrzwiowe auto było problemem. Jest zadowalające, ale bez przesady.
"337" moim zdaniem jeszcze ok (linia nie jedzie chociażby przez Aleje), na pozostałych dwóch jest to jednak bardzo zła wiadomość i dalej nie rozumiem dlaczego podjęto decyzję o zamówieniu kolejnych autobusów 2-drzwiowychyosujiro pisze: 14 paź 2022, 22:11 Zresztą przyzwyczajaj się, bo z tego co słyszałem od kierowców z MPK, MANy z najnowszej dostawy mają regularnie chodzić na 307, 310 i 337 w ramach propagandy agloexpresów.