Koleje Małopolskie
Re: Koleje Małopolskie
Koleje Małopolskie kupują w ekspresowym tempie dwa nowe autobusy niskowejściowe podmiejskie, nie starsze niż z 2020r. Mają mieć układ drzwi 1-2-0 lub 2-2-0, silnik w normie Euro6 oraz wysokie, miękkie fotele i komplet wyświetlaczy, a także klimatyzację. Otwarcie ofert już 8 września, a dostarczone mają zostać w ciągu dwóch miesięcy od podpisania umowy.
Zakup jest związany z planami uruchomienia kolejnych tras ALD, które w przeciwieństwie do dotychczasowych Koleje Małopolskie chcą obsługiwać własnymi siłami. Podobno dzięki FRPA w ciagu najbliższego roku planują uruchomić kolejnych 12 linii.
https://bip.malopolska.pl/malopolskieko ... owych.html
Zakup jest związany z planami uruchomienia kolejnych tras ALD, które w przeciwieństwie do dotychczasowych Koleje Małopolskie chcą obsługiwać własnymi siłami. Podobno dzięki FRPA w ciagu najbliższego roku planują uruchomić kolejnych 12 linii.
https://bip.malopolska.pl/malopolskieko ... owych.html
Re: Koleje Małopolskie
Od 8 listopada br. u obsługi pociągu, będzie można płacić kartą oraz BLIKiem. Realizowane będą również płatności w walucie karty zagranicznej – DCC.
https://www.facebook.com/KolejeMalopols ... 8165379233
https://www.facebook.com/KolejeMalopols ... 8165379233
-
- Specjalista
- Posty: 237
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Koleje Małopolskie
KMŁ zamawia kolejne autobusy. Po dwóch Iveco, trzech MINI (które chyba się jeszcze nie pojawiły?) oraz leasingu 3 LE (trwają dostawy) padło na 7 nowych hybryd. Jest to pokłosie wrześniowych testów Solarisa: http://phototrans.pl/15,859909,.html
https://platformazakupowa.pl/transakcja/710063
https://platformazakupowa.pl/transakcja/710063
Re: Koleje Małopolskie
Koleje Małopolskie mają wreszcie swoją halę do serwisowania pociągów
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... a-pociagow
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... a-pociagow
Obiekt powstał przy ulicy Doktora Twardego w Krakowie i jest pierwszą tego typu placówką w regionie. Hala serwisowa jest wyposażona w kosztowny sprzęt, między innymi w laserowy system kontroli zużycia kół, tokarkę podtorową i podnośniki pojazdów szynowych.
Re: Koleje Małopolskie
KMŁ dziś otworzyły oferty na dostawę siedmiu nowych autobusów z układami mild hybrid z unijnym dofinansowaniem.
Długość autobusów: 11,50 – 12,50 m; Szerokość autobusów: 2,40 - 2,55 m; Maksymalna wysokość autobusów: 3,50 m; Łączna liczba miejsc: co najmniej 70; Liczba miejsc przeznaczonych na wózek inwalidzki lub dziecięcy: minimum 1; Układ drzwi: 2-2-0 lub 1-2-0.
Silnik pojazdu spalinowy, wysokoprężny, o pojemności co najmniej 7,7 dm3. Jednostka musi być przystosowana do paliwa zawierającego biokomponenty.
Oferty złożyli:
ABP BUS & Coach - Iveco Crossway 12 LE hybrid
EvoBus Polska - Mercedes-Benz Intouro hybrid
Więcej na Transinfo: https://transinfo.pl/infobus/pierwsze-s ... tj8jgkOAsE
Długość autobusów: 11,50 – 12,50 m; Szerokość autobusów: 2,40 - 2,55 m; Maksymalna wysokość autobusów: 3,50 m; Łączna liczba miejsc: co najmniej 70; Liczba miejsc przeznaczonych na wózek inwalidzki lub dziecięcy: minimum 1; Układ drzwi: 2-2-0 lub 1-2-0.
Silnik pojazdu spalinowy, wysokoprężny, o pojemności co najmniej 7,7 dm3. Jednostka musi być przystosowana do paliwa zawierającego biokomponenty.
Oferty złożyli:
ABP BUS & Coach - Iveco Crossway 12 LE hybrid
EvoBus Polska - Mercedes-Benz Intouro hybrid
Więcej na Transinfo: https://transinfo.pl/infobus/pierwsze-s ... tj8jgkOAsE
Re: Koleje Małopolskie
Kolejowe rekordy w Małopolsce. Przygotowują bilet wieloprzejazdowy, jak karnet narciarski
https://gazetakrakowska.pl/kolejowe-rek ... 1-17315787
https://gazetakrakowska.pl/kolejowe-rek ... 1-17315787
Władze małopolski rozważają natomiast, by wprowadzić bilety wieloprzejazdowe, na wzór karnetów narciarskich, np. na 10 czy 5 przejazdów. Propozycje w tym zakresie mogą być przedstawione wiosną. Na razie prowadzone są analizy, jakie rozwiązanie byłoby najlepsze dla pasażerów.
- Biorąc pod uwagę zmianę przepisów dotyczących pracy zdalnej przygotowujemy się do wprowadzenia oferty biletów wieloprzejazdowych. Na dziś trudno jeszcze dokładnie określić ile to będzie przejazdów - mówi wicemarszałek Łukasz Smółka.
Re: Koleje Małopolskie
"rozważają", "analizują", "przygotowujemy się" - zróbcie coś wreszcie poza wysyłaniem pustych frazesów do prasy. Od kilkunastu lat tylko i wyłącznie słychać jak to będzie przepięknie. Najpierw przy okazji euro2012, potem sdm, teraz jak to się skończy przebudowa linii. Ciekawe co w przyszłym roku będzie pretekstem, by dalej "rozważać", "analizować" i "badać".
Re: Koleje Małopolskie
Ależ, Panie wybory się zbliżają.fysztof pisze: ↑24 lut 2023, 12:09 "rozważają", "analizują", "przygotowujemy się" - zróbcie coś wreszcie poza wysyłaniem pustych frazesów do prasy. Od kilkunastu lat tylko i wyłącznie słychać jak to będzie przepięknie. Najpierw przy okazji euro2012, potem sdm, teraz jak to się skończy przebudowa linii. Ciekawe co w przyszłym roku będzie pretekstem, by dalej "rozważać", "analizować" i "badać".
Re: Koleje Małopolskie
100% racji. Dla mnie ostatnią szansą jest tegoroczne otwarcie drugiej pary torów. Jeśli po tym SKA nie pojedzie z f15-20, to już pozostaje uznać że za obecnych władzy nie ma co na to liczyć.fysztof pisze: ↑24 lut 2023, 12:09"rozważają", "analizują", "przygotowujemy się" - zróbcie coś wreszcie poza wysyłaniem pustych frazesów do prasy. Od kilkunastu lat tylko i wyłącznie słychać jak to będzie przepięknie. Najpierw przy okazji euro2012, potem sdm, teraz jak to się skończy przebudowa linii. Ciekawe co w przyszłym roku będzie pretekstem, by dalej "rozważać", "analizować" i "badać".
Re: Koleje Małopolskie
Na obsługę wszystkich linii SKA co 15/20 min, KMł może nie mieć wystarczającej ilości taboru. Nawet zakładając wariant rozłączenia wszystkich Impulsów 31WE lub Pes Acatusów i wysyłania ich pojedynczo, może być bardzo duży problem.
Dlatego jestem mocno zaskoczony, że jeszcze marzymy o takich wariantach.
Re: Koleje Małopolskie
Tabor to jedno, drugie to przepustowość linii. Częściej niż 30 minut na każdej linii to byłoby ciężko. Będziemy mieć 4 tory na średnicy, ale na pozostałych szlakachJaky pisze: ↑24 lut 2023, 23:01 Na obsługę wszystkich linii SKA co 15/20 min, KMł może nie mieć wystarczającej ilości taboru. Nawet zakładając wariant rozłączenia wszystkich Impulsów 31WE lub Pes Acatusów i wysyłania ich pojedynczo, może być bardzo duży problem.
Dlatego jestem mocno zaskoczony, że jeszcze marzymy o takich wariantach.
- SKA1: Jednotor do Wieliczki, z tego co kojarzę z dawnych dyskusji, to f=20 to byłby max. Dobudowa drugiego toru by dużo dała, bo na linii Balickiej spokojnie się zmieszczą.
- SKA2: o ile LK94 do Oświęcimia pewnie jeszcze sporo przyjmie, tak LK8 na Warszawę przy dużym ruchu dalekobieżnym wątpię by przyjął więcej. Może Skawina-Nowa Huta by była do zrobienia, bo pociągi osobowe by uciekały w Batowicach z tej linii, ale nadal jest częściowe krzyżowanie na północnej głowicy Krakowa Głównego.
- SKA3: Ja tu ciemno widzę częściej niż 30 minut. Linie na Katowice oraz Rzeszów również są mocno obciążone.
Generalnie problem całej Polski: sieć kolejowa ma braki przepustowości, a wiele modernizacji ostatnich lat zakładało dalsze zmniejszanie ruchu: np. na linii Katowickiej jakieś stacje wycięto i pociągi mają mniej miejsc do wyprzedzania. Przebudowa średnicy już na szczęście takiego podejścia nie ma, ale też mogło być lepiej: czterotor jest tylko do Bieżanowa, dalej do Podłęża są trzy tory, co niby coś daje, ale nadal to komplikacja. Niby było projektowane pod możliwość dodania czwartego w przyszłości, jakby okazał się potrzebny... ale w sumie to po 5 latach rozbabrania już jest ten czas...
Zapas przepustowości mamy w sumie chyba tylko na małej i dużej obwodnicy, linii do Balic, odcinku od Podgórza do Skawiny i ze Skawiny do Oświęcimia. Skawina-Kalwaria już jest dławiona przez jednotor.
Re: Koleje Małopolskie
Od niedzieli 12 marca bilety kolejowe nie będą już honorowane w tramwajach linii nr "3" i "50":
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/z-bil ... 50086.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/z-bil ... 50086.html
Re: Koleje Małopolskie
Natomiast będą honorowane w autobusach linii 223 na odcinku Brzeźnica Dworzec – Skawina Rynek w obu kierunkach.kucyk pisze: ↑06 mar 2023, 20:50 Od niedzieli 12 marca bilety kolejowe nie będą już honorowane w tramwajach linii nr "3" i "50":
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/z-bil ... 50086.html
KMŁ pisze: Od 12 marca 2023 r. (niedziela) zostaje wprowadzone honorowanie biletów kolejowych, uprawniających w danym dniu do przejazdu pociągiem KMŁ na odcinku Brzeźnica – Skawina w autobusach linii nr 223 na odcinku Brzeźnica Dworzec – Skawina Rynek w obu kierunkach. Honorowanie biletów będzie obowiązywać od 12 marca 2023 r. (niedziela) do odwołania. Więcej informacji https://tiny.pl/w24bz.
-
- Specjalista
- Posty: 237
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Koleje Małopolskie
Minęły prawie dwa miesiące i mamy zwycięstwo Iveco, o włos. Iveco dostało 90 pkt, a Mercedes 88,83 pkt.GoMeZz391 pisze: ↑07 lut 2023, 18:02 KMŁ dziś otworzyły oferty na dostawę siedmiu nowych autobusów z układami mild hybrid z unijnym dofinansowaniem.
Długość autobusów: 11,50 – 12,50 m; Szerokość autobusów: 2,40 - 2,55 m; Maksymalna wysokość autobusów: 3,50 m; Łączna liczba miejsc: co najmniej 70; Liczba miejsc przeznaczonych na wózek inwalidzki lub dziecięcy: minimum 1; Układ drzwi: 2-2-0 lub 1-2-0.
Silnik pojazdu spalinowy, wysokoprężny, o pojemności co najmniej 7,7 dm3. Jednostka musi być przystosowana do paliwa zawierającego biokomponenty.
Oferty złożyli:
ABP BUS & Coach - Iveco Crossway 12 LE hybrid
EvoBus Polska - Mercedes-Benz Intouro hybrid
Więcej na Transinfo: https://transinfo.pl/infobus/pierwsze-s ... tj8jgkOAsE
https://bip.malopolska.pl/malopolskieko ... owych.html
Re: Koleje Małopolskie
Nie wymagali niskiej podłogi? Intouro chyba ma schodki?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości