Nowohucka
-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18
Nowohucka
Założyłem temat, ponieważ zastanawiam się nad synchronizacją na Nowohuckiej.
W kierunku Podgórza w weekendy mamy synchronizację 16+2+12, w kierunku Czyżyn tak samo 16+2+12.
Problem jest na przystankach, gdzie nie zatrzymuje się 578, wtedy mamy kursy co 14,16 minut.
Z Centralnej w kierunku Podgórze SKA.
174 x:06,36
178 x:20,50
578 x:08,38
Z Podgórze SKA w kierunku Centralnej:
174 x:12,42
178 x:28,58
578 x:14,44
Skoro na Nowohuckiej wykonywane jest sześć kursów na godzinę, może lepiej by linie 174 i 178 kursowały co 20 minut, w takcie 10 minutowym?
W kierunku Podgórza w weekendy mamy synchronizację 16+2+12, w kierunku Czyżyn tak samo 16+2+12.
Problem jest na przystankach, gdzie nie zatrzymuje się 578, wtedy mamy kursy co 14,16 minut.
Z Centralnej w kierunku Podgórze SKA.
174 x:06,36
178 x:20,50
578 x:08,38
Z Podgórze SKA w kierunku Centralnej:
174 x:12,42
178 x:28,58
578 x:14,44
Skoro na Nowohuckiej wykonywane jest sześć kursów na godzinę, może lepiej by linie 174 i 178 kursowały co 20 minut, w takcie 10 minutowym?
Re: Nowohucka
Dokładnie. Ludzie w weekendy czekają na Nowohuckiej na "174+178" które mają łącznie tylko cztery kursy/h, i muszą patrzeć biernie jak mija ich "578". Co gorsza, przez f30 na "174" nie da się tej linii skoordynować ze "179" na Kurdwanowie. Przed zmianami, wprowadzonymi w 2020, były "174" (f20) i "178/478" (łącznie f20) i działało to lepiej.nizszecenybiletow pisze: 30 lis 2024, 11:09Skoro na Nowohuckiej wykonywane jest sześć kursów na godzinę, może lepiej by linie 174 i 178 kursowały co 20 minut, w takcie 10 minutowym?
I do takich częstotliwości wg mnie powinno się wrócić w weekendy: "174" z f20 i "178" też z f20. Kiedyś o tym dyskutowaliśmy tu na forum i zaproponowałem by w zamian w weekendy "178" było wydłużone do Czerwonych Maków po trasie "578".
Re: Nowohucka
Zastanawiam się, czy "578" ma sens. Pomija wiele przystanków, gdzie nie ma zbyt wielu linii, a te które są omijają centrum szerokim łukiem. Może w przyszłości warto pomyśleć o wcieleniu "578" do "178" i przekierowaniu tamże trzeciej linii, która jedzie na przykład przez ATW lub Rondo Mogilskie?
Re: Nowohucka
„578” ma sens, ponieważ na trasie: CM - Podgórze SKA ma bardzo duże napełnienia, później jedzie zdecydowanie mniej osób w stronę Huty ponieważ przez 4 km się nie zatrzymuje. Bardzo dużym plusem jest że linia jedzie wiaduktem przy Tandecie przez co nie stoi w gigantycznym korku. Może warto rozważyć aby dodać przystanek np. Stoczniowców, podejrzewam że zacznie przybywać pasażerów, którzy nie musieliby czekać na wiecznie opóźnione „174”, a i ze „178” też różnie bywa.Wojciech pisze: 02 gru 2024, 20:56 Zastanawiam się, czy "578" ma sens. Pomija wiele przystanków, gdzie nie ma zbyt wielu linii, a te które są omijają centrum szerokim łukiem.
-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18
Re: Nowohucka
Z linią 578 to zależy od dnia tygodnia. W soboty i niedziele wg mnie właśnie najmniejsze zapełnienia są na odcinku CM-Łagiewniki.
Wg mnie linia 578 właśnie ma sens i gdyby jeszcze były buspasy na Nowohuckiej, to jest praktycznie jedyna linia autobusowa, która ma konkurencyjny czas przejazdu. Od Wiślickiej do Łagiewnik najkrótszy czas przejazdu to 18 minut, a dystans 9,5 km, co daje średnią prędkość 31,6 km/h. Do tego trasy drogami z dwoma lub trzema pasami ruchu, bez przejść bez sygnalizacji i długimi odcinkami bez zatrzymania.
Najczęstszy zarzut odnośnie komunikacji miejskiej, który słyszę, to że jedzie wolno i co chwila staje. Więc takie 578, nieco mniej 572, 503 od Matecznego do Bieżanowskiej robią dobrą robotę. Więc co najwyżej bym dodał albo przystanek Stoczniowców z uwagi na przesiadki na 125/128, albo Koszykarska ponieważ tak jest najwięcej budynków mieszkalnych (TBS, Lasówka, Koszykarska).
Więc wersja budżetowa to wzmocnienie 174/178 do f-20 i zrobienie z 578 linii pn/pt. Rozwiązanie na lepsze czasy finansowo, to trzy linie z f-20 w weekendy.
Wg mnie linia 578 właśnie ma sens i gdyby jeszcze były buspasy na Nowohuckiej, to jest praktycznie jedyna linia autobusowa, która ma konkurencyjny czas przejazdu. Od Wiślickiej do Łagiewnik najkrótszy czas przejazdu to 18 minut, a dystans 9,5 km, co daje średnią prędkość 31,6 km/h. Do tego trasy drogami z dwoma lub trzema pasami ruchu, bez przejść bez sygnalizacji i długimi odcinkami bez zatrzymania.
Najczęstszy zarzut odnośnie komunikacji miejskiej, który słyszę, to że jedzie wolno i co chwila staje. Więc takie 578, nieco mniej 572, 503 od Matecznego do Bieżanowskiej robią dobrą robotę. Więc co najwyżej bym dodał albo przystanek Stoczniowców z uwagi na przesiadki na 125/128, albo Koszykarska ponieważ tak jest najwięcej budynków mieszkalnych (TBS, Lasówka, Koszykarska).
Więc wersja budżetowa to wzmocnienie 174/178 do f-20 i zrobienie z 578 linii pn/pt. Rozwiązanie na lepsze czasy finansowo, to trzy linie z f-20 w weekendy.
Może warto zainteresować tym ZTP. Gdyby nie wydłużano 178 do Maków, to może po przeliczeniu koszty nie byłyby większe?Kaszmir pisze: 01 gru 2024, 13:13I do takich częstotliwości wg mnie powinno się wrócić w weekendy: "174" z f20 i "178" też z f20. Kiedyś o tym dyskutowaliśmy tu na forum i zaproponowałem by w zamian w weekendy "178" było wydłużone do Czerwonych Maków po trasie "578".
Re: Nowohucka
Z moich obserwacji również uważam że szkoda przepalać kasę na 578 w weekendy. Nie ma aż takiego zainteresowania na trasie Czerwone Maki - Łagiewniki. Tu lepiej dać przynajmniej f-20 na 178, albo 178 z f-15 i mamy na Nowohuckiej możliwość koordynacji co drugim kursem ze 174. Zupełnie inaczej w dni robocze bo od Maków do Podgórze SKA zapełnienia są bardzo duże. Zasadniczo to największa zaleta 578 to omijanie korka do Kuklińskiego i jazda estakadą.
Re: Nowohucka
To zależy. Teraz jechałem 578 i podczas wsiadania prawie musiałem się przeciskać. Przy Centralnej wysiadło ponad 30 osób (kurs z Maków).boms pisze: 02 gru 2024, 23:11 Z moich obserwacji również uważam że szkoda przepalać kasę na 578 w weekendy.
Jak na złość ZTP, który robi wszystko by wygaszać popyt linie 174 i 578 są bardzo dobrze zapełnione w weekendy.
Więc pomysł z dodaniem czwartej linii (182) lub podniesienie częstotliwości jest konieczne. Większość osób, które wysiadły na Centralnej to młode osoby i poszły w kierunku Ciesielskiego/Galicyjskiej.
Re: Nowohucka
W ten weekend jest jakiś Festiwal Magii, może on wygenerował dodatkowy ruch do Expo.Piotr246 pisze: 16 lut 2025, 15:35 To zależy. Teraz jechałem 578 i podczas wsiadania prawie musiałem się przeciskać. Przy Centralnej wysiadło ponad 30 osób (kurs z Maków).
Jak na złość ZTP, który robi wszystko by wygaszać popyt linie 174 i 578 są bardzo dobrze zapełnione w weekendy.
Więc pomysł z dodaniem czwartej linii (182) lub podniesienie częstotliwości jest konieczne. Większość osób, które wysiadły na Centralnej to młode osoby i poszły w kierunku Ciesielskiego/Galicyjskiej.
Re: Nowohucka
Akurat kwestia braku dojazdu z centrum do EXPO to moim zdaniem też jest problem do rozwiązania, bo eventów jest sporo a jedyne czym można tam podjechać to 148, które można na swój sposób nazwać połączeniem lokalnym. No błagam jak już tam droga jest to fajnie by było aby coś tam jechało.ant_sm pisze: 16 lut 2025, 17:10 W ten weekend jest jakiś Festiwal Magii, może on wygenerował dodatkowy ruch do Expo.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Nowohucka
A to takie zapełnienie było na odcinku Czerwone Maki - Łagiewniki w niedzielę? Moje uwagi są skierowane tylko na ten odcinek, bo raczej można by lepiej zainwestować kasę niż dublować tramwaj przez 4 km, szczególnie że masz jadące w tym samym kierunku 2 linie tramwajowe z taktem co 10 min.Piotr246 pisze: 16 lut 2025, 15:35 To zależy. Teraz jechałem 578 i podczas wsiadania prawie musiałem się przeciskać. Przy Centralnej wysiadło ponad 30 osób (kurs z Maków).
Jak na złość ZTP, który robi wszystko by wygaszać popyt linie 174 i 578 są bardzo dobrze zapełnione w weekendy.
Więc pomysł z dodaniem czwartej linii (182) lub podniesienie częstotliwości jest konieczne. Większość osób, które wysiadły na Centralnej to młode osoby i poszły w kierunku Ciesielskiego/Galicyjskiej.
Re: Nowohucka
Nie wiem. Na Podgórze SKA przyjechał dobrze zapełniony, jeszcze dosiadło się sporo osób. Ale też uważam, że odcinek od Maków do Łagiewnik jest pustawy.
Najrozsądniej jest wprowadzić to co pojawiało się tutaj na forum, czyli 174 i 178 co 20 minut w takcie co 10 minut.
Najrozsądniej jest wprowadzić to co pojawiało się tutaj na forum, czyli 174 i 178 co 20 minut w takcie co 10 minut.