24.02.2025
: 24 lut 2025, 7:49
Właśnie widziana 17 kierunek Dworzec Towarowy przez Kapelankę i Rondo Grunwaldzkie. Wiadomo jaki powód?
Wykoleił się #RF306, tu zdjęcie: https://www.facebook.com/photo/?fbid=65 ... 5608019505michal49944 pisze: 24 lut 2025, 16:40Wykolejenie RF306 na Dworcu Towarowym. Nic nie jedzie na KG i GN. Większość tramwajów jedzie na Wieczystą. 75 nawraca I obwodnicą.
Wyjazd wagonów od strony Krowodrzy i GN jest możliwy przez Długą (łuk jest poza zasięgiem wykolejenia), więc raczej wątpię, że uruchomią wahadło - zresztą napisaliby o tym w komunikacie, a jest tylko info o autobusach zastępczych Dw. Główny Zachód - Górka Narodowa.
Niestety nie. Są jedynie autobusy DGZ-GN.
Przejazd KG-Tunel/Pawia też jest przejezdny. Tramwaje w kolejce od Tunelu/Pawiej nawróciły na DT, więc napewno da się przejechać.suchy pisze: 24 lut 2025, 17:06 Wyjazd wagonów od strony Krowodrzy i GN jest możliwy przez Długą (łuk jest poza zasięgiem wykolejenia)
Z tego co mi wiadomo to taką decyzję podejmuje dyspozytor MPK i przekazuje odpowiednio motorniczym przez radio.Ankin pisze: 24 lut 2025, 20:38 Panowie/Panie,
możecie mi powiedzieć kto w sytuacji ww. wykolejenia (dzisiejszego jak i każdego innego) decyduje o tym, że na danej trasie można puścić tramwaj (jak już zostało wspomniane poszczególne odcinki na ww. odcinku były przejezdne) albo zatrzymać całkowicie ruch tramwajowych i w jego miejsce uruchomić na danym odcinku ZKA?
To leży w gestii ZTP, czy też takie decyzje podejmuje dyspozytura MPK?
A o jakiej "przejezdności" poszczególnych odcinków mówisz? Przecież dojazd na Krowodrzę i Górkę Narodową był odcięty całkowicie (tramwaj wykoleił się na jedynym torze prowadzącym na wiadukt kolejowy).Ankin pisze: 24 lut 2025, 20:38 Panowie/Panie,
możecie mi powiedzieć kto w sytuacji ww. wykolejenia (dzisiejszego jak i każdego innego) decyduje o tym, że na danej trasie można puścić tramwaj (jak już zostało wspomniane poszczególne odcinki na ww. odcinku były przejezdne) albo zatrzymać całkowicie ruch tramwajowy i w jego miejsce uruchomić na danym odcinku ZKA?
To leży w gestii ZTP, czy też takie decyzje podejmuje dyspozytura MPK?
To prawda, jednak "17" i "19" mogły zawracać na Dworcu Towarowym, a zostały przekierowane. Czyżby dyspozytor nie znał układu torowego na pętli?suchy pisze: 24 lut 2025, 21:57 A o jakiej "przejezdności" poszczególnych odcinków mówisz? Przecież dojazd na Krowodrzę i Górkę Narodową był odcięty całkowicie (tramwaj wykoleił się na jedynym torze prowadzącym na wiadukt kolejowy).
Ostatni człon wystawał na przeciwne torowisko, więc nikt nie podjąłby ryzyka jeszcze kolizji. Poza tym i tak na czas wstawiania wagonu wyłączono napięcie w podstacji Kamienna.Bayer2003 pisze: 24 lut 2025, 22:17 To prawda, jednak "17" i "19" mogły zawracać na Dworcu Towarowym, a zostały przekierowane. Czyżby dyspozytor nie znał układu torowego na pętli?