Strona 1 z 2

24.02.2025

: 24 lut 2025, 7:49
autor: michal49944
Właśnie widziana 17 kierunek Dworzec Towarowy przez Kapelankę i Rondo Grunwaldzkie. Wiadomo jaki powód?

Re: 24.02.2025

: 24 lut 2025, 16:40
autor: michal49944
Wykolejenie RF306 na Dworcu Towarowym. Nic nie jedzie na KG i GN. Większość tramwajów jedzie na Wieczystą. 75 nawraca I obwodnicą.

Re: 24.02.2025

: 24 lut 2025, 16:45
autor: Kaszmir
michal49944 pisze: 24 lut 2025, 16:40Wykolejenie RF306 na Dworcu Towarowym. Nic nie jedzie na KG i GN. Większość tramwajów jedzie na Wieczystą. 75 nawraca I obwodnicą.
Wykoleił się #RF306, tu zdjęcie: https://www.facebook.com/photo/?fbid=65 ... 5608019505

Re: 24.02.2025

: 24 lut 2025, 16:48
autor: pjetrek
A udostępnili chociaż tramwaje w relacji KG - GN?

Re: 24.02.2025

: 24 lut 2025, 17:06
autor: suchy
pjetrek pisze: 24 lut 2025, 16:48 A udostępnili chociaż tramwaje w relacji KG - GN?
Wyjazd wagonów od strony Krowodrzy i GN jest możliwy przez Długą (łuk jest poza zasięgiem wykolejenia), więc raczej wątpię, że uruchomią wahadło - zresztą napisaliby o tym w komunikacie, a jest tylko info o autobusach zastępczych Dw. Główny Zachód - Górka Narodowa.

https://www.facebook.com/share/p/15i5kDxyB6

Re: 24.02.2025

: 24 lut 2025, 17:07
autor: michal49944
pjetrek pisze: 24 lut 2025, 16:48 A udostępnili chociaż tramwaje w relacji KG - GN?
Niestety nie. Są jedynie autobusy DGZ-GN.
suchy pisze: 24 lut 2025, 17:06 Wyjazd wagonów od strony Krowodrzy i GN jest możliwy przez Długą (łuk jest poza zasięgiem wykolejenia)
Przejazd KG-Tunel/Pawia też jest przejezdny. Tramwaje w kolejce od Tunelu/Pawiej nawróciły na DT, więc napewno da się przejechać. ;)

Re: 24.02.2025

: 24 lut 2025, 18:04
autor: krk_kmk
DC733 na 179 brygada 7 jeśli się nie mylę

Re: 24.02.2025

: 24 lut 2025, 18:11
autor: michal49944
Ruch do KG i GN wznowiony :D

Re: 24.02.2025

: 24 lut 2025, 20:38
autor: Ankin
Panowie/Panie,
możecie mi powiedzieć kto w sytuacji ww. wykolejenia (dzisiejszego jak i każdego innego) decyduje o tym, że na danej trasie można puścić tramwaj (jak już zostało wspomniane poszczególne odcinki na ww. odcinku były przejezdne) albo zatrzymać całkowicie ruch tramwajowy i w jego miejsce uruchomić na danym odcinku ZKA?
To leży w gestii ZTP, czy też takie decyzje podejmuje dyspozytura MPK?

Re: 24.02.2025

: 24 lut 2025, 20:47
autor: michal49944
Ankin pisze: 24 lut 2025, 20:38 Panowie/Panie,
możecie mi powiedzieć kto w sytuacji ww. wykolejenia (dzisiejszego jak i każdego innego) decyduje o tym, że na danej trasie można puścić tramwaj (jak już zostało wspomniane poszczególne odcinki na ww. odcinku były przejezdne) albo zatrzymać całkowicie ruch tramwajowych i w jego miejsce uruchomić na danym odcinku ZKA?
To leży w gestii ZTP, czy też takie decyzje podejmuje dyspozytura MPK?
Z tego co mi wiadomo to taką decyzję podejmuje dyspozytor MPK i przekazuje odpowiednio motorniczym przez radio.

Re: 24.02.2025

: 24 lut 2025, 20:48
autor: Ankin
Dziękuję za informację.

Re: 24.02.2025

: 24 lut 2025, 21:57
autor: suchy
Ankin pisze: 24 lut 2025, 20:38 Panowie/Panie,
możecie mi powiedzieć kto w sytuacji ww. wykolejenia (dzisiejszego jak i każdego innego) decyduje o tym, że na danej trasie można puścić tramwaj (jak już zostało wspomniane poszczególne odcinki na ww. odcinku były przejezdne) albo zatrzymać całkowicie ruch tramwajowy i w jego miejsce uruchomić na danym odcinku ZKA?
To leży w gestii ZTP, czy też takie decyzje podejmuje dyspozytura MPK?
A o jakiej "przejezdności" poszczególnych odcinków mówisz? Przecież dojazd na Krowodrzę i Górkę Narodową był odcięty całkowicie (tramwaj wykoleił się na jedynym torze prowadzącym na wiadukt kolejowy).

Re: 24.02.2025

: 24 lut 2025, 22:17
autor: Bayer2003
suchy pisze: 24 lut 2025, 21:57 A o jakiej "przejezdności" poszczególnych odcinków mówisz? Przecież dojazd na Krowodrzę i Górkę Narodową był odcięty całkowicie (tramwaj wykoleił się na jedynym torze prowadzącym na wiadukt kolejowy).
To prawda, jednak "17" i "19" mogły zawracać na Dworcu Towarowym, a zostały przekierowane. Czyżby dyspozytor nie znał układu torowego na pętli?

Re: 24.02.2025

: 25 lut 2025, 6:21
autor: szakal
Może chodzi o sekcję zasilania, a nie układ torowy?

Re: 24.02.2025

: 25 lut 2025, 7:23
autor: komunikacjakrk
Bayer2003 pisze: 24 lut 2025, 22:17 To prawda, jednak "17" i "19" mogły zawracać na Dworcu Towarowym, a zostały przekierowane. Czyżby dyspozytor nie znał układu torowego na pętli?
Ostatni człon wystawał na przeciwne torowisko, więc nikt nie podjąłby ryzyka jeszcze kolizji. Poza tym i tak na czas wstawiania wagonu wyłączono napięcie w podstacji Kamienna.