Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Kaszmir » 24 lut 2025, 14:54

W skrócie:
* 10 maja zamknięcie mostu,
* "184" wydłużone do Orzeszkowej jako "784",
* zatramwaj "7xx" Łagiewniki - Kapelanka - R. Grunwaldzkie - M. Dębnicki - Nowy Świat,
* tramwaj "7x" Czerwone Maki - Kapelanka - R. Grunwaldzkie,
* tramwaje z Ruczaju skierowane przez Kalwaryjską i Krakowską/Starowiślną.

Jak dla mnie całkiem ok. Pytanie o szczegóły - jaką częstotliwość będą mieć linie zastępcze, oraz które linie zostaną skierowane przez Kalwaryjską. Jeśli wszystkie linie z Kapelanki - "18", "22", "52" - zostaną skierowane przez Kalwaryjską, to nie zdziwiłbym się gdyby dawcami stały się "17" i/albo "19".
Remont mostu potrwa dziesięć miesięcy, w tym przez osiem miesięcy nie będą mogły przejeżdżać po nim samochody, a przez sześć także tramwaje.

Pierwszy etap prac rozpocznie się 10 maja i potrwa przynajmniej do wakacji. W ramach tego etapu ruch na moście zostanie całkowicie wyłączony.
W związku z zamknięciem mostu, na ul. Monte Cassino, w rejonie Centrum Kongresowego ICE Kraków, zostanie wybudowany tymczasowy przystanek, który umożliwi kursowanie tramwajów w obu kierunkach. Linia tramwajowa będzie prowadziła od ul. Kapelanka, przez ul. Monte Cassino, do Centrum Kongresowego ICE Kraków.

Z ul. Dietla tramwaje zostaną przekierowane na ul. Krakowską. Dodatkowo, na ul. Dietla, przed mostem, zostanie wprowadzona możliwość zawracania dla pojazdów, które nie będą mogły kontynuować jazdy w kierunku Kazimierza z powodu zamknięcia mostu.

Zamknięcie mostu oznacza, że ruch tramwajowy i autobusowy będzie musiał być skierowany przez ul. Kalwaryjską/Limanowskiego do ul. Krakowskiej/Starowiślnej, gdzie linie powrócą na swoje stałe trasy.

W ramach prowadzonych prac zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza. Linia tramwajowa będzie kursowała z „Czerwonych Maków P+R” do „Ronda Grunwaldzkiego”, natomiast linia autobusowa z Łagiewnik przez rondo Grunwaldzkie do pętli na „Powiślu – Nowy Świat”. Podczas prowadzonych prac, aby zachować dostęp do przystanku „Orzeszkowa”, powstanie linia 784 jako wydłużenie trasy przejazdu autobusu 184.
Obrazek https://www.krakow.pl/aktualnosci/29192 ... montu.html

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: yosujiro » 24 lut 2025, 15:23

A co z remontem pasa tramwajowo-autobusowego na Monte Cassino, który miał być zrobiony w czasie zamknięcia mostu? Rozumiem, że będą czekać do jego śmierci technicznej, czyli zasadniczo niedługo?

Maciek11
Pasażer
Posty: 7
Rejestracja: 24 lut 2025, 15:12

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Maciek11 » 24 lut 2025, 15:35

yosujiro pisze: 24 lut 2025, 15:23 A co z remontem pasa tramwajowo-autobusowego na Monte Cassino, który miał być zrobiony w czasie zamknięcia mostu? Rozumiem, że będą czekać do jego śmierci technicznej, czyli zasadniczo niedługo?
Miałem o to samo zapytać. Dodatkowo, łuki przy Kapelance (okolice banku) oraz te, pomiędzy Stradomiem a Orzeszkowej również są w tragicznym stanie.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 636
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Ydhflx » 24 lut 2025, 16:14

Maciek11 pisze: 24 lut 2025, 15:35 Miałem o to samo zapytać. Dodatkowo, łuki przy Kapelance (okolice banku) oraz te, pomiędzy Stradomiem a Orzeszkowej również są w tragicznym stanie.
Dodatkowo przez jeden z przejazdów między Słomianą a Kobierzyńską jest zwolnienie do 30.

Z drugiej strony, przy braku tych zamknięć dużo łatwiej ułożyć siatkę zastępczych.

Damian_2203
Pasażer
Posty: 10
Rejestracja: 13 gru 2023, 21:17

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Damian_2203 » 24 lut 2025, 16:25

Moja propozycja co do organizacji tramwajów w czasie remontu:
11 - Czerwone Maki P+R - Mały Płaszów P+R (bez zmian)
17 - zawieszenie (z uwagi na pojemność pętli w Czerwonych Makach oraz ilość tramwajów na Kalwaryjskiej pierwszym kandydatem do zawieszenia wydaje się właśnie ta linia)
18 - Czerwone Maki P+R - przez Krakowską - Górka Narodowa P+R
19 - w szczycie bez zmian (Borek Fałęcki - Dworzec Towarowy), poza szczytem na trasie skróconej Łagiewniki - Dworzec Towarowy aby zrekompensować brak 17 i zapewnić połączenie do Ronda Mogilskiego
22 - Czerwone Maki P+R - przez Krakowską - Zajezdnia Nowa Huta (po otwarciu Al. Solidarności powrót na Kopiec Wandy)
52 - Czerwone Maki P+R - przez Limanowskiego a następnie Starowiślna - Stradom - Wawel - do pętli Os. Piastów. Dzięki temu pozostaje obsługa przystanków Stradom i Starowiślna.
Dodatkowo można wtedy wykorzystać słupki przystankowe na Starowiślnej od strony Stradomia.
7x - Czerwone Maki P+R - Rondo Grunwaldzkie

quartson
Pasażer
Posty: 46
Rejestracja: 30 paź 2022, 21:18

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: quartson » 24 lut 2025, 16:26

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/remon ... 59774.html
– Planowane są prace związane z wymianą płyt torowych na rondzie Grunwaldzkim. Na ten moment nie zakładamy prowadzenia szerszych prac torowych na ul. Kapelanka czy Monte Cassino poza wspomnianym zakresem ronda – stwierdza przedstawiciel miejskiej jednostki.

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Piotr246 » 24 lut 2025, 16:37

Kaszmir pisze: 24 lut 2025, 14:54 W skrócie:
* 10 maja zamknięcie mostu,
* "184" wydłużone do Orzeszkowej jako "784"

Ja bym powiedział, że nawet dalej: https://maps.app.goo.gl/n99j6f3hz8SEsXNd6?g_st=ac

Przystanek zapewne przy św. Stanisława.
Dodatkowo, na ul. Dietla, przed mostem, zostanie wprowadzona możliwość zawracania dla pojazdów,

Ydhflx
Ekspert
Posty: 636
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Ydhflx » 24 lut 2025, 16:55

Damian_2203 pisze: 24 lut 2025, 16:25 52 - Czerwone Maki P+R - przez Limanowskiego a następnie Starowiślna - Stradom - Wawel - do pętli Os. Piastów. Dzięki temu pozostaje obsługa przystanków Stradom i Starowiślna.
Dodatkowo można wtedy wykorzystać słupki przystankowe na Starowiślnej od strony Stradomia.
Nie ma powodu żeby tak kręciła. Wydłuży to czas przejazdu (o ok. 8 minut, względem mojej propozycji) który i tak będzie dłuższy niż zwykle. A ja bym widział 52 na trasie ...-Korona-Stradom-Starowiślna-Poczta Główna-... .

Tancin
Znawca
Posty: 110
Rejestracja: 26 lut 2020, 20:11

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Tancin » 24 lut 2025, 17:00

Piotr246 pisze: 24 lut 2025, 16:37 Ja bym powiedział, że nawet dalej: https://maps.app.goo.gl/n99j6f3hz8SEsXNd6?g_st=ac

Przystanek zapewne przy św. Stanisława.
Tamta zawrotka będzie zbyt ciasna dla autobusów, więc wersja z dojazdem do Orzeszkowej jest bardziej prawdopodobna.

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Piotr246 » 24 lut 2025, 17:02

Nie będzie za ciasna, jeśli zdemontuje się separatory i pachołki, a autobus zacznie skręt z prawego pasa i skończy na prawym.

Zresztą grafika pokazuje linię 784 aż do mostu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Kaszmir » 24 lut 2025, 17:15

Obstawiam:

"18", "22" przez Krakowską
"52" przez Starowiślną

I w takim układzie nie zdziwiłbym się gdyby "17+19" zostały zawieszone, albo pozostawiono "17" na krótkiej trasie np. Dw. Towarowy - Dajwór by utrzymać wzmocnienie w tunelu i relację tramwajową z r. Mogilskiego w stronę Hali Targowej. Choć niby będzie tam jeszcze "784".

Bautosz
Znawca
Posty: 166
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Bautosz » 24 lut 2025, 17:17

Mam nadzieję, że nie dojdzie do zawieszenia 17 i 19 pod pretekstem 52 na Starowiślnej i istnienia 784.

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Piotr246 » 24 lut 2025, 17:25

Jeszcze jest problem z prawdopodobieństwem rozwalenia rozkładu linii autobusowych jeżdżących Konopnickiej i Kamieńskiego.

Jest napisane, że zmieni się program sygnalizacji na Rondzie Matecznego, czyli wydłuży zielone na ciągu Wadowicka- Kalwaryjska i wprowadzi dodatkowe fazy dla tramwajów.

Już były takie sytuacje i korki na Kamieńskiego bywały do Malborskiej. Bez prawdziwego, pilnowanego buspasa również na Konopnickiej nie da rady.
Ostatnio zmieniony 24 lut 2025, 17:26 przez Piotr246, łącznie zmieniany 1 raz.

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: suchy » 24 lut 2025, 17:25

Damian_2203 pisze: 24 lut 2025, 16:25 Moja propozycja co do organizacji tramwajów w czasie remontu:
11 - Czerwone Maki P+R - Mały Płaszów P+R (bez zmian)
17 - zawieszenie (z uwagi na pojemność pętli w Czerwonych Makach oraz ilość tramwajów na Kalwaryjskiej pierwszym kandydatem do zawieszenia wydaje się właśnie ta linia)
18 - Czerwone Maki P+R - przez Krakowską - Górka Narodowa P+R
19 - w szczycie bez zmian (Borek Fałęcki - Dworzec Towarowy), poza szczytem na trasie skróconej Łagiewniki - Dworzec Towarowy aby zrekompensować brak 17 i zapewnić połączenie do Ronda Mogilskiego
22 - Czerwone Maki P+R - przez Krakowską - Zajezdnia Nowa Huta (po otwarciu Al. Solidarności powrót na Kopiec Wandy)
52 - Czerwone Maki P+R - przez Limanowskiego a następnie Starowiślna - Stradom - Wawel - do pętli Os. Piastów. Dzięki temu pozostaje obsługa przystanków Stradom i Starowiślna.
Dodatkowo można wtedy wykorzystać słupki przystankowe na Starowiślnej od strony Stradomia.
7x - Czerwone Maki P+R - Rondo Grunwaldzkie
A po co obie linie z Borku (8 i 22) pchać przez Krakowską? Jak wyleci 19 (a na pewno wyleci, bo przepustowość Matecznego i Korony też nie jest z gumy), to dojazd w kierunku Starowiślnej i Grzegórzek może zapewnić przecież właśnie 22: Borek - Korona - po trasie 19 przez Starowiślną - Hala Targowa i dalej po swojej trasie.

Tak samo po co zapewniać połączenie z Maków do Ronda Mogilskiego, skoro przecież będzie bezpośrednie 52 co 7,5 minuty? A jeśli z Maków musisz dostać się pod Halę lub na Grzegórzeckie - to na Dietla przesiądziesz się przecież na ten 1-2 przystanki w linię 1 czy 22.

Co do 52, to nie widzę przejazdu 105tkami przez Starowiślną przy tamtejszym ograniczeniu 10/h między Dietla a Miodową - no chyba, że chcemy zajechać rozruszniki. Linia 52 powinna jechać normalnie swoją trasą do Dietla/Stradom, a następnie w lewo przez Krakowską do Korony (słupki przystankowe na Dietla są wtedy niepotrzebne).
Bautosz pisze: 24 lut 2025, 17:17 Mam nadzieję, że nie dojdzie do zawieszenia 17 i 19 pod pretekstem 52 na Starowiślnej i istnienia 784.
A jak chcesz to wszystko zmieścić na Wadowickiej, Matecznym i Kalwaryjskiej?
8 - 8 kursów
10 - 4 kursy
17 - 4 kursy
19 - 4 kursy
Razem 20 kursów.

Dołóż do tego objazdowe 22 (4/h), 18 (8/h) oraz 52 (8/h) = 40 kursów/h :?: :?:

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Układ linii w czasie remontu mostu Grunwaldzkiego

Post autor: Piotr246 » 24 lut 2025, 17:43

Jak pisałem dwa posty wcześniej miasto planuje wprowadzić zmiany w sygnalizacji świetlnej na Matecznym i przy Koronie. Ale nie można przy okazji rozwalić dojazdu z innych kierunków.

Można puścić 40 kursy/h, ale jak już jechałem 304 z Bieżanowskiej na Mateczny 1,5 godziny.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bayer2003, Bing [Bot], Tomcia i 9 gości