Strona 1 z 2

07.07.2025

: 07 lip 2025, 10:29
autor: Kaszmir
Koło 7:30 NGT8 złamał pantograf na r. Grzegórzeckim, w efekcie Huta była odcięta od połączenia tramwajowego z resztą Krakowa:
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/ ... E5EZUWd2Dl

Re: 07.07.2025

: 07 lip 2025, 11:32
autor: lukaszpdg
MC305 na "578"

Re: 07.07.2025

: 07 lip 2025, 14:38
autor: Ankin
Kaszmir pisze: 07 lip 2025, 10:29 Koło 7:30 Lajkonik złamał pantograf na r. Grzegórzeckim, w efekcie Huta była odcięta od połączenia tramwajowego z resztą Krakowa:
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/ ... E5EZUWd2Dl
Kumulacja remontów + wydarzenia jak ww. opisane, pokazują ogromną wartość alternatywnej trasy do os. Mistrzejowice jako forma wydłużenia obecnie istniejącej linii do Cmentarza Rakowickiego.
Może za kilka dekad, kiedy krakowscy włodarze przestaną bajdurzyć o metrze, oraz co chyba ważniejsze traktować szeroko pojętą komunikację zbiorową jako zło konieczne, przyszłe pokolenia doczekają się wspomnianej linii, planowanej lata temu.
Czego sobie i innym mieszkańcom Krakowa życzę.

Re: 07.07.2025

: 07 lip 2025, 15:46
autor: Bayer2003
Kaszmir pisze: 07 lip 2025, 10:29 Koło 7:30 Lajkonik złamał pantograf
Nie był to Lajkonik, a Bombardier NGT8 ;).

Re: 07.07.2025

: 07 lip 2025, 16:50
autor: kucyk
Bayer2003 pisze: 07 lip 2025, 15:46 Nie był to Lajkonik, a Bombardier NGT8 ;).
I to bodajże z "9" na której rano był (zapewne rezerwa) wagon EU8N. ;)

Re: 07.07.2025

: 07 lip 2025, 18:43
autor: Kaszmir
Bayer2003 pisze: 07 lip 2025, 15:46Nie był to Lajkonik, a Bombardier NGT8 ;).
No tak, tak to się kończy jak się pisze w biegu ;) Poprawione!

Re: 07.07.2025

: 07 lip 2025, 23:48
autor: tomek_m
Ankin pisze: 07 lip 2025, 14:38 Kumulacja remontów + wydarzenia jak ww. opisane, pokazują ogromną wartość alternatywnej trasy do os. Mistrzejowice jako forma wydłużenia obecnie istniejącej linii do Cmentarza Rakowickiego.
Może za kilka dekad....
Za ten czas to zostawiona rezerwa w terenie pod planowane torowisko się zabuduje nowymi osiedlami i tyle będzie z tej planowanej i nigdy niezrealizowanej inwestycji.
A budowaną właśnie trasę przez Meissnera, to nie należy liczyć jako trzeciej alternatywnej trasy tramwajowej do szeroko pojętej "huty" tylko jako 0,5 alternatywnej trasy. Wystarczy że coś się rozkraczy na Mogilskiej i dalej cała tramwajowa huta wisi na ciągu przez Aleję Pokoju.

Re: 07.07.2025

: 08 lip 2025, 6:49
autor: judash
Za to możemy winić dyletanctwo ekipy Majchrowskiego.

Re: 07.07.2025

: 08 lip 2025, 10:50
autor: Kaszmir
judash pisze: 08 lip 2025, 6:49Za to możemy winić dyletanctwo ekipy Majchrowskiego.
Akurat za skierowaniem tramwaju przez Meissnera lobbował najbardziej Radny (teraz już Poseł) obecnej ekipy rządzącej.

Re: 07.07.2025

: 08 lip 2025, 12:40
autor: Ankin
tomek_m pisze: 07 lip 2025, 23:48 Za ten czas to zostawiona rezerwa w terenie pod planowane torowisko się zabuduje nowymi osiedlami i tyle będzie z tej planowanej i nigdy niezrealizowanej inwestycji.
I to jest najbardziej tragiczne oraz smutne w kwestii szeroko pojętego planowana i myślenia przez rządzących w Krakowem, których intelektualnie przerasta spojrzenie na kwestie choćby komunikacji miejskiej ciut dalej niż perspektywa obecnej kadencji :(
tomek_m pisze: 07 lip 2025, 23:48 A budowaną właśnie trasę przez Meissnera, to nie należy liczyć jako trzeciej alternatywnej trasy tramwajowej do szeroko pojętej "huty" tylko jako 0,5 alternatywnej trasy. Wystarczy że coś się rozkraczy na Mogilskiej i dalej cała tramwajowa huta wisi na ciągu przez Aleję Pokoju.
Niestety.
Kaszmir pisze: 08 lip 2025, 10:50 Akurat za skierowaniem tramwaju przez Meissnera lobbował najbardziej Radny (teraz już Poseł) obecnej ekipy rządzącej.
Dlatego w nagrodę za swoje "wybitne osiągnięcia" w kwestii rozwoju transportu w Krakowie dostał ciepły stołek w sejmie :lol: (żarcik taki).
O kwestiach budowy ww. linii w ramach PPP już się nawet nie rozpisuję bo to kolejny przejaw wąskich horyzontów myślowych osób rządzących naszym miastem i zarazem opłakanego stanu finansów Krakowa, które wynikają m. in. ze specyficznej formy mentalności jaka wręcz wpisała się w "polityczne DNA" Krakowa na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat...

Re: 07.07.2025

: 08 lip 2025, 21:12
autor: tomek_m
Ankin@ przecież na tego radnego ktoś zagłosował inaczej by się nie dostał na Wiejską...

Pod rondem Polsadu podobno mają być przygotowane komory rozjazdowe, więc może w dalekiej przyszłości jakoś to połączą z ciągiem od Górki Narodowej...
Byle tylko nie skończyło się tak jak z rozjazdami na "starym" Dworcu Towarowym czy "starej" Krowodrzy Górce... W naszym pięknym kraju często są plany plany plany ...a wychodzi jak zawsze.

Re: 07.07.2025

: 08 lip 2025, 21:51
autor: Kaszmir
tomek_m pisze: 08 lip 2025, 21:12Ankin@ przecież na tego radnego ktoś zagłosował inaczej by się nie dostał na Wiejską...
Może doprecyzuję, w wyborach 2023 wspomniany Radny nie dostał się do Sejmu, był pod kreską. Wszedł "na zastępstwo" w 2024 gdy Prezydent Krakowa zrzekł się mandatu Posła i zwolnił miejsce.

Re: 07.07.2025

: 08 lip 2025, 22:23
autor: Bayer2003
Kaszmir pisze: 08 lip 2025, 21:51 Może doprecyzuję, w wyborach 2023 wspomniany Radny nie dostał się do Sejmu, był pod kreską. Wszedł "na zastępstwo" w 2024 gdy Prezydent Krakowa zrzekł się mandatu Posła i zwolnił miejsce.
Na liście było jednak 28 nazwisk, więc gdyby kandydat nie był tuż pod kreską, a np. na 20. miejscu pod względem liczby głosów, nawet przesunięcia nie pozwoliłyby mu się dostać do Sejmu. Obiektywnie tramwaj przez Meissnera ma na chwilę obecną średni sens, dużo lepsze pod niemal każdym względem byłoby połączenie Mistrzejowic z Cmentarzem Rakowickim. Warto pamiętać jednak, że przy Meissnera też mieszka elektorat, który ze stwierdzeniem tym zdecydowanie się nie godzi. Za to jeżeli to:
tomek_m pisze: 08 lip 2025, 21:12 Pod rondem Polsadu podobno mają być przygotowane komory rozjazdowe
okaże się prawdą, utworzenie połączenia z Cmentarzem Rakowickim będzie w przyszłości możliwe względnie tanim kosztem, chociaż zapewne ze względu na gęstą zabudowę konieczne byłoby zbudowanie niemal całej takiej trasy jako tramwaju podziemnego.

Re: 07.07.2025

: 09 lip 2025, 9:05
autor: judash
Radomska Avenue to był "niedasim" ekipy Majchrowskiego.
W obecnej sytuacji jakimś rozwiązaniem byłoby podciągnięcie tramwaju przynajmniej pod stację Kraków Olsza - pasażerowie z Brogów i Wileńskiej mogliby mieć do dyspozycji dodatkowe linie tramwajowe czyli "2" i zakładam drugą np. "19", która realizowałaby legendarną trasę "jedenastki".

Re: 07.07.2025

: 09 lip 2025, 9:11
autor: Ankin
tomek_m pisze: 08 lip 2025, 21:12 Ankin@ przecież na tego radnego ktoś zagłosował inaczej by się nie dostał na Wiejską...
Na poprzedniego jak i obecnego prezydenta Krakowa też ktoś głosował, na poprzednią i obecną ekipę w sejmie też ktoś głosował itd. co jasno dowodzi tego, że ludziom odpowiada taka polityka i działania podejmowane przez ich reprezentantów.
Gdybym był mieszkańcem rejonów ul. Meissnera, skłamałbym gdybym napisał, że obecnie budowany tramwaj do Mistrzejowic nie będzie mi służył, że się z niego nie cieszę itd. co nie zmienia faktu jak już kilkukrotnie o tym wspomnieliśmy, że dodatkowa linia w stronę N. Huty, odchodząca od obecnej pętli przy Cmentarzu Rakowickim nawet przy obecnej budowanej trasie jest bardzo potrzebna (na czas remontów, w przypadku awarii na nitkach biegnących przez Mogilską czy Al. Pokoju itd.), której może kiedyś się doczekamy (albo przy dobrych wiatrach nasze prawnuki :lol: )
tomek_m pisze: 08 lip 2025, 21:12 Pod rondem Polsadu podobno mają być przygotowane komory rozjazdowe, więc może w dalekiej przyszłości jakoś to połączą z ciągiem od Górki Narodowej...
Oby. Powyższe połączenie jest z tego co kojarzę od kilku lat nawet prezentowane na stronie o krakowskich tramwajach na Wikipedii i opisane jako linia tramwajowa „Rondo Barei–Górka Narodowa” – od Ronda Barei, ulicą Strzelców, nad linią kolejową, planowaną ulicą Iwaszki, do pętli na Górce Narodowej.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tramwaje_w_Krakowie
Bayer2003 pisze: 08 lip 2025, 22:23 [...] Za to jeżeli to: okaże się prawdą, utworzenie połączenia z Cmentarzem Rakowickim będzie w przyszłości możliwe względnie tanim kosztem, chociaż zapewne ze względu na gęstą zabudowę konieczne byłoby zbudowanie niemal całej takiej trasy jako tramwaju podziemnego.
Politycy bajdurzą w Krakowie o metrze więc zamiast przepalać kasę oraz tracić czas na analizy z których nic nie wynika i wynikać nie będzie mogą zrobić coś pożytecznego dla mieszkańców i wybudować linię która jest potrzebna na wczoraj a fakt, że pójdzie w zdecydowanej większości pod ziemią, będzie mógł dodatkowo łechtać ich rozbuchane ego :lol: