07.07.2025

- Codzienne aktualności z Aglomeracji Krakowskiej
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6868
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

07.07.2025

Post autor: Kaszmir » wczoraj, 10:29

Koło 7:30 NGT8 złamał pantograf na r. Grzegórzeckim, w efekcie Huta była odcięta od połączenia tramwajowego z resztą Krakowa:
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/ ... E5EZUWd2Dl

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 845
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: 07.07.2025

Post autor: lukaszpdg » wczoraj, 11:32

MC305 na "578"

Ankin
Specjalista
Posty: 223
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: 07.07.2025

Post autor: Ankin » wczoraj, 14:38

Kaszmir pisze: wczoraj, 10:29 Koło 7:30 Lajkonik złamał pantograf na r. Grzegórzeckim, w efekcie Huta była odcięta od połączenia tramwajowego z resztą Krakowa:
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/ ... E5EZUWd2Dl
Kumulacja remontów + wydarzenia jak ww. opisane, pokazują ogromną wartość alternatywnej trasy do os. Mistrzejowice jako forma wydłużenia obecnie istniejącej linii do Cmentarza Rakowickiego.
Może za kilka dekad, kiedy krakowscy włodarze przestaną bajdurzyć o metrze, oraz co chyba ważniejsze traktować szeroko pojętą komunikację zbiorową jako zło konieczne, przyszłe pokolenia doczekają się wspomnianej linii, planowanej lata temu.
Czego sobie i innym mieszkańcom Krakowa życzę.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1884
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: 07.07.2025

Post autor: Bayer2003 » wczoraj, 15:46

Kaszmir pisze: wczoraj, 10:29 Koło 7:30 Lajkonik złamał pantograf
Nie był to Lajkonik, a Bombardier NGT8 ;).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

kucyk
Ekspert
Posty: 2421
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: 07.07.2025

Post autor: kucyk » wczoraj, 16:50

Bayer2003 pisze: wczoraj, 15:46 Nie był to Lajkonik, a Bombardier NGT8 ;).
I to bodajże z "9" na której rano był (zapewne rezerwa) wagon EU8N. ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6868
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 07.07.2025

Post autor: Kaszmir » wczoraj, 18:43

Bayer2003 pisze: wczoraj, 15:46Nie był to Lajkonik, a Bombardier NGT8 ;).
No tak, tak to się kończy jak się pisze w biegu ;) Poprawione!

tomek_m
Ekspert
Posty: 520
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: 07.07.2025

Post autor: tomek_m » wczoraj, 23:48

Ankin pisze: wczoraj, 14:38 Kumulacja remontów + wydarzenia jak ww. opisane, pokazują ogromną wartość alternatywnej trasy do os. Mistrzejowice jako forma wydłużenia obecnie istniejącej linii do Cmentarza Rakowickiego.
Może za kilka dekad....
Za ten czas to zostawiona rezerwa w terenie pod planowane torowisko się zabuduje nowymi osiedlami i tyle będzie z tej planowanej i nigdy niezrealizowanej inwestycji.
A budowaną właśnie trasę przez Meissnera, to nie należy liczyć jako trzeciej alternatywnej trasy tramwajowej do szeroko pojętej "huty" tylko jako 0,5 alternatywnej trasy. Wystarczy że coś się rozkraczy na Mogilskiej i dalej cała tramwajowa huta wisi na ciągu przez Aleję Pokoju.

judash
Ekspert
Posty: 772
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: 07.07.2025

Post autor: judash » dzisiaj, 6:49

Za to możemy winić dyletanctwo ekipy Majchrowskiego.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6868
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 07.07.2025

Post autor: Kaszmir » dzisiaj, 10:50

judash pisze: dzisiaj, 6:49Za to możemy winić dyletanctwo ekipy Majchrowskiego.
Akurat za skierowaniem tramwaju przez Meissnera lobbował najbardziej Radny (teraz już Poseł) obecnej ekipy rządzącej.

Ankin
Specjalista
Posty: 223
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: 07.07.2025

Post autor: Ankin » dzisiaj, 12:40

tomek_m pisze: wczoraj, 23:48 Za ten czas to zostawiona rezerwa w terenie pod planowane torowisko się zabuduje nowymi osiedlami i tyle będzie z tej planowanej i nigdy niezrealizowanej inwestycji.
I to jest najbardziej tragiczne oraz smutne w kwestii szeroko pojętego planowana i myślenia przez rządzących w Krakowem, których intelektualnie przerasta spojrzenie na kwestie choćby komunikacji miejskiej ciut dalej niż perspektywa obecnej kadencji :(
tomek_m pisze: wczoraj, 23:48 A budowaną właśnie trasę przez Meissnera, to nie należy liczyć jako trzeciej alternatywnej trasy tramwajowej do szeroko pojętej "huty" tylko jako 0,5 alternatywnej trasy. Wystarczy że coś się rozkraczy na Mogilskiej i dalej cała tramwajowa huta wisi na ciągu przez Aleję Pokoju.
Niestety.
Kaszmir pisze: dzisiaj, 10:50 Akurat za skierowaniem tramwaju przez Meissnera lobbował najbardziej Radny (teraz już Poseł) obecnej ekipy rządzącej.
Dlatego w nagrodę za swoje "wybitne osiągnięcia" w kwestii rozwoju transportu w Krakowie dostał ciepły stołek w sejmie :lol: (żarcik taki).
O kwestiach budowy ww. linii w ramach PPP już się nawet nie rozpisuję bo to kolejny przejaw wąskich horyzontów myślowych osób rządzących naszym miastem i zarazem opłakanego stanu finansów Krakowa, które wynikają m. in. ze specyficznej formy mentalności jaka wręcz wpisała się w "polityczne DNA" Krakowa na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat...

tomek_m
Ekspert
Posty: 520
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: 07.07.2025

Post autor: tomek_m » dzisiaj, 21:12

Ankin@ przecież na tego radnego ktoś zagłosował inaczej by się nie dostał na Wiejską...

Pod rondem Polsadu podobno mają być przygotowane komory rozjazdowe, więc może w dalekiej przyszłości jakoś to połączą z ciągiem od Górki Narodowej...
Byle tylko nie skończyło się tak jak z rozjazdami na "starym" Dworcu Towarowym czy "starej" Krowodrzy Górce... W naszym pięknym kraju często są plany plany plany ...a wychodzi jak zawsze.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6868
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 07.07.2025

Post autor: Kaszmir » dzisiaj, 21:51

tomek_m pisze: dzisiaj, 21:12Ankin@ przecież na tego radnego ktoś zagłosował inaczej by się nie dostał na Wiejską...
Może doprecyzuję, w wyborach 2023 wspomniany Radny nie dostał się do Sejmu, był pod kreską. Wszedł "na zastępstwo" w 2024 gdy Prezydent Krakowa zrzekł się mandatu Posła i zwolnił miejsce.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1884
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: 07.07.2025

Post autor: Bayer2003 » dzisiaj, 22:23

Kaszmir pisze: dzisiaj, 21:51 Może doprecyzuję, w wyborach 2023 wspomniany Radny nie dostał się do Sejmu, był pod kreską. Wszedł "na zastępstwo" w 2024 gdy Prezydent Krakowa zrzekł się mandatu Posła i zwolnił miejsce.
Na liście było jednak 28 nazwisk, więc gdyby kandydat nie był tuż pod kreską, a np. na 20. miejscu pod względem liczby głosów, nawet przesunięcia nie pozwoliłyby mu się dostać do Sejmu. Obiektywnie tramwaj przez Meissnera ma na chwilę obecną średni sens, dużo lepsze pod niemal każdym względem byłoby połączenie Mistrzejowic z Cmentarzem Rakowickim. Warto pamiętać jednak, że przy Meissnera też mieszka elektorat, który ze stwierdzeniem tym zdecydowanie się nie godzi. Za to jeżeli to:
tomek_m pisze: dzisiaj, 21:12 Pod rondem Polsadu podobno mają być przygotowane komory rozjazdowe
okaże się prawdą, utworzenie połączenia z Cmentarzem Rakowickim będzie w przyszłości możliwe względnie tanim kosztem, chociaż zapewne ze względu na gęstą zabudowę konieczne byłoby zbudowanie niemal całej takiej trasy jako tramwaju podziemnego.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 3 gości