Strona 1 z 3

25.10.2025

: 25 paź 2025, 5:02
autor: Grzechu
Na 1/5 Ngt8 Stadler
Na 4 STADLERY :o :o :o

Re: 25.10.2025

: 25 paź 2025, 6:33
autor: Pokrzywa
Chyba ktoś nie popchnął aktualizacji rozkładu do apek. Jest prawie 7, mobilempk nie widzi nic nowego.
Grzechu pisze: 25 paź 2025, 5:02 Na 1/5 Ngt8 Stadler
Na 4 STADLERY :o :o :o
PKK: Nie możecie wysyłać AŻ tak mało 40m
MPK: Potrzymaj mi piwo

Re: 25.10.2025

: 25 paź 2025, 7:30
autor: lukaszpdg
Pokrzywa pisze: 25 paź 2025, 6:33 PKK: Nie możecie wysyłać AŻ tak mało 40m
MPK: Potrzymaj mi piwo
Przypadkiem nie są pomiary na "4"? 3x Pesy są na "24" i reszta prawdopodobnie będzie na "82".

Re: 25.10.2025

: 25 paź 2025, 7:42
autor: impuls
Może test jednak nie wypadł dobrze i Krakowiaki gdzieś szorują na Wzgórzach. Bardziej prawdopodobny jest brak uruchomienia nowej Podstacji Trakcyjnej na Wzgórzach. To może być pretekst, aby nie posyłać na Wzgórza wagonów, które pobierają najwięcej prądu. Podstacje oddadzą gdzieś za dwa - trzy miesiące. Przy okazji załatwią problem z "24" na którym są przepełnienia. Tylko jak 4 poradzi sobie w tygodniu w taborze 33 metrowym? Nawet pod wieczór w niedziele na Bronowicach może być problem, nie ma przecież 14. Choć, być może w tygodniu powrócą Krakowiaki na 4 jak na pozostałych liniach będzie mniejszy tabor. Z kolei będzie więcej brygad, i w tej sytuacji na 4 bardziej prawdopodobne jest że będą Stadlery. Na pewno przy dużej ilości brygad na WŚ na Wzgórzach Krakowiaków nie będzie. Obsada podobna jak dzisiaj.

Re: 25.10.2025

: 25 paź 2025, 8:46
autor: Quackked
Zaskoczenia brak, „194” na Ruczaju w kierunku R. Grunwaldzkiego przepełniona pod same drzwi, pasażerowie zostają na przystankach. Taki efekt gdy na całą dzielnicę komunikację z centrum ogranicza się z 5-6 kursów/h do 2-3/h.

Re: 25.10.2025

: 25 paź 2025, 9:04
autor: suchy
impuls pisze: 25 paź 2025, 7:42 Może test jednak nie wypadł dobrze i Krakowiaki gdzieś szorują na Wzgórzach.
Z tego co słyszałem to właśnie tak jest - 3 człon standardowo przyciera o krawężnik.

Re: 25.10.2025

: 25 paź 2025, 9:20
autor: michal49944
Na 82 wyjeżdżają NGT6, czyli wykorzystanie Krakowiaków dzisiaj to będzie zabójcze 16/36 :twisted:

Oczywiście na 52 musi kursować jeden uffok, bo inaczej nie ma szans, aby one w ogóle wyjechał w poniedziałek, jakby ten jeden egzemplarz w sobotę nie pojeździł.

Mogli chociaż na 24 wysłać Pesy już na wszystkie brygady, a nie tylko na połowę. A resztę na jakąkolwiek inną linię (3,8,18), jeśli na 4 nie są w stanie pojechać. Chyba, że 14 wagonowa rezerwa z zajezdniach jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowanie komunikacji. :lol:

Czyli rozumiem, że w tygodniu 4 również będzie na 33m tramwajach, skoro Wzgórza są problemem. Tak w ramach zbliżania do siebie pasażerów tramwajów z Bronowic.

Re: 25.10.2025

: 25 paź 2025, 9:23
autor: Bayer2003
michal49944 pisze: 25 paź 2025, 9:20 Czyli rozumiem, że w tygodniu 4 również będzie na 33m tramwajach, skoro Wzgórza są problemem. Tak w ramach zbliżania do siebie pasażerów tramwajów z Bronowic.
Jeżeli jest problem z podstacją lub skrajnią, te przepełnione Stadlery na "4" będą musiały zostać na dłużej... Żeby jednak pasażerom jakoś to zrekompensować, "24" powinna być obsługiwana wtedy w pełni przez tabor 40m+, a "75" w pełni przez 33m. Pytanie jaka jest szansa, że tak się stanie - moim zdaniem niestety niska :(.

Re: 25.10.2025

: 25 paź 2025, 11:08
autor: kucyk
Na "82" oprócz NGT6 są też nowohuckie EU8N. ;)

Re: 25.10.2025

: 25 paź 2025, 12:43
autor: michasss
Na 704 mamy midiki

Re: 25.10.2025

: 25 paź 2025, 14:09
autor: Ydhflx
impuls pisze: 25 paź 2025, 7:42 Tylko jak 4 poradzi sobie w tygodniu w taborze 33 metrowym?
Odpowiedź jest oczywista: Bangladesz. Kiedyś było f10 w >40m, teraz i tak jest f15. W teorii zastąpienie 14 przez 20 to więcej kursów do Mogilskiego, ale akurat 20 sama w sobie jest przepełniona.

Re: 25.10.2025

: 25 paź 2025, 14:31
autor: tomek_m
impuls pisze: 25 paź 2025, 7:42 Może test jednak nie wypadł dobrze i Krakowiaki gdzieś szorują na Wzgórzach.
No takie informacje się pojawiają na lokalnych grupach krakowskich na FB. Ile w tym prawdy nie wiem. Ale często taka informacja się pojawia w różnych miejscach. Problemy z członem wiszącym.

Re: 25.10.2025

: 25 paź 2025, 14:40
autor: lisek1692
Generalnie tabor tramwajowy dzisiaj to ok. 85% Stadlery

Re: 25.10.2025

: 25 paź 2025, 19:11
autor: impuls
tomek_m pisze: 25 paź 2025, 14:31 No takie informacje się pojawiają na lokalnych grupach krakowskich na FB. Ile w tym prawdy nie wiem. Ale często taka informacja się pojawia w różnych miejscach. Problemy z członem wiszącym.
Szorował początek pierwszego peronu dla wysiadających na Wzgórzach ten najbliżej Cmentarza. Ale krawężnik już został przerobiony i problemu na Wzgórzach już z szorowaniem nie ma. W Krakowiakach trzeci człon przy skręcie z racji braku wózków wychyla się najbardziej.
lisek1692 pisze: 25 paź 2025, 14:40 Generalnie tabor tramwajowy dzisiaj to ok. 85% Stadlery
Jedyną pętlą na którą nie docierał tabor 33 metrowy były Rakowice. Na szczęście nie było potrzeby.

Re: 25.10.2025

: 25 paź 2025, 20:56
autor: suchy
impuls pisze: 25 paź 2025, 19:11 Szorował początek pierwszego peronu dla wysiadających na Wzgórzach ten najbliżej Cmentarza. Ale krawężnik już został przerobiony i problemu na Wzgórzach już z szorowaniem nie ma. W Krakowiakach trzeci człon przy skręcie z racji braku wózków wychyla się najbardziej.
Z komentarzy na LoveKraków wynika, że problemem może być również brak gotowej podstacji na Wzgórzach:

https://www.facebook.com/share/p/17e3RYVhZ4/

Wszyscy wiemy jakie prądożerne są Pesy - np. na Ruczaju wystarczy że ruszą dwie naraz w przeciwnych kierunkach i już wywala napięcie.

Więc jeśli pętla na Wzgórzach została podpięta do jakiegoś tymczasowego zasilania (które może nie udźwignąć takiego poboru prądu), to fakt zabrania Pes z tamtego rejonu jest zrozumiały - lepiej puścić mniej prądożerne wagony, aniżeli notorycznie miałoby wywalać napięcie co kilka minut.