Strona 1 z 2

06.11.2025

: 06 lis 2025, 8:20
autor: lukaszpdg
Brak napięcia na Ruczaju. 52 do Łagiewnik przez Kalwaryjską i 18 i 77 do Kurdwanowa przez TŁ. Info tablice. Jako komunikacja zastępcza kursują zaledwie dwa wozy KR597 i KU341. Przez to zatrzymanie 194/494 i 578 jeżdżą zapełnione w 100% i ludzie zostają na przystankach.

Re: 06.11.2025

: 06 lis 2025, 9:57
autor: Kowalik
Chyba jakaś grubsza awaria, w dalszym ciągu nie ma przejazdu na CM. Czy możliwe jest teoretycznie, gdyby trasa była przejezdna to Stadler "bateryjny" objechałby ją? Oczywiście to pytanie kieruję do prowadzących, bo oni realnie ocenią możliwości wozu.

Re: 06.11.2025

: 06 lis 2025, 11:33
autor: Ydhflx
Tradycyjnie w sytuacji kryzysowej zrobił się armagedon. Komunikacja zastępcza puszczona trasą CM-Kapelanka-Grunwadzkie-Matecznego. W teorii trasa sensowna - w praktyce zdecydowanie zbyt długa. Autobusy były bardzo rzadko (w końcu skąd wziąć ich dużo na cito, jeździły pewnie rezerwy, szczególnie na początku), a jak już się pojawiły, to ludzie się do nich nie mieścili, bo były za rzadko. Powinny jechać trasą CM-Łagiewniki i z powrotem. Pozwoliłoby to na częstsze kursy, czyli mniejsze opóźnienia i krótszy czas oczekiwania. Kto chce do centrum ten z Łagiewnik miałby wówczas tramwaj - będzie szybciej, niż z wycieczkami na Matecznego przez Kapelankę. Kto chce na Aleje lub Kapelankę - miałby 194 i 722, tak samo zresztą jak podczas niedawnego zamknięcia mostu. Do tego dodajmy że co bardziej rozgarnięci i tak tak jechali, tylko że 578 lub ew. 196, 106, 136, co zresztą w tej pierwszej powodowało przepełnienia. Z drugiej strony, to 578 powinno dodatkowo stawać na tych przystankach na Bobrzyńskiego co pomija. Do tego wszystkiego dodajmy dezinformację ze strony prowadzących - wdg komentarzy na Facebooku, początkowo pasażerom jadącym na Maki sugerowano czekanie na przystanku Stradom xD. Klęska całkowita, zresztą jak przeważnie w takich sytuacjach.

Re: 06.11.2025

: 06 lis 2025, 13:55
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Ydhflx pisze: 06 lis 2025, 11:33 Powinny jechać trasą CM-Łagiewniki
Podobno takie też były.
Kowalik pisze: 06 lis 2025, 9:57 Chyba jakaś grubsza awaria, w dalszym ciągu nie ma przejazdu na CM. Czy możliwe jest teoretycznie, gdyby trasa była przejezdna to Stadler "bateryjny" objechałby ją? Oczywiście to pytanie kieruję do prowadzących, bo oni realnie ocenią możliwości wozu.
A na jakim odcinku nie ma zasilania? Z Grunwaldzkiego na Maki i powrót mogłoby się nie udać, bo to prawie 11km a w wymaganiach przetargowych było chyba mniej niż 5km?

Re: 06.11.2025

: 06 lis 2025, 13:57
autor: kucyk
Być może z tym związane o czym piszecie ale o godzinie 11,00 z Borku Fałęckiego wyjechał GT8N #RF 328 jako "8" kierunek Bronowice Małe. ;)

Re: 06.11.2025

: 06 lis 2025, 14:23
autor: michal49944
#utrudnienia_mpk
Od godz. 14:00 - tylko linia 52 przywrócona na swoją stałą trasę do Czerwonych Maków P+R.
https://www.facebook.com/share/p/1WVKKajeDM

Na razie tylko 52 wraca na swoją trasę.

Na zatramwaj do Ronda Matecznego kursuje MPK, a do Łagiewnik Mobilis. Na jakiej zasadzie działa taki zatramwaj Mobilisa? Widziałem na nim co najmniej jednego Mana i Scanię rezerwową.

Re: 06.11.2025

: 06 lis 2025, 14:36
autor: Kaszmir
Dziś pokutował też brak linii zastępczej z Ruczaju do Łagiewnik na czas zamknięcia Brożka.
Ydhflx pisze: 06 lis 2025, 11:33Do tego dodajmy że co bardziej rozgarnięci i tak tak jechali, tylko że 578 lub ew. 196, 106, 136, co zresztą w tej pierwszej powodowało przepełnienia.
Wg relacji nawet w "196" były przepełnienia :o

Re: 06.11.2025

: 06 lis 2025, 14:42
autor: Quackked
Tzw. "Do trzech razy sztuka"

Z oficjalnych informacji - linia "11" również powróciła na swoją stałą trasę... oh wait a minute :roll:

Re: 06.11.2025

: 06 lis 2025, 14:43
autor: michal49944
Już wszystkie linie normalnie kierowane do CM.

Re: 06.11.2025

: 06 lis 2025, 14:57
autor: Kowalik
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji pisze: 06 lis 2025, 13:55 Podobno takie też były.

A na jakim odcinku nie ma zasilania? Z Grunwaldzkiego na Maki i powrót mogłoby się nie udać, bo to prawie 11km a w wymaganiach przetargowych było chyba mniej niż 5km?
Nie mam pojęcia jak duży był odcinek bez zasilania. Przetarg przetargiem, a rzeczywistość pewnie i tak jest z goła inna. Zapewne też jeden wóz drugiemu nierówny.

Re: 06.11.2025

: 06 lis 2025, 15:01
autor: MM869
michal49944 pisze: 06 lis 2025, 14:23 https://www.facebook.com/share/p/1WVKKajeDM

Na razie tylko 52 wraca na swoją trasę.

Na zatramwaj do Ronda Matecznego kursuje MPK, a do Łagiewnik Mobilis. Na jakiej zasadzie działa taki zatramwaj Mobilisa? Widziałem na nim co najmniej jednego Mana i Scanię rezerwową.
Na normalnej, mają rezerwy w umowie i miasto może nimi dysponować według uznania.

Re: 06.11.2025

: 06 lis 2025, 16:13
autor: Kojak
DE602 na 433, dobrze, że chociaż to zostało

Re: 06.11.2025

: 06 lis 2025, 18:47
autor: suchy
Ponowny brak napięcia na Makach - kierowania jak poprzednio:
- 52 do Łagiewnik
- 18 i 77 przez TŁ na Kurdwanów

Re: 06.11.2025

: 06 lis 2025, 19:09
autor: Kowalik
suchy pisze: 06 lis 2025, 18:47 Ponowny brak napięcia na Makach - kierowania jak poprzednio:
- 52 do Łagiewnik
- 18 i 77 przez TŁ na Kurdwanów
Jak to wszystko się mieści teraz na pętli Kurdwanów?

Re: 06.11.2025

: 06 lis 2025, 21:15
autor: michal49944
MM869 pisze: 06 lis 2025, 15:01 Na normalnej, mają rezerwy w umowie i miasto może nimi dysponować według uznania.
Po prostu się zdziwiłem, bo nigdy Mobilisowe rezerwy zawsze jeżdżą na liniach Mobilisu, a rezerwy MPK na liniach MPK, nigdy na odwrót, więc założyłem, że to czysto decyzja przewoźnika o posiadaniu rezerw, by kursy nie wypadały.
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji pisze: 06 lis 2025, 13:55 A na jakim odcinku nie ma zasilania? Z Grunwaldzkiego na Maki i powrót mogłoby się nie udać, bo to prawie 11km a w wymaganiach przetargowych było chyba mniej niż 5km?
Patrząc, że przy drugim zatrzymaniu tramwaje stały między "Norymberską" a "Ruczajem" to problem jest z podstacją stojącą przy Lipińskiego i obsługującą odcinek Lipińskiego - Ruczaj. Z kolej MPK pisało o "braku napięcia na odcinku Lipińskiego - Czerwone Maki P+R", ale to raczej uogólnienie, bo chyba dwie podstacje naraz nie wysiadły.
Kowalik pisze: 06 lis 2025, 19:09 Jak to wszystko się mieści teraz na pętli Kurdwanów?
Właśnie zdziwił mnie brak kierowania do Borku, bo odległość podobna, a jednak pętla tam to chyba najpojemniejsza w Krakowie, a na Kurdwanowie bardziej tłoczno.