06.11.2025

- Codzienne aktualności z Aglomeracji Krakowskiej
lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 866
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

06.11.2025

Post autor: lukaszpdg » 06 lis 2025, 8:20

Brak napięcia na Ruczaju. 52 do Łagiewnik przez Kalwaryjską i 18 i 77 do Kurdwanowa przez TŁ. Info tablice. Jako komunikacja zastępcza kursują zaledwie dwa wozy KR597 i KU341. Przez to zatrzymanie 194/494 i 578 jeżdżą zapełnione w 100% i ludzie zostają na przystankach.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 650
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: 06.11.2025

Post autor: Kowalik » 06 lis 2025, 9:57

Chyba jakaś grubsza awaria, w dalszym ciągu nie ma przejazdu na CM. Czy możliwe jest teoretycznie, gdyby trasa była przejezdna to Stadler "bateryjny" objechałby ją? Oczywiście to pytanie kieruję do prowadzących, bo oni realnie ocenią możliwości wozu.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 726
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: 06.11.2025

Post autor: Ydhflx » 06 lis 2025, 11:33

Tradycyjnie w sytuacji kryzysowej zrobił się armagedon. Komunikacja zastępcza puszczona trasą CM-Kapelanka-Grunwadzkie-Matecznego. W teorii trasa sensowna - w praktyce zdecydowanie zbyt długa. Autobusy były bardzo rzadko (w końcu skąd wziąć ich dużo na cito, jeździły pewnie rezerwy, szczególnie na początku), a jak już się pojawiły, to ludzie się do nich nie mieścili, bo były za rzadko. Powinny jechać trasą CM-Łagiewniki i z powrotem. Pozwoliłoby to na częstsze kursy, czyli mniejsze opóźnienia i krótszy czas oczekiwania. Kto chce do centrum ten z Łagiewnik miałby wówczas tramwaj - będzie szybciej, niż z wycieczkami na Matecznego przez Kapelankę. Kto chce na Aleje lub Kapelankę - miałby 194 i 722, tak samo zresztą jak podczas niedawnego zamknięcia mostu. Do tego dodajmy że co bardziej rozgarnięci i tak tak jechali, tylko że 578 lub ew. 196, 106, 136, co zresztą w tej pierwszej powodowało przepełnienia. Z drugiej strony, to 578 powinno dodatkowo stawać na tych przystankach na Bobrzyńskiego co pomija. Do tego wszystkiego dodajmy dezinformację ze strony prowadzących - wdg komentarzy na Facebooku, początkowo pasażerom jadącym na Maki sugerowano czekanie na przystanku Stradom xD. Klęska całkowita, zresztą jak przeważnie w takich sytuacjach.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Ekspert
Posty: 1585
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: 06.11.2025

Post autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji » 06 lis 2025, 13:55

Ydhflx pisze: 06 lis 2025, 11:33 Powinny jechać trasą CM-Łagiewniki
Podobno takie też były.
Kowalik pisze: 06 lis 2025, 9:57 Chyba jakaś grubsza awaria, w dalszym ciągu nie ma przejazdu na CM. Czy możliwe jest teoretycznie, gdyby trasa była przejezdna to Stadler "bateryjny" objechałby ją? Oczywiście to pytanie kieruję do prowadzących, bo oni realnie ocenią możliwości wozu.
A na jakim odcinku nie ma zasilania? Z Grunwaldzkiego na Maki i powrót mogłoby się nie udać, bo to prawie 11km a w wymaganiach przetargowych było chyba mniej niż 5km?
Nie karmić troli :!:

kucyk
Ekspert
Posty: 2569
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: 06.11.2025

Post autor: kucyk » 06 lis 2025, 13:57

Być może z tym związane o czym piszecie ale o godzinie 11,00 z Borku Fałęckiego wyjechał GT8N #RF 328 jako "8" kierunek Bronowice Małe. ;)

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: 06.11.2025

Post autor: michal49944 » 06 lis 2025, 14:23

#utrudnienia_mpk
Od godz. 14:00 - tylko linia 52 przywrócona na swoją stałą trasę do Czerwonych Maków P+R.
https://www.facebook.com/share/p/1WVKKajeDM

Na razie tylko 52 wraca na swoją trasę.

Na zatramwaj do Ronda Matecznego kursuje MPK, a do Łagiewnik Mobilis. Na jakiej zasadzie działa taki zatramwaj Mobilisa? Widziałem na nim co najmniej jednego Mana i Scanię rezerwową.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7128
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 06.11.2025

Post autor: Kaszmir » 06 lis 2025, 14:36

Dziś pokutował też brak linii zastępczej z Ruczaju do Łagiewnik na czas zamknięcia Brożka.
Ydhflx pisze: 06 lis 2025, 11:33Do tego dodajmy że co bardziej rozgarnięci i tak tak jechali, tylko że 578 lub ew. 196, 106, 136, co zresztą w tej pierwszej powodowało przepełnienia.
Wg relacji nawet w "196" były przepełnienia :o

Quackked
Miłośnik
Posty: 51
Rejestracja: 18 kwie 2024, 14:42

Re: 06.11.2025

Post autor: Quackked » 06 lis 2025, 14:42

Tzw. "Do trzech razy sztuka"

Z oficjalnych informacji - linia "11" również powróciła na swoją stałą trasę... oh wait a minute :roll:
Załączniki
Opera Zrzut ekranu_2025-11-06_144123_www.facebook.com.png
Opera Zrzut ekranu_2025-11-06_144123_www.facebook.com.png (64.44 KiB) Przejrzano 695 razy

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: 06.11.2025

Post autor: michal49944 » 06 lis 2025, 14:43

Już wszystkie linie normalnie kierowane do CM.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 650
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: 06.11.2025

Post autor: Kowalik » 06 lis 2025, 14:57

pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji pisze: 06 lis 2025, 13:55 Podobno takie też były.

A na jakim odcinku nie ma zasilania? Z Grunwaldzkiego na Maki i powrót mogłoby się nie udać, bo to prawie 11km a w wymaganiach przetargowych było chyba mniej niż 5km?
Nie mam pojęcia jak duży był odcinek bez zasilania. Przetarg przetargiem, a rzeczywistość pewnie i tak jest z goła inna. Zapewne też jeden wóz drugiemu nierówny.

MM869
Miłośnik
Posty: 88
Rejestracja: 03 gru 2024, 9:47

Re: 06.11.2025

Post autor: MM869 » 06 lis 2025, 15:01

michal49944 pisze: 06 lis 2025, 14:23 https://www.facebook.com/share/p/1WVKKajeDM

Na razie tylko 52 wraca na swoją trasę.

Na zatramwaj do Ronda Matecznego kursuje MPK, a do Łagiewnik Mobilis. Na jakiej zasadzie działa taki zatramwaj Mobilisa? Widziałem na nim co najmniej jednego Mana i Scanię rezerwową.
Na normalnej, mają rezerwy w umowie i miasto może nimi dysponować według uznania.

Kojak
Ekspert
Posty: 978
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: 06.11.2025

Post autor: Kojak » 06 lis 2025, 16:13

DE602 na 433, dobrze, że chociaż to zostało

suchy
Ekspert
Posty: 1305
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: 06.11.2025

Post autor: suchy » 06 lis 2025, 18:47

Ponowny brak napięcia na Makach - kierowania jak poprzednio:
- 52 do Łagiewnik
- 18 i 77 przez TŁ na Kurdwanów

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 650
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: 06.11.2025

Post autor: Kowalik » 06 lis 2025, 19:09

suchy pisze: 06 lis 2025, 18:47 Ponowny brak napięcia na Makach - kierowania jak poprzednio:
- 52 do Łagiewnik
- 18 i 77 przez TŁ na Kurdwanów
Jak to wszystko się mieści teraz na pętli Kurdwanów?

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: 06.11.2025

Post autor: michal49944 » 06 lis 2025, 21:15

MM869 pisze: 06 lis 2025, 15:01 Na normalnej, mają rezerwy w umowie i miasto może nimi dysponować według uznania.
Po prostu się zdziwiłem, bo nigdy Mobilisowe rezerwy zawsze jeżdżą na liniach Mobilisu, a rezerwy MPK na liniach MPK, nigdy na odwrót, więc założyłem, że to czysto decyzja przewoźnika o posiadaniu rezerw, by kursy nie wypadały.
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji pisze: 06 lis 2025, 13:55 A na jakim odcinku nie ma zasilania? Z Grunwaldzkiego na Maki i powrót mogłoby się nie udać, bo to prawie 11km a w wymaganiach przetargowych było chyba mniej niż 5km?
Patrząc, że przy drugim zatrzymaniu tramwaje stały między "Norymberską" a "Ruczajem" to problem jest z podstacją stojącą przy Lipińskiego i obsługującą odcinek Lipińskiego - Ruczaj. Z kolej MPK pisało o "braku napięcia na odcinku Lipińskiego - Czerwone Maki P+R", ale to raczej uogólnienie, bo chyba dwie podstacje naraz nie wysiadły.
Kowalik pisze: 06 lis 2025, 19:09 Jak to wszystko się mieści teraz na pętli Kurdwanów?
Właśnie zdziwił mnie brak kierowania do Borku, bo odległość podobna, a jednak pętla tam to chyba najpojemniejsza w Krakowie, a na Kurdwanowie bardziej tłoczno.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości