06.11.2025
06.11.2025
Brak napięcia na Ruczaju. 52 do Łagiewnik przez Kalwaryjską i 18 i 77 do Kurdwanowa przez TŁ. Info tablice. Jako komunikacja zastępcza kursują zaledwie dwa wozy KR597 i KU341. Przez to zatrzymanie 194/494 i 578 jeżdżą zapełnione w 100% i ludzie zostają na przystankach.
Re: 06.11.2025
Chyba jakaś grubsza awaria, w dalszym ciągu nie ma przejazdu na CM. Czy możliwe jest teoretycznie, gdyby trasa była przejezdna to Stadler "bateryjny" objechałby ją? Oczywiście to pytanie kieruję do prowadzących, bo oni realnie ocenią możliwości wozu.
Re: 06.11.2025
Tradycyjnie w sytuacji kryzysowej zrobił się armagedon. Komunikacja zastępcza puszczona trasą CM-Kapelanka-Grunwadzkie-Matecznego. W teorii trasa sensowna - w praktyce zdecydowanie zbyt długa. Autobusy były bardzo rzadko (w końcu skąd wziąć ich dużo na cito, jeździły pewnie rezerwy, szczególnie na początku), a jak już się pojawiły, to ludzie się do nich nie mieścili, bo były za rzadko. Powinny jechać trasą CM-Łagiewniki i z powrotem. Pozwoliłoby to na częstsze kursy, czyli mniejsze opóźnienia i krótszy czas oczekiwania. Kto chce do centrum ten z Łagiewnik miałby wówczas tramwaj - będzie szybciej, niż z wycieczkami na Matecznego przez Kapelankę. Kto chce na Aleje lub Kapelankę - miałby 194 i 722, tak samo zresztą jak podczas niedawnego zamknięcia mostu. Do tego dodajmy że co bardziej rozgarnięci i tak tak jechali, tylko że 578 lub ew. 196, 106, 136, co zresztą w tej pierwszej powodowało przepełnienia. Z drugiej strony, to 578 powinno dodatkowo stawać na tych przystankach na Bobrzyńskiego co pomija. Do tego wszystkiego dodajmy dezinformację ze strony prowadzących - wdg komentarzy na Facebooku, początkowo pasażerom jadącym na Maki sugerowano czekanie na przystanku Stradom xD. Klęska całkowita, zresztą jak przeważnie w takich sytuacjach.
- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1585
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: 06.11.2025
Podobno takie też były.
A na jakim odcinku nie ma zasilania? Z Grunwaldzkiego na Maki i powrót mogłoby się nie udać, bo to prawie 11km a w wymaganiach przetargowych było chyba mniej niż 5km?Kowalik pisze: 06 lis 2025, 9:57 Chyba jakaś grubsza awaria, w dalszym ciągu nie ma przejazdu na CM. Czy możliwe jest teoretycznie, gdyby trasa była przejezdna to Stadler "bateryjny" objechałby ją? Oczywiście to pytanie kieruję do prowadzących, bo oni realnie ocenią możliwości wozu.
Nie karmić troli 
Re: 06.11.2025
Być może z tym związane o czym piszecie ale o godzinie 11,00 z Borku Fałęckiego wyjechał GT8N #RF 328 jako "8" kierunek Bronowice Małe. 
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 771
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: 06.11.2025
https://www.facebook.com/share/p/1WVKKajeDM#utrudnienia_mpk
Od godz. 14:00 - tylko linia 52 przywrócona na swoją stałą trasę do Czerwonych Maków P+R.
Na razie tylko 52 wraca na swoją trasę.
Na zatramwaj do Ronda Matecznego kursuje MPK, a do Łagiewnik Mobilis. Na jakiej zasadzie działa taki zatramwaj Mobilisa? Widziałem na nim co najmniej jednego Mana i Scanię rezerwową.
Re: 06.11.2025
Dziś pokutował też brak linii zastępczej z Ruczaju do Łagiewnik na czas zamknięcia Brożka.

Wg relacji nawet w "196" były przepełnieniaYdhflx pisze: 06 lis 2025, 11:33Do tego dodajmy że co bardziej rozgarnięci i tak tak jechali, tylko że 578 lub ew. 196, 106, 136, co zresztą w tej pierwszej powodowało przepełnienia.
Re: 06.11.2025
Tzw. "Do trzech razy sztuka"
Z oficjalnych informacji - linia "11" również powróciła na swoją stałą trasę... oh wait a minute
Z oficjalnych informacji - linia "11" również powróciła na swoją stałą trasę... oh wait a minute
- Załączniki
-
- Opera Zrzut ekranu_2025-11-06_144123_www.facebook.com.png (64.44 KiB) Przejrzano 696 razy
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 771
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: 06.11.2025
Już wszystkie linie normalnie kierowane do CM.
Re: 06.11.2025
Nie mam pojęcia jak duży był odcinek bez zasilania. Przetarg przetargiem, a rzeczywistość pewnie i tak jest z goła inna. Zapewne też jeden wóz drugiemu nierówny.pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji pisze: 06 lis 2025, 13:55 Podobno takie też były.
A na jakim odcinku nie ma zasilania? Z Grunwaldzkiego na Maki i powrót mogłoby się nie udać, bo to prawie 11km a w wymaganiach przetargowych było chyba mniej niż 5km?
Re: 06.11.2025
Na normalnej, mają rezerwy w umowie i miasto może nimi dysponować według uznania.michal49944 pisze: 06 lis 2025, 14:23 https://www.facebook.com/share/p/1WVKKajeDM
Na razie tylko 52 wraca na swoją trasę.
Na zatramwaj do Ronda Matecznego kursuje MPK, a do Łagiewnik Mobilis. Na jakiej zasadzie działa taki zatramwaj Mobilisa? Widziałem na nim co najmniej jednego Mana i Scanię rezerwową.
Re: 06.11.2025
DE602 na 433, dobrze, że chociaż to zostało
Re: 06.11.2025
Ponowny brak napięcia na Makach - kierowania jak poprzednio:
- 52 do Łagiewnik
- 18 i 77 przez TŁ na Kurdwanów
- 52 do Łagiewnik
- 18 i 77 przez TŁ na Kurdwanów
Re: 06.11.2025
Jak to wszystko się mieści teraz na pętli Kurdwanów?suchy pisze: 06 lis 2025, 18:47 Ponowny brak napięcia na Makach - kierowania jak poprzednio:
- 52 do Łagiewnik
- 18 i 77 przez TŁ na Kurdwanów
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 771
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: 06.11.2025
Po prostu się zdziwiłem, bo nigdy Mobilisowe rezerwy zawsze jeżdżą na liniach Mobilisu, a rezerwy MPK na liniach MPK, nigdy na odwrót, więc założyłem, że to czysto decyzja przewoźnika o posiadaniu rezerw, by kursy nie wypadały.MM869 pisze: 06 lis 2025, 15:01 Na normalnej, mają rezerwy w umowie i miasto może nimi dysponować według uznania.
Patrząc, że przy drugim zatrzymaniu tramwaje stały między "Norymberską" a "Ruczajem" to problem jest z podstacją stojącą przy Lipińskiego i obsługującą odcinek Lipińskiego - Ruczaj. Z kolej MPK pisało o "braku napięcia na odcinku Lipińskiego - Czerwone Maki P+R", ale to raczej uogólnienie, bo chyba dwie podstacje naraz nie wysiadły.pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji pisze: 06 lis 2025, 13:55 A na jakim odcinku nie ma zasilania? Z Grunwaldzkiego na Maki i powrót mogłoby się nie udać, bo to prawie 11km a w wymaganiach przetargowych było chyba mniej niż 5km?
Właśnie zdziwił mnie brak kierowania do Borku, bo odległość podobna, a jednak pętla tam to chyba najpojemniejsza w Krakowie, a na Kurdwanowie bardziej tłoczno.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości
