Strefy: Płatnego Parkowania (SPP), Czystego Transportu (SCT), Ograniczonego Ruchu (SOR)

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
kot_feliks
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Strefa Płatnego Parkowania (SPP), Strefa Czystego Transportu (SCT)

Post autor: kot_feliks » 06 paź 2020, 9:50

No to już jest raczej problem tego kierowcy, który nie potrafi kupić biletu w odpowiedniej strefie(?). Ja wiem, że połowa kierowców w PL znalazła prawo jazdy w chipsach, ale nie zmuszajmy innych, aby przez to cierpieli ;)

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Strefa Płatnego Parkowania (SPP), Strefa Czystego Transportu (SCT)

Post autor: prezes » 06 paź 2020, 17:48

lolek-12 pisze: 05 paź 2020, 10:13 A nie będzie problemów na granicach stref? Przecież były lub nadal są z parkometrami, bo ktoś przypadkiem kupuje z sąsiedniej ulicy, która jest już w innej strefie i robi to nieświadomie.
A może aby rozwiązać problem takich ludzi, można by wprowadzić opcję wyboru strefy parkowania w parkometrach na granicy stref? Zredukowałoby to ilość takich sytuacji, że ktoś kupuje bilet na złą strefę, gdyż zmuszałoby kierowcę do odpowiedzi na pytanie w której strefie zaparkował, a te są raczej oznakowane. Jedynie nadal mogłoby występować zjawisko oszustów, którzy specjalnie wybieraliby złą strefę, bo jest taniej, ale w przypadku takich osób raczej nie byłoby nieporozumienia przy wystawianiu mandatu, gdyż raczej zrobili to umyślnie.

lolek-12
Specjalista
Posty: 295
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Strefa Płatnego Parkowania (SPP), Strefa Czystego Transportu (SCT)

Post autor: lolek-12 » 07 paź 2020, 13:06

Gdyby jeszcze literka danej strefy widniała przy znakach parkowania to by było łatwe.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Strefa Płatnego Parkowania (SPP), Strefa Czystego Transportu (SCT)

Post autor: prezes » 07 paź 2020, 22:46

lolek-12 pisze: 07 paź 2020, 13:06 Gdyby jeszcze literka danej strefy widniała przy znakach parkowania to by było łatwe.
Oczywiście, mój pomysł wymagałby dobrego oznakowania stref parkingowych. Aczkolwiek nie jest chyba wielkim problemem, aby przykleić kilka naklejek z literką strefy przy miejscach parkingowych.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 453
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Strefa Płatnego Parkowania (SPP), Strefa Czystego Transportu (SCT)

Post autor: Łukasz » 14 paź 2020, 19:37

Rada Miasta Krakowa odrzuciła w pierwszym czytaniu uchwałę o podwyżkach w SPP.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 561
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Strefa Płatnego Parkowania (SPP), Strefa Czystego Transportu (SCT)

Post autor: mkm3 » 14 paź 2020, 23:36

No to słabo zrobili. Jak jeszcze rozumiem gorące dyskusje z biletami, to co im szkodziło już zrobić strefę w niedzielę i ewentualnie abonament mieszkańca choćby na 20 zł podwyższyć?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3361
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Strefa Płatnego Parkowania (SPP), Strefa Czystego Transportu (SCT)

Post autor: Kaszmir » 15 paź 2020, 9:16

mkm3 pisze: 14 paź 2020, 23:36to co im szkodziło już zrobić strefę w niedzielę i ewentualnie abonament mieszkańca choćby na 20 zł podwyższyć?
20 zł to raczej nie byłaby docelowa kwota, która będzie obowiązywać. A dwie podwyżki w ciągu dwóch-trzech miesięcy raczej nie wchodzą w grę.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 561
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Strefa Płatnego Parkowania (SPP), Strefa Czystego Transportu (SCT)

Post autor: mkm3 » 15 paź 2020, 13:02

Wiadomo, że nie, ale już lepszy rydz niż nic. Tak samo z biletami. Mogliby walnąć kwotę 90 zł miesięcznego, przynajmniej automaty miałyby łatwiej wydawać pieniądze.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3361
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Strefa Płatnego Parkowania (SPP), Strefa Czystego Transportu (SCT)

Post autor: Kaszmir » 04 lis 2020, 12:35

Ulice Zieleniewskiego oraz Stachowskiego nie będą już dłużej drogami wewnętrznymi, i tym samym dołączają do Strefy.
Nowe ulice w sektorze C16
Środa, 4 listopada 2020 r.

Na mocy uchwały Rady Miasta Krakowa dwie ulice, które do tej pory pozostawały drogami wewnętrznymi na obszarze sektora C16 stały się drogami publicznymi, chodzi o ulice Ludwika Zieleniewskiego oraz prof. Marka Stachowskiego. Zmiana kategorii powoduje, że od 1 stycznia 2021 r. za postój na nich pobierana będzie opłata.

Ulice Ludwika Zieleniewskiego oraz prof. Marka Stachowskiego znajdują się na obszarze sektora C16. Do tej pory nie były pobierane na nich opłaty za postój. Po dokonaniu zmiany kategorii tych ulic (uchwała RMK), stały się publicznymi i od 1 stycznia przyszłego roku opłata będzie obowiązkowa.

Mieszkańcy tych ulic mogą dokonać zakupu abonamentu. Obecnie mogą go nabyć na preferencyjnych warunkach. Abonament w wysokości 10 zł/miesiąc można zakupić stacjonarnie w biurze Strefy Płatnego Parkowania na ul. Reymonta 20 (ZDMK, Oddział II) lub skorzystać z tymczasowej procedury to umożliwiającej.

Informacje związane z nabyciem abonamentów dostępne są na naszej stronie w zakładce Parkowanie. Można również zadzwonić na infolinię działającą pod numerem tel. 12 616 7177, w godz. 8:00-16:00.

Obrazek
https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... torze-c16/

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 896
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Bilety, kontrole

Post autor: Bayer2003 » 17 lis 2020, 12:00

Kaszmir pisze: 17 lis 2020, 11:49 Większość kamienic nie ma garaży podziemnych. A uważam, że każdy ma prawo do posiadania samochodu bo w niektórych sytuacjach jest on niezbędny. I piszę to choć sam głównie korzystam z roweru i km.

I tak, jasne - kupujący nowe mieszkania muszą często liczyć się z wydatkiem nawet 50-80 tys. za miejsce parkingowe (w garażu), podczas gdy ci mieszkający w kamienicach w centrum mają miejsca prawie za darmo. Jednak zabrać komuś coś co już ma to trochę inna sytuacja. No i abonament SPP nie daje prawa do konkretnego miejsca parkingowego, nie daje też gwarancji znalezienia miejsca w ogóle.
Warto pamiętać, że problem ten dotyczy nie tylko kamienic, ale również niekiedy całkiem sporych osiedli bloków. Spójrzmy np. na rejon ulicy Wrocławskiej (całkiem spore osiedle), gdzie również obowiązuje SPP, co wcale nie oznacza, że miejsca parkingowe łatwo tam znaleźć. Alternatywa dla samochodu jest tam raczej dosyć słaba (jedna dzienna linia autobusowa "130", więc o przesiadce na KM raczej nie ma mowy). Mieszkańcy chociażby tego regionu byliby myślę bardzo zaniepokojeni podniesieniem opłat za SPP, a takich osiedli z pewnością jest więcej.


Dyskusja przeniesiona z tematu o biletach i kontrolach - adm. K
Odpowiedni rozdział taboru podstawą optymalnego funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Zachęcam do podpisywania petycji https://tiny.pl/9b8r1 - wspólnymi siłami uda się uratować obecne trasy linii "11" oraz "6" ;)

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Bilety, kontrole

Post autor: prezes » 17 lis 2020, 14:13

tomta1 pisze: 17 lis 2020, 10:56 Nikt nikomu nie każe — zwłaszcza mieszkającemu w centrum — posiadać samochód, który koniecznie musi parkować na ulicy.
Tak jak już wspomnieli moi przedmówcy, jest to trochę absurdalna opinia. Posiadanie samochodu, chcąc nie chcąc jest istotne w dzisiejszych czasach i pozbawianie prawa do jego posiadania mieszkańców centrum ze względu na lokalizację, w której mieszkają jest zdecydowanie nie w porządku. Komunikacja miejska niestety w wielu miejscach nie jest idealna, wiele pasażerów nie ma autobusu czy tramwaju bezpośrednio pod domem czy też muszą pokonywać swoją trasę z kilkoma przesiadkami, co nie zachęca do porzucenia samochodu. Uważam też, że powinniśmy zachęcać ludzi do przesiadki na KM nie poprzez przymuszanie różnymi zakazami, lecz poprzez polepszanie oferty. Gdy ludzie zauważą, że bardziej opłaca im się jechać tramwajem, to go wybiorą.

Poza tym nawet jeśli ktoś korzysta z komunikacji miejskiej podróżując po mieście, to samochód może być jedynym możliwym środkiem transportu, gdy ktoś jedzie za miasto. Jest wiele osób, które mają swoje służbowe auta i w swojej pracy muszą wiele podróżować i uważam, że nie powinniśmy represjonować takich osób za to, że mają taką pracę czy za to, że mieszkają w centrum.
Kaszmir pisze: 17 lis 2020, 11:49 I tak, jasne - kupujący nowe mieszkania muszą często liczyć się z wydatkiem nawet 50-80 tys. za miejsce parkingowe (w garażu), podczas gdy ci mieszkający w kamienicach w centrum mają miejsca prawie za darmo. Jednak zabrać komuś coś co już ma to trochę inna sytuacja. No i abonament SPP nie daje prawa do konkretnego miejsca parkingowego, nie daje też gwarancji znalezienia miejsca w ogóle.
Może skoro jest to takim problemem, można by wprowadzić opcję wykupienia imiennie danego miejsca parkingowego, jeśli dana osoba mieszka w pobliżu? Rozwiązałoby to problem braku miejsca dla mieszkańców, a także byłoby bardziej sprawiedliwe w stosunku do osób, które mają możliwość wykupienia sobie miejsca do parkowania.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3361
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bilety, kontrole

Post autor: Kaszmir » 17 lis 2020, 15:03

prezes pisze: 17 lis 2020, 14:13Może skoro jest to takim problemem, można by wprowadzić opcję wykupienia imiennie danego miejsca parkingowego, jeśli dana osoba mieszka w pobliżu? Rozwiązałoby to problem braku miejsca dla mieszkańców, a także byłoby bardziej sprawiedliwe w stosunku do osób, które mają możliwość wykupienia sobie miejsca do parkowania.
Nawet jeśli prawnie byłoby to możliwe (a nie mam pewności), to wg mnie okazałoby się, że tych miejsc jest zwyczajnie za mało. Ile miejsc jest przed typową kamienicą? Kilka? Na ulicach gdzie po obu stronach są kamienice mogłoby być bardzo ciasno.

No i pamiętajmy, że takie miejsca nie służyłyby już innym mieszkańcom, dojeżdżającym spoza centrum. Obecnie trochę jest tak, że w nocy takie miejsce służby lokatorom, a w dzień przyjezdnym.

tomta1
Specjalista
Posty: 346
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Bilety, kontrole

Post autor: tomta1 » 17 lis 2020, 20:11

prezes pisze: 17 lis 2020, 14:13 Posiadanie samochodu, chcąc nie chcąc jest istotne w dzisiejszych czasach i pozbawianie prawa do jego posiadania mieszkańców centrum ze względu na lokalizację, w której mieszkają jest zdecydowanie nie w porządku.
Nikomu nie odbieram prawa do posiadania samochodu. Nic takiego nie pisałem.

W Dzielnicy I Stare Miasto mieszka 32 tysięcy osób. Gdyby chcieć zapewnić każdemu mieszkańcowi miejsca postojowe zgodnie ze wskaźnikiem motoryzacji dla Polski (plus minus 600 pojazdów/1000 mieszkańców) musielibyśmy zapewnić prawie 20 tysięcy miejsc postojowych w samej Dzielnicy I Stare Miasto! Przypomnę tylko, że w tej dzielnicy znajduje się jakieś 10 tys. miejsc postojowych
prezes pisze: 17 lis 2020, 14:13 Uważam też, że powinniśmy zachęcać ludzi do przesiadki na KM nie poprzez przymuszanie różnymi zakazami, lecz poprzez polepszanie oferty. Gdy ludzie zauważą, że bardziej opłaca im się jechać tramwajem, to go wybiorą.
Niestety to tak nie działa. Potrzebny jest i kij i marchewka. Sama marchewka nie wystarczy i działania ostatnich lat to dobitnie pokazują. Ba, działa nawet sam kij, tylko takie działania są… średnio akceptowalne społecznie.
prezes pisze: 17 lis 2020, 14:13 Poza tym nawet jeśli ktoś korzysta z komunikacji miejskiej podróżując po mieście, to samochód może być jedynym możliwym środkiem transportu, gdy ktoś jedzie za miasto.
Zgadza się. Czy to znaczy, że ktoś musi mieć zaparkowany samochód pod kamienicą w centrum/ścisłym centrum za 10 zł miesięcznie, bo raz na tydzień jedzie za miasto?
prezes pisze: 17 lis 2020, 14:13 Jest wiele osób, które mają swoje służbowe auta i w swojej pracy muszą wiele podróżować i uważam, że nie powinniśmy represjonować takich osób za to, że mają taką pracę czy za to, że mieszkają w centrum.
Nikt nikogo nie represjonuje.

Może odpowiem argumentem przeciwnym – czy jeżeli ktoś chciałby mieć skład budowlany na ul. Św. Tomasza, to czy byłaby to represja ze strony miasta, gdyby mu nie pozwoliło do tego składu budowlanego dojeżdżać pojazdami ciężarowymi?
prezes pisze: 17 lis 2020, 14:13 Może skoro jest to takim problemem, można by wprowadzić opcję wykupienia imiennie danego miejsca parkingowego, jeśli dana osoba mieszka w pobliżu? Rozwiązałoby to problem braku miejsca dla mieszkańców, a także byłoby bardziej sprawiedliwe w stosunku do osób, które mają możliwość wykupienia sobie miejsca do parkowania.
Coś takiego istnieje już dziś. Kosztuje 1300–1500 zł za miesiąc.

kot_feliks
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Bilety, kontrole

Post autor: kot_feliks » 17 lis 2020, 23:17

Kaszmir pisze: 17 lis 2020, 11:49I tak, jasne - kupujący nowe mieszkania muszą często liczyć się z wydatkiem nawet 50-80 tys. za miejsce parkingowe (w garażu), podczas gdy ci mieszkający w kamienicach w centrum mają miejsca prawie za darmo. Jednak zabrać komuś coś co już ma to trochę inna sytuacja. No i abonament SPP nie daje prawa do konkretnego miejsca parkingowego, nie daje też gwarancji znalezienia miejsca w ogóle.
Tak, tylko mając to miejsce postojowe w bloku (kupione nierzadko i za te 50-80 tys.), płacisz potem do kasy miasta samego podatku od nieruchomości więcej, niż 120 pln/rok ;) Innymi słowy: zatroszczysz się o to, żeby mieć gdzie parkować, miasto skasuje Cię rocznie więcej, niż abo w SPP (+ opłaty za utrzymanie miejsca dla wspólnoty itd.). Masz wszystko w d...., no luzik, parkuj sobie gdzie chcesz, opłaty sprzed 20 lat są przecież ok :)
Kaszmir pisze: 17 lis 2020, 11:49A uważam, że każdy ma prawo do posiadania samochodu bo w niektórych sytuacjach jest on niezbędny. I piszę to choć sam głównie korzystam z roweru i km.
Nie do końca rozumiem, czemu np. mieszkaniec centrum, chcący przemieszczać się po nim KMK ma płacić prawie 100 pln/mc, a sąsiad jeżdżący po centrum autem, jedynie 10 PLN/mc? Tym bardziej, że ten drugi z punktu widzenia miasta jest "droższy", od tego pierwszego,

Raczej powiedziałbym, że każdy ma prawo do przemieszczania się. Jazda KMK "też jest w niektórych sytuacjach niezbędna", dlaczego sieciówka ma w takim razie kosztować prawie 100 PLN/mc?

Każdy ma prawo gdzieś mieszkać, coś jeść, w coś się ubrać, wykąpać się, czy zapalić światło w nocy. To wszystko jest bardziej niezbędne do życia, niż jazda autem. Czemu tego wszystkie nie dotujemy, a dotujemy akurat parkowanie? Czemu za prąd mam nie płacić 10 PLN/mc (jest chyba bardziej potrzebny, do auta w centrum), za wodę, za ścieki itd? :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3361
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bilety, kontrole

Post autor: Kaszmir » 17 lis 2020, 23:38

Nie neguję podwyżek opłat za SPP. Odnosiłem się jedynie do tego czy osoby mieszkające w centrum mają prawo posiadać samochód ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości