Bilety, kontrole, integracja taryfowa

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 510
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Łukasz » 11 lis 2022, 14:30

Podobno zgłoszono do fb grupę dotyczącą kanarów. Mam nadzieje, ze fb usunie tę grupę, na której obrażani są kontrolerzy biletów a także prezentowany jest ich wizerunek.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1201
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Scania_9640 » 11 lis 2022, 14:54

Łukasz pisze: 11 lis 2022, 14:30 Podobno zgłoszono do fb grupę dotyczącą kanarów. Mam nadzieje, ze fb usunie tę grupę, na której obrażani są kontrolerzy biletów a także prezentowany jest ich wizerunek.
Usuną, będzie nowa i tak w kółko. Niestety tego nie powstrzyma się.

suchy
Specjalista
Posty: 264
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: suchy » 11 lis 2022, 16:48

Parówczak pisze: 11 lis 2022, 11:35 Ja myślę, że to jest do zrobienia. Te same sterowniki potrafią ogarnąć blokowanie z karty jako komunikacja bezpłatna. To przecież jest prawie to samo. Nasza komunikacja to zawsze jest 50 lat za warszawską...
No nie do końca - bo za pomocą tej karty da się zablokować tylko pojedynczy kasownik, a nie wszystkie w całym składzie. Więc jak jest komunikacja bezpłatna, to prowadzący takiego Ufoka musi przykładać kartę 9 razy = 3 razy (bo 3 kasowniki na wagon) x 3 wagony.

Parówczak
Miłośnik
Posty: 96
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Parówczak » 12 lis 2022, 14:46

Ja to rozumiem. W autobusach też jest po 7 kasowników. Dlatego mówię, że system ten należy trochę zmodyfikować. Jedna karta przyłożona do jednego kasownika powinna blokować wszystkie kasowniki. To na pewno jest do wykonania technicznie. Obecnie w ogóle kontrola w drugim i trzecim wagonie nie bardzo jest do wykonania z zablokowanymi kasownikami.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 510
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Łukasz » 15 lis 2022, 14:24

Znamy propozycję podwyżek cen biletów. Bilet miesięczny za 119 złotych
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/znamy ... 48634.html
Zgodnie z prezydencką propozycją, nie wzrośnie cena za bilet jednorazowy (dalej ma kosztować sześć złotych) oraz 20-minutowy (trzeba będzie za niego zapłacić cztery złote).

Zmiany dotkną osoby regularnie korzystające z komunikacji miejskiej. Prezydent zaproponował, aby bilet miesięczny dla osoby posiadającej Kartę Krakowską kosztował 119 złotych.

kucyk
Ekspert
Posty: 1058
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: kucyk » 15 lis 2022, 16:30

Łukasz pisze: 15 lis 2022, 14:24 Znamy propozycję podwyżek cen biletów. Bilet miesięczny za 119 złotych
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/znamy ... 48634.html
Cena z kosmosu. Już są pierwsze wypowiedzi krakowskich polityków.
Łukasz Gibała: "Do komunikacji należy dokładać a nie podnosić ceny biletów".

Źródło:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/lukas ... 48620.html

suchy
Specjalista
Posty: 264
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: suchy » 15 lis 2022, 18:19

kucyk pisze: 15 lis 2022, 16:30 Cena z kosmosu. Już są pierwsze wypowiedzi krakowskich polityków.
Łukasz Gibała: "Do komunikacji należy dokładać a nie podnosić ceny biletów".

Źródło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/lukas ... 48620.html
Fajnie się mówi - dokładać. Tylko żeby dołożyć, to trzeba zwiększyć podatki (dla wszystkich) albo obcinać lub zaprzestać inwestycji...

pablo
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: pablo » 15 lis 2022, 18:29

Znowu powiększy się różnica pomiędzy brakiem opłaty za parkowanie w SPP a brakiem opłaconego biletu za przejazd w KMK.

tomta1
Specjalista
Posty: 430
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: tomta1 » 15 lis 2022, 19:37

To jest tylko propozycja strony prezydenckiej. Trafia ona do Rady Miasta Krakowa, która podejmuje decyzję i bierze za nią odpowiedzialność, a Prezydent, rękoma ZTP, wykonuje dyspozycje Rady Miasta. Jeśli Rada uzna, że propozycja prezydencka jest za wysoka, to może albo przenieść wydatki z innych miejsc budżetu, albo zmniejszyć finansowanie vel nakazać cięcia. Tertium non datur, no chyba że mówimy tutaj o rozwiązaniach pośrednich, ale na pewno nie można utrzymać obecnego finansowania z biletów i utrzymania (lub najlepiej poprawy) oferty jednocześnie.

Niech dyskutują i podejmą dobrą decyzję. Jak dla mnie podwyżka cen do 99 zł za miesiąc (oraz np. 549 zł za pół roku lub 999 zł za rok) jest rozwiązaniem do zaakceptowania, zwłaszcza że nie przekracza się psychologicznej bariery 100 zł. Problem w tym, że: a) kolejna podwyżka to będzie przekroczenie tej magicznej bariery; b) śmiem wątpić, że będzie się ona wiązała z poprawą oferty KMK.

simon625
Pasażer
Posty: 45
Rejestracja: 03 sty 2022, 13:05

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: simon625 » 15 lis 2022, 20:15

Niech nie gadają głupot. Jakoś na utrzymywanie bezpłatnej komunikacji dla uczniów pieniądze są, a tu kombinują jak tylko podnieść ceny biletów. Pretekst jest wyśmienity bo inflacja itd.. Kiedy w końcu do samorządowców dotrze, że komunikacja nie ma być rentowna i trzeba do niej dokładać?

Kolec
Znawca
Posty: 122
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Kolec » 15 lis 2022, 21:35

A może w końcu warto, aby za komunikację płacili wszyscy bez wyjątku?.... Już lata temu pamiętam że było głośno o tym że w sklepie nie można kupić "ulgowej bułki".

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 648
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: mkm3 » 15 lis 2022, 23:00

Może by tak Radni logicznie zaczęli - podwyższyli opłatę w SPP i z tej puli przeznaczyli część na KMK?

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 905
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: GoMeZz391 » 16 lis 2022, 8:43

Kolec pisze: 15 lis 2022, 21:35 A może w końcu warto, aby za komunikację płacili wszyscy bez wyjątku?.... Już lata temu pamiętam że było głośno o tym że w sklepie nie można kupić "ulgowej bułki".
Bilety ulgowe w komunikacji publicznej muszą zostać, bo są to ulgi ustawowe.
Najwyżej można skomplikować bardziej cennik i zrobić ustawowa 37%, 49%, 51% itp.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3908
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: Kaszmir » 16 lis 2022, 16:10

tomta1 pisze: 15 lis 2022, 19:37Niech dyskutują i podejmą dobrą decyzję. Jak dla mnie podwyżka cen do 99 zł za miesiąc (oraz np. 549 zł za pół roku lub 999 zł za rok) jest rozwiązaniem do zaakceptowania, zwłaszcza że nie przekracza się psychologicznej bariery 100 zł. Problem w tym, że: a) kolejna podwyżka to będzie przekroczenie tej magicznej bariery; b) śmiem wątpić, że będzie się ona wiązała z poprawą oferty KMK.
Dokładnie. Podejrzewam też, że zaproponowano 119 zł (miesiąc temu mówiono o 109...) by znów zagrać z Radą Miasta w "dobrego i złego policjanta" i ostatecznie zmiana będzie gdzieś pośrodku. 99 zł to ważna psychologiczna bariera tak jak piszesz.
kot_feliks pisze: 15 lis 2022, 22:26 - poszerzenie pasa na Wielickiej - 3,5 mln PLN;
- ekrany na Meissnera przepychane kolanem przez ZDMK, które wyleciały, gdy zrobiono rzetelne analizy - 17 mln pln;
- trzeci pas ruchu na Młyńskiej przy ok 900 pój/h, gdy ZIM przyznaje, że > 1300 pój/h to max 2 pasy - x mln płn;
- trasa łagiewnicka - 1,3 mld pln;
- itd. itp....
To słuszne uwagi. A myślę, że każdy znajdzie więcej przykładów (niekoniecznie inwestycyjnych) gdzie Miasto trwoni pieniądze. Mam wrażenie, że gdyby rozsądnie zastanowić się nad wydatkami, to udałoby się wygospodarować masę pieniędzy.

V-ce prezydent Kulig już zapowiedział, że podwyżka cen biletów będzie jedyną w przyszłym roku. Czyli komunikację miejską, krwiobieg miasta, traktuje się najgorzej. Czemu nie podwyższy się cen w SPP? Czemu nie wprowadzi się SPP w niedziele? (co przydałoby się po prostu, nie tylko ze względu na finanse)? W mieście które stawia na km, km traktujemy najgorzej.

darek8600
Pasażer
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2022, 11:03

Re: Bilety, kontrole, integracja taryfowa

Post autor: darek8600 » 17 lis 2022, 15:23

Kaszmir pisze: 16 lis 2022, 16:10 Dokładnie. Podejrzewam też, że zaproponowano 119 zł (miesiąc temu mówiono o 109...) by znów zagrać z Radą Miasta w "dobrego i złego policjanta" i ostatecznie zmiana będzie gdzieś pośrodku. 99 zł to ważna psychologiczna bariera tak jak piszesz.


To słuszne uwagi. A myślę, że każdy znajdzie więcej przykładów (niekoniecznie inwestycyjnych) gdzie Miasto trwoni pieniądze. Mam wrażenie, że gdyby rozsądnie zastanowić się nad wydatkami, to udałoby się wygospodarować masę pieniędzy.

V-ce prezydent Kulig już zapowiedział, że podwyżka cen biletów będzie jedyną w przyszłym roku. Czyli komunikację miejską, krwiobieg miasta, traktuje się najgorzej. Czemu nie podwyższy się cen w SPP? Czemu nie wprowadzi się SPP w niedziele? (co przydałoby się po prostu, nie tylko ze względu na finanse)? W mieście które stawia na km, km traktujemy najgorzej.
Mieście, które stawia na KM?
Dobre xD
Patrzyłem na prezydencki projekt budżetu na 2023 i mam wrażenie, że układał go Bareja...
Część inwestycyjną w skrócie można streścić do: drogi, drogi i jeszcze raz drogi.
No i przebudowa stadionu za 71 mln zł, toru kajakowego za 45 mln zł, czy budowa centrum muzyki za 44 mln zł (to nie są koszty całkowite, a tylko koszty na dany rok).
Za to na termomodernizację szkół 1,9 mln zł, na budowę chodników 3 mln zł.
Oczywiście nie znalazło się zapowiadane 100 mln zł na ponowienie przetargu na przystanek SKA Prądnik Czerwony.
Przecież nie to po się podwyższa ceny biletów z uwzględnieniem kolei, żeby mieszkańcy z tej kolei faktycznie korzystali...

Moim zdaniem jest bardzo duże ryzyko, że podwyżka cen biletów nie przejdzie.
Co wtedy? Czy urzędnicy prezydenccy zaproponują jakąś alternatywę, w postaci rezygnacji z kilku inwestycji drogowych?
Nie sądzę, raczej będzie klasycznie: CIĘCIA i że TO WINA RADNYCH MIASTA!
Tak, nie żeby zgodnie z obowiązującym ustrojem to Rada Miasta powinna narzucać kierunek rozwoju miasta, a nie być tylko organem przyklepującym decyzje Prezydenta...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości