Torowiska
Re: Torowiska
Ludziska w MPK gadają, że teraz mogą sprowadzać większą ilość używanych wagonów podobnych do tych co posiadają. Ponoć jest to związane z tym, że będą remonty węzłów i oddawanie w kawałkach nowych tras oraz.... i tu smutna informacja odwlekają związanie się ze Stadlerem i odbiorem pozostałych 56 wagonów z 2 przetargu. Czyżby na to nie dostali kasy?
Zaznaczam, to tylko pogłoski które słychać wśród pracowników w MPK.
Zaznaczam, to tylko pogłoski które słychać wśród pracowników w MPK.
Re: Torowiska
Przecież trwają testy wagonów, których w Krakowie jeszcze nie ma w ostatnich kilkudziesięciu godzinach np. HY705, HY707, HY709, RY876, bo pojawiają się w systemie TTSS. Trwają testy też po Krakowie. Niemcy w swoich miastach, często testują nowe tramwaje dwa lata zanim wejdą do ruchu. U nas pół roku, to już domniemanie olbrzymich problemów. Lajkonik II ma szereg zmian i muszą to dopracować. Linia kredytowa jest zapewniona, inaczej do przetargu by nie doszło. O dofinansowanie cały czas się starają, być może będzie dopiero w trakcie odbiorów lub po jakimś czasie. Zagrożenia realizacji przetargu moim zdaniem nie ma, ale brak dofinansowania może wpłynąć na kondycję firmy, przyszłe przetargi i też miasto. W razie czego Miasto musi dopłacić i ratować MPK.
Re: Torowiska
Miasto zamiast ratować powinno w przypadku złej sytuacji finansowej MPK nakazać sprzedać zajezdnie autobusowe wraz z taborem trzem prywatnym firmom, które wykonywałyby przewozy na zlecenie ZTP podobnie jak w przypadku Mobilisu. Tym sposobem MPK zostałoby wyłącznie przewoźnikiem tramwajowym, a wszystkie długi zostałyby spłacone - pytanie tylko, czy pozwala na to propaganda?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Torowiska
W BIP pojawiło się prezydenckie przedłożenie budżetowe https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/do ... 1838/karta
Generalnie inwestycje rozpoczęte mają być kontynuowane, fizycznego rozpoczynania nowych (poza tymi z BO i funduszy igrzyskowych) w zasadzie się nie planuje.
Z remontów ma być zrobiona Bagatela, rozpoczęte Kocmyrzowska i Kościuszki. Reszta to kwity, kwity, kwity...
Generalnie inwestycje rozpoczęte mają być kontynuowane, fizycznego rozpoczynania nowych (poza tymi z BO i funduszy igrzyskowych) w zasadzie się nie planuje.
Z remontów ma być zrobiona Bagatela, rozpoczęte Kocmyrzowska i Kościuszki. Reszta to kwity, kwity, kwity...
-
- Ekspert
- Posty: 978
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Torowiska
"dokapitalizowanie spółki Trasa Łagiewnicka S.A. – kwota 83 409 000 zł,"
To tak odnośnie podwyżek cen biletów o 40-50%, mających przynieść wzrost przychodów o 30-50 mln
To tak odnośnie podwyżek cen biletów o 40-50%, mających przynieść wzrost przychodów o 30-50 mln
Re: Torowiska
No wiesz przecież, że są rzeczy ważniejsze i mniej ważne.kot_feliks pisze: ↑18 lis 2022, 9:27 "dokapitalizowanie spółki Trasa Łagiewnicka S.A. – kwota 83 409 000 zł,"
To tak odnośnie podwyżek cen biletów o 40-50%, mających przynieść wzrost przychodów o 30-50 mln
Re: Torowiska
Te to już nawet są w krakowskich barwach https://www.bahnbilder.de/bild/deutschl ... -rsag.html
Re: Torowiska
Takie "cuś" (albo podobne) ma chyba już Łódź jeśli się nie mylę?tomek_m pisze: ↑18 lis 2022, 19:49 Te to już nawet są w krakowskich barwach https://www.bahnbilder.de/bild/deutschl ... -rsag.html
Re: Torowiska
Budżet 2023 i temat inwestycji tramwajowych. Co będzie (czy tak rzeczywiście będzie????) zrobione?:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 48687.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 48687.html
-
- Ekspert
- Posty: 577
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Torowiska
Po dłuższym oczekiwaniu dostałem odpowiedź od ZDMK na pytanie w sprawie modernizacji pętli Bieńczyce tak, aby dało się zawracać z obydwóch stron. Oto i ona:
Raczej nie ma co oczekiwać, że zaczną to robić przynajmniej w trakcie budowy tramwaju na Meissnera. Ale miło, że będą się konsultować w tej sprawie z ZTP (w mailu podawałem przykład "9", która mogłaby tam zawracać).
Raczej nie ma co oczekiwać, że zaczną to robić przynajmniej w trakcie budowy tramwaju na Meissnera. Ale miło, że będą się konsultować w tej sprawie z ZTP (w mailu podawałem przykład "9", która mogłaby tam zawracać).
Re: Torowiska
To nie ma co projektować pod konkretny układ linii, tylko całe rondo wraz z pętlą wymaga przebudowy, by: 1) zapewnić niezawodność sieci tramwajowej poprzez wyjazd z pętli w prawo; 2) wykonać perony na pętli, których brakuje; 3) ogarnąć jakoś rondo pod kątem drogowym, bo zmiana organizacji ruchu sprzed 2 (chyba) lat pachnie na kilometr prowizorką i przy okazji przebudowy można by to ulepszyć. Sądzę że wszystkie miejskie komórki będą za, może poza wydziałem budżetu
Re: Torowiska
W ostatnim czasie wyszlifowane zostało torowisko na odcinku od Placu Centralnego przez Andersa, Broniewskiego, Mikołajczyka, Rondo Piastowskie i dalej aż do Mistrzejowic i do os. Piastów. Jesienią zeszłego roku szlifowano torowisko od Placu Centralnego przez al. Jana Pawła II najprawdopodobniej aż do Wieczystej.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Torowiska
Nie będzie przebudowy skrzyżowania pod Bagatelą w tym roku.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przeb ... 50535.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/przeb ... 50535.html
Nie tylko nie przed igrzyskami, ale na pewno nie w tym roku. Ponieważ nie udało się na czas przygotować dokumentacji przebudowy skrzyżowania pod Bagatelą, zadanie straciło rządowe dofinansowanie i musi poczekać na lepszy moment.
-
- Ekspert
- Posty: 978
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Torowiska
Konserwatorzy z uporem maniaka walczą z komunikacją miejską, widząc tylko auta, auta i auta (bo zapewne zabytkowe)
Przypominam tylko, że:
- miasto pod Bagatelą chciało wcześniej umiejscowić przystanek podziemny szybkiego tramwaju - nie zgodził się konserwator, gdyż... piesi zasłanialiby widok na zabytki (a pieszych byłoby więcej, bo jeszcze, o zgrozo, ktoś do centrum pojechałby KMK, a nie autem );
- potem była WKZ odsyłała w dyskusji na jednym z portali do dokumentacji, w której nie było przystanku w tym miejscu, aż finalnie stwierdziła, iż "proszę sobie wyobrazić więcej pieszych w tym miejscu", a "jeśli przystanek pod parkiem na Rajskiej nie ma sensu, to w ogóle nie budujmy przystanków premetra w centrum bo po co" - tak, to ten poziom dyskusji;
- były też walki konserwatora z wyrzuceniem aut spod Wawelu (bo zmiana organizacji ruchu i donice z zielenią godzą w historyczny układ );
Kosmos jakiś. Czasem mam wrażenie, że z koniem z klapkami na oczach rozmawiałoby się bardziej konstruktywnie... :/
Przypominam tylko, że:
- miasto pod Bagatelą chciało wcześniej umiejscowić przystanek podziemny szybkiego tramwaju - nie zgodził się konserwator, gdyż... piesi zasłanialiby widok na zabytki (a pieszych byłoby więcej, bo jeszcze, o zgrozo, ktoś do centrum pojechałby KMK, a nie autem );
- potem była WKZ odsyłała w dyskusji na jednym z portali do dokumentacji, w której nie było przystanku w tym miejscu, aż finalnie stwierdziła, iż "proszę sobie wyobrazić więcej pieszych w tym miejscu", a "jeśli przystanek pod parkiem na Rajskiej nie ma sensu, to w ogóle nie budujmy przystanków premetra w centrum bo po co" - tak, to ten poziom dyskusji;
- były też walki konserwatora z wyrzuceniem aut spod Wawelu (bo zmiana organizacji ruchu i donice z zielenią godzą w historyczny układ );
Kosmos jakiś. Czasem mam wrażenie, że z koniem z klapkami na oczach rozmawiałoby się bardziej konstruktywnie... :/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość