Odnośnie Pilotów - nie widziałem projektu. Ale przy układzie 4x1 można zrobić po jednym pasie ruchu w każdym kierunku + pasy rowerowe w obu kierunkach + BUSPAS o ew. zmiennym kierunku (jest już coś podobnego bodajże w Gdyni). Inna sprawa, że Pilotów rowerowo znaczenie ma mocno średnie, bo tam główny ruch rowerowy powinien iść przez Brogi - TUNEL pod torami kolejowymi - Rakowicką. No tylko problem, że _obecnie_ ten tunel jest do bani.
Natomiast jeśli chodzi o Grzegórzecką, to ja bym się tego chyba nie obawiał. Oczywiście wiadomo, zobaczymy, jak się to sprawdzi w praktyce, ale tam ruch samochodowy obecnie jest powiedziałbym mocno słaby. Czasem udawało mi się tam przejechać rowerem w ciągu dnia od Hali do Grzegórzeckiego... nie mając ani jednego auta za sobą
A do tego Dietla ma mieć docelowo przecięty tranzyt na wprost, więc tam serio, nie za bardzo co ma generować ten ruch.
Zresztą jest szansa, że tam cała okolica mocno się zmieni, a dobrym punktem wyjścia będzie otwarcie przystanku SKA. To będzie przystanek obsługujący potencjalnie największy ruch aglo w mieście, najprawdopodobniej nawet większy, niż dworzec główny (oczywiście mówimy tylko o ruchu aglo).
A od tego już prosta droga, i coraz więcej osób o tym mówi, aby w miejscu obecnych przystanków KMK Hala Targowa i jezdni dookoła zrobić... fajny miejski PLAC Do tego dochodzi super połączenie piesze / rowerowe w osi płn - płd. pod estakadami kolejowymi.
Tak więc docelowo, w perspektywie kilku lat, cały obszar wzdłuż Dietla, od ronda Grunwaldzkiego, aż do Grzegórzeckiego, ma szansę zmienić się w naprawdę fajną, miejską przestrzeń, zupełnie nieprzypominającą 2x2 będącej obecnie:
- most Grunwaldzki po jednym pasie ruchu i DDR;
- Dietla jako ulica lokalna, po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, bez możliwości przejazdu na całej długości na wprost;
- w okolicach Hali Targowej nowy przystanek SKA, plac miejski, cała przestrzeń jako strefa ruchu, z przystankami KMK pośrodku (tu padają porównania do Alexander Platz w Berlinie, oczywiście wielkościowo co innego );
- Grzegórzecka jako lokalna ulica, de facto dla ruchu lokalnego, z DDR, przestrzenią dla pieszych, zielenią.
Moim zdaniem to jest obecnie miejsce w Krk, które ma chyba największy potencjał na totalne zmiany w perspektywie kilku najbliższych lat.
Nierealne? A jakby ktoś powiedział pół roku temu, że na moście Grunwaldzkim będzie po jednym pasie ruchu? Albo ruch jednokierunkowy będzie niebawem wokół całych Plant?
Akurat z Dietla - Halą Targową (w sumie super miejsce na "nowe Dolne Młyny", Grzegórzecką) to się imho wszystko zmieni szybciej, niż nam się wydaje
Hala Targowa będąca czymś w stylu Dolnych Młynów / warszawskiej Hali Koszyki, jeden z największych punktów przesiadkowych SKA <-> KMK, plac miejski w miejscu obecnego ścieku komunikacyjnego w miejscu obecnych przystanków KMK Hala Targowa...? Czemu nie?