Strona 8 z 8

Re: Infrastruktura rowerowa

: 21 kwie 2023, 19:43
autor: Tramwajolog14
Na zdjęciach w artykule widać znaki pionowe przejścia dla pieszych w tym miejscu, więc rowerzyści będą musieli ustępować pieszym.

https://lovekrakow.pl/galerie/zdjecie/id/142629#photo

Re: Infrastruktura rowerowa

: 26 kwie 2023, 12:50
autor: pablo
tomta1 pisze: 21 kwie 2023, 19:18
Co do przejść dla pieszych przez drogi dla rowerów – w Krakowie przyjęto politykę, by ich nie wyznaczać, i to z prostej przyczyny – pieszy miałby obowiązek przekraczania drogi dla rowerów przez to przejście oraz zakaz jej przekraczania do 100 m w każdą stronę. Do tego każde takie przejście musi być oznakowanie znakiem pionowym i poziomym, a w myśl obecnych przepisów i standardów – także fakturowymi oznaczeniami nawierzchni.

Przyjęta polityka niewyznaczania przejść, lecz malowania odcinków ddrów na czerwono jest chyba najlepszym rozwiązaniem, biorąc pod uwagę obecne prawo.
Na nowo wybudowanej ścieżce rowerowej po zach. stronie alei Kijowskiej (ścieżki utworzonej z części chodnika) zastosowano czarną nawierzchnię (asfalt), żadnych pasów na przecięciu chodnika i drogi rowerowej nie ma. Czyli z tego by wynikało, że pieszy wysiadając z autobusu na przystanku i przecinając drogę rowerową biegnącą za wiatą, w celu wejścia na chodnik, może być rozjechany "legalnie" przez rowerzystę? Bo nie ma pasów. Ani czerwonej nawierzchni. Rowerzysta może go nawet nie zauważyć, bo wiata ogranicza pole widzenia. Czyli pieszym zabrano część przestrzeni, która należała do nich i teraz aby przejść z jednego fragmentu chodnika na drugi nie mają pierwszeństwa(?). :shock:

Re: Infrastruktura rowerowa

: 09 maja 2023, 9:47
autor: Kaszmir
Podpinam pod temat. Miasto idzie w zaparte w sprawie zabudowy Rudawy, w szczególności w kwestii przebiegu ścieżki rowerowej, mimo licznych protestów mieszkańców oraz środowiska rowerzystów. Z artykułów wynika, że w kwietniu prez. Muzyk obiecał znaczne ograniczenia w strefie rekreacyjnej, jednak jego słowo nie będzie dotrzymane, a teraz odmawia komentarza w tej sprawie zarówno gazecie, jak i w radio. O co chodzi?
- Smutne jest to, że wobec tak dużego oporu społecznego, Prezydent idzie w zaparte i będzie realizował tę inwestycję tak naprawdę z jakąś kosmetyczną korektą, która nijak nie odpowiada na potrzeby mieszkańców - kwituje radny.

Wiceprezydent Jerzy Muzyk odmówił komentarza w tej sprawie.
https://gazetakrakowska.pl/krakow-prezy ... 1-17522693
Wiceprezydent Jerzy Muzyk odmówił Radiu Kraków komentarza co do powodów zmiany decyzji w sprawie sposobu budowy części rekreacyjnej obok ścieżki nad Rudawą.
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... nad-rudawa

Re: Infrastruktura rowerowa

: 09 maja 2023, 13:29
autor: fysztof
A z TŁ nie było tak samo? Dokładnie ten sam scenariusz. Najpierw obiecano, że zostanie zmniejszony zakres - a potem i tak postawiono na swoim... Szczerze - jak zwykle daleki jestem od aż takich insynuacji - może już po prostu na to zadanie ktoś ma zlecenie i tyle...? Cała ta zabudowa mało kosztować nie będzie, więc zapewne trzeba zadbać o interes... Układy, układziki...

Re: Infrastruktura rowerowa

: 11 maja 2023, 8:37
autor: Kaszmir
Do końca października mają być zrobione:
- droga dla rowerów od klasztoru Norbertanek na Salwatorze do istniejącego odcinka przy moście Zwierzynieckim,
- droga dla rowerów na ul. Księcia Józefa, od Wioślarskiej do Jodłowej,
- modernizacja przejścia pod torami kolejowymi Brogi-Rakowicka wraz z dostosowaniem do przejazdu rowerów.

Opóźnione rowerowe inwestycje ruszą z miejsca? ZDMK szuka wykonawców
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/opozn ... 50902.html

Re: Infrastruktura rowerowa

: 14 cze 2023, 11:24
autor: Kaszmir
Zmiana planów. Nie będzie kładki dla rowerzystów, będą zwykłe przejazdy
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zmian ... 51385.html
Autorzy koncepcji zakładają m.in., że jezdnia ul. Limanowskiego przy Muzeum Podgórza zostanie we fragmencie zwężona, by zapewnić miejsce dla pieszych i rowerzystów. Przystanek autobusowy w stronę Podgórza zostałby przeniesiony z ul. Powstańców Wielkopolskich na ul. Powstańców Śląskich, by ułatwić przesiadkę na kolej i tramwaj. Jeden z wariantów zakłada też powiększenie wysepki u zbiegu ul. Wielickiej i Powstańców Wielkopolskich. Będzie ona z kolei zmniejszona od strony ul. Powstańców Wielkopolskich, by ułatwić przejazd autobusów w stronę Nowej Huty. Nowe ścieżki rowerowe i chodniki mają doprowadzać ruch zarówno do tunelu pod torami kolejowymi przy ul. Wielickiej, jak i do przejść dla pieszych w rejonie przebudowanego niedawno wiaduktu kolejowego nad ul. Powstańców Wielkopolskich.
Obrazek