Infrastruktura rowerowa

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1857
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 20 maja 2020, 16:41

kot_feliks pisze:
20 maja 2020, 15:00
(skąd w ogóle kierowca ma wiedzieć, że rowerzysta nagle skręci w miejscu o kąt prosty w lewo);
Tu akurat wg mnie ok bo rowerzysta ma obowiązek zasygnalizować manewr skrętu podniesieniem ręki.

"Razem w ruchu" wrzuciło parę zdjęć - wrzucam poniżej, ilustrują pozostałe przypadki o których piszesz:

Poczta Główna: Obrazek

Wielopole: Obrazek

fysztof
Znawca
Posty: 161
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: fysztof » 21 maja 2020, 12:56

Zgadzam się, że nie wszystko jest tam idealne... i szczególnie układ na Wielopolu jest do bani. Przekrój powinien być: chodnik | kontrapas | pas ogólny | parkowanie | chodnik.
Co do skrzyżowań:
- pod Pocztą jest dziwnie i sam o tym myślałem, że można by lepiej - ale na razie nic nie wymyśliłem
- a przy Dietla uważam dokładnie jak Kaszmir - rowerzysta też ma obowiązek sygnalizować manewry, wiec kierowca teoretycznie będzie wiedział
Co do Poczty, na wstępie przydałaby się dodatkowo bezpośrednia możliwość wjazdu w Wielopole ze skrzyżowania, a nie tylko przez przejazd wzdłuż przejścia. W takim układzie jadąc od Gertrudy, zamiast naturalnie pojechać prosto (zgodnie z pierwszeństwem przejazdu) i za przecięciem torowiska i wysepką w naturalny sposób skręcić w prawo, rowerzyści będą musieli skręcić w prawo w widoczny "azyl", potem już przecinać ruch ogólny i potem jeszcze jakieś dziwne manewry z pieszymi ogarniać, żeby przedostać się na Wielopole. Kompletnie nieintuicyjne...

Edit:
Tak bym to widział pod Pocztą:
PG.jpg
PG.jpg (154.38 KiB) Przejrzano 1144 razy
Na czerwono to, co już jest (Wielopole) lub będzie (Westerplatte).
Na żółto to, co proponowałbym wprowadzić jako przejazdy rowerowe (oczywiście w rzeczywistości wymalowane na czerwono).
Na biało zaznaczony ciąg, gdzie wyznaczyłbym sierżanty rowerowe w ramach ruchu ogólnego.
Podsumowując powyższe, mamy:
- od Gertrudy: w Wielopole po sierżantach i w kontrapas, w Westeplatte pod sierżantach (środkiem ogólnego pasa ruchu) i skręt w lewo przed przejściem w celu wjechania na drogę rowerową
- od Westerplatte: skręt w lewo z drogi rowerowej w przejazd
- od Siennej: wprost przez przejazd (jak np. przy Kinie Kijów)

kot_feliks
Specjalista
Posty: 306
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: kot_feliks » 21 maja 2020, 22:39

Trochę to imho pomieszałeś ;)

1) Z tego, co kojarzę, do dwukierunkowa DDR będzie też na Gertrudy, przynajmniej do skrzyżowania z Dominikańską. Więc zupełnie odpada ten przejazd wyznaczony sierżantami (białe kwadraty na mapie) :)
2) Po co w ogóle ten PdR przez wlot Westerplatte? Tam rowery powinny jechać w ruchu ogólnym z Wielopola i tak wjeżdżać na skrzyżowanie, a nie pakować się na PdR i mieć kolejny konflikt z autami skręcającymi... w prawo (Wielopole -> Westerplatte);
3) PdR wzdłuż PrP przez wlot Starowiślnej - do zaorania - po co to w ogóle tam powstało? Zresztą zobaczcie, jak kuriozalny będzie też wjazd w Wielopole z... Gertrudy, jeśli tam powstanie dwukierunkowa DDR od strony Plant (najpierw w prawo 90 stopni na PdR, potem na rogu skrzyżowania kolejne 90 stopni w lewo na PdR przez Starowiślną :D;)

Imho to tam powinien być po prostu dwukierunkowy wlot dla rowerzystów z Wielopola i... tyle. Wjazd na kontrapas, wyjazd pasem ogólnym (bez żadnych PdR). Proste, czytelne, każdy wie, gdzie jest.

Od strony Plant i na Westerplatte i na Gertrudy dwukierunkowa DDR. Zresztą zauważ, że na północnej części Plant nie ma żadnych cudów, wymysłów typu PdR itd. Po prostu jest pas ruchu rowerowego i jeździsz normalnie w ruchu ogólnym. Znowuż - czytelne dla wszystkich.

fysztof
Znawca
Posty: 161
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: fysztof » 22 maja 2020, 9:01

kot_feliks pisze:
21 maja 2020, 22:39
1) Z tego, co kojarzę, do dwukierunkowa DDR będzie też na Gertrudy, przynajmniej do skrzyżowania z Dominikańską. Więc zupełnie odpada ten przejazd wyznaczony sierżantami (białe kwadraty na mapie) :)
To fakt, choć kojarzę że była mowa o odcinku między Wawelem a Dominikańską - choć w sumie taka wyrwa w ciągłości brzmi bez sensu i mam nadzieję, że masz rację. Zakładając, że jednak dwukierunkowa DDR powstanie na całym ciągu wzdłuż Gertrudy i Westerplatte (od Wawelu do Dworca) można zastosować inne rozwiązanie - i wtedy te sierżanty nie mają sensu:-)
kot_feliks pisze:
21 maja 2020, 22:39
2) Po co w ogóle ten PdR przez wlot Westerplatte? Tam rowery powinny jechać w ruchu ogólnym z Wielopola i tak wjeżdżać na skrzyżowanie, a nie pakować się na PdR i mieć kolejny konflikt z autami skręcającymi... w prawo (Wielopole -> Westerplatte);.
Przy wcześniejszym założeniu to wydawało się najbezpieczniejsze rozwiązanie, szczególnie dla tych jadących od Gertrudy i chcących przebić się w nowy DDR w kierunku Dworca.
kot_feliks pisze:
21 maja 2020, 22:39
3) PdR wzdłuż PrP przez wlot Starowiślnej - do zaorania - po co to w ogóle tam powstało? Zresztą zobaczcie, jak kuriozalny będzie też wjazd w Wielopole z... Gertrudy, jeśli tam powstanie dwukierunkowa DDR od strony Plant (najpierw w prawo 90 stopni na PdR, potem na rogu skrzyżowania kolejne 90 stopni w lewo na PdR przez Starowiślną :D;)
Od początku mam to samo stanie. Tylko właśnie w kontekście powstania tego dziwnego PdR zastanawiam się, czy na pewno będzie DDR na Gertrudy między Dominikańską a Pocztą? Bo jeśli docelowo ma ta DDR powstać, to kto miałby korzystać z tego nowego przejazdu...?
kot_feliks pisze:
21 maja 2020, 22:39
Imho to tam powinien być po prostu dwukierunkowy wlot dla rowerzystów z Wielopola i... tyle. Wjazd na kontrapas, wyjazd pasem ogólnym (bez żadnych PdR). Proste, czytelne, każdy wie, gdzie jest.
Przy założeniu, że od Gertrudy mamy dwiekierunkowy DDR, zgadzam się. Wyznaczyłbym jednak dla czytelności przebieg ruchu na kierunku Sienna - Wielopole.
PG.jpg
PG.jpg (136.35 KiB) Przejrzano 1104 razy
kot_feliks pisze:
21 maja 2020, 22:39
Zresztą zauważ, że na północnej części Plant nie ma żadnych cudów, wymysłów typu PdR itd. Po prostu jest pas ruchu rowerowego i jeździsz normalnie w ruchu ogólnym. Znowuż - czytelne dla wszystkich.
Zgadzam się. Tylko jedna różnica jest taka, że tam jest jednokierunkowy pas, co jest naturalne. Objeżdżając Planty w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, rowerzyści jadą w ruchu ogólnym. Na południowej części natomiast wprowadzany jest dwukierunkowy DDR. Swoją drogą jestem ciekaw, jak przewidziane jest wyprowadzenie tego ruchu z Westerplatte na skrzyżowaniu pod dworcem.

Z innej beczki, przejechałem się tam wczoraj i jest jeszcze jeden aspekt, który mam nadzieję będzie docelowo rozwiązany, a wczorajszy stan był jeszcze przejściowym. W innym razie, może to być naprawdę niebezpieczne! Otóż tutaj. Kontrapas jest dociągnięty do widocznego przejazdu. Między przejściem a przejazdem umieszczona jest wysepka i słupek, wskazujące zarówno rowerzystom na kontrapasie jak i kierowcom od strony Dietla, z której strony ją omijać. W ten sposób powstał też "azyl" dla rowerzystów jadących kontrapasem i chcących kontynuować w Grzegórzecką - tam mogą oczekiwać na zielone na przejeździe. To wszystko ok. Tylko, do lewoskrętu z Dietla w Wielopole dla kierowców dalej wyznaczone były dwa pasy! W efekcie, ci z lewego pasa po przecięciu jezdni poprzecznej mają dosłownie sekundy, żeby zmienić pas lub się zatrzymać - inaczej wpadną na azyl rowerowy i wysepkę! Znając tendencję do jazdy na pamięć, sporo kierowców może być zaskoczona nową organizacją... Nie jest to dobre. Oby jak najszybciej lewoskręt z Dietla został ograniczony do jednego pasa, a przed przejazdem została ustawiona barierka...

fysztof
Znawca
Posty: 161
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: fysztof » 27 maja 2020, 10:17

Przepraszam za post pod postem, ale to już chwila minęła.
Co do ogólnych zmian pro-pieszo-rowerowych, marzy mi się jeszcze zrobienie czegoś z tym miejscem, czyli ulicą Powstańców Wielkopolskich. Pasy ruchu mają tam po 3,5 m szerokości (na estakadzie ponad 4 metry!). Przestrzeganie ograniczenia do 70 km/h jest fikcją... więc jest bardzo głośno i bardzo zniechęcająco dla jakichkolwiek innych użytkowników niż kierowcy.
Ze względu na znaczne odległości między kolejnymi przejściami/przejazdami dla rowerów (prawie 800 metrów) wygodne chodniki i drogi rowerowe przydałyby się po obu stronach. Po północnej mamy kawałek DDR, który na wysokości stacji benzynowej się urywa. Po południowej nawet nie ma DDR, jest wspólny CPR z fazowanej kostki trapezowej, wąski i nieprzyjemny - i też się urywa przed wiaduktami kolejowymi...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1857
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 11 lip 2020, 14:40

ZDMK zaczął szukać firmy do zaprojektowania ścieżki rowerowej na Conrada. Wcześniej miała ona powstać przy okazji budowy linii tramwajowej do Bronowic Wielkich. Ta jednak się odsuwa w czasie, a że ścieżka jest bardzo potrzebna, to urzędnicy zdecydowali się wybudować ją osobno: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/sciez ... 36646.html

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 229
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: obserwator » 12 lip 2020, 0:09

Czyli widać że tramwaju prędko się nie doczekamy...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1857
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 13 lip 2020, 9:45

Otwarcie kładki rowerowej wzdłuż wiaduktu na Kamieńskiego prawdopodobnie w środę (za dwa dni). Info: Kraków Miastem Rowerów https://www.facebook.com/KrakowMiastemR ... 672682220/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1857
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 15 lip 2020, 18:55

Kładka pieszo rowerowa wzdłuż Kamieńskiego jest gotowa, czekamy tylko na wydanie zgody na użytkowanie.
https://www.instagram.com/p/CCqv_REHEt8/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1857
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 23 lip 2020, 12:05

Na audycie rowerowym pojawiły się detale dla mostu rowerowego jaki za 70 mln zł mógłby być podłączony do przebudowywanej właśnie trasy kolejowej E30:
http://mobilnykrakow.pl/audyt/most-nad- ... rowerowym/

Z tego co zrozumiałem, niektórzy aktywiści rowerowi krytykują ten pomysł, więc dyr. Franek napisał dziś kilka zdań wyjaśnienia. Wybrane fragmenty:
Sam most kolejowo-rowerowy należy traktować jak element bardzo brakującej trasy z południa miasta do Śródmieścia (...). Obecnie droga dla rowerów kończy się na skrzyżowaniu Powstańców/Limanowskiego i dalej podobnie jak na Grzegórzeckiej jest niebezpieczna i nieprzyjazna do jazdy na rowerze ul. Limanowskiego. Od dawna, bez sporów, wskazywanym rozwiązaniem jest kontynuacja w kierunku centrum wzdłuż istniejących estakad kolejowych.
Zatem most jest sensowny wyłącznie jako element trasy wzdłuż torów kolejowych od ul. Powstańców Wlkp - obok przystanku PKP Zabłocie - most na Wiśle - Halicka - PKP Grzegórzki - Blich do Kopernika. Bez trasy nie ma sensu, ale i trasa nie ma sensu bez mostu.

Geneza samej inwestycji wynika z oferty jaką PLK złożyło miastu przy okazji inwestycji dobudowy torów na linii kolejowej. Ponieważ od dawna przygotowywane jest nowe zagospodarowanie pod/wzdłuż estakad kolejowych, padło pytanie czy miasto chce dołączyć przeprawę rowerową (ale i pieszą jako poprawę dostępności do przystanku PKP Zabłocie) w kontekście planowanej drogi dla rowerów wzdłuż estakad. Oczywiście inwestycja jest w toku, zatem można się przyłączyć na zasadach inwestora lub wcale. Ja nie dyskutuje czy 70mln to dużo czy mało. Nie znam się na budowie mostów, ale skoro taki jest kosztorys (tyle kosztuje połowa bliźniaczego mostu obok) i potwierdzili go eksperci od mostów, to przyjmuje że tak jest. Proste. Oczywiście koszt wynika z charakteru obiektu, to nie jest kładka, tylko most kolejowo-rowerowy, swoją drogą być może pierwszy w Polsce?

(...)

Nasza opinia jako jednostki zajmującej się polityką rowerową była jednoznaczna, aczkolwiek uwzględniająca fakt, że odrębna kładka obok wzdłuż trasy ze studium miałaby swoje zalety (choć w kontekście kierunku Starego Miasta też i swoje wady).
Rekomendowaliśmy przyłączenie się miasta do inwestycji. Dlaczego?

Ponieważ mamy szansę na spięcie i dokończenie w krótkim czasie trasy z południa miasta, która dzisiaj nie wypełnia potencjału jakim dysponuje. Całe Podgórze zyska dostęp do centrum, spełniający wiele zasad CROW.

Patrząc na to jakie problemy są z realizacją kładek na Ludwinowie czy Salwatorze, nie ma pewności kiedy mogłaby powstać niezależna kładka. Być może tańsza, a być może Wody Polskie i Konserwator wydali by takie warunki, że koszt byłby zbliżony.
A może by się okazało, że nie da się i co wtedy?
Już raz zrezygnowaliśmy z budowy drogi dla rowerów wzdłuż Conrada, bo zaraz miał być budowany tramwaj. I co? Minęły 3 lata, tramwaj napotkał obiektywne problemy, a osiedla jak były odcięte od infrastruktury rowerowej tak są.

Tu mamy gwarancję, że cała trasa powstanie za ok 2 lata. Konkret.
Dlatego uznaliśmy, że trzeba przy wszystkich plusach i minusach wejść w temat. Moim zdaniem nie zamyka on kwestii kładki przy Galerii Kazimierz, która z czym się zgadzam, uzupełni kiedyś dostępność w kierunku Al. Powstania Warszawskiego.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1857
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 27 lip 2020, 11:24

Dziś otwarcie kładki:
Zgodnie z obietnicą podajemy, że otwarcie kładki pieszo-rowerowej wzdłuż Kamieńskiego odbędzie się w poniedziałek, 27 lipca br. 😍
https://www.facebook.com/watch/?v=2399890200311310

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1857
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 28 sie 2020, 18:54

Na Dietla zostały namalowane pasy rowerowe. Grafika poniżej: Oficer Rowerowy Krk https://twitter.com/oficerKRK/status/12 ... 0160561152 - w komentarzu jest filmik z przejazdu:

Obrazek

kot_feliks
Specjalista
Posty: 306
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: kot_feliks » 31 sie 2020, 9:44

Z Dietla nie rozumiem co najmniej dwóch rzeczy:
- po co trzy pasy ruchu na wlocie Dietla na Krakowską i zostawiona tam sygnalizacja świetlna? Zresztą mamy tutaj dziurę w całej infrastrukturze rowerowej, bo jadąc od mostu jedziemy sobie fajnie pasem rowerowym a potem nagle hop siup... trafiamy na trzypasmowy wlot na skrzyżowanie :/ Z organizacją ruchu taką, że za skrzyżowaniem nadal mamy przez fragment Dietla dwa pasy, co skutkować będzie +/- tym, że 1/3 kierowców zapewne będzie tam ruszać spod świateł z piskiem opon, żeby wyprzedzić tych na lewym i wrócić na swój pas przed skrzyżowaniem z Bożego Ciała....
- organizacji ruchu między DS a Wrzesińską i poprowadzenia ruchu rowerowego lewym pasem(?). Czemu tam prawy pas nie może służyć do prawoskrętu i jazdy rowerem na wprost? :roll: Przecież obecnie mamy skrajnie debilną sytuację, gdzie rowerzysta (zgodnie z oznakowaniem) jedzie lewym pasem, za nim sznurek aut, a to wszystko po to, aby zaraz za Wrzesińską... wskoczyć na prawy pas przekształcony w DDR :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 1857
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 01 paź 2020, 16:52

ZDMK chce w najbliższym czasie rozstrzygnąć przetargi na budowę dwóch nowych dróg rowerowych:
1) wzdłuż Babińskiego, od Bunscha do Baczyńskiego
2) wzdłuż Strzelców i Lublańskiej

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/dwie- ... 37784.html

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 329
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Łukasz » 18 paź 2020, 14:03

Kraków. Zadaszone ścieżki dla rowerzystów? Urzędnicy biorą pod uwagę takie rozwiązanie [ZDJĘCIA]
https://krakow.naszemiasto.pl/krakow-za ... VfKuL2b0CE
Jest pomysł, by pilotażowo zadaszyć w wybranym miejscu Krakowa ścieżkę rowerową panelami fotowoltaicznymi. To byłoby dodatkowe źródło energii, ale też rozwiązanie zapewniające rowerzystom lepsze warunki do przejazdu w przypadku deszczowej pogody.
Radiofonia 100,5 MHz - Muzyka Wybrana dla Ciebie
http://www.radiofoniakrakow.pl/
Słuchaj: https://www.rmfon.pl/play,149#p-n

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość