11.03.2021 (debiut #PA101 na "176")

- Codzienne aktualności z Aglomeracji Krakowskiej
Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 229
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

11.03.2021 (debiut #PA101 na "176")

Post autor: fistaszek » 11 mar 2021, 13:04

I znowu bez niespodzianki - HL419 na "52" - w tym momencie na DH Wanda w stronę os. Piastów. Strzelam, że padł hucki Uffok :lol: .

Ile jeszcze będą trwać te jawne żarty z pasażerów linii "52"? O ile teraz zapełnienie na tej linii nie jest wybitne (choć jest spore), o tyle po powrocie studentów pasażerowie 40-metrowego wagonu nie zmieszczą się do 26m rezerwy. Z tym trzeba koniecznie coś zrobić - nawet kosztem wagonów 32m na tej linii / na rezerwie (gdyby nie było wiadomo co padnie :lol: ). Fakt, że zmienianie wagonu jest dla pasażerów mało komfortowe, przemilczę, bo to jest po prostu jakiś żart :x .

fkolasa
Miłośnik
Posty: 68
Rejestracja: 23 kwie 2020, 22:03

Re: 11.03.2021

Post autor: fkolasa » 11 mar 2021, 13:52

Przede wszystkim po powrocie studentów linia powinna wrócić do 5 min częstotliwości.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: 11.03.2021

Post autor: impuls » 11 mar 2021, 13:54

Był taki okres, że w przypadku awarii tramwaju linii "4" nie wysyłano rezerwy. Jechała dopiero rozkładowa następna "4". Kilka miesięcy temu na rezerwach lub wtyczkach były składy wiedni. Teraz na "R" jest wyłącznie tabor 26 metrowy.

Dragon
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 16 wrz 2020, 13:28

Re: 11.03.2021

Post autor: Dragon » 11 mar 2021, 14:26

impuls pisze: 11 mar 2021, 13:54 Był taki okres, że w przypadku awarii tramwaju linii "4" nie wysyłano rezerwy. Jechała dopiero rozkładowa następna "4". Kilka miesięcy temu na rezerwach lub wtyczkach były składy wiedni. Teraz na "R" jest wyłącznie tabor 26 metrowy.
Możesz mniej-więcej określić jaki to był okres?

brovar
Ekspert
Posty: 545
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: 11.03.2021

Post autor: brovar » 11 mar 2021, 15:43

fistaszek pisze: 11 mar 2021, 13:04 I znowu bez niespodzianki - HL419 na "52" - w tym momencie na DH Wanda w stronę os. Piastów. Strzelam, że padł hucki Uffok :lol: .
Po godzinie 11 widziany przy Placu Centralnym uffok zjeżdżający do zajezdni. :twisted:
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

Kamil89
Pasażer
Posty: 7
Rejestracja: 03 paź 2020, 17:32

Re: 11.03.2021

Post autor: Kamil89 » 11 mar 2021, 16:41

Zatrzymanie na pętli Mały Płaszów P+R po godzinie 16. 20-01 wóz RF318. Krew na chodniku na przystanku dla wsiadających. Podobno karetka była.

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: 11.03.2021

Post autor: fysztof » 11 mar 2021, 17:33

fkolasa pisze: 11 mar 2021, 13:52 Przede wszystkim po powrocie studentów linia powinna wrócić do 5 min częstotliwości.
Brzmi jakby Ci studenci mieli wrócić za tydzień... Biorąc pod uwagę to, jak obecnie wygląda sytuacja, to studenci będą jedną z ostatnich grup. I nie wierzę, że wszystkie uczelnie w 100% powrócą do zajęć stacjonarnych. I na pewno nie przed wakacjami, jeśli w ogóle w tym roku kalendarzowym...
Potrzeb i tym bardziej środków na przywrócenie f=5 to jeszcze długo według mnie nie uświadczymy.

Vanilos
Specjalista
Posty: 246
Rejestracja: 27 sie 2020, 18:24

Re: 11.03.2021

Post autor: Vanilos » 11 mar 2021, 17:38

O godzinie 16.54 padł Ufok z podgórza na 52 (RZ204) i o 17 ruszył i pojechał w stronę Mogilskiego bez tablic i pasażerów.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: 11.03.2021

Post autor: impuls » 11 mar 2021, 18:12

Dragon pisze: 11 mar 2021, 14:26
impuls pisze: 11 mar 2021, 13:54 Był taki okres, że w przypadku awarii tramwaju linii "4" nie wysyłano rezerwy. Jechała dopiero rozkładowa następna "4".
Możesz mniej-więcej określić jaki to był okres?
To było w okresie jak "4" była co 10 min. w 2016 roku.

Na terenie zajezdni widziałem dzisiaj odpięty wagon RZ213 od reszty. Nie wiem czy to tylko prace serwisowe czy szykuje się jakaś stała zmiana.

brovar
Ekspert
Posty: 545
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: 11.03.2021

Post autor: brovar » 11 mar 2021, 20:38

Vanilos pisze: 11 mar 2021, 17:38 O godzinie 16.54 padł Ufok z podgórza na 52 (RZ204) i o 17 ruszył i pojechał w stronę Mogilskiego bez tablic i pasażerów.
Jeździła rezerwa RF za ten trójskład.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1281
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: 11.03.2021

Post autor: Kitek » 11 mar 2021, 22:04

fysztof pisze: 11 mar 2021, 17:33 Brzmi jakby Ci studenci mieli wrócić za tydzień... Biorąc pod uwagę to, jak obecnie wygląda sytuacja, to studenci będą jedną z ostatnich grup. I nie wierzę, że wszystkie uczelnie w 100% powrócą do zajęć stacjonarnych.
Powtórzę po raz kolejny: liczby studentów, która była w mieście jeszcze niewiele ponad rok temu, nie ujrzymy już nigdy (zarówno z przyczyn demograficznych jak i technologicznych)...
Vanilos pisze: 11 mar 2021, 17:38 O godzinie 16.54 padł Ufok z podgórza na 52 (RZ204) i o 17 ruszył i pojechał w stronę Mogilskiego bez tablic i pasażerów.
...dlatego uffoki powinny pojeździć do lata a potem należałoby je rozpiąć.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6839
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 11.03.2021

Post autor: Kaszmir » 11 mar 2021, 22:41

Kitek pisze: 11 mar 2021, 22:04Powtórzę po raz kolejny: liczby studentów, która była w mieście jeszcze niewiele ponad rok temu, nie ujrzymy już nigdy (zarówno z przyczyn demograficznych jak i technologicznych)...
Nie wiem czy to prawda. Jestem powiązany z jedną z krakowskich prywatnych uczelni, i ostatnia rekrutacja (jesień 2020) była pierwszą w historii uczelni, którą trzeba było zamknąć przed czasem w związku z rekordowym zainteresowaniem studentów. Pewnie uczelnia przyjęłaby więcej osób, ale w tym roku zabrakło już możliwości.

Nauczanie hybrydowe? Raczej mniej niż więcej. Może część wykładów, lecz ćwiczenia, laboratoria itd. muszą być na żywo. Do tego studenci - mimo pewnej wygody nauczania zdalnego (wykład oglądany w łóżku :D ) też mają go coraz bardziej dosyć.

Obstawiałbym zatem, że liczba studentów wróci do dawnej (mniej więcej - może będzie trochę mniejsza, może trochę większa). Ot, zamiast być na mieście od poniedziałku do piątku, część może będzie np. od poniedziałku do czwartku.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Ekspert
Posty: 1568
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: 11.03.2021

Post autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji » 12 mar 2021, 8:48

fistaszek pisze: 11 mar 2021, 13:04 Ile jeszcze będą trwać te jawne żarty z pasażerów linii "52"?
Miałem ostatnio okazję jechać 26 metrową rezerwą (NGT6) od Lubicz do Czerwonych Maków po godzinie 16 czyli w środku popołudniowego szczytu i zapełnienie było dalekie od 100%. Były odcinki gdzie sporo osób stało, ale o ryzyku niezabierlaności nie było mowy. Dlatego dziwią mnie opinie niektórych osób, które upierają się że "52" musi być aktualnie całe w taborze 40m.
Obecnie większym żartem jest puszczanie taboru, który zalicza codziennie zgony.
impuls pisze: 11 mar 2021, 13:54 Był taki okres, że w przypadku awarii tramwaju linii "4" nie wysyłano rezerwy. Jechała dopiero rozkładowa następna "4".
Jaki to miało sens? Owszem nie podjeżdżał krótki tramwaj, który pewnie w środku trasy byłby niezabieralny ale za to do następnej "4" ładowało się znacznie więcej osób (nie wszyscy, część raczej łapała co innego). Może to psychologiczna zagrywka bo tramwaj który nie przyjechał irytował mniej niż taki który przyjechał ale nie dało się wsiąść?
fysztof pisze: 11 mar 2021, 17:33 I na pewno nie przed wakacjami, jeśli w ogóle w tym roku kalendarzowym...
Wczoraj w TVN24 prezes Polskiej Akademii Nauk powiedział
Pandemia będzie z nami jeszcze długo. Co najmniej rok, a może więcej
Dlatego mnie też śmieszy to snucie wizji o f~5 i powrocie wszystkich pasażerów do KM.
Kaszmir pisze: 11 mar 2021, 22:41 Obstawiałbym zatem, że liczba studentów wróci do dawnej (mniej więcej - może będzie trochę mniejsza, może trochę większa). Ot, zamiast być na mieście od poniedziałku do piątku, część może będzie np. od poniedziałku do czwartku.
I to też jest ciekawe bo przy takiej samej ilości studentów na uczelniach może zmniejszyć się ich potrzeba wyjazdów na uczelnie (wspomniane wykłady z łóżka), jeśli te zdalne wykłady rozłożą się na wszystkie dni tygodnia (choć pewnie każdy wolałby mieć je w piątek, ale raczej nie będzie to możliwe) to ilość pasażerów i tak spadnie. A pracownicy korpo? Rok minął i chyba ciężko będzie zmusić wszystkich do powrotu na 8h x 5 dni tygodnia, zresztą firmy też mogą zaoszczędzić na powierzchni biurowej robiąc hot deski.

Nikt nie napisał o najciekawszym komunikacyjnym wydarzeniu: debiut liniowy PA101 Karsan Jest na linii "176" - zasługuje na wpisanie do tematu wątku?
Nie karmić troli :!:

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 722
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: 11.03.2021

Post autor: MichalTyniec » 12 mar 2021, 9:01

pasazer_mobilisu pisze: 12 mar 2021, 8:48Nikt nie napisał o najciekawszym komunikacyjnym wydarzeniu: debiut liniowy PA101 Karsan Jest na linii "176" - zasługuje na wpisanie do tematu wątku?
Debiut Karsana jak debiut tyle że popołudniu już go nie było bo padł i wrócił sprinter na '176'.

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 229
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: 11.03.2021

Post autor: fistaszek » 12 mar 2021, 9:33

pasazer_mobilisu pisze: 12 mar 2021, 8:48
fistaszek pisze: 11 mar 2021, 13:04 Ile jeszcze będą trwać te jawne żarty z pasażerów linii "52"?
Miałem ostatnio okazję jechać 26 metrową rezerwą (NGT6) od Lubicz do Czerwonych Maków po godzinie 16 czyli w środku popołudniowego szczytu i zapełnienie było dalekie od 100%. Były odcinki gdzie sporo osób stało, ale o ryzyku niezabierlaności nie było mowy. Dlatego dziwią mnie opinie niektórych osób, które upierają się że "52" musi być aktualnie całe w taborze 40m.
Obecnie większym żartem jest puszczanie taboru, który zalicza codziennie zgony.
Dokładnie to napisałem ;) . Na ten moment nie jest to problem, jednak po powrocie studentów sytuacja może się nieco zmienić (o ile oczywiście wrócą). Jeżeli "52" nie powróci do f~5, to mogą być spore problemy z zapełnieniem wagonów 32m. Tak było chyba zawsze, zakładam więc, że w tej kwestii nie zmieni się zbyt wiele. Nie zmienia to jednak faktu, że lepiej, żeby jeździły wagony 32m, niż żeby padały non-stop wagony 40+ :) .

Myślę, że po dostawie STL2 dałoby się przekierować na "52" wszystkie PESY z "50", a na "50" Lajkoniki/NGT8 z f~5. Na ten moment zaś zamiast brygad Uffokowych powinny dać radę Lajkoniki lub inne wagony 32m.

Oczywiście, można by to zorganizować już teraz, kierując na połowę "18" NGT6 zabierając je z "20" kosztem GT8N (zabrane z "12", "17" - oznacza to, że te linie na miasto by nie powróciły), odzyskane NGT8 zaś wpakować w "50" kosztem PES, PESY zaś skierować na "52". Pytanie jednak, czy jest to gra warta świeczki (moim zdaniem nie).

Oj przydałoby się jeszcze 10-20 sprawnych wagonów 40+...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości