Rozdział taboru - tramwaje

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1279
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 17 sie 2021, 11:00

fistaszek pisze: 16 sie 2021, 20:11 jednak bardzo często korzystam z linii "22", która jest w pełni wysokopodłogowa - i nie narzekam na swój los, wiem, że są większe priorytety, czekam cierpliwie na swoją kolej ;) .
Ale wiesz, że pasażerowie nie znają tych "większych priorytetów" :?:
fistaszek pisze: 16 sie 2021, 20:11Do tego według mnie jeśli jakakolwiek linia miałaby być przywrócona do f~5, moim zdaniem jako pierwsza powinna być to "50" - ma krótszy tabor, a do tego jest, jakby nie patrząc, reprezentacyjną linią miasta Krakowa ("Krakowskim Szybkim Tramwajem"), dojeżdżającą do Dworca Głównego i Płaszów, obsługująca masę turystów.
Masa turystów jeździ na Kurdwanów i Krowodrzę? :o

Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 22:59Na "52" są same Krakowiaki w weekendy ;). Myślałem, że dyskusja ta powinna dotyczyć dni powszednich - w weekendy tabor ogólnie jest lepszy, a tramwajów wysokopodłogowych jeździ mniej (niestety nie jest to regułą na wszystkich liniach).
Napisałeś:
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 14:51W dalszym ciągu w Krakowie są linie (np. "10", "16" oraz "22"), gdzie nie ma żadnych niskopodłogowców
a nie ma żadnych przeciwwskazań by dyskusja dotyczyła tylko taboru w dni powszednie.

P.S. dziś na "21" tylko jeden wagon E1 solo. Na "22" są tylko 2 wagony E1+c3 z Zajezdni Podgórze, doszło w tym zakresie do wymiany?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 17 sie 2021, 12:35

kucyk pisze: 17 sie 2021, 6:35 Nie wiem czy to są problemy z moimi urządzeniami czy aplikacja coś świruje? Ale do rzeczy. Z tego co widzę obecnie na jakdojade.pl to linia "22" same wysokopodłogowe wagony przez 7 dni w tygodniu - wyjątek w weekendy (1 kurs niskopodłogowy). Linia "6" i "11" też sama wysoka podłoga. Z kolei "9" i "13" oraz "52" w całości niskopodłogowe linie przez 7 dni w tygodniu - brak jakiegokolwiek kursu z wysoką podłogą.
Są to błędy jakdojade.pl i nie znaczą one nic - zwłaszcza że w teorii według tej strony tak ma być już dzisiaj.
kucyk pisze: 17 sie 2021, 6:35 A może to przygotowanie rozdysponowania od początku września? :) :D :o :?
Raczej wątpię, ponieważ nie rozumiem czemu we wrześniu w weekendy na "22" miałyby zostać przywrócone wyłącznie brygady E1+c3. Linie "6" i "11" to głównie GT8C/N, a te tramwaje jakdojade.pl w dalszym ciągu uważa za wysokopodłogowe. Co do "13" i "52" - zastanawia mnie gdzie niby miałyby trafić Konstale stamtąd i jakimi niskopodłogowcami miałyby zostać one zastąpione. Niestety, ale w takim rozdziale taboru byłoby wiele niespójności i na pewno od września nie będzie to wyglądać w ten sposób.
Kitek pisze: 17 sie 2021, 11:00 Ale wiesz, że pasażerowie nie znają tych "większych priorytetów" :?:
Priorytetem jest zastąpić wszystkie tramwaje wysokopodłogowe, jednak niestety jeszcze kilka lat to potrwa i do tego czasu będą one musiały gdzieś jeździć. Niedawno tabor wyłącznie niskopodłogowy lub niskowejściowy otrzymały linie takie jak "1", "6" czy "24". W przyszłości przyjdzie czas na inne linie, takie jak "10", "21" czy "22". Linia "52" niestety będzie musiała poczekać, ponieważ przy obecnej częstotliwości powinien kursować tam tabor wyłącznie 40m+, a tramwaje o takiej długości niestety nie zostały zamówione. Na f~5 też raczej nie ma co liczyć, ponieważ do tego trzeba mieć odpowiednie fundusze (których chyba brakuje) oraz również tabor (może trochę krótszy, jednak f~5 na "52" to dodatkowe 8-9 brygad, których obecnie nie byłoby czym obsłużyć). Spokojnie i po kolei - 110 tramwajów od Stadlera w ciągu ~trzech lat i tak spowoduje duży skok jeżeli chodzi o niskopodłogowość ;).
Kitek pisze: 17 sie 2021, 11:00 P.S. dziś na "21" tylko jeden wagon E1 solo. Na "22" są tylko 2 wagony E1+c3 z Zajezdni Podgórze, doszło w tym zakresie do wymiany?
Raczej solówka nie została wymieniona na skład, po prostu jedna z brygad "22" została przeniesiona z Podgórza do Nowej Huty. Dzisiejszy rozdział taboru na "21" nie ma z tym związku, ale jednak cieszy, ponieważ pokazuje że do wycofania E1 z tej linii coraz bliżej. Szkoda tylko, że w międzyczasie paść zdążył HK461, ponieważ sprawność N8S jest koniecznym warunkiem do poprawy sytuacji taborowej na "21".
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 17 sie 2021, 15:09

W dniu dzisiejszym obsługiwane jest 39 brygad przez Stadlery.
Podgórze obsługuje 13 brygad (nie wyświetla się RY831 który fizycznie jest na "18").
A Huta obsługuje 26 brygad 3x3, 5x9, 6x14, 5x24, 7x50. We wrześniu po oddaniu ostatnich dwóch Stadlerów powinno wzrosnąć wykorzystanie szczególnie w Hucie. Maksymalnie wzrośnie gdzieś do 44/50 ze względu na uszkodzone dwa wagony. Zatem ilość w ruchu Stadlerów w stosunku do dnia dzisiejszego może wzrosnąć nieznacznie, maksymalnie o pięć brygad.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1279
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 17 sie 2021, 16:57

Bayer2003 pisze: 17 sie 2021, 12:35 Niedawno tabor wyłącznie niskopodłogowy lub niskowejściowy otrzymały linie takie jak "1", "6" czy "24".
Tu akurat tylko "1" otrzymała tabor niskacze (patrząc historycznie, na "6" i "24" już były niskopodłogowce, więc jest to powrót niskich wagonów na te linie).

P.S. na "19" wróciła brygada szczytowa.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 579
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 17 sie 2021, 17:10


Kitek pisze:Tu akurat tylko "1" otrzymała tabor niskacze (patrząc historycznie, na "6" i "24" już były niskopodłogowce, więc jest to powrót niskich wagonów na te linie).
Tak, ale wtedy, kiedy "6" i "24" były niskopodłogowe, to inne linie były wysokopodłogowe (np. "4", "19" (na starej trasie), "9", "14"). Zatem sumarycznie jest więcej niskich brygad.
Kitek pisze:P.S. na "19" wróciła brygada szczytowa.
Z czego to wynika? Jest dłuższy czas przejazdu w szczycie?

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 17 sie 2021, 20:22

Przy częstotliwości co 20 min wystarczy 5 brygad na "19". Teraz wzrosła częstotliwość do 15 min i w okresie przerw posiłkowych musi być 7 brygada. Jeśli była linia "17" to wtedy "19" było sześć brygad i jako wtyczka z "17" zostawała pomiędzy szczytem.

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 579
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Tramwajolog14 » 17 sie 2021, 21:54

impuls pisze: 17 sie 2021, 20:22 Przy częstotliwości co 20 min wystarczy 5 brygad na "19". Teraz wzrosła częstotliwość do 15 min i w okresie przerw posiłkowych musi być 7 brygada. Jeśli była linia "17" to wtedy "19" było sześć brygad i jako wtyczka z "17" zostawała pomiędzy szczytem.
Dziękuje za wyjaśnienie :)

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Jelczyk » 17 sie 2021, 22:31

Tramwajolog14 pisze: 17 sie 2021, 21:54
impuls pisze: 17 sie 2021, 20:22 Przy częstotliwości co 20 min wystarczy 5 brygad na "19". Teraz wzrosła częstotliwość do 15 min i w okresie przerw posiłkowych musi być 7 brygada. Jeśli była linia "17" to wtedy "19" było sześć brygad i jako wtyczka z "17" zostawała pomiędzy szczytem.
Dziękuje za wyjaśnienie :)
Nie było wtyczki z 17. Po prostu były bardziej napięte rozkłady. Często kończyło się to zajeżdżaniem 19 przez 17 czy rano przez 3. Co ciekawe 17 robiła w międzyszczycie na 11.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Bayer2003 » 17 sie 2021, 23:08

impuls pisze: 17 sie 2021, 15:09 Zatem ilość w ruchu Stadlerów w stosunku do dnia dzisiejszego może wzrosnąć nieznacznie, maksymalnie o pięć brygad.
Kiedyś wróci Newag i jakiegoś podgórskiego Stadlera na "3" zastąpi, co już daje jedną brygadę. Ponadto może w końcu Krakowiaki odzyskają sprawność i nie będzie już potrzeby wysyłania aż tylu tramwajów 32-metrowych na "50". Nie da się dokładnie policzyć ile jeszcze brygad może zostać obsadzonych STL, ponieważ zależy to od wielu czynników (wykorzystanie Krakowiaków, NGT8 oraz 126N), jednak mam nadzieję że nie skończy się na skierowaniu ich na wszystkie brygady "9" i pojedyncze sztuki trafią jeszcze gdzieś ;).
Adrian14 pisze: 17 sie 2021, 22:31 Nie było wtyczki z 17. Po prostu były bardziej napięte rozkłady. Często kończyło się to zajeżdżaniem 19 przez 17 czy rano przez 3. Co ciekawe 17 robiła w międzyszczycie na 11.
Była wtyczka z "17". Pod koniec września i w październiku 2020 można było codziennie zaobserwować GT8N z "17" w międzyszczycie na linii "19". Łączenie z "11" to czasy wcześniejsze, chociaż może i do tego warto byłoby powrócić po przywróceniu "17" (zawsze to dodatkowa oszczędność).

Zajeżdżanie się linii na Dworcu Towarowym to całkiem inny temat, jednak niestety pokazuje on jak mała jest to pętla, co podczas wyłączenia ciągu na Krowodrzę Górkę będzie sprawiać spore problemy.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Jelczyk » 17 sie 2021, 23:30

To mnie zaskoczyłeś.... To może faktycznie coś takiego było tylko gdzieś się nie dopatrzyłem.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1279
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 18 sie 2021, 10:41

Adrian14 pisze: 17 sie 2021, 22:31 Co ciekawe 17 robiła w międzyszczycie na 11.
To łączenie pamiętam z roku 2018; w ubiegłym roku już go nie było (było 7 brygad na "11").
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kaszmir » 18 sie 2021, 20:41

Część postów wydzielona do nowego wątku: System zmian motorniczych między wagonami.

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 229
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: fistaszek » 20 sie 2021, 18:16

Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 22:59 Tylko dlaczego pasażerowie "9" muszą czekać do początku roku szkolnego na poprawę sytuacji taborowej, skoro dałoby się to zrobić już teraz?
Dlatego, żeby we wrześniu cały tabor był przygotowany na 110% ;) .
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 22:59 Debiutować mają jeszcze dwa Lajkoniki - HY872 oraz RY839. Dzisiejszy HY874 był "dopiero" czterdziestym ósmym STL.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd, oparłem się na numeracji ;) .
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 22:59 Post z 22 stycznia jest jednak dosyć stary i sytuacja od tego czasu mogła ulec zmianie.
Myślę, że gdyby sytuacja miała ulec zmianie, to:

1. Post z 22 stycznia zostałby edytowany (usunięto by wzmiankę o NGT6 na "14")
2. Dowiedzielibyśmy się o planach na Facebooku MPK - przecież to dla nich czysty zysk PRowy, a pasażerowie "14" piali by z zachwytu :D .

Oczywiście, nie wykluczam opcji, że plany się zmieniły, ale jakoś wątpię, że zadziałoby się to bez jakiejkolwiek informacji.
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 22:59 Ponadto "14" użyłem jako przykład - przy takim podejściu nie trafią one także na "22", "10", ani na żadną inną linię, która padała jako kolejna w propozycjach rozdziału Lajkoników na tym forum.
Osobiście obstawiam, jak napisałem w poprzednim poście, że pozostałe Lajkoniki zostaną na szczytówki "50". Jest to moim zdaniem najsensowniejsza opcja - no bo pół "10", czy pół "22" niewiele zmieni. Może i uzupełnienie "14" nie byłoby głupie, ale tak jak napisałem wyżej, obawiam się, że jest to średnio możliwe.
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 22:59 Obecnie nie ma takiej potrzeby, jednak MPK powinno przygotowywać się na wrzesień, stopniowo zwiększając ich ilość na tej linii.
Czy stopniowo - nie wiem, moim zdaniem wystarczyłoby, gdyby liczba PES była obecnie stała, a dopiero we wrześniu się zwiększyła ;) .
Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 22:59 Naprawdę, nie rozumiem czemu z tymi zmianami MPK czeka aż na koniec wakacji :cry: .
Lepiej, żeby w wakacje naprawić wszelkie usterki, niż żeby we wrześniu obudzić się z ręką w nocniku ;) .
Kitek pisze: 17 sie 2021, 11:00 Ale wiesz, że pasażerowie nie znają tych "większych priorytetów" :?:
Myślę, że wbrew pozorom pasażerowie nie są tacy głupi i wiedzą (choćby z Facebooka MPK), że Lajkoników jest 50, a nie na przykład 60 ;) .

Hmm, dobrze, ugryźmy to z innej strony. Jaki proponujesz rozdział taboru z niskopodłogową "52"?

Załóżmy, że na "52" lecą Lajkoniki (pomińmy fakt, że te wagony są za małe na tą linię). Zabieramy je z - dajmy na to - "9". Na "9" lecą EU8N, no bo przecież "9" ma obiecane niskopodłogowe tramwaje, i ma wspomagajkę w postaci "49". EU8N dla "9" zabieramy z - dajmy na to - "1". I co leci na "1"? Prawidłowa odpowiedź - składy stopiątek :D . Myślę, że pasażerowie z Huty ozłociliby Cię za taką wymianę :P .

I dokładnie to samo będzie z każdą inną propozycją. Jeśli zabierzemy Lajkoniki z "3" lub "24", powędrują na nią NGT6, zabrane z "20" i "1", i na którąś z tych linii będą musiały polecieć składy Konstali. Jeśli zabierzemy Lajkoniki z "14", nadal ich braknie dla "52". I tak w kółko.

Może i trójskłady na "52" nie są świetnym rozwiązaniem, ale, jak widzisz, każde inne będzie gorsze. Myślę, że gdyby pasażerowie, o których wspominasz, dowiedzieli się, z czym się je niskopodłogowa "52", i jakie przyniesie dla nich straty, duża część z nich wycofałaby się ze swoich postulatów - tym bardziej, że, zgodnie z tym, co napisał @Bayer2003, co 15 minut będzie czekała na nich PESA.
Kitek pisze: 17 sie 2021, 11:00 Masa turystów jeździ na Kurdwanów i Krowodrzę? :o
Nie, masa turystów jeździ na Dworzec Główny - a to jedyna mocna linia w tunelu ;) . Do tego obsługuje 3 gigantyczne węzły (Bieżanowska, Rondo Grzegórzeckie i Rondo Mogilskie), a także inny Dworzec - ten na Płaszowie. To wystarczy, żeby przyciągnąć masę turystów ;) .

Naprawdę nigdy nie widziałeś wymiany pasażerskiej w Tunelu i liczby walizek w "50"? :roll:

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1279
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Kitek » 20 sie 2021, 19:16

fistaszek pisze: 20 sie 2021, 18:16 Myślę, że wbrew pozorom pasażerowie nie są tacy głupi i wiedzą (choćby z Facebooka MPK), że Lajkoników jest 50, a nie na przykład 60 ;) .
Nie każdy śledzi każdego newsa w mediach społecznościowych (zwłaszcza osoby starsze) i nie siedzą na TTSS codziennie. Wyciągają wnioski na podstawie tego jakim wagonem podróżują. Ile to razy trzeba było pomóc starszym osobom wejść do linii "22" pod Halą Targową i pytali "kiedy w końcu będzie coś niskopodłogowego".
fistaszek pisze: 20 sie 2021, 18:16Prawidłowa odpowiedź - składy stopiątek :D .
Konstale mają obecnie zakaz wjazdu na Salwator.
fistaszek pisze: 20 sie 2021, 18:16Myślę, że pasażerowie z Huty ozłociliby Cię za taką wymianę :P .
To Ty "niebo złote im otwierasz".
fistaszek pisze: 20 sie 2021, 18:16Jeśli zabierzemy Lajkoniki z "3" lub "24", powędrują na nią NGT6, zabrane z "20" i "1", i na którąś z tych linii będą musiały polecieć składy Konstali.
Te "składy Konstali" można posłać na linię "12" lub całą "44" skoro tak rozwalasz wszystko :P
fistaszek pisze: 20 sie 2021, 18:16Może i trójskłady na "52" nie są świetnym rozwiązaniem, ale, jak widzisz, każde inne będzie gorsze.
Jak nie będzie wskakiwać "GT8N niespodzianka" to "jakoś" to będzie.
fistaszek pisze: 20 sie 2021, 18:16Nie, masa turystów jeździ na Dworzec Główny - a to jedyna mocna linia w tunelu ;) . Do tego obsługuje 3 gigantyczne węzły (Bieżanowska, Rondo Grzegórzeckie i Rondo Mogilskie), a także inny Dworzec - ten na Płaszowie. To wystarczy, żeby przyciągnąć masę turystów ;) .
Dobrze, ile tysięcy (lub procent) turystów każdego dnia jeździ "50" (skoro mówisz o "masie") :?:
fistaszek pisze: 20 sie 2021, 18:16Naprawdę nigdy nie widziałeś wymiany pasażerskiej w Tunelu i liczby walizek w "50"? :roll:
To zjawisko tylko widać w nasileniu w piątkowe popołudnia i niedzielne wieczory. Tak to nie ma odchylenia "od normy".
fistaszek pisze: 20 sie 2021, 18:16 Osobiście obstawiam, jak napisałem w poprzednim poście, że pozostałe Lajkoniki zostaną na szczytówki "50". Jest to moim zdaniem najsensowniejsza opcja - no bo pół "10", czy pół "22" niewiele zmieni.
Czyli "wszystko albo nic"? Tę samą logikę można stosować do "52" czy każdej innej linii...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
fistaszek
Pomiarowiec
Posty: 229
Rejestracja: 06 wrz 2020, 20:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: fistaszek » 20 sie 2021, 20:43

Kitek pisze: 20 sie 2021, 19:16 Nie każdy śledzi każdego newsa w mediach społecznościowych (zwłaszcza osoby starsze) i nie siedzą na TTSS codziennie. Wyciągają wnioski na podstawie tego jakim wagonem podróżują. Ile to razy trzeba było pomóc starszym osobom wejść do linii "22" pod Halą Targową i pytali "kiedy w końcu będzie coś niskopodłogowego".
Tylko że jeśli coś niskopodłogowego powędruje na "22", to z innej linii coś niskopodłogowego zniknie - niestety, nie da się cudownie rozmnożyć Lajkoników ;) . Poza tym - mogę się mylić, ale zdaje mi się, że "12" to wsparcie dla "22", w dodatku obsługiwane niskopodłogowym taborem - oczywiście, o ile nie jest zawieszona.

Wątpię, że są takie potoki z Hali Targowej w kierunku Placu Centralnego i Kombinatu, żeby uzasadnić ściąganie "niskaczy" z innych linii - każdy inny odcinek trasy "22" z Hali Targowej jest obsłużony inną, niskopodłogową linią ("1", "12", "19").

I oczywiście, że każdy chce nowiutkie tramwaje na swoją linię - trzeba się jednak zastanowić, czy stworzenie z "22" linii w pełni niskopodłogowej będzie bardziej korzystne, niż skierowanie tych wagonów na inne, moim zdaniem bardziej potrzebujące linie.
Kitek pisze: 20 sie 2021, 19:16 Konstale mają obecnie zakaz wjazdu na Salwator.
A to ciekawe, jeszcze rok temu jeździły na co drugiej brygadzie, wiesz może jaki jest powód tego zakazu taborowego?
Kitek pisze: 20 sie 2021, 19:16 Te "składy Konstali" można posłać na linię "12" lub całą "44" skoro tak rozwalasz wszystko :P
Jeśli chodzi o "44" - oczywiście, że można, pozostaje pytanie, czy skierowanie EU8N na którąkolwiek "Lajkonikową" linię odbędzie się z korzyścią dla pasażerów - moim zdaniem nie, nawet jeśli dołożymy do tego w pełni niskopodłogową (ale krótszą "długościowo") "52".

Jeśli chodzi o "12", wydaje mi się, że wyjaśniłem już to wyżej.

A jeśli chodzi o "rozwalanie wszystkiego" - chciałem tylko podkreślić, że obsadzenie reszty brygad "52" Lajkonikami będzie krokiem w tył dla pasażerów innych linii - właściwie częściowo (Konstale na "1"/"20") przywróciłem rozdział taboru sprzed dostaw Lajkoników :D .
Kitek pisze: 20 sie 2021, 19:16 Dobrze, ile tysięcy (lub procent) turystów każdego dnia jeździ "50" (skoro mówisz o "masie") :?:
Oczywiście, że nie potrafię tego celnie oszacować - nie jeżdżę każdym kursem linii "50", jednak ilekroć podróżuję tą linią, w Tunelu wysiada z walizkami przynajmniej kilka osób. Niestety, czegoś takiego nie zauważyłem na żadnej innej krakowskiej linii, toteż wyróżniłem "50" jako linię, która tych turystów obsługuje najwięcej. Zresztą - same logiczne fakty (trzy węzły, najczęstsza linia pod Dworcem Głównym i nad Dworcem Płaszów, propagandowa linia) mogą pokazać, jak bardzo ta linia może być przez turystów uczęszczana. Jeśli miałbym typować, obstawiłbym jakieś 5, może 10 procent zapełnienia jako te "turystyczne", w innych liniach byłoby to jakieś 3-5% - przypomnę, że typy te są poparte tylko i wyłącznie moimi obserwacjami, które mogą być mylne.
Kitek pisze: 20 sie 2021, 19:16 To zjawisko tylko widać w nasileniu w piątkowe popołudnia i niedzielne wieczory. Tak to nie ma odchylenia "od normy".
W piątkowe popołudnia i niedzielne wieczory to zjawisko jest jeszcze silniejsze, jednak to tylko potwierdza moją teorię :) .
Kitek pisze: 20 sie 2021, 19:16 Czyli "wszystko albo nic"? Tę samą logikę można stosować do "52" czy każdej innej linii...
No nie do końca, bo niskopodłogowy tramwaj co 15 minut brzmi mimo wszystko sensowniej niż niskopodłogowy tramwaj co pół godziny. Jeśli ktoś bardzo chce jechać "niskaczem", z różnych powodów, to 15 minut poczeka, ale pół godziny - nie bardzo, lepiej jechać z przesiadką...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot], Kacper i 1 gość