Może to nie taka zła wiadomość - dzięki temu mniej linii będzie można skrócić od strony centrum. Dużo lepiej, by docierały do Piastów, ew. Bieńczyc jeśli dobudują kiedyś brakującą relację. Słowem, więcej linii jak "182", a mniej jak "482"Tramwajolog14 pisze: ↑23 wrz 2021, 16:00Zmniejszyli również liczbę torów na pętli w Mistrzejowicach z trzech do dwóch .
Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
-
- Ekspert
- Posty: 577
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Niby tak. Tylko problem może być, jak będą jakieś objazdy, albo awarie.Kaszmir pisze:Może to nie taka zła wiadomość - dzięki temu mniej linii będzie można skrócić od strony centrum. (...) Słowem, więcej linii jak "182", a mniej jak "482"
Oj tak, zawracanie w Bieńczycach od strony Mistrzejowic by się przydało. Ostatnio pisałem w tej sprawie do ZDMK. Czekam na odpowiedź.Kaszmir pisze:Dużo lepiej, by docierały do Piastów, ew. Bieńczyc jeśli dobudują kiedyś brakującą relację.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Ja się nie zgadzam z Twoją opinią. Obecne pętle Dworzec Towarowy, Kopiec Wandy czy inne, które w normalnym ruchu mają marginalne znaczenie w sytuacjach awaryjnych i remontowych są niezwykle potrzebne. A na Mistrzejowicach nie dość że zostają dwa z trzech pierwotnie planowanych peronów, to ich długość jest skrócona i pomieszczą łącznie max dwa tramwaje i dodatkowo zlikwidowany został całkowicie punkt socjalny dla prowadzących.Kaszmir pisze: ↑23 wrz 2021, 16:08Może to nie taka zła wiadomość - dzięki temu mniej linii będzie można skrócić od strony centrum. Dużo lepiej, by docierały do Piastów, ew. Bieńczyc jeśli dobudują kiedyś brakującą relację. Słowem, więcej linii jak "182", a mniej jak "482"Tramwajolog14 pisze: ↑23 wrz 2021, 16:00Zmniejszyli również liczbę torów na pętli w Mistrzejowicach z trzech do dwóch .
A co jeszcze ważne to, że nowa pętla tramwajowa na os. Piastów jest projektowana pod kątem przepustowości tramwajowej jak Czerwone Maki i pojemnościowo będzie mniejsza niż obecna. Pętle na Bieńczycach mieli kiedyś przebudowywać, żeby kończyły tam też autobusy, ale nie wiem czemu pomysł póki co został schowany do szafy. Osobiście jestem zwolennikiem pętli z prawdziwego zdarzenia np. takich jak projektowana Górka Narodowa.
-
- Ekspert
- Posty: 577
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
ant_sm pisze:A co jeszcze ważne to, że nowa pętla tramwajowa na os. Piastów jest projektowana pod kątem przepustowości tramwajowej jak Czerwone Maki i pojemnościowo będzie mniejsza niż obecna.
Tak, w mojej opinii jest to skandal. Przecież po otwarciu tras na Meissnera i do przystanku kolejowego będą tam mogły kończyć linie "9", "21", "52", czy też "14". Kursów może być tyle ile na Czerwonych Makach, a tu tylko dwa tory!
W tym przypadku zdecydowanie powinno tak być.ant_sm pisze:Osobiście jestem zwolennikiem pętli z prawdziwego zdarzenia np. takich jak projektowana Górka Narodowa.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1416
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Chodzi o te pętlę, która miała zostać przeniesiona już rok czy dwa lata temu? Są gdzieś aktualne plany jej budowy? Coraz więcej budynków tam wyrasta.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Tu masz całą koncepcję sprzed kilku lat, czegoś nowszego chyba póki co nie ma:pasazer_mobilisu pisze: ↑23 wrz 2021, 19:50Chodzi o te pętlę, która miała zostać przeniesiona już rok czy dwa lata temu? Są gdzieś aktualne plany jej budowy? Coraz więcej budynków tam wyrasta.
https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=87320
Z tego co wiem pętla będzie po wschodniej stronie (jak wariant 2), bo po zachodniej deweloper ma budować blok. Generalnie im później to powstanie tym gorzej, bo będzie więcej bloków i ludzie zaczną protestować, bo hałas, a co ciekawe teraz powstaje nowy blok, z którego widok jest wprost na pętlę.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Nowa pętla na Piastów zdecydowanie powinna być większa, i wg mnie o to warto naciskać, a pętlę na Mistrzejowicach zostawić. Inaczej właśnie będzie pretekst by skrócić sporo kursów od centrum, zostawiając drugą połowę osiedla z mocno okrojoną ofertą - tak jak ma to miejsce w przypadku "182/482".
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audy ... trzejowice
Pojawiła się dokumentacja projektowa z dn. 05.10.2021 r.
Pojawiła się dokumentacja projektowa z dn. 05.10.2021 r.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Bardzo dużo ciekawych informacji zawarto w Raporcie:
https://zdmk.krakow.pl/wp-content/uploa ... cznych.pdf
https://zdmk.krakow.pl/wp-content/uploa ... cznych.pdf
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Patrząc na żenująco małe pętle (np. Mistrzejowice), jakie znowu są projektowane - może trzeba pokazać krakowskim urzędnikom Szczecin i w ten sposób nacisnąć na odcisk, żeby znów nie zafundowali bubla jak Czerwone Maki? Oto jak wygląda tamtejszy projekt pętli Pomorzany:
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Ta szczecińska pętla ma chyba z osiem torów (w tym sześć faktycznie mogących służyć do zawracania), co zajmuje dużo miejsca, a w Krakowskich realiach się nigdy nie przyda (w Szczecinie na pętli Pomorzany kończy aż 5 linii, więc da się to jeszcze zrozumieć, zwłaszcza że tam obowiązuje system f~6/12). W krakowskich realiach porządna pętla 3-torowa (taka jak np. obecna Krowodrza Górka) wystarczy wszędzie na długie lata. Na Piastów moim zdaniem wystarczy porządna 2-torowa pętla (podobna do obecnej) - spokojnie pomieści "52" na jednym torze, a na drugim "12" oraz "21". Planów dotyczących pętli na Mistrzejowicach również osobiście bym się nie czepiał, jednak moim zdaniem warto byłoby zawalczyć o umożliwienie wjazdu na pętlę Rondo Hipokratesa od strony Mikołajczyka. Niestety, ale obawiam się że bez tego oferta komunikacyjna na Dunikowskiego może zostać znacząco zubożona, czego chyba nikt by nie chciał .fysztof pisze: ↑17 lis 2021, 11:40 Patrząc na żenująco małe pętle (np. Mistrzejowice), jakie znowu są projektowane - może trzeba pokazać krakowskim urzędnikom Szczecin i w ten sposób nacisnąć na odcisk, żeby znów nie zafundowali bubla jak Czerwone Maki? Oto jak wygląda tamtejszy projekt pętli Pomorzany:
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 577
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Gdyby to było, to faktycznie pętla na Piastów byłaby jeszcze ok (może nie spokojnie, ale na styk), ale walczyć sobie można - ja pisałem do ZDMK w sprawie pętli na Rondzie Hipokratesa dwa miesiące temu, odpowiedzi nie dostałem, na telefon początkowo w ogóle nie dało się zadzwonić, a jak już mi się dwa dni temu udało, to Pani z centrali dała mi numer do jakiegoś Pana, do którego od dwóch dni nie mogę się dodzwonić... i weź tu coś się dowiedzBayer2003 pisze: ↑17 lis 2021, 16:03 Na Piastów moim zdaniem wystarczy porządna 2-torowa pętla (podobna do obecnej) - spokojnie pomieści "52" na jednym torze, a na drugim "12" oraz "21". Planów dotyczących pętli na Mistrzejowicach również osobiście bym się nie czepiał, jednak moim zdaniem warto byłoby zawalczyć o umożliwienie wjazdu na pętlę Rondo Hipokratesa od strony Mikołajczyka.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Tak będzie wyglądał tunel KST przy "Rondzie Polsadu" do Mistrzejowic:
https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... dziemnego/
https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... dziemnego/
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Jeszcze jeden artykuł o trasie do Mistrzejowic:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 71304.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 71304.html
Mistrzejowice
Uważacie to za dobry pomysł czy niezbyt?
https://www.portalsamorzadowy.pl/inwest ... 39193.html
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
https://www.portalsamorzadowy.pl/inwest ... 39193.html
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 24 gru 2021, 19:36 przez Michajlo, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość