tomek_m pisze: 19 sty 2022, 14:57
[...]
A gdyby tak 308 posłać dalej niż do DGW? Np do huty przez Lubomirskiego, r Mogilskie, i dalej po tasie "4" do Placu Centralnego albo dworca w Czyżynach? W zasadzie autobus by jeździł po historycznej trasie pospiesznej linii 'A".
Linia padnie wtedy ofiarą swojego sukcesu, zamiast służyć połączeniu centrum KRK z lotniskiem, to zaczną nią jeździć studenci i mieszkańcy.
Zieleńczanin pisze: 19 sty 2022, 16:06
Pytanie numero uno do koncepcji Gomeza - po co dublować tramwaj do Placu Inwalidów i następnie SKA do Dworca?
Ja mam takie koncepcje:
1) "309" - Kraków Airport - A4 - Mirowska - Księcia Józefa - Zielińskiego - Dietla - św. Idziego - Podzamcze - Filharmonia (pętla uliczna przez Powiśle > Kościuszki > Podzamcze);
2) "392" - Kraków Airport - A4 - Tyniecka - Zielińskiego - jak "309" - Filharmonia.
Dzięki takiej linii mamy dojazd do Wawelu, Starego Miasta, kilku hoteli oraz do Ronda Grunwaldzkiego i Filharmonii, które razem dają ofertę przesiadkową, która w zasadzie z każdego miejsca w aglomeracji zapewni maksymalnie dwie przesiadki w drodze na lotnisko. Wybór wariantu zależy od korków - przyznaję, że zupełnie nie wiem, gdzie są mniejsze.
Co do pytania o moją koncepcję: jest to na razie najszybsza i najłatwiejsza koncepcja dla linii na lotnisko.
Pomysł może i fajny, ale wysyłanie czegokolwiek po A4 to jest proszenie o zrobienie takiej linii wielkich opóźnień, a w szczególności popołudnia, a tym bardziej piątkowe, gdzie autostrada jest cała zatkana.
Moja propozycja tu by było wysłanie autobusu do Kryspi po DW774 i potem przez Księcia Józefa (DW780) do KRK lub po trasie 252/902 przez Olszanicę, lecz nie likwidowałbym tu mieszkańcom Olszanicy jednocześnie dojazdu do miasta i lotniska/Liszek.
tomek_m pisze: 19 sty 2022, 19:51
Przez Środek Balic ulicą Akacjową obok kościoła jakaś linia Aglo przebiega? Pytam bo ostatni raz byłem w tamtych stronach w 2015
Jak na razie nie ma tam KM, ale z tego co wiem, to są/były plany, aby dostosować tamtą okolicę do obsługi przez KM, ale argument średni, bo szkolne tam kursują.
Mr. Passenger pisze: 19 sty 2022, 17:16
Ode mnie taka oto propozycja:
192: f=60 przez cały tydzień
208:
[...]
Tego pomysłu pozwolę sobie nie komentować, a jedynie stwierdzić jeszcze raz, to co zostało już powiedziane
ant_sm jest to rozwalenie całej woli i taktu fajnego 192+152.
208 w tej koncepcji dajemy do grobu, co już lepiej wywalić taką linię.
Scania_9640 pisze: 19 sty 2022, 20:22
Pomysł na lotnisko:
-> SKA co 30min
-> 208 Kraków Airport- Dworzec Główny Wschód (najlepiej cały dzień F30, a jak nie to tylko w godzinach szczytu)
-> 308 Kraków Airport- Dworzec Główny Wschód z przystankami:
Kraków Airport
Bronowice SKA
Plac Inwalidów
Nowy Kleparz
Politechnika
Dworzec Główny Wschód
(Byłaby to naprawdę szybka linia, i też dosyć odporna na korki) (wariant przedstawia jazdę ulicą królewską, ale może też jechać przez AK i wtedy można dać jeszcze przystanek Miasteczko Studenckie AGH)
-> Linia 252 Kraków Airport-> Os. Podwawelskie z F30 (czyli jak jest). F20 zaburzyłoby koordynację, bo musiałby odjeżdżać stadnie z jakimś innym (ale może pomysł z F20 też jest wart do rozważenia).
[...]
Dokładnie, chodzi tu o krótką i najszybszą linię. Ja się mogę podpisać pod tym projektem.
W szczycie można by rozważyć puszczenie z F=20.