A gdyby tak 308 posłać dalej niż do DGW? Np do Huty przez Lubomirskiego, r Mogilskie, i dalej po trasie "4" do Placu Centralnego albo dworca w Czyżynach? W zasadzie autobus by jeździł po historycznej trasie pospiesznej linii "A".
Dojazd do lotniska Kraków Airport
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Pomysł świetny, tylko wtedy 308 stałoby się pewnie ofiarą własnego sukcesu... i zaczęło służyć jako transport wewnątrzmiejski. Wyobrażając sobie linię 308 z przystankami Plac Centralny, Rondo Czyżyńskie, Rondo Mogilskie, Kleparz, Plac Inwalidów, Bronowice Małe, Mydlniki UR - to byłby z pewnością najszybszy przelot między tymi punktami i takie 308 zgarnęłoby studentów, dojazd do biur itp. A nie takie pewnie jest założenie;-) Choć ogólnie podoba mi się:-P Brakuje takich szybkich relacji magistralnych w Krakowie!
-
- Ekspert
- Posty: 1848
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Ale 308 jeździłby z Dworca Głównego Wschód do Lotniska, tak jak wcześniej jeździł w wakacje, i miałby dosłownie parę przystanków, od Bronowic już bez przystanków na lotniskofysztof pisze: ↑19 sty 2022, 15:38 Pomysł świetny, tylko wtedy 308 stałoby się pewnie ofiarą własnego sukcesu... i zaczęło służyć jako transport wewnątrzmiejski. Wyobrażając sobie linię 308 z przystankami Plac Centralny, Rondo Czyżyńskie, Rondo Mogilskie, Kleparz, Plac Inwalidów, Bronowice Małe, Mydlniki UR - to byłby z pewnością najszybszy przelot między tymi punktami i takie 308 zgarnęłoby studentów, dojazd do biur itp. A nie takie pewnie jest założenie;-) Choć ogólnie podoba mi się:-P Brakuje takich szybkich relacji magistralnych w Krakowie!
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Pytanie numero uno do koncepcji Gomeza - po co dublować tramwaj do Placu Inwalidów i następnie SKA do Dworca?
Ja mam takie koncepcje:
1) "309" - Kraków Airport - A4 - Mirowska - Księcia Józefa - Zielińskiego - Dietla - św. Idziego - Podzamcze - Filharmonia (pętla uliczna przez Powiśle > Kościuszki > Podzamcze);
2) "392" - Kraków Airport - A4 - Tyniecka - Zielińskiego - jak "309" - Filharmonia.
Dzięki takiej linii mamy dojazd do Wawelu, Starego Miasta, kilku hoteli oraz do Ronda Grunwaldzkiego i Filharmonii, które razem dają ofertę przesiadkową, która w zasadzie z każdego miejsca w aglomeracji zapewni maksymalnie dwie przesiadki w drodze na lotnisko. Wybór wariantu zależy od korków - przyznaję, że zupełnie nie wiem, gdzie są mniejsze.
Ja mam takie koncepcje:
1) "309" - Kraków Airport - A4 - Mirowska - Księcia Józefa - Zielińskiego - Dietla - św. Idziego - Podzamcze - Filharmonia (pętla uliczna przez Powiśle > Kościuszki > Podzamcze);
2) "392" - Kraków Airport - A4 - Tyniecka - Zielińskiego - jak "309" - Filharmonia.
Dzięki takiej linii mamy dojazd do Wawelu, Starego Miasta, kilku hoteli oraz do Ronda Grunwaldzkiego i Filharmonii, które razem dają ofertę przesiadkową, która w zasadzie z każdego miejsca w aglomeracji zapewni maksymalnie dwie przesiadki w drodze na lotnisko. Wybór wariantu zależy od korków - przyznaję, że zupełnie nie wiem, gdzie są mniejsze.
-
- Znawca
- Posty: 191
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Ode mnie taka oto propozycja:
192: f=60 przez cały tydzień
208: KRAKÓW AIRPORT - aktualna trasa "208" z obsługą wszystkich przystanków po drodze - BRONOWICE MAŁE (f=60)
252: likwidacja
292: KRAKÓW AIRPORT - wydłużona trasa "192" z obsługą wszystkich przystanków po drodze - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD (f=60)
308: KRAKÓW AIRPORT - Balice Medweckiego (NŻ) - Balice I - Bronowice Małe - Bronowice SKA - Miasteczko Studenckie AGH - Czarnowiejska - Plac Inwalidów - Nowy Kleparz - Politechnika - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD (f=30)
309: KRAKÓW AIRPORT - Balice Medweckiego (NŻ) - Balice Olszanica Bory (NŻ) - Kryspinów - Bielany Szkoła - Przegorzały Obwodnica - Malczewskiego - Kapelanka - Szwedzka - Rondo Grunwaldzkie - OS. PODWAWELSKIE (układ przystanków taki sam jak w przypadku "219") (f=30)
Właściwie najważniejszą zmianą jest likwidacja obecnego "252" i wysłanie go w formie przyspieszonej przez Przegorzały, Bielany i Kryspinów. Zmiana jest potrzebna zwłaszcza teraz gdy przez tragicznie prowadzony remont na Królowej Jadwigi niejednokrotnie kursy "252" przyjeżdżały opóźnione o nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt minut, a czasami nawet w ogóle wypadały, co w przypadku linii na lotnisku uważam za absolutnie niedopuszczalne. Drugą zmianą jest "uprzyspieszenie" obecnego "208" i zamiana dotychczasowych 27 przystanków na zaledwie 9, dzięki czemu będzie to połączenie znacznie szybsze i sprawniejsze. Jednak ponieważ ktoś kiedyś pisał o tym, że z "208" korzysta wielu mieszkańców Zabierzowa i Szczyglic, którzy pracują na lotnisku to postanowiłem go pozostawić na skróconej trasie do Bronowic Małych. Na podobnej zasadzie zaproponowałbym wydłużenie co drugiego kursu "192" do Balic jako "292", żeby pasażerowie z Woli Justowskiej i Olszanicy mieli jakiekolwiek połączenie z portem lotniczym. Jeśli byłby problem ze zmieszczeniem "192/292" na DGW po wzmocnieniu "208" to można rozważyć skrócenie go do Nowego Kleparza albo jakiejkolwiek innej wolnej pętli w okolicy.
192: f=60 przez cały tydzień
208: KRAKÓW AIRPORT - aktualna trasa "208" z obsługą wszystkich przystanków po drodze - BRONOWICE MAŁE (f=60)
252: likwidacja
292: KRAKÓW AIRPORT - wydłużona trasa "192" z obsługą wszystkich przystanków po drodze - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD (f=60)
308: KRAKÓW AIRPORT - Balice Medweckiego (NŻ) - Balice I - Bronowice Małe - Bronowice SKA - Miasteczko Studenckie AGH - Czarnowiejska - Plac Inwalidów - Nowy Kleparz - Politechnika - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD (f=30)
309: KRAKÓW AIRPORT - Balice Medweckiego (NŻ) - Balice Olszanica Bory (NŻ) - Kryspinów - Bielany Szkoła - Przegorzały Obwodnica - Malczewskiego - Kapelanka - Szwedzka - Rondo Grunwaldzkie - OS. PODWAWELSKIE (układ przystanków taki sam jak w przypadku "219") (f=30)
Właściwie najważniejszą zmianą jest likwidacja obecnego "252" i wysłanie go w formie przyspieszonej przez Przegorzały, Bielany i Kryspinów. Zmiana jest potrzebna zwłaszcza teraz gdy przez tragicznie prowadzony remont na Królowej Jadwigi niejednokrotnie kursy "252" przyjeżdżały opóźnione o nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt minut, a czasami nawet w ogóle wypadały, co w przypadku linii na lotnisku uważam za absolutnie niedopuszczalne. Drugą zmianą jest "uprzyspieszenie" obecnego "208" i zamiana dotychczasowych 27 przystanków na zaledwie 9, dzięki czemu będzie to połączenie znacznie szybsze i sprawniejsze. Jednak ponieważ ktoś kiedyś pisał o tym, że z "208" korzysta wielu mieszkańców Zabierzowa i Szczyglic, którzy pracują na lotnisku to postanowiłem go pozostawić na skróconej trasie do Bronowic Małych. Na podobnej zasadzie zaproponowałbym wydłużenie co drugiego kursu "192" do Balic jako "292", żeby pasażerowie z Woli Justowskiej i Olszanicy mieli jakiekolwiek połączenie z portem lotniczym. Jeśli byłby problem ze zmieszczeniem "192/292" na DGW po wzmocnieniu "208" to można rozważyć skrócenie go do Nowego Kleparza albo jakiejkolwiek innej wolnej pętli w okolicy.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
208 w tej wersji można od razu posłać do piachu. Był mały epizod ze skróceniem tej linii do Bronowic Małych w pierwszej dekadzie XXIw i frekwencja była tak ogromna, że z powodzeniem do obsługi by wystarczył Fiat 126p.Mr. Passenger pisze: ↑19 sty 2022, 17:16 Ode mnie taka oto propozycja:
208: KRAKÓW AIRPORT - aktualna trasa "208" z obsługą wszystkich przystanków po drodze - BRONOWICE MAŁE (f=60)
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
To może 208 po prostu zmienić w agloekspress? Niech obsługuje wszystkie przystanki w GZ i wybrane w Krakowie z większą częstotliwością.
-
- Znawca
- Posty: 191
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Osobiście nie jestem wielkim zwolennikiem utrzymania tej linii, ale uważam, że całkowicie odcięcie Szczyglic, Rząski i Mydlnik od połączenia z lotniskiem byłoby mocno nie fair. W takim układzie wszystkie potoki z miasta zebrałoby nowe "308", a "208" zostałoby jedynie jako dowozówka dla odcinka między Bronowicami a Balicami.
Chyba że ktoś mieszkający w tamtych okolicach lub bardziej orientujący się w lokalnych potokach byłby w stanie zaproponować jakieś bardziej ekonomiczne rozwiązanie.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
A co dajesz w zamian na Woli? Wyciąłeś łącznie 3 kursy i rozbiłeś takt 152+192.Mr. Passenger pisze: ↑19 sty 2022, 17:16 192: f=60 przez cały tydzień
208: KRAKÓW AIRPORT - aktualna trasa "208" z obsługą wszystkich przystanków po drodze - BRONOWICE MAŁE (f=60)
252: likwidacja
292: KRAKÓW AIRPORT - wydłużona trasa "192" z obsługą wszystkich przystanków po drodze - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD (f=60)
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Skrócenie 208 do Bronowic to de facto zabicie tej linii. Chyba, że jakaś zmiana trasy na terenie Balic, aby jechała przez jej centrum i obok kościoła. Wtedy można ją uważać za dowozówkę do pociągu, ale to też wymaga istnienia honorowania KKM w KMŁ.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Przez środek Balic ulicą Akacjową obok kościoła jakaś linia Aglo przebiega? Pytam bo ostatni raz byłem w tamtych stronach w 2015
-
- Ekspert
- Posty: 1848
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Gorszego pomysłu nie czytałem, jest tak głupi, że aż nie będę komentował czemu...Mr. Passenger pisze: ↑19 sty 2022, 17:16 Ode mnie taka oto propozycja:
192: f=60 przez cały tydzień
208: KRAKÓW AIRPORT - aktualna trasa "208" z obsługą wszystkich przystanków po drodze - BRONOWICE MAŁE (f=60)
252: likwidacja
292: KRAKÓW AIRPORT - wydłużona trasa "192" z obsługą wszystkich przystanków po drodze - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD (f=60)
308: KRAKÓW AIRPORT - Balice Medweckiego (NŻ) - Balice I - Bronowice Małe - Bronowice SKA - Miasteczko Studenckie AGH - Czarnowiejska - Plac Inwalidów - Nowy Kleparz - Politechnika - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD (f=30)
309: KRAKÓW AIRPORT - Balice Medweckiego (NŻ) - Balice Olszanica Bory (NŻ) - Kryspinów - Bielany Szkoła - Przegorzały Obwodnica - Malczewskiego - Kapelanka - Szwedzka - Rondo Grunwaldzkie - OS. PODWAWELSKIE (układ przystanków taki sam jak w przypadku "219") (f=30)
Właściwie najważniejszą zmianą jest likwidacja obecnego "252" i wysłanie go w formie przyspieszonej przez Przegorzały, Bielany i Kryspinów. Zmiana jest potrzebna zwłaszcza teraz gdy przez tragicznie prowadzony remont na Królowej Jadwigi niejednokrotnie kursy "252" przyjeżdżały opóźnione o nawet kilkanaście czy kilkadziesiąt minut, a czasami nawet w ogóle wypadały, co w przypadku linii na lotnisku uważam za absolutnie niedopuszczalne. Drugą zmianą jest "uprzyspieszenie" obecnego "208" i zamiana dotychczasowych 27 przystanków na zaledwie 9, dzięki czemu będzie to połączenie znacznie szybsze i sprawniejsze. Jednak ponieważ ktoś kiedyś pisał o tym, że z "208" korzysta wielu mieszkańców Zabierzowa i Szczyglic, którzy pracują na lotnisku to postanowiłem go pozostawić na skróconej trasie do Bronowic Małych. Na podobnej zasadzie zaproponowałbym wydłużenie co drugiego kursu "192" do Balic jako "292", żeby pasażerowie z Woli Justowskiej i Olszanicy mieli jakiekolwiek połączenie z portem lotniczym. Jeśli byłby problem ze zmieszczeniem "192/292" na DGW po wzmocnieniu "208" to można rozważyć skrócenie go do Nowego Kleparza albo jakiejkolwiek innej wolnej pętli w okolicy.
Tak naprawdę na obu wariantach są korki i to czasem bardzo duże, zwłaszcza bliżej piątku, ja bym nie pchał na A4 tych linii.Zieleńczanin pisze: ↑19 sty 2022, 16:06 Pytanie numero uno do koncepcji Gomeza - po co dublować tramwaj do Placu Inwalidów i następnie SKA do Dworca?
Ja mam takie koncepcje:
1) "309" - Kraków Airport - A4 - Mirowska - Księcia Józefa - Zielińskiego - Dietla - św. Idziego - Podzamcze - Filharmonia (pętla uliczna przez Powiśle > Kościuszki > Podzamcze);
2) "392" - Kraków Airport - A4 - Tyniecka - Zielińskiego - jak "309" - Filharmonia.
Dzięki takiej linii mamy dojazd do Wawelu, Starego Miasta, kilku hoteli oraz do Ronda Grunwaldzkiego i Filharmonii, które razem dają ofertę przesiadkową, która w zasadzie z każdego miejsca w aglomeracji zapewni maksymalnie dwie przesiadki w drodze na lotnisko. Wybór wariantu zależy od korków - przyznaję, że zupełnie nie wiem, gdzie są mniejsze.
Niestety nie, miało być 218, ale Gmina nie zgadza się przez mostek, mieli tam poszerzać go, żeby mógł autobus jeździć, ale tego nie zrobili. Chociaż dla mnie ten argument jest wyssany z palca, bo jeżdżą tam cały czas autokary z dziećmi ze szkoły z Balic.
Ps. Ktoś może rozdzielić te posty, żeby nie było u mnie spamu, ale dalej nie widzę opcji, żeby można było każdemu odpowiadać w jednej wiadomości :/
Połączyłem twoje posty.
mod. Gz391
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Były swego czasu starania, aby przekierować ul. Akacjową linię 218 ze względu na dojazd do kościoła i to, że ludzie chodzą pod górę.tomek_m pisze:Przez środek Balic ulicą Akacjową obok kościoła jakaś linia Aglo przebiega?
W 2020 roku była o tym mowa na zebraniu wiejskim: viewtopic.php?p=5874#p5874 Chodnik/kładkę w ostatnich tygodniach wykonano.Scania_9640 pisze: ↑19 sty 2022, 19:58 miało być 218, ale Gmina nie zgadza się przez mostek, mieli tam poszerzać go, żeby mógł autobus jeździć, ale tego nie zrobili.
-
- Ekspert
- Posty: 1848
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Pomysł na lotnisko:
-> SKA co 30min
-> 208 Kraków Airport- Dworzec Główny Wschód (najlepiej cały dzień F30, a jak nie to tylko w godzinach szczytu)
-> 308 Kraków Airport- Dworzec Główny Wschód z przystankami:
Kraków Airport
Bronowice SKA
Plac Inwalidów
Nowy Kleparz
Politechnika
Dworzec Główny Wschód
(Byłaby to naprawdę szybka linia, i też dosyć odporna na korki) (wariant przedstawia jazdę ulicą królewską, ale może też jechać przez AK i wtedy można dać jeszcze przystanek Miasteczko Studenckie AGH)
-> Linia 252 Kraków Airport-> Os. Podwawelskie z F30 (czyli jak jest). F20 zaburzyłoby koordynację, bo musiałby odjeżdżać stadnie z jakimś innym (ale może pomysł z F20 też jest wart do rozważenia).
Jak dla mnie spokojnie taka oferta wystarczyłaby na lotnisko
Rozkład:
SKA 10 40
208 00 30 szczyt (poza szczytem 30)
252 20 50
308 15 45
Wtedy odjazdy z lotniska byłyby takie w Godzinach szczytu:
7.00 7:15 7:30 7:45 8:00
7:10 7:20 7:40 7:50
Poza szczytem:
10:10 10:20 10:40 10:50
10:15 10:30 10:45 11:10
-> SKA co 30min
-> 208 Kraków Airport- Dworzec Główny Wschód (najlepiej cały dzień F30, a jak nie to tylko w godzinach szczytu)
-> 308 Kraków Airport- Dworzec Główny Wschód z przystankami:
Kraków Airport
Bronowice SKA
Plac Inwalidów
Nowy Kleparz
Politechnika
Dworzec Główny Wschód
(Byłaby to naprawdę szybka linia, i też dosyć odporna na korki) (wariant przedstawia jazdę ulicą królewską, ale może też jechać przez AK i wtedy można dać jeszcze przystanek Miasteczko Studenckie AGH)
-> Linia 252 Kraków Airport-> Os. Podwawelskie z F30 (czyli jak jest). F20 zaburzyłoby koordynację, bo musiałby odjeżdżać stadnie z jakimś innym (ale może pomysł z F20 też jest wart do rozważenia).
Jak dla mnie spokojnie taka oferta wystarczyłaby na lotnisko
Rozkład:
SKA 10 40
208 00 30 szczyt (poza szczytem 30)
252 20 50
308 15 45
Wtedy odjazdy z lotniska byłyby takie w Godzinach szczytu:
7.00 7:15 7:30 7:45 8:00
7:10 7:20 7:40 7:50
Poza szczytem:
10:10 10:20 10:40 10:50
10:15 10:30 10:45 11:10
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Linia padnie wtedy ofiarą swojego sukcesu, zamiast służyć połączeniu centrum KRK z lotniskiem, to zaczną nią jeździć studenci i mieszkańcy.
Co do pytania o moją koncepcję: jest to na razie najszybsza i najłatwiejsza koncepcja dla linii na lotnisko.Zieleńczanin pisze: ↑19 sty 2022, 16:06 Pytanie numero uno do koncepcji Gomeza - po co dublować tramwaj do Placu Inwalidów i następnie SKA do Dworca?
Ja mam takie koncepcje:
1) "309" - Kraków Airport - A4 - Mirowska - Księcia Józefa - Zielińskiego - Dietla - św. Idziego - Podzamcze - Filharmonia (pętla uliczna przez Powiśle > Kościuszki > Podzamcze);
2) "392" - Kraków Airport - A4 - Tyniecka - Zielińskiego - jak "309" - Filharmonia.
Dzięki takiej linii mamy dojazd do Wawelu, Starego Miasta, kilku hoteli oraz do Ronda Grunwaldzkiego i Filharmonii, które razem dają ofertę przesiadkową, która w zasadzie z każdego miejsca w aglomeracji zapewni maksymalnie dwie przesiadki w drodze na lotnisko. Wybór wariantu zależy od korków - przyznaję, że zupełnie nie wiem, gdzie są mniejsze.
Pomysł może i fajny, ale wysyłanie czegokolwiek po A4 to jest proszenie o zrobienie takiej linii wielkich opóźnień, a w szczególności popołudnia, a tym bardziej piątkowe, gdzie autostrada jest cała zatkana.
Moja propozycja tu by było wysłanie autobusu do Kryspi po DW774 i potem przez Księcia Józefa (DW780) do KRK lub po trasie 252/902 przez Olszanicę, lecz nie likwidowałbym tu mieszkańcom Olszanicy jednocześnie dojazdu do miasta i lotniska/Liszek.
Jak na razie nie ma tam KM, ale z tego co wiem, to są/były plany, aby dostosować tamtą okolicę do obsługi przez KM, ale argument średni, bo szkolne tam kursują.
Tego pomysłu pozwolę sobie nie komentować, a jedynie stwierdzić jeszcze raz, to co zostało już powiedziane ant_sm jest to rozwalenie całej woli i taktu fajnego 192+152.Mr. Passenger pisze: ↑19 sty 2022, 17:16 Ode mnie taka oto propozycja:
192: f=60 przez cały tydzień
208:
[...]
208 w tej koncepcji dajemy do grobu, co już lepiej wywalić taką linię.
Dokładnie, chodzi tu o krótką i najszybszą linię. Ja się mogę podpisać pod tym projektem.Scania_9640 pisze: ↑19 sty 2022, 20:22 Pomysł na lotnisko:
-> SKA co 30min
-> 208 Kraków Airport- Dworzec Główny Wschód (najlepiej cały dzień F30, a jak nie to tylko w godzinach szczytu)
-> 308 Kraków Airport- Dworzec Główny Wschód z przystankami:
Kraków Airport
Bronowice SKA
Plac Inwalidów
Nowy Kleparz
Politechnika
Dworzec Główny Wschód
(Byłaby to naprawdę szybka linia, i też dosyć odporna na korki) (wariant przedstawia jazdę ulicą królewską, ale może też jechać przez AK i wtedy można dać jeszcze przystanek Miasteczko Studenckie AGH)
-> Linia 252 Kraków Airport-> Os. Podwawelskie z F30 (czyli jak jest). F20 zaburzyłoby koordynację, bo musiałby odjeżdżać stadnie z jakimś innym (ale może pomysł z F20 też jest wart do rozważenia).
[...]
W szczycie można by rozważyć puszczenie z F=20.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 1 gość