Już zrozumiem jak jedna brygada wypadnie i będzie trzeba czekać 30min, jeszcze jakoś to zniosę, ale nie k...a 45min czekania na jedną z najważniejszych linii miejskich.Woof pisze: ↑28 lip 2022, 23:44 To bardzo zła sytuacja, że autobusy nie wyjeżdżają na linie miejskie. Jednak kiedy fizycznie nie ma wystarczającej liczby kierowców do obsadzenia wszystkich brygad to należy uznać za sensowne, że planuje się wypadanie kursów z miejskich linii kursujących z wysoką częstotliwością - w najgorszym rozrachunku pasażerowie będą mieć kolejny kurs za 15 minut lub skorzystają z innych linii. Jeżeli linia kursuje raz na godzinę i nie za bardzo istnieją alternatywne drogi dojazdu KM to byłaby to poważniejsza uciążliwość.
Wątpię, by ktokolwiek myślał o ograniczaniu częstotliwości kursowania "139" czy innych obłożonych linii miejskich od września i października. Sytuacja "brygadowa" powinna być wtedy już o tyle lepsza, że duża część kierowców wróci z letnich urlopów wypoczynkowych. Wakacyjne rozkłady jazdy są wprowadzane przecież między innymi dlatego, żeby pracownicy mogli wykorzystać sobie te urlopy.
28.07.2022 [testy elektrycznego Ikarusa 120e]
-
- Ekspert
- Posty: 1571
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: 28.07.2022 [testy elektrycznego Ikarusa 120e]
-
- Ekspert
- Posty: 1571
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
-
- Ekspert
- Posty: 657
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: 28.07.2022 [testy elektrycznego Ikarusa 120e]
W lini prostej to prawie 5 km na korzyść Zielonek. To pokazuje tylko jak dziwny jest podział administracyjny Krakowa.MichalTyniec pisze: ↑28 lip 2022, 23:57 Nie będę się spierał o bzdury typu paru metrów różnicy bo taka jest,i nie o tym rozmowa się toczy
Re: 28.07.2022 [testy elektrycznego Ikarusa 120e]
Dokładnie, Zielonki są dwukrotnie bliżej centrum Krakowa niż Tyniec.
Pełna zgoda. Jeśli tak rzeczywiście było, to plama na całości ze strony MPK.damian_krk2 pisze: ↑28 lip 2022, 23:49Już zrozumiem jak jedna brygada wypadnie i będzie trzeba czekać 30min, jeszcze jakoś to zniosę, ale nie k...a 45min czekania na jedną z najważniejszych linii miejskich.
Z drugiej strony, kto pamięta jak MPK potrafiło rozdysponować niskopodłogowce na "52" (parę brygad niskich pod rząd, a potem kilkadziesiąt minut kursy wysokopodłogowe), tego już nic nie zdziwi
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1416
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: 28.07.2022 [testy elektrycznego Ikarusa 120e]
Część linii miejskich ma też tramwaje po częściowo tej samej/podobnej trasie, oczywiście nie wszyscy pasażerowie zdecydują się olać "swoją linię" by podjechać czymkolwiek, ale i tak będą oni w lepszej sytuacji niż mieszkańcy poruszający się po obszarach gdzie jest mniej linii o słabszej częstotliwości.Woof pisze: ↑28 lip 2022, 23:44 Jednak kiedy fizycznie nie ma wystarczającej liczby kierowców do obsadzenia wszystkich brygad to należy uznać za sensowne, że planuje się wypadanie kursów z miejskich linii kursujących z wysoką częstotliwością - w najgorszym rozrachunku pasażerowie będą mieć kolejny kurs za 15 minut lub skorzystają z innych linii.
To ja już wolę, żeby przewoźnik zagrał uczciwie z pasażerami i organizatorem, i wprowadził takie rozkłady jakie mogą być zrealizowane. "139" jeżdżące w szczycie co 10 minut będzie lepsze od "139" mającego takt 7,5 minuty w szczycie "na papierze", a w praktyce mającego odstępy między kursami raz 7-8 minut, a innym razem 15 lub jeszcze więcej.
Mam na myśli samo wypadanie brygad przez brak kierowców, w praktyce jeszcze dochodzą korki, przez które brygady i tak już wypadały
I z lukratywnych kontraktów u przewoźników prywatnych a przynajmniej miejmy nadzieję, że wrócą i jesienią nie czeka nas armagedon.
Szkoda że w 2022 roku dalej 100% pojazdów nie ma GPS (tzn. niby mają ale w zależności od mapy nie wyświetlają się wcale lub jako linie mają podane "?"). Wiedza o tym który kurs na pewno nie przyjdzie ułatwiłaby podjęcie decyzji o skorzystaniu z innej linii/podejściu do innego ciągu komunikacyjnego czy choćby przejściu z przystanku autobusowego na tramwajowy.
Re: 28.07.2022 [testy elektrycznego Ikarusa 120e]
Ilość pracowników na urlopach w wakacje nie różni się aż tak od reszty roku jak w "normalnej" pracy. Nie wiem czy nadal tak jest, ale jeszcze kilka lat temu urlopy miały swój harmonogram, że po miesiącu A następny urlop wypada w miesiącu F, potem będzie w D itp., raz co kilka miesięcy, raz co np. 15.
Re: 28.07.2022 [testy elektrycznego Ikarusa 120e]
Owszem harmonogram urlopów jest dalej - ale i tak zawsze wiadomo, że w lato będą rozkłady wakacyjne, do tego jakieś remonty i związane z tym cięcia brygad (np. w tramwajach), więc sporo ludzi sobie przesuwa część urlopu z tego "miesiąca D czy F" na lipiec-sierpień.Tancin pisze: ↑31 lip 2022, 16:33 Ilość pracowników na urlopach w wakacje nie różni się aż tak od reszty roku jak w "normalnej" pracy. Nie wiem czy nadal tak jest, ale jeszcze kilka lat temu urlopy miały swój harmonogram, że po miesiącu A następny urlop wypada w miesiącu F, potem będzie w D itp., raz co kilka miesięcy, raz co np. 15.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości