Zabierzów

- Linie, trasy, rozkłady
kot_feliks
Specjalista
Posty: 407
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Zabierzów

Post autor: kot_feliks » 02 sie 2022, 13:33

dominik920 pisze: 01 sie 2022, 15:34 [...] w lutym Pani Wójt oraz kierownik odpowiedzialny za komunikację w Gminie Zabierzów mówili że po zwiększeniu środków na komunikację aglomeracyjną na terenie gminy Zabierzów zmiany będą w ciągu kilku miesięcy a obecnie wygląda to tak że jest sierpień, są przeznaczone środki a dalej żadnych konkretów ze strony Gminy, mieszkańcy wiedzą że są planowane zmiany ale cały czas nie wiedzą jakie konkretnie i od kiedy.
Jak masz nieudolnego przewoźnika, który nie potrafi nawet załatwić obsady do istniejących kursów, za to liczy się tam głównie PR, to o jakich wzmocnieniach mówisz? :mrgreen: Przecież autobus sam bez kierowcy nie pojedzie, a zresztą musiałby być też wolny autobus, a te sprzedano / pocięto :mrgreen:

Z punktu widzenia takiego Zabierzowa (i nnych bogatszych gmin), to nie wiem, czy nie lepiej byłoby ogarnąć sobie zbiorczo własnego przewoźnika / własny przetarg na obsługę linii aglo, wchodząc przy tym w integrację taryfową z KMK i SKA. A jeszcze może i by się udało za pół darmo te autobusy kupić w nowej perspektywie UE.

Byłby i normalny tabor na linie aglo, i bardziej elastyczne ułożenie kursów, i pewnie byłoby taniej. Przykład M1 do Myślenic pokazuje, że "da się", a tak Zabierzów i inni, nawet mając $, będą się kisić w oparach PRu, jak to nie jest dobrze.

Ludzie na aglo wcale nie potrzebują półrocznego nowiutkiego 12m raz na godzinę i zdjęcia dyrektora na tle autobusu w propagandowej gazetce, za to spokojnie byliby zadowoleni np. z 5 letniego autobus LF (czy przeguba) i to 2x częściej...

Znowuż... przykład M1 i MPKS pokazuje, że "da się" (a za chwilę linia będzie jeździć z f20, i to w 100% komercyjnie, choć i obecnie nierzadko jeździ częściej niż z f30, na zasadzie opóźnionych bisów). Jedyne czego tam brakuje to wpięcie całości w system taryfowy w oparciu o np. 3 strefę.

tomek_m
Znawca
Posty: 142
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Zabierzów

Post autor: tomek_m » 02 sie 2022, 18:44

kot_feliks pisze: 02 sie 2022, 13:33 Jedyne czego tam brakuje to wpięcie całości w system taryfowy w oparciu o np. 3 strefę.
Nie wiem czy przewoźnikowi by się to opłacało. Gdyby tak było to przewoźnicy z innych kierunków niż Myślenicki by już dawno wisieli na klamce u ZTP z błaganiem o wpięcie do systemu KMK. Choćby taki "Stefan" z linii Miechowskiej czy Eurotrans-bis z kierunku Gołcza/Iwanowice.

edek3253
Miłośnik
Posty: 93
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Zabierzów

Post autor: edek3253 » 02 sie 2022, 21:08

Spodziewamy się, że za miesiąc będzie kompromitacja z powodu braku kierowców, zatem dlaczego miasto Kraków:
a - nie zaktualizuje umów z gminami ościennymi, aby mógł je obsługiwać dowolny przewoźnik, a nie największy
b - nie ogłosi się przetargów na linie, które dotychczas nie zostały oddane Mobilisowi
Tu nie ma co czekać na rok 2024, skoro MPK nie jest w stanie wykonać usługi to trzeba część oddać komuś nowemu.

ant_sm
Specjalista
Posty: 272
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Zabierzów

Post autor: ant_sm » 02 sie 2022, 21:38

edek3253 pisze: 02 sie 2022, 21:08 b - nie ogłosi się przetargów na linie, które dotychczas nie zostały oddane Mobilisowi
Tu nie ma co czekać na rok 2024, skoro MPK nie jest w stanie wykonać usługi to trzeba część oddać komuś nowemu.
Bo to nie jest takie proste jak się wydaje. Po pierwsze, żeby zrobić taki przetarg potrzeba minimum 2 lata. Rok przed ogłoszeniem przetargu trzeba opublikować ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia postępowania, czyli już na starcie jesteś rok w plecy, a drugi rok to samo postępowanie i czas dla przewoźnika na przygotowanie się. Drugi etap to około rok, to wszystko zależy od liczby odwołań, a teraz również od czasu produkcji autobusów z racji na braki komponentów. Więc realnie jeśliby dzisiaj ogłoszono zamiar przetargu to przewoźnik wyjechałby na linie najwcześniej w okolicach wakacji 2024 roku.

Jeśli chodzi o MPK to też nie jest tak prosto "zabrać" im pracy przewozowej, bo zawarli umowę na kredyt na nowe tramwaje, w której z tego co się kiedyś dowidziałem mają zagwarantowany minimalny udział w rynku przewozów (Trzmiel widać zadbał o zabezpieczenie MPK za czasów swojej wiceprezydentury...). Niestety nikt o tym nie mówi, ale to powoduje, że wprowadzenie nowego przewoźnika czy generalnie zlecenie dodatkowej pracy przewozowej w ramach przetargu powoduje zwiększenie pracy przewozowej MPK, bo musi być utrzymany założony udział w rynku przewozów. A to że MPK nie jest w stanie zrealizować swojej pracy przewozowej to inna bajka.

A koniec końców rozbija się też o kasę, bo dodatkowa praca przewozowa kosztuje. I chociaż wiemy, że potrzeby są i będą, bo nowe obszary się zabudowują to kasa na KMK puchnie tylko o wzrost stawek za wzkm/pockm, a nie o ekstra pieniążki na dodatkowe wzkm/pockm. Boję się pomyśleć jakie stawki będą na 2023 rok, skoro w tym już w połowie roku poszły w górę i to nie mało.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3369
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zabierzów

Post autor: Kaszmir » 04 sie 2022, 14:42

Zieleńczanin pisze: 26 lip 2022, 16:38Pociąg wygrywa nawet w relacji obsługiwanej agloekspresem bezpośrednio. Do takiego Kleparza różnica wynosi już 9 minut na korzyść pociągu. Już nie mówiąc o sytuacji, w której jedzie się z miejscowości nieobsługiwanej pociągiem.
AgloX z Zabierzowa nie będzie jechał do N. Kleparza, tylko w stronę Muzeum Narodowego. A jak wcześniej wykazałem, w tej relacji jest dużo bardziej atrakcyjny niż pociąg.

I serio, to nie jest tak że jest jakieś wahanie, jakieś wątpliwości itd. Urzędnicy ZTP, gmina Zabierzów, jej mieszkańcy, nawet forumowicze tutaj - wszyscy stwierdzają że agloX do Zabierzowa są potrzebne. Po drugiej stronie barykady wydajesz się być jedynie... Ty.
Zieleńczanin pisze: 26 lip 2022, 16:38Tak, tyle że z jakiej racji Karniowice nie zasługują na agloekspres, skoro są tuż obok Zelkowa, który jest tej samej wielkości? Dlaczego Kobylany mają mieć 6 kursów dziennie w weekendy?
Wyobraź sobie, że masz w mieście dwa osiedla o praktycznie tej samej liczbie mieszkańców leżące tuż obok siebie. Z jakiej racji jedno ma mieć kilkukrotnie lepszą ofertę od drugiego?
Toż przecież napisałem: pierwsze propozycje tras nie uzyskały przychylności w gminie i będą/są od nowa konsultowane. I na ich podstawie wybrane pewnie zostaną optymalne trasy.

Natomiast jestem zaskoczony Twoimi porównaniami wsi. Przecież tak działa km, nigdy nie da się wszystkim zapewnić dokładniej takiej samej obsługi. To samo jest w Krakowie, nie wiem czy są dwa takie same osiedla które miałyby taką samą obsługę km. Z innymi agloX też można by zapytać tak samo - czemu jadą drogą A a nie B? Czemu wieś X ma agloX, a sąsiednia wieś Y nie, itd.?

Oferta km to wypadkowa wielu czynników, nie tylko liczby pasażerów danego rejonu, lecz i położenia, dostępności tras, historycznej obsługi i pewnie wielu, wielu innych.
lolek-12 pisze: 01 sie 2022, 16:15W maju lub w czerwcu p. Wójt wspominała na jakiejś sesji, że nie było dokumentacji w tej sprawie z Krakowa, więc nie uruchomiono tych linii.
Nie uruchomiono bo gmina (raczej słusznie) nie zaakceptowała zaproponowanych tras i trwają prace nad korektami. Potem wyszły jeszcze problemy kadrowe MPK więc pewnie i tak sprawa jeszcze się opóźni.
kot_feliks pisze: 02 sie 2022, 13:33Jedyne czego tam brakuje to wpięcie całości w system taryfowy w oparciu o np. 3 strefę.
Szczerze? Dla mnie niektóre takie linie nawet mogłyby zostać z osobną taryfą, natomiast nie miałby nic przeciwko wpięciu ich w system kmk. Czyli - cywilizowane tabliczki i rozkłady na przystankach, a także na stronie Organizatora (tej samej gdzie są linie kmk) i ew. adnotacja że "obowiązuje osobna taryfa" :)

Zieleńczanin
Moderator globalny
Posty: 665
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Zabierzów

Post autor: Zieleńczanin » 04 sie 2022, 19:08

Scania_9640 pisze: 26 lip 2022, 19:28 Oczywiste jest, że 3x8 nie dojadą do każdej wioski, bo to po prostu nie możliwe. Można utworzyć 3x8 z dodaniem kursów w weekendy dla 258,268 i 278.
Czy na to starczy pieniędzy? Jeśli by starczyło pieniędzy na wzmocnienia wszystkich linii + agloekspresy, to oczywiście jestem zwolennikiem takiego wariantu i popieram go całym sercem. Ale jeśli nie starczy, to wolę wzmocnienie wszystkich linii.
Scania_9640 pisze: 26 lip 2022, 19:28 Dojeżdżając w głąb Alej już pociąg traci i autobus zyskuje przewagę. Ludzie wybiorą autobus bezpośredni nawet jeśli pociąg pojedzie 2-3min krócej. No i główny MINUS pociągu to nierównomierna częstotliwość, co nie zachęci do korzystania z tej opcji, podczas kiedy 3x8 miałyby stała częstotliwość F20/30.
Tyle, że mieszkańcy Radwanowic czy Pisar autobusu bezpośredniego nie dostaną. A w ich przypadku pociąg będzie już znacznie szybszy.
Scania_9640 pisze: 26 lip 2022, 19:28 Do zelkowa dojeżdża dużo więcej pasażerów niż do Karniowic, + i tak większość pasażerów wsiada i wysiada w Bolechowicach.
Może jest to spowodowane żenującą ofertą w Karniowicach?
Scania_9640 pisze: 26 lip 2022, 19:28 Można tam pomyśleć o parkingu i żeby mieszkańcy z wsi obok mogli tam przyjeżdżać i przesiadać się na 3x8. W Rudawie już mamy spory parking (a można pomyśleć o kolejnym jakby były potrzeby) i ludzie mogliby tam zostawiać auto i przesiadać się też na 3x8 lub pociąg, jak im wygodniej. I wtedy mieszkańcy wsi obok Rudawy nie byliby pokrzywdzeni. Na podobnej zasadzie działa parking w Michałowicach i przesiadka do 307. Można wtedy też pomyśleć o zrobieniu dowozowek do parkingów na 3x8.
Tutaj powinni wypowiedzieć się głównie forumowicze z Michałowic, ale mam wrażenie, że P+R to nie jest główny generator potoków "307". Jeśli ktoś wsiądzie w auto, to już raczej dojedzie do Bronowic.
Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 14:42 AgloX z Zabierzowa nie będzie jechał do N. Kleparza, tylko w stronę Muzeum Narodowego. A jak wcześniej wykazałem, w tej relacji jest dużo bardziej atrakcyjny niż pociąg.
Tak atrakcyjny, że wyliczyłem, że nawet w relacji bezpośredniej agloekspresu jest szybciej. Zresztą ludzie jeżdżą też na Kleparz, i tu pociąg wygrywa naprawdę znacznie. A spoza trasy agloekspresu do Kleparza będzie już kilkanaście minut różnicy.
Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 14:42 I serio, to nie jest tak że jest jakieś wahanie, jakieś wątpliwości itd. Urzędnicy ZTP, gmina Zabierzów, jej mieszkańcy, nawet forumowicze tutaj - wszyscy stwierdzają że agloX do Zabierzowa są potrzebne. Po drugiej stronie barykady wydajesz się być jedynie... Ty.
Czy ja gdzieś napisałem, że agloekspres do Zabierzowa nie jest potrzebny? Znajdź taki fragment, w którym to piszę. Jestem przeciwny wydawaniu pieniędzy na agloekspresy, jeśli reszta gminy będzie mieć żenującą ofertę. Nie agloekspresom stricte. I piszę o tym od dobrych kilku postów.
Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 14:42 Natomiast jestem zaskoczony Twoimi porównaniami wsi. Przecież tak działa km, nigdy nie da się wszystkim zapewnić dokładniej takiej samej obsługi. To samo jest w Krakowie, nie wiem czy są dwa takie same osiedla które miałyby taką samą obsługę km. Z innymi agloX też można by zapytać tak samo - czemu jadą drogą A a nie B? Czemu wieś X ma agloX, a sąsiednia wieś Y nie, itd.?
Zelków ma prawo do agloekspresa, a Karniowice będą wisieć na "268", bo nie da się zapewnić takiej samej obsługi. Tak?
Znajdź mi w Krakowie dwa osiedla blisko siebie podobnej wielkości, z czego jedno ma 3x lepszą ofertę w dni powszednie i 5x lepszą ofertę w weekendy od drugiego licząc kursy na godzinę. Jeśli nawet znajdziesz, to zastanów się czy tak musi być i czy to słuszne. Być może Złocień i Nowy Bieżanów spełnią te kryteria, nie liczyłem.
Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 14:42 Oferta km to wypadkowa wielu czynników, nie tylko liczby pasażerów danego rejonu, lecz i położenia, dostępności tras, historycznej obsługi i pewnie wielu, wielu innych.
Rzeczywiście, Zelków jest znaczniej łatwiej dostępny niż oddalone od niego Karniowice, do których praktycznie dojechać się nie da.
Tak na poważnie - w czym Zelków jest lepszy od Karniowic, że może mieć kilkukrotnie lepszą ofertę?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3369
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zabierzów

Post autor: Kaszmir » 04 sie 2022, 19:54

@Zieleńczanin, przeczytaj proszę moje posty jeszcze raz.

Jak wspomniałem, układ tras i linii jest dopiero ustalany. I dotyczy to nie tylko agloX, lecz i reszty siatki (która ma być przecież korygowana, było o tym wielokrotnie). Nie rozumiem czemu ciągle piszesz o "ofercie trzykrotnie lepszej we wsi X względem wsi Y" skoro nigdzie nie podano docelowych planów. Ba, z tego co rozumiem nie są nawet jeszcze one gotowe.

A czemu rozważać agloX do Zelkowa a nie do Karniowic, pytasz? Wystarczy sprawdzić mapę. Powtórzę jednak na wszelki wypadek: finalna trasa agloX jest jeszcze analizowana i Gmina, razem z ZTP, zdecydują gdzie takie połączenia są najbardziej potrzebne.

Pytasz gdzie w Krakowie są podobne osiedla z trzykrotnie różną ofertą. Ba! Przecież w Krakowie jest wiele osiedli które w ogóle nie mają oferty km. Proszę bardzo: Bochenka, Żabiniec, Avia, Wizjonerów/Tetmajera, Grębałów, Lubostroń itd. One nie mają trzykrotnie gorszej oferty, tylko nieskończenie gorszą niż sąsiednie rejony. Dziwne, bo idąc za tym co napisałeś, wszystkie powinny mieć już dawno temu siatkę dostosowaną do zaludnienia.

Zresztą doświadczony miłośnik rozumie też, że nie ma sensu porównywać "osiedli" bo żadne osiedle nie jest zamkniętą strefą, tylko mieszkańcy danego "osiedla" często korzystają z km dostępnej w sąsiednich rejonach. Mieszkałem kiedyś na Mistrzejowicach i jak wzmacniali km do Piastowa, to też na tym korzystałem. Czemu? Bo miałem kilkaset metrów do przystanku linii "piastowskich".

Zieleńczanin
Moderator globalny
Posty: 665
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Zabierzów

Post autor: Zieleńczanin » 05 sie 2022, 16:36

Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 19:54 Jak wspomniałem, układ tras i linii jest dopiero ustalany. I dotyczy to nie tylko agloX, lecz i reszty siatki (która ma być przecież korygowana, było o tym wielokrotnie). Nie rozumiem czemu ciągle piszesz o "ofercie trzykrotnie lepszej we wsi X względem wsi Y" skoro nigdzie nie podano docelowych planów. Ba, z tego co rozumiem nie są nawet jeszcze one gotowe.
Cały czas odnoszę się do forsowanego na forum wariantu z "338" i "348".
Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 19:54 A czemu rozważać agloX do Zelkowa a nie do Karniowic, pytasz? Wystarczy sprawdzić mapę.
Oświeć mnie, sprawdziłem.
Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 19:54 Pytasz gdzie w Krakowie są podobne osiedla z trzykrotnie różną ofertą. Ba! Przecież w Krakowie jest wiele osiedli które w ogóle nie mają oferty km.
OK, nie doprecyzowałem. Chodziło rzecz jasna o osiedla, które mają zapewniony zbiorkom i nie ma przeszkód, aby go wzmocnić, położone w miarę blisko siebie.
Co do zbiorkomu w wymienionych rejonach:
Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 19:54Bochenka
Planowany i coraz bliższy realizacji.
Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 19:54Żabiniec
Problemy z infrastrukturą.
Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 19:54Avia
Był bliski realizacji.
Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 19:54Wizjonerów/Tetmajera
Również był planowany z tego co wiem.
Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 19:54Grębałów
Jest planowany.
Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 19:54Lubostroń
Chyba już przesądzony.
Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 19:54 One nie mają trzykrotnie gorszej oferty, tylko nieskończenie gorszą niż sąsiednie rejony. Dziwne, bo idąc za tym co napisałeś, wszystkie powinny mieć już dawno temu siatkę dostosowaną do zaludnienia.
Oczywiście, że powinny mieć. Jesteś przeciwny temu, żeby np. na Tetmajera był zbiorkom? :shock:
Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 19:54 Zresztą doświadczony miłośnik rozumie też, że nie ma sensu porównywać "osiedli" bo żadne osiedle nie jest zamkniętą strefą, tylko mieszkańcy danego "osiedla" często korzystają z km dostępnej w sąsiednich rejonach.
Owszem, co nie zmienia faktu, że wolałbym po stukroć mieć jako mieszkaniec Karniowic mocny autobus pod domem, a nie dwa kilometry dalej. Nie wspominając o mieszkańcach Kobylan.
Kaszmir pisze: 04 sie 2022, 19:54 Mieszkałem kiedyś na Mistrzejowicach i jak wzmacniali km do Piastowa, to też na tym korzystałem. Czemu? Bo miałem kilkaset metrów do przystanku linii "piastowskich".
Tereny wiejskie to nie miasto, odległości są z reguły znacznie większe. Mieszkam na wschód od centrum Zielonek. Gdyby w tym momencie wzmocniono "247" w sąsiednich Bibicach, to nie skorzystałbym na tym wcale. Gdyby wzmocnić "287" czy linie przez Os. Łokietka, które w Zielonkach są, korzystałbym z tego bardzo rzadko, bo obie są ok. 2 km od mojego domu.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 868
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Zabierzów

Post autor: Scania_9640 » 05 sie 2022, 18:57

A Ty dalej chłopie powtarzasz jedno i to samo w kółko... Pokaż mi gminę, w której KAŻDA wieś ma autobus z dobrą częstotliwością, ale podpowiem Ci, BRAK TAKIEJ. Więc nie rozumiem czemu ciągle wciskasz te swoje Karniowice, skoro linia 268 ma dużo mniejsze zapełnienie niż 248, 238 czy nawet 258. Jest to oczywiste, że nie każda wieś będzie mieć autobus z mocną częstotliwością i jest tak w każdej gminie, w której powstały agloexpresy, a także w każdej kolejnej ta praktyka będzie stosowana. Dziękuję koniec. Miłego popołudnia!

Zieleńczanin
Moderator globalny
Posty: 665
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Zabierzów

Post autor: Zieleńczanin » 05 sie 2022, 20:54

Nie chodzi tu o identyczną częstotliwość. Chodzi tu o GODNĄ ofertę zbiorkomu!
Chciałbym się dowiedzieć, jakie zapełnienie ma "248" w Zelkowie i ilu pasażerów z Karniowic drałuje na nogach do Bolechowic wskutek ŻENUJĄCEJ oferty "268". Linii jadącej z Bolechowic znacznie dłużej niż "248" do Bronowic, mającej 12 kursów w dni powszednie i 8 w weekendy. I na podobnych liniach będzie wisieć większość gminy, w imię nieproporcjonalnego komfortu w Zelkowie czy Młynce.

miloszkasperczyk
Pasażer
Posty: 38
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice

Re: Zabierzów

Post autor: miloszkasperczyk » 06 sie 2022, 0:01

Scania_9640 pisze: 05 sie 2022, 18:57 A Ty dalej chłopie powtarzasz jedno i to samo w kółko... Pokaż mi gminę, w której KAŻDA wieś ma autobus z dobrą częstotliwością, ale podpowiem Ci, BRAK TAKIEJ. Więc nie rozumiem czemu ciągle wciskasz te swoje Karniowice, skoro linia 268 ma dużo mniejsze zapełnienie niż 248, 238 czy nawet 258. Jest to oczywiste, że nie każda wieś będzie mieć autobus z mocną częstotliwością i jest tak w każdej gminie, w której powstały agloexpresy, a także w każdej kolejnej ta praktyka będzie stosowana. Dziękuję koniec. Miłego popołudnia!
Czytając temat dochodzę do wniosku, że gmina Zabierzów z agloX miałaby prawdopodobnie najlepiej rozwinięty transport w całej 2 strefie.
Zieleńczanin pisze: 05 sie 2022, 20:54 Nie chodzi tu o identyczną częstotliwość. Chodzi tu o GODNĄ ofertę zbiorkomu!
Chciałbym się dowiedzieć, jakie zapełnienie ma "248" w Zelkowie i ilu pasażerów z Karniowic drałuje na nogach do Bolechowic wskutek ŻENUJĄCEJ oferty "268". Linii jadącej z Bolechowic znacznie dłużej niż "248" do Bronowic, mającej 12 kursów w dni powszednie i 8 w weekendy. I na podobnych liniach będzie wisieć większość gminy, w imię nieproporcjonalnego komfortu w Zelkowie czy Młynce.
Jeśli chodzi o Karniowice to myślę że sukcesem dla gminy Zabierzów jest tom, że tylko ta wieś ma "żenującą" ofertę komunikacyjną. Niestety budżet samorządów jest ograniczony więc zawsze ktoś będzie mieć "gorzej", bo mieszka we wsi dalej od głównego ciągu komunikacyjnego i ma rzadziej autobus. Mimo wszystko mieszkańcy Karniowic i tak zyskają, bo będą mogli się szybko przesiąść do agloX ze swojej linii albo dojeżdżać do niego rowerami/iść pieszo. Popatrzmy na Gminę Zielonki, tam w zasadzie jak to ująłeś "żenującą" ofertę ma w zasadzie POŁOWA gminy: Korzkiew, Grębynice, Garliczka, część Owczar bliżej Garliczki, nie wspominając o nieszczęsnym Boleniu w którym pętla jest na samym końcu wsi, a autobus do niedawna zamiast jechać w stronę Prądnika Czerwonego gwarantował mieszkańcom wycieczkę krajoznawczą wzdłuż Gminy Zielonki żeby dojechać do KG. Chociaż po zlikwidowaniu 797 pewnie wrócimy do starych standardów. Może więc warto poświęcić te Karniowice dla dobra reszty gminy Zabierzów?

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 563
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Zabierzów

Post autor: mkm3 » 06 sie 2022, 8:33

W gm. Zabierzów też są miejsca, gdzie nie dociera MPK z powodu parametrów dróg, ale gdyby był odpowiedni tabor to mogłaby pojechać linia KMK. Łatanie dziur w siatce komunikacyjnej powinno być priorytetem jak i całościowe wzmocnienie, a nie tylko wybranych miejscowości. Oczywiście jak na razie zrobiono to busem (Brzoskwinia-Niegoszowice-Wieckowice-Kraków), ale znowu rozbija się to o brak wspólnych biletów. Dla takich obszarów dobre byłyby krótkie linie dowozowe do dworców przesiadkowych, bo mogłyby być obsługiwane mikrobusami.

Zieleńczanin
Moderator globalny
Posty: 665
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
Lokalizacja: Zielonki

Re: Zabierzów

Post autor: Zieleńczanin » 06 sie 2022, 12:57

miloszkasperczyk pisze: 06 sie 2022, 0:01 Jeśli chodzi o Karniowice to myślę że sukcesem dla gminy Zabierzów jest tom, że tylko ta wieś ma "żenującą" ofertę komunikacyjną. Niestety budżet samorządów jest ograniczony więc zawsze ktoś będzie mieć "gorzej", bo mieszka we wsi dalej od głównego ciągu komunikacyjnego i ma rzadziej autobus.
Tylko?
Połowa Młynki, Pisary, część Rudawy, Radwanowice, Brzezinka, Więckowice, Brzoskwinia, Nielepice, Kobylany, Karniowice, część Bolechowic, spora część Brzezia, Ujazd, Skała Kmity. Wszystkie te miejscowości mają ofertę komunikacyjną, którą śmiało można nazwać tragiczną. Szczególnie trasa "278".
miloszkasperczyk pisze: 06 sie 2022, 0:01 Popatrzmy na Gminę Zielonki, tam w zasadzie jak to ująłeś "żenującą" ofertę ma w zasadzie POŁOWA gminy: Korzkiew, Grębynice, Garliczka, część Owczar bliżej Garliczki, nie wspominając o nieszczęsnym Boleniu w którym pętla jest na samym końcu wsi, a autobus do niedawna zamiast jechać w stronę Prądnika Czerwonego gwarantował mieszkańcom wycieczkę krajoznawczą wzdłuż Gminy Zielonki żeby dojechać do KG. Chociaż po zlikwidowaniu 797 pewnie wrócimy do starych standardów.
Jeśli to połowa gminy, to w Zabierzowie żenującą ofertę ma prawie cała gmina. Zresztą w myśl Twoich standardów, skoro "267" to żenująca oferta, to powinienem jeszcze dorzucić do listy część Balic, Burów i Kleszczów w weekendy (dokładnie tyle samo kursów w weekendy co "267") oraz część Szczyglic ("267" i "280" mają tyle samo kursów w DP co "228").
Oczywiście zgadzam się, że te miejscowości powinny dostać lepszą ofertę. I gdyby chodziło o te jedne Karniowice w Zabierzowie, czy ewentualnie kilka innych wsi, to bym naprawdę przymknął na to oko. Tak samo jak przymykam na Garliczkę czy Korzkiew w Zielonkach, Giebułtów w Wielkiej Wsi czy Chobot w Niepołomicach. Ale w Zabierzowie WIĘKSZOŚĆ gminy, w tym WSZYSTKIE miejscowości na północ od trasy "338" i poza trasą "348" miałyby żenującą ofertę (no, pomijając połowę Brzezia).
Co do Bolenia - oczywiście tam też powinno dojść do poprawy.

tomek_m
Znawca
Posty: 142
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Zabierzów

Post autor: tomek_m » 06 sie 2022, 18:34

miloszkasperczyk pisze: 06 sie 2022, 0:01 ..., nie wspominając o nieszczęsnym Boleniu w którym pętla jest na samym końcu wsi, a autobus do niedawna zamiast jechać w stronę Prądnika Czerwonego gwarantował mieszkańcom wycieczkę krajoznawczą wzdłuż Gminy Zielonki żeby dojechać do KG.
"297" Nie bez powodu ma taką trasę. Głównym celem tej linii jest zapewnienie połączenia wewnątrz gminnego, miejscowości położonych na wschód z centrum gminy. Podobną role w gminie Michałowice pełni "260"

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 3369
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zabierzów

Post autor: Kaszmir » 06 sie 2022, 19:30

Zieleńczanin pisze: 05 sie 2022, 16:36Cały czas odnoszę się do forsowanego na forum wariantu z "338" i "348".
To nie rozumiem czemu mnie cytujesz. Ja już kilkukrotnie zaznaczyłem, że rzeczywisty wariant jest dopiero ustalany i jest przygotowywany w porozumieniu z Gminą.
Zieleńczanin pisze: 05 sie 2022, 16:36Oświeć mnie, sprawdziłem.
Liczba zabudowań.

A co do wspomnianych różnych osiedli, niestety w kliku miejscach nie jest tak jak napisałeś.

Autobus do Bochenka nie jest "planowany i coraz bliższy realizacji" tylko sprawa ze strony urzędów umarła właściwie na czas nieokreślony - poczytaj sobie posty Roberta w temacie o Piaskach.

Linia do Żabińca odpadła przede wszystkim przez zakorkowanie osiedla które przełożyło się na to, że byłaby ona nieopłacalna czasowo.

Podobnie kwestia autobusu do Wizjonerów/Tetmajera. Sprawa odłożona na czas nieokreślony, jeśli w ogóle jeszcze aktualna. Tam też wyszło, że zasadniczo połączenie będzie mieć niską opłacalność czasową.
Scania_9640 pisze: 05 sie 2022, 18:57Pokaż mi gminę, w której KAŻDA wieś ma autobus z dobrą częstotliwością, ale podpowiem Ci, BRAK TAKIEJ.
Dokładnie. Dziwne, że Zieleńczaninowi nie zajął się różnicami komunikacyjnymi, jakie wprowadził w Zielonkach "337". Nieraz naprawdę olbrzymimi...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość