- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
-
Justforfun
- Znawca
- Posty: 167
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Post
autor: Justforfun » 15 gru 2022, 18:15
lukaszpdg pisze: 15 gru 2022, 17:12
Jeździ jako RF303.
No i gra, mamy potwierdzone info co do tego co kolega pisał

Ex kierowca MPK, PW.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6837
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 15 gru 2022, 20:16
Ha, akurat przypadkiem jechałem dziś #RF303

Odjechał na "6" o 16:37 z Cichego Kącika.
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2404
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 16 gru 2022, 21:13
Czyli moje informacje o zamianie numeru wagonu #RF 328 na #RF 303 się potwierdziły. Dziękuję za potwierdzenia. Dzisiaj na PSMKS dowiadujemy się również o nowince w tym wagonie - powiększonej kabinie motorniczego (motorniczej).
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... w-krakowie
Mam mieszane odczucia co do wyglądu.

-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 1882
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
Post
autor: Bayer2003 » 16 gru 2022, 21:33
kucyk pisze: 16 gru 2022, 21:13
Czyli moje informacje o zamianie numeru wagonu #RF 328 na #RF 303 się potwierdziły. Dziękuję za potwierdzenia. Dzisiaj na PSMKS dowiadujemy się również o nowince w tym wagonie - powiększonej kabinie motorniczego (motorniczej).
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... w-krakowie
Mam mieszane odczucia co do wyglądu.
Wygląda to źle, ale wagon ten może już długo się na żadnej linii nie pojawić. Przeróbki te mogą sprawić, że zastąpi on #RF324 - obecny wagon szkoleniowy, który nie wyjeżdża liniowo, a widzę go regularnie jako "Nauka Jazdy" (niedawno nawet widziałem jako "Egzamin").
-
Mikix
- Znawca
- Posty: 187
- Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40
Post
autor: Mikix » 26 sty 2023, 7:34
RF303 nie ma większej kabiny. Ma taką samą jak inne GT8C/N.
-
Mikix
- Znawca
- Posty: 187
- Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40
Post
autor: Mikix » 20 kwie 2023, 17:34
Jak to się stało, że RF329 ma wygodne siedzenia a pozostałe już nie?
-
pawel200020
- Specjalista
- Posty: 229
- Rejestracja: 26 sie 2020, 0:08
Post
autor: pawel200020 » 30 kwie 2023, 13:22
RF311 wyświetla na tablicy kierunkowej czas do odjazdu jak w Stadlerach.
-
STADLER Tango
- Pomiarowiec
- Posty: 53
- Rejestracja: 14 mar 2020, 9:38
Post
autor: STADLER Tango » 30 kwie 2023, 18:36
pawel200020 pisze: 30 kwie 2023, 13:22
RF311 wyświetla na tablicy kierunkowej czas do odjazdu jak w stadlerach
Wydaje mi się, że on jako jedyny ma też sterownik Trapeze taki jak w Stadlerach.
-
Kowalik
- Ekspert
- Posty: 533
- Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38
Post
autor: Kowalik » 29 cze 2023, 20:47
Nie wiem kiedy RF313 był remontowany, ale komfort jazdy porównywalny do Wiednia.. Strasznie nim szarpie zwłaszcza przy wyższych prędkościach.

-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 1882
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
Post
autor: Bayer2003 » 29 cze 2023, 21:50
Kowalik pisze: 29 cze 2023, 20:47
Nie wiem kiedy RF313 był remontowany, ale komfort jazdy porównywalny do Wiednia.. Strasznie nim szarpie zwłaszcza przy wyższych prędkościach.
To pierwszy zmodernizowany GT8, można powiedzieć, że prototyp. Jest w średnim stanie, ale jako jedyny posiada 5 drzwi, co na niektórych liniach może być przydatne

.
-
krakus
- Znawca
- Posty: 172
- Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14
Post
autor: krakus » 30 cze 2023, 0:13
Modernizacja RF313 miała miejsce w latach 2013-2014.
Warto wspomnieć o rozpoczętej niedawno modernizacji GT8SU #3209.Wczoraj dotarł niski człon z Sanoka.
-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1562
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 29 sie 2023, 19:46
Kolejny niski człon do GT8N, stoi na placu od strony Brożka.
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2404
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 18 wrz 2023, 21:05
Fragment z dzisiejszego artykułu:
Wagony te miały zostać odsprzedane do Krakowa, podobnie jak wcześniej niezmodernizowane GT8S. W grudniu 2017 roku wóz numer 3223 został na próbę sprowadzony do Krakowa i udanie przebudowany na typ GT8N numer RF329. W ramach modernizacji wymieniono w nim środkowy człon na niskopodłogowy, a także zamontowano normalne drzwi i schody oraz nowe, symetryczne ściany czołowe. Krakowskie MPK początkowo chciało pozyskać kolejne wozy tego typu, jednak ze względu na problemy z wprowadzaniem do ruchu nowych jednostek Bombardier HF6, wagony GT8SU musiały pozostać w ruchu w Niemczech. Dopiero w listopadzie i grudniu 2022 roku do Krakowa dotarło 5 GT8SU o numerach: 3203, 3205, 3209, 3213 i 3236. Trzy z wagonów miały być zmodernizowane i przeznaczone do ruchu, natomiast dwa posłużyć, jako magazyn części zamiennych. Tymczasem wiosną 2023 roku wozy GT8SU wciąż kursowały w składach na linii U75 w Düsseldorfie. W sierpniu tego samego roku w niemieckiej prasie pojawiła się informacja o planach sprzedaży do Krakowa pozostałych 21 wozów GT8SU.
Źródło:
https://psmkms.krakow.pl/tramwaje/tramw ... dusseldorf
Zatem możemy się w kolejnych tygodniach spodziewać dostaw używanych wagonów GT8S/GT8SU
-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1562
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 27 wrz 2023, 22:14
3207, 3212, 3225, 3228 są już do wzięcia.