Akurat "184" nie jeździło przez I obwodnicę. Najbliżej było z przystanku "Starowiślna" - 400 m, jednak dla porównania z linii "164" czy "169/469" od "Muzeum Narodowego" jest 550 m. Trochę więcej, jednak dystans zbliżony.fysztof pisze: ↑28 gru 2022, 15:22Podoba mi się powrót "184", bo według mnie tej linii bardzo brakuje. To znaczy przede wszystkim brakuje możliwości dojazdu z Woli Duchackiej do ścisłego centrum. Nie rozumiem tej tendencji wypychania na siłę linii autobusowych z pierwszej obwodnicy dla tych rejonów, gdzie tramwaju nie ma. Południe Krakowa miało dawno temu linię "124" przez centrum - i ok, po powstaniu tramwaju przez Piaski na Kurdwanów tamte rejony w zrozumiały sposób zostały przerzucone w dojeździe do centrum na transport szynowy. Ale Wola Duchacka czy regiony Walerego Sławka i Kamieńskiego dostępu do tramwaju nie mają... Było "184", ale i ono na siłę zostało ubite - wbrew pasażerom.
Tak czy owak uważam, że lepiej wzkm "184" zagospodarować na wydłużenie połowy "169" oraz wzmocnienie "179" - zwłaszcza, że ta druga jeździ wypchana po brzegi.
Korek od r. Grunwaldzkiego do Stradom jest teraz we wszystkie dni tygodnia, nawet niedziele Acz też uważam, że nie powinno to całkowicie przekreślać skierowania "184" tamże. Wg mnie dobre byłoby wydłużenie do os. Podwawelskiego, co zresztą wiele osób postulowało.
Mnie zaskoczyło wycofanie "304" spod Bagateli, jednak np. jak robiliśmy ankietę na starym forum to jednak więcej osób było za nową trasą (przez N. Kleparz) niż starą (przez T. Bagatela). Historycznie, im więcej trasy "304" przesuwano w stronę Alej, tym lepsze miała zapełnienia - w pierwszych latach kursowania, przy trasie przez Koronę, z tym zapełnieniem bywało różnie. I myślę, że tu jest odpowiedź: na I obwodnicy te kursy są potrzebne, jednak na Alejach są potrzebne bardziej.
W 2018 możliwe, że chodziło też o zrobienie miejsca na I obwodnicy pod dodatkowe tramwaje.