To za kompromisowe rozwiązanie można byłoby uznać dodanie obsługi przystanku Łokietka przez 337 i zmianę jego statusu na NŻdominQ92 pisze: 20 kwie 2023, 13:41 Nie piszę, że ma obsługiwać wszystkie przystanki. Tak w sumie to tylko przystanek Łokietka można dodać. Wybickiego pozostałoby z obsługą przez 102 i 140.
Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
-
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
337 ma docelowo jeździć w obie strony przez trasę wolbromską. Także nie pomoże ani na Pachońskiego ani na Łokietka.miloszkasperczyk pisze: 20 kwie 2023, 14:22 To za kompromisowe rozwiązanie można byłoby uznać dodanie obsługi przystanku Łokietka przez 337 i zmianę jego statusu na NŻ
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
A czy na Krowodrzę Górkę zostanie przedłużony z Dworca Towarowego jakiś tramwaj? Bo mieszkańcy na południe od ciągu Opolskiej wyraźnie tracą na tych zmianach. Żabiniec i okolice Prądnickiej/Zdrowej tracą 164 oraz linie aglo służące jako dojazd do tramwaju na pętlę na Krowodrzy, zachodnia część Krowodrzy dostaje rzadsze 144 i 154. Czyli cała ta okolica traci, bo tramwajów nie przybywa. A pętla KG nadal będzie punktem przesiadkowym dla aglo z Zielonek (no bo gdzie one miałyby kończyć jak nie na KG?), a także dla Toń, Giebułtowa, Pękowic oraz dla pasażerów 168 i 138 od strony Azorów. Wydaje się, że minimum należy przedłużyć z DT 17. Bo piątki nadal nie ma, czyli jest gorzej niż było, a będzie jeszcze gorzej skoro linie autobusowe dalszego zasięgu są likwidowane (164) lub ścinane (144). Żeby można było uznać, że się nie pogarsza oferty w tej okolicy, to 164 z Prądnickiej znikać nie może, a tramwajów nie może być mniej niż w normalnym układzie (mam na myśli 3,5,18,50 - razem było 32 kursy/h w szczycie).
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Jeżeli dobrze pamiętam, kiedyś chyba mówiono o wydłużeniu 17 lub 19 do KG po otwarciu i wydłużeniu 18 i 50 do GNpablo pisze: 21 kwie 2023, 18:27 A czy na Krowodrzę Górkę zostanie przedłużony z Dworca Towarowego jakiś tramwaj? Bo mieszkańcy na południe od ciągu Opolskiej wyraźnie tracą na tych zmianach. Żabiniec i okolice Prądnickiej/Zdrowej tracą 164 oraz linie aglo służące jako dojazd do tramwaju na pętlę na Krowodrzy, zachodnia część Krowodrzy dostaje rzadsze 144 i 154. Czyli cała ta okolica traci, bo tramwajów nie przybywa. A pętla KG nadal będzie punktem przesiadkowym dla aglo z Zielonek (no bo gdzie one miałyby kończyć jak nie na KG?), a także dla Toń, Giebułtowa, Pękowic oraz dla pasażerów 168 i 138 od strony Azorów. Wydaje się, że minimum należy przedłużyć z DT 17. Bo piątki nadal nie ma, czyli jest gorzej niż było, a będzie jeszcze gorzej skoro linie autobusowe dalszego zasięgu są likwidowane (164) lub ścinane (144). Żeby można było uznać, że się nie pogarsza oferty w tej okolicy, to 164 z Prądnickiej znikać nie może, a tramwajów nie może być mniej niż w normalnym układzie (mam na myśli 3,5,18,50 - razem było 32 kursy/h w szczycie).
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Kiedyś takie plany były (hipotetycznie), ale teraz na grafikach nie widać aby coś z DT było wydłużane na KG albo do Górki Narodowej.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Niech chociaż coś wydłużą na czas braku 5tki.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
To byłby już w ogóle hit hitów jeśli na północy zostalibyśmy tylko z 18 i 50 na GN i 3 kończącą na Krowodrzy...
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
"5" powinna kursować już dzisiaj, ale nie - przecież kasy nie ma ... 5020podobno.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Też mam wątpliwości. Nawet na Meiera wg mnie linia nie będzie popularna bo to duże kluczenie - podjeżdżać dwa przystanki do tramwaju, "w poprzek" kierunku jazdy do centrum, a i sam tramwaj przecież kluczy. Zresztą pasażerowie z Meiera już słusznie protestują, że chcą autobus przez al. 29 Listopada do centrum, jak "503", a nie jazdę naokoło i jeszcze z przesiadką. Do tego "137" będzie się ciągle przeplatać z tramwajem - z "18" spotka się cztery razy (Kuźnicy K., Siewna, Szpital Narutowicza, N. Kleparz).pjetrek pisze: 19 kwie 2023, 21:14Zastanawiam się nad sensem istnienia 137 po uruchomieniu tramwaju. Licząc odległości od każdego obecnego przystanku 137 do nowej linii jest nie dalej niż 650 m (przystanek Mackiewicza), a średnio wychodzi około 400. Czy będzie to miało sens?
Zastanawiam się - głośno myśląc - czy nie lepiej zrezygnować ze "137", a w zamian z Meiera zapewnić linię do centrum ("513"?) i ew. wzmocnić "287" na Siewnej.
Tylko to jest to o czym wspominałem: jeśli pociągnąć "120" z Toń do Bratysławskiej, to stamtąd N. Kleparz jest ledwie ~800 m dalej niż Krowodrza Górka. I dlatego lepiej tę linię pociągnąć do NK bo koszt marginalny, a w zamian o wiele lepsze połączenie, jadące do centrum i oferujące dużo więcej przesiadekdominQ92 pisze: 19 kwie 2023, 21:53120 Krowodrza Górka - Bratysławska - Wybickiego - po swojej trasie - Bronowice Małe

Na tych grafikach nie ma też zaznaczonego skróconego "164" więc chyba że zaznaczono tylko te linie, które pojadą przez tereny nowej trasy, czyli na północ od Krowodrzy Górki. Plan jest by wydłużyć "17" lub "19" do KG, acz pewnie samo ZTP jest ostrożne z deklaracjami bo nie są pewni budżetu. Warto też uwzględnić, że "3" prawdopodobnie zostanie wszystkimi kursami do KG - przed budową połowa międzyszczytowych była skrócona do DT.pablo pisze: 21 kwie 2023, 19:00Kiedyś takie plany były (hipotetycznie), ale teraz na grafikach nie widać aby coś z DT było wydłużane na KG albo do Górki Narodowej.
Choć i tak mam podobne odczucia co Ty. Może dojść do paradoksu, że mimo otwarcia nowego odcinka, liczba kursów do centrum oraz ich łączna pojemność ulegnie zmniejszeniu. "513" pocięte, "164" skrócone do NK (choć to może uda się zmienić), "257", "277" i "280" skrócone do nowej pętli, "144", "154" i "169/469" obcięte w szczycie, a wzmocnień właściwie brak nie licząc dłuższego taboru na "537". A pasażerów przecież przybędzie.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
A czy coś wiadomo jaki autobus będzie miał pętlę na nowej Trasie Wolbromskiej??
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Na wtorkowym spotkaniu urzędnik ZTP wspominał, że po otwarciu reszty Trasy Wolbromskiej, chcą rozmawiać z gminą Zielonki by odcinek był obsłużony przez nową linię aglomeracyjną.Leszek06 pisze: 22 kwie 2023, 15:00A czy coś wiadomo jaki autobus będzie miał pętlę na nowej Trasie Wolbromskiej??
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Może 337 pod nową galerią powinienem się zatrzymywać na Glogera.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
A gdzie będzie ta pętla?Leszek06 pisze: 22 kwie 2023, 15:00 A czy coś wiadomo jaki autobus będzie miał pętlę na nowej Trasie Wolbromskiej??
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Przy projektowanym rondzie (skrzyżowanie Trasy Wolbromskiej z budowanym łącznikiem do ul. Glogera oraz planowanym łącznikiem do ul. Pękowickiej), w jego południowo-zachodnim narożniku.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Wydaje mi się, że w przyszłości może tam trafić "144".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Semrush [Bot] i 4 gości